מבחן טעימה: האם ה-VUNA הטבעונית של אסם יכולה להחליף את הטונה?

מבחן טעימה: האם ה-VUNA הטבעונית של אסם יכולה להחליף את הטונה?

מתחשק לכם סלט טונה, אבל אתם טבעונים? VUNA הוא מוצר חדש ומסקרן: טונה טבעונית, כלומר תחליף צמחי שמבטיח את הטעם והמרקם של המקור… טעמנו

VUNA - טונה טבעונית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

העולם מתחלק לאלה שאוהבים טונה ולאלה ששונאים טונה, אבל בקרב אוהבי הטונה יש גם כאלה שנאלצים לוותר עליה משום שהם צמחונים או טבעונים. עבורם מושק כעת מוצר חדשני באמת: VUNA. תכל'ס, אם יש תחליף בשר ותחליף גבינה, למה שלא יהיה תחליף טונה?

 

 

VUNA היא "טונה" טבעונית שהיא פרי פיתוח ישראלי. מאחורי המוצר עומדת אסם, שהיא חלק מתאגיד נסטלה ומחזיקה גם בטבעול, המתמחה במזון צמחוני וטבעוני. בשלב הראשון היא לא נמכרת לצרכנים ברשתות השיווק, אלא רק במסעדות ובבתי קפה – כאשר הראשונה להציע אותה היא רשת לנדוור. ה-VUNA משתלבת בתפריט בתוך סלטים, כריכים ועוד.

אז האם VUNA דומה בטעמה לטונה ואיך המרקם שלה? הנה חוות דעת ראשונית אחרי טעימה של כריך טונה…

פואנטה בטלגרם

 

VUNA – חוות דעת על הטונה הטבעונית

אין ראיה טובה יותר להצלחה של תחליף, מאשר העובדה שלא מבחינים בהבדל בינו לבין המוצר המקורי. זה לא קורה הרבה עם תחליפי בשר ולא קרה הרבה עם תחליפי גבינה, אבל זה בדיוק מה שקרה עם כריך VUNA שהועבר לטעימה של חובבת טונה. היא פשוט לא הבחינה בהבדל.

ה"טונה" זכתה למחמאות גם בזכות הטעם, גם בזכות המרקם וגם בזכות ההשתלבות הטבעית עם שאר מרכיבי הכריך, החל מהלחם ועד הירקות.

אפילו הריח היה דומה. למעשה, מי שלא אוהב טונה כנראה לא יאהב גם את התחליף – וגם זה אומר משהו לגבי רמת החיקוי הגבוהה של הטונה המקורית. שני שונאי טונה שניסו לטעום את הטונה הטבעונית מתוך סקרנות – נרתעו ממנה בדיוק כמו שהם נרתעים מטונה אמיתית.

ממה מורכבת VUNA?

כמו תחליפי בשר רבים, גם הטונה הטבעונית מבוססת בעיקר על חלבונים מהצומח – אך החברה לא מציינת אילו. בנוסף, יש נוכחות גדולה לחלבון סויה ונוכחות מסוימת לחלבון אפונה.

לכל אלה הוסיפו מלח וחומרי טעם וריח.

 

בחברה מציינים שהמוצר מתבסס בעיקר על חלבון מן הצומח ושהערכים התזונתיים של VUNA דומים לאלה של הטונה, כך שהוא יכול להוות תחליף לא רק מבחינת המגוון אלא גם מבחינת כמות החלבון הנדרשת, עבור אלה המעדיפים להפחית או להימנע מצריכת חלבון מן החי.

בהשוואה לטונה רגילה שהחברה מפרסמת, עולה שיש בתחליף יותר קלוריות אך גם יותר חלבונים.

ערכים תזונתיים VUNA לעומת טונה

 

מחיר? עדיין לא נמסר

ומה לגבי המחיר? המחיר לצרכן עדיין לא נחשף, ויהיה מעניין לראות אם המנות הטבעוניות המכילות VUNA יהיו יותר יקרות, יותר זולות או דומות במחירן למנות המקבילות.

אגב, ה-VUNA אמנם פותח בישראל, אך הוא ישווק גם בחו"ל ונושא את המיתוג GARDEN GOURMET, בדומה להמבורגר סנסשיונל של טבעול ואסם-נסטלה.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות