זה כבר כמה שנים שרידיפיין מיט מציעה “בשר חדש” – כלומר, תחליף בשר צמחוני כמעט בכל תצורה שתחשבו עליה – המבורגר, קבב, בשר טחון ואפילו סטייק. לקראת יום העצמאות הוציאה Redifine Meat “מהדורת קצבים” שכוללת שני המבורגרים ושישה קבבים במחיר של כ-70 ש”ח. זו הזדמנות טובה להזכיר לצמחוניים – ולא רק להם – את תחליפי הבשר המצוינים של החברה. במבחן הטעימה שלנו גם ההמבורגר וגם הקבב היו מצוינים – ונטעמו גם ע”י כאלה שכן אוכלים בשר.
באווירה הקשה שלנו כיום, זו גם הזדמנות לפרגן לחברה הזאת – סטארט אפ ישראלי מרחובות, אשר מעסיק 200 עובדים כדי לפתח את המוצרים האלה. מאז הקמת החברה, החברה הצליחה להגיע לכל המגוון שאנחנו מכירים בבשר מן החי: המבורגר, נקניקיות, קבב טלה, סטייק, נתחים ועוד. חלק מהמוצרים נמכרים רק במסעדות, אחרים לצרכן הסופי.

מבחן טעימה: המבורגר רידיפיין מיט צמחוני
אחד המוצרים הכי מוצלחים של רידיפיין מי הוא ההמבורגר. בהגשה נכונה, ייתכן שכלל לא תרגישו שזה המבורגר Redefine Meat.

מבחן טעימה ומבחן חוויה: אמנם טעמה של הקציצה לבד אינו זהה לטעמו של המבורגר בשרי – אבל הוא מספיק קרוב כדי ליצור את החוויה בכלולתה. המרקם קרוב מאוד למרקם של בשר אמיתי, הצבע מדויק וגם האופן שבו הוא מתפרק. בשילוב עם הרטבים, הירקות והלחמניה, הסועד מקבל חוויה קרובה לזו שיש בארוחת המבורגר מן החי. ההמבורגר האלטרנטיבי של רידיפיין מיט מוגש במסעדות הדסון.
מבחן טעימה: קבב

כאמור, המטרה של רידיפיין מיט היא לצאת מגבולות תחליפי הבשר המקובלים – וכבר לפני כמה שנים היא החלה להציע גם קבב “טלה”.
מבחן טעימה ומבחן חוויה: מעולה. קבב רידיפיין מיט הוא חיקוי קרוב למושלם של המקור. יש לו את הריח, את המרקם, את הצבע – והכי חשוב, הטעם, ובתוך פיתה קשה להבחין בהבדל.
REDEFINE MEAT – ממה עשוי “הבשר”?
בשנים האחרונות יש כמה מגמות בתחום פיתוח תחליפי בשר – החל מ”בשר” צמחוני ועד בשר מתורבת, המיוצר במעבדה בתרבית תאים במקום בגופם של בעלי חיים. REDEFINE MEAT מתמקדת בפיתוח “בשר” מן הצומח, אותו היא מגדירה “בשר חדש”.

חומרי הגלם העיקריים הם סויה ואפונה, ולכך מתווספים עוד רכיבים כמו סלק – כשכל אלה עוברים שורה של תהליכים ועיבודים כדי להגיע למצב שהמוצר הסופי דומה ככל האפשר לבשר, גם מבחינת טעם, גם מבחינת ריח, גם מבחינת מרקם וגם מבחינת העבודה איתו.
“אנחנו רוצים להיות מסוגלים לתת את כל סוגי הבשרים שניתן להפיק מבשר פרה”, אומר אשחר בן שטרית, אחד משני המייסדים של החברה.

כאמור, מדובר לא רק בהמבורגר צמחי או בבשר טחון צמחי – שאותם אנחנו מכירים גם אצל המתחרים, כמו המבורגר סנסשיונל או בשר טחון סנסישונל של המותג טבעול (גם הם נסקרו בפואנטה). מדובר אפילו בסטייק: “אנחנו החברה הראשונה שתשווק סטייק צמחוני”, אומר אדם להב, שותפו של בן שטרית להקמת החברה.
בראיון לפואנטה לפני מספר שנים, באירוע השקה של מוצרי רידיפיין מיט, שאלנו על הערכים התזונתיים של המוצרים. “מדובר במוצר עם חלבון מלא, ללא שומן טראנס ומעט מאוד שומן רווי. הוא יותר בריא מבשר אדום, גם מבחינת כולסטרול. חסר בו עדיין ויטמין B12 וברזל, אבל זו לא בעיה להוסיף אותם. אנחנו יודעים שזה חשוב לצרכנים ואנחנו מתכוונים לטפל בזה”, אמר להב.
רידיפיין מיט: ממנה איטלקית ועד אסייתית
למעשה, אפשר כיום להכין כל סוג של מנה “בשרית” עם מוצרי רידיפיין מיט.
סטייק רידיפיין מיט: אחת ההפתעות

אחד האתגרים של חברת רידיפיין מיט הוא לייצר סטייק אלטרנטיבי, או כפי שהם קוראים לו – סטייק מבשר חדש. במבחנן טעימה שביצענו בעבר הופתענו לטובה מההתקדמות. אמנם, עדיין לא מדובר בדבר האמיתי – אבל הוא קרוב. גם הצבע והמרקם קרובים לסטייק אמיתי – ולטעמנו מי שיזמין סטייק כזה במסעדה לא ירגיש שהוא מתפשר.
ויש גם כדורי “בשר”

מי שיבחר סגנון איטלקי, יכול להכין כדורי בשר חדש (Meat Balls), טבולים ברוטב עגבניות איטלקי. שוב, לא מדובר בחיקוי מושלם, אבל כמו שאנחנו אומרים כל הזמן – כשמדובר באוכל, מדובר בחווייה, ובכשכדורי “בשר” ריד דיפיין מיט מוגשים עם מקרוני וברוטב עגבניות, זה יופי של פתרון לילדים צמחוניים למשל.
אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >>
היעד של רידיפיין מיט: להיות חברת הבשר החדש הגדולה בעולם
רידיפיין מיט (Redefine Meat) הוקמה עי” שני צעירים ישראלים, אשחר בן שטרית ואדם להב. ככלל, תעשיית הפודטק נמצאת בפריחה אדירה, ורידיפיין מיט היא חלק מהמגמה הזאת. למרות הקורונה, בשנה האחרונה היא שילשה את מספר העובדים. כיום מקימה החברה מפעל ראשון מסוגו בארץ לייצור “בשר-חדש” שישווק לארץ ולחו”ל.
החברה, שהוקמה בשנת 2018, פועלת מנס ציונה וגייסה לאחרונה 29 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר בסבב A לחברת פוד טק. בין המשקיעים בה אפשר למצוא את המשקיעים הגדולים בעולם את הסבב הובילו בתחום חלבונים עתידיים.
הסכומים האלה והעובדה שמדובר בעצם בחברת סטארט אפ מעידים יותר מכל על השילוב שנוצר בין טכנולוגיה לאוכל. הפיתוחים הטכנולוגיים והתהליכים שהמוצרים הללו עוברים רחוקים מאוד מבישול ביתי – כאשר בסוף המטרה היא להציע לצרכן מוצר צמחי שיהיה כמה שיותר דומה לבשר: “סדר העדיפויות שלנו בפיתוח הוא שהמוצר יהיה טעים, בשרי ובריא”, אומר להב בראיון לפואנטה.
למעשה, מיומה הראשון שמה החברה דגש משמעותי על חווית הטעם. לשם כך, היא משתפת פעולה עם שפים מוכרים בעולם, ובראשם השף שי היימן, אשר בישל בעבר במסעדת מנריסה בארה”ב (בעלת שלושה כוכבי מישלן) וכן במסעדות הישראליות רפאל, טוטו, OCD ועוד.
קהל היעד של החברה הוא לא רק טבעונים או צמחונים. “להפך”, אומר להב, אם רק צמחונים וטבעונים יהיו קהל היעד לא נוכל להגיע לכמות הצרכנים שאנחנו רוצים. קהל היעד שלנו הוא האנשים שרוצים להפחית את הבשר ועד עכשיו לא עשו זאת כי לא היה להם תחליף מספיק טעים”.
לדברי אשחר, המטרה של החברה היא להיות חברת הבשר הצמחוני הגדולה בעולם.

עם זאת, כאמור, בשלב הראשון החברה לא משווקת את המוצרים שלה ברשתות השיווק, אלא במסעדות ובקצביות: “אנשים מקשיבים להמלצות של הקצב שלהם, ואם צרכן יקבל המלצה של קצב על המוצר שלנו, הוא יקנה אותו. אנחנו רוצים להשאיר את המוצר שלנו מבודל”.
איפה אפשר לאכול “בשר” של רידיפיין מיט?
את מוצרי רידיפיין מיט יהיה ניתן להשיג בשלב הראשון במסעדות נבחרות מרחבי הארץ ביניהן: האדסון לילינבלום, אסיף, נאם, המחבוא של אדי מאילת, הטרקלין, סינטה בר החיפאית, C2, גוז’ ודניאל, בודגה מטבח אמריקאי ועוד.
בשורה התחתונה – טעים?
בשורה התחתונה, אין ספק שהצלחת חברה כמו רידיפיין מיט תהיה הצלחה כפולה ומכופלת. מעבר להיבט הכלכלי שכמובן משחק תפקיד קריטי, יש כאן היבט מוסרי של הפחתת שחיטה של בעלי חיים, וגם היבט סביבתי – שכן הנזק שגורמת תעשיית המזון מן החי הוא נזק אדיר.
ברוב מבחני הטעימה שלי החברה הצליחה. ה”בשר” היה טעים. מאחר שאני עונה על ההגדרה של קהל היעד שלה – שהוא כאמור אנשים שמעוניינים להפחית את צריכת הבשר אם יהיה להם תחליף ראוי וטעים, יש לקוות שהיא אכן תצליח לא רק בארץ, אלא בעולם.