מבחן טעימה לבשר החדש: בשר צמחוני של רידיפיין מיט (Redifine Meat)

מבחן טעימה לבשר החדש: בשר צמחוני של רידיפיין מיט (Redifine Meat)

אחרי ערב של טעימות, שכלל המבורגר, קבב טלה ואפילו סטייק – הכול מבשר צמחי (בשר אלטרנטיבי) של רידיפיין מיט – יש לי מה לספר לכם

redefine meat
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אוהבים סטייק? מעדיפים המבורגר? כואב לכם הלב על הפרות שנשחטות, אבל אתם לא מצליחים להיפרד מהבשר? אם אתם צמחוניים או רוצים להיות צמחוניים, שימו לב לבשר החדש – "בשר" צמחוני של חברת רידיפיין מיט (Redifine Meat). מדובר בסטארט אפ ישראלי שאחרי 3 שנות פיתוח החל לשווק את מוצרי ה"בשר" שלו, הכוללים כמעט את כל המגוון שאנחנו מכירים בבשר מן החי: המבורגר, נקניקיות, קבב טלה, סטייק, נתחים ועוד. חלק מהמוצרים כבר החלו להימכר, אחרים יימכרו בהמשך, בשלב הראשון במסעדות. בהמשך סדרת מוצרי רידיפיין מיט יגיעו גם למעדניות, קצביות ורשתות השיווק וכן באופן ישיר לצרכן סופי להכנה ביתית.

REDEFINE MEAT – ממה עשוי "הבשר"?

בשנים האחרונות יש כמה מגמות בתחום פיתוח תחליפי בשר – החל מ"בשר" צמחוני ועד בשר מתורבת, המיוצר במעבדה בתרבית תאים במקום בגופם של בעלי חיים. REDEFINE MEAT מתמקדת בפיתוח "בשר" מן הצומח, אותו היא מגדירה "בשר חדש".

חומרי הגלם העיקריים הם סויה ואפונה, ולכך מתווספים עוד רכיבים כמו סלק – כשכל אלה עוברים שורה של תהליכים ועיבודים כדי להגיע למצב שהמוצר הסופי דומה ככל האפשר לבשר, גם מבחינת טעם, גם מבחינת ריח, גם מבחינת מרקם וגם מבחינת העבודה איתו.

"אנחנו רוצים להיות מסוגלים לתת את כל סוגי הבשרים שניתן להפיק מבשר פרה", אומר אשחר בן שטרית, אחד משני המייסדים של החברה.

אדם בן שטרית, מייסד REDFINE MEAT
אשחר בן שטרית, מייסד REDFINE MEAT. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כאמור, מדובר לא רק בהמבורגר צמחי או בבשר טחון צמחי – שאותם אנחנו מכירים גם אצל המתחרים, כמו המבורגר סנסשיונל או בשר טחון סנסישונל שהחלו להיות משווקים בארץ וסקרנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות.

מדובר גם בקבב טלה, שמדמה את המרקם ואת הריח של הבשר האמיתי, גם בנקניקיות וגם בסטייק: "אנחנו החברה הראשונה שתשווק סטייק צמחוני", אומר אדם להב, שותפו של בן שטרית להקמת החברה.

פואנטה בטלגרם

בראיון לפואנטה הוסיף להב מספר פרטים:

שאלה: מה לגבי הערכים התזונתיים של ה"בשר" של רידיפיין מיט?

להב: "מדובר במוצר עם חלבון מלא, ללא שומן טראנס ומעט מאוד שומן רווי. הוא יותר בריא מבשר אדום, גם מבחינת כולסטרול. חסר בו עדיין ויטמין B12 וברזל, אבל זו לא בעיה להוסיף אותם. אנחנו יודעים שזה חשוב לצרכנים ואנחנו מתכוונים לטפל בזה".

מבחן טעימה – בשר צמחוני של רידיפיין מיט

כדי לעשות היכרות עם הבשר החדש של רידיפיין מיט, התקיים אירוע גדול בגני התערוכה שיזמה החברה ובו הקימה כמה מסעדות שבהן הוגשו סוגי ה"בשר" החדש.

המטרה הייתה לספק טעימות של בשר צמחוני בסגנונות שונים.

מבחן טעימה: המבורגר צמחוני

כך למשל הוגש לסועדים המבורגר, בדיוק כמו שהוא מוגש במסעדה, בלחמניה עם ירקות, רטבים וצ'יפס בצד.

המבורגר צמחוני של רידיפיין מיט
המבורגר צמחוני של רידיפיין מיט. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מה חשבנו על ההמבורגר? ה"בשר" טעים, אך טעמו לא זהה לשל המבורגר. המרקם קרוב מאוד למרקם של בשר אמיתי, הצבע מדויק וגם האופן שבו הוא מתפרק. בשילוב עם הרטבים, הירקות והלחמניה, הסועד מקבל חוויה קרובה לזו שיש בארוחת המבורגר מן החי. אגב, ההמבורגר האלטרנטיבי של רידיפיין מיט כבר מוגש במסעדת הדסון.

מבחן טעימה: קבב טלה

קבב טלה צמחוני של REDEFINE MEAT. צילום: דפנה הראל כפיר
קבב טלה צמחוני של REDEFINE MEAT. צילום: דפנה הראל כפיר

 

כאמור, המטרה של רידיפיין מיט היא לצאת מגבולות תחליפי הבשר המקובלים. החברה מייצרת קבב טלה, והוא הוגש לנו בפיתה עם טחינה וסלט – ממש כמו בדוכן ברחוב.

מה חשבנו על קבב טלה צמחוני? מעולה. קבב טלה מבשר חדש של רידיפיין מיט הוא חיקוי קרוב למושלם של המקור. יש לו את הריח, את המרקם, את הצבע – והכי חשוב, הטעם של קבב טלה, ובתוך פיתה קשה להבחין בהבדל.

מבחן טעימה – כדורי בשר של REDEFINE MEAT

כדורי בשר חדש של REDEFINE MEAT
כדורי בשר חדש של REDEFINE MEAT. צילום: דפנה הראל כפיר

במסעדה האיטלקית באירוע הוגשו לסועדים כדורי בשר חדש (Meat Balls), כשהם טבולים ברוטב עגבניות איטלקי.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מה חשבנו על כדורי בשר מבשר אלטרנטיבי? כאן ציפתה לנו אכזבה מסוימת, משום שהמרקם היה צמיגי מדי והטעם לא מספיק דומה לבשר. אמנם מדובר במנה לא רעה, אבל היא עדיין לא דומה מספיק למנה המקורית.

מבחן טעימה: סטייק אלטרנטיבי מבשר חדש

סטייק צמחוני של חברת רידיפיין מיט
סטייק צמחוני של חברת רידיפיין מיט. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אחד האתגרים של חברת רידיפיין מיט הוא לייצר סטייק אלטרנטיבי, או כפי שהם קוראים לו – סטייק מבשר חדש. הסטייק נמצא עדיין בפיתוח ויושק בתקופה הקרובה, כך שהוא יוגש במסעדות.




מה חשבנו על סטייק צמחוני מבשר אלטרנטיבי? הסטייק, שהוגש לנו במסעדת החדשנות באולם על מצע של מחית פטריות, הפתיע אותנו לטובה מבחינת טעם. אמנם, עדיין לא מדובר בדבר האמיתי – אבל הוא קרוב. גם הצבע והמרקם קרובים לסטייק אמיתי – ולטעמנו מי שיזמין סטייק כזה במסעדה לא ירגיש שהוא מתפשר.

היעד של רידיפיין מיט: להיות חברת הבשר החדש הגדולה בעולם

בראש הסטארט-אפ הישראלי רידיפיין מיט (Redefine Meat) עומדים שני צעירים ישראלים, אשחר בן שטרית ואדם להב. ככלל, תעשיית הפודטק נמצאת בפריחה אדירה, ורידיפיין מיט היא חלק מהמגמה הזאת. למרות הקורונה, בשנה האחרונה היא שילשה את מספר העובדים. כיום מקימה החברה מפעל ראשון מסוגו בארץ לייצור "בשר-חדש" שישווק לארץ ולחו"ל.

החברה, שהוקמה בשנת 2018, פועלת מנס ציונה וגייסה לאחרונה 29 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר בסבב A לחברת פוד טק. בין המשקיעים בה אפשר למצוא את המשקיעים הגדולים בעולם את הסבב הובילו בתחום חלבונים עתידיים.

הסכומים האלה והעובדה שמדובר בעצם בחברת סטארט אפ מעידים יותר מכל על השילוב שנוצר בין טכנולוגיה לאוכל. הפיתוחים הטכנולוגיים והתהליכים שהמוצרים הללו עוברים רחוקים מאוד מבישול ביתי – כאשר בסוף המטרה היא להציע לצרכן מוצר צמחי שיהיה כמה שיותר דומה לבשר: "סדר העדיפויות שלנו בפיתוח הוא שהמוצר יהיה טעים, בשרי ובריא", אומר להב בראיון לפואנטה.

למעשה, מיומה הראשון שמה החברה דגש משמעותי על חווית הטעם. לשם כך, היא משתפת פעולה עם שפים מוכרים בעולם, ובראשם השף שי היימן, אשר בישל בעבר במסעדת מנריסה בארה"ב (בעלת שלושה כוכבי מישלן) וכן במסעדות הישראליות רפאל, טוטו, OCD ועוד.

קהל היעד של החברה הוא לא רק טבעונים או צמחונים. "להפך", אומר להב, אם רק צמחונים וטבעונים יהיו קהל היעד לא נוכל להגיע לכמות הצרכנים שאנחנו רוצים. קהל היעד שלנו הוא האנשים שרוצים להפחית את הבשר ועד עכשיו לא עשו זאת כי לא היה להם תחליף מספיק טעים".

לדברי אשחר, המטרה של החברה היא להיות חברת הבשר הצמחוני הגדולה בעולם.

רידיפיין מיט
נקניקניות של רידיפין מיט. צילום: אפיק גבאי סטיילינג נעה קנריק

 

עם זאת, כאמור, בשלב הראשון החברה לא משווקת את המוצרים שלה ברשתות השיווק, אלא במסעדות ובקצביות: "אנשים מקשיבים להמלצות של הקצב שלהם, ואם צרכן יקבל המלצה של קצב על המוצר שלנו, הוא יקנה אותו. אנחנו רוצים להשאיר את המוצר שלנו מבודל".

איפה אפשר לאכול "בשר" של רידיפיין מיט?

את מוצרי רידיפיין מיט יהיה ניתן להשיג בשלב הראשון במסעדות נבחרות מרחבי הארץ ביניהן: האדסון לילינבלום, אסיף, נאם, המחבוא של אדי מאילת, הטרקלין, סינטה בר החיפאית, C2, גוז' ודניאל, בודגה מטבח אמריקאי ועוד.

בשורה התחתונה – טעים?

בשורה התחתונה, אין ספק שהצלחת חברה כמו רידיפיין מיט תהיה הצלחה כפולה ומכופלת. מעבר להיבט הכלכלי שכמובן משחק תפקיד קריטי, יש כאן היבט מוסרי של הפחתת שחיטה של בעלי חיים, וגם היבט סביבתי – שכן הנזק שגורמת תעשיית המזון מן החי הוא נזק אדיר.

ברוב מבחני הטעימה שלי החברה הצליחה. ה"בשר" היה טעים. מאחר שאני עונה על ההגדרה של קהל היעד שלה – שהוא כאמור אנשים שמעוניינים להפחית את צריכת הבשר אם יהיה להם תחליף ראוי וטעים, יש לקוות שהיא אכן תצליח לא רק בארץ, אלא בעולם.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     


    היה לכם מעניין?
    לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות