על האש? הכירו את תחליפי הבשר המשודרגים למנגל צמחוני טעים

על האש? הכירו את תחליפי הבשר המשודרגים למנגל צמחוני טעים

מי שמעדיף מנגל צמחוני במסגרת מסורת על האש ביום העצמאות, ימצא נקניקיות, המבורגר, קבב ועוד מוצרים שבהחלט שווה לטעום

קבב רידיפיין מיט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

משום מה "על האש" ביום העצמאות הוא הבילוי הישראלי האולטימטיבי, ויש לא מעט ישראלים שמעדיפים מנגל צמחוני. אגב, באופן אישי, אני נוהגת לציין את יום העצמאות בפעילות אחרת. בכל שנה אני מוצאת אתר, תערוכה או אירוע שקשור ביום הזה, כי בעיניי חג העצמאות של מדינת ישראל הוא החג החשוב ביותר בשנה. בהזדמנות אחרת אשתף במגוון הצעות לבילוי מעשיר ביום חגה של המדינה, אבל עבור מי שעושה על האש ביום העצמאות ומעוניין בתחליפי בשר, זו הזדמנות מצוינת לתזכורת… בשנים האחרונות מורגשת קפיצת מדרגה בתחליפי בשר, כשהכוונה היא גם למגוון שהלך וגדל, גם לטעם ששודרג פלאים וגם למרקם ולנראות של המוצרים הללו.

קהל היעד של המוצרים הללו הם לא רק טבעונים או צמחונים, אלא גם מפחיתי בשר. אחד הנתונים שמוזכרים בהקשר הזה הוא שבישראל יש כמיליון איש שמגדירים את עצמם "מפחיתנים". הם לא נמנעים לחלוטין מבשר, אבל מעדיפים לצרוך אותו מעט.

יש כמה וכמה חברות שאת מוצריהן אפשר לקנות היום, החל מרידיפיין מיט, ביונד מיט ומרינה, ועד טבעול. כאן באתר פואנטה פרסמנו לא פעם מבחן טעימה להמבורגר צמחוני, כמו המבורגר פטריות של מרינה, לבשר טחון "סנסיישנל" של טבעול ועוד. אז במקום שתחפשו, הנה תקציר:

רידיפיין מיט

רידיפיין מיט בורגר

 

חברת הפודטק הישראלית הישראלית המצליחה "רידיפיין מיט" מכנה את ה"בשר" שהיא מייצרת "בשר חדש". מדובר במוצר צמחוני לחלוטין שפותח במשך 3 שנים, ובחודשים האחרונים הגיע למסעדות וגם לחנויות. המגוון כולל כמעט את כל מה שאנחנו מכירים בבשר מן החי: המבורגר, נקניקיות, קבב טלה, סטייק, נתחים ועוד.

האתגר, כמובן, הוא לייצר עבור כל אחד מה"נתחים" ומסוגי ה"בשר" הללו את המרקם האופייני לו, את הריח, את הצבע וכמובן את הטעם. בטעימות שלי, את הדירוג הגבוה ביותר שלי הענקתי ל"קבב" – אשר יחד עם פיתה, טחינה וירקות מעניק לסועד חוויה כמעט זהה לחלוטין לזו של קבב אמיתי. הקבב אגב מיוצר מסויה, קוקוס, שעורה וצנוברים.

אהבתי מאוד גם את ההמבורגר – שגם טעמו אינו זהה לטעם המבורגר אמיתי, אבל הוא טעים מאוד, והמרקם שלו מזכיר מאוד את ההמבורגר הרגיל. הסטייק מוצלח מאוד גם הוא.

מוצריה של רידיפיין מיט נמכרים בקצביות ברחבי הארץ ומוגשים גם בבתי קפה ומסעדות. לרגל יום העצמאות החברה החלה לשווק ישירות לצרכנים גם דרך האתר שלה מארז הכולל רידיפיין בורגר פרימיום (2 יח'), רידיפיין נקניקיות מרגז (5 יח'), רידיפיין קבב בטעם טלה (6 יח'), צידנית ממותגת וכלים להכנה במחיר של כ-120 ש"ח.

פרטים נוספים אפשר לקרוא בכתבה מבחן טעימה לבשר החדש: בשר צמחוני של רידיפיין מיט (Redifine Meat)

המבורגר פטריות – מרינה. הטעם הפתיע אותנו

המבורגר פטריות מרינה

 

חברה אחרת שמציעה "בשר" צמחוני היא מרינה… כן, אותה חברה שאנחנו מכירים מאריזות הפטריות. המוצר העיקרי שלה בתחום הזה הוא המבורגר פטריות. יש להודות שלפני הטעימה של המבורגר פטריות מרינה, הטועמים היו מעט חשדניים.  לשמחתנו, הטעם היה מפתיע לטובה, וגם המרקם. כמובן, לא ניתן להגיע לטעם מדויק של בשר, ויש אגב הרבה צמחוניים שלא מחפשים את התחליף המושלם, אבל המוצר טעים, עסיסי ומשתלב נהדר בתוך השילוב של הלחמניה, העגבניות, החסה והרטבים.

מחיר: כ-35 ש"ח ל-4 יחידות של 130 גרם.

פרטים נוספים אפשר לקרוא בכתבה תחליף בשר מפתיע: המבורגר פטריות של מרינה.

סנסיישנל וטבעול – נקניקיות למנגל צמחוני ומוצרים נוספים

טבעול (השייכת לאסם-נסטלה) נערכה גם היא לתת מענה למי שמבקש מנגל צמחוני. החברה השיקה לקראת יום העצמאות לראשונה בישראל את סנסשיונל נקניקיות צמחוניות. זה המקום להזכיר כי המותג סנסשיונל (Sensational) הוא הוא פרי שיתוף פעולה בין תאגיד נסטלה העולמי לבין חברת טבעול. מוצרי הסדרה, המבוססים על חלבון סויה וחיטה, משווקים באירופה תחת המותג גארדן גורמה. פיתוח המוצרים בוצע במרכז הפיתוח של נסטלה בסולון ארה"ב, יחד עם שפים ויועצים קולינריים ובשיתוף צוותי טבעול.

נקניקיות צמחוניות - נקניקיות סנסשיונל

במבחן הטעימה של פואנטה – הנקניקיות זכו לציון טוב מאוד. שוב, כמו במקרים של תחליפי בשר אחרים, הטעם אינו זהה למקור – אבל בעיניי זה דווקא עדיף, משום שלנקניקיות רגילות יש טעם מאוד דומיננטי. גם כאן יש טעם חזק ומתובלן, אבל מעט עדין יותר. המרקם טוב מאוד וגם הריח והמראה משכנעים… ניתן לצלות אותן על מחבת או על להניח על גריל גז, מנגל ועוד.

מחיר: כ-35 ש"ח ל-350 גרם.

נקניקיות סנסשיונל מצטרפות למגוון הקיים בסדרה: סנסשיונל בורגר צמחוני במתכון חדש ומשופר (היכנסו לסקירת המבורגר סנסשיונל של טבעול), סנסשיונל טחון צמחוני המאפשר הכנת מגוון מנות וסנסשיונל נתחי סויה דמוי עוף.

לטעמנו, כאשר אוכלים אותו כקציצה, ההמבורגר לא מצליח להידמות בטעמו להמבורגר מבשר אמיתי. כאשר אוכלים אותו בלחמנייה עם קטשופ, מיונז וירקות – החוויה קרובה יותר למקור.

במיוחד ליום העצמאות טבעול השיקה עוד שלושה מוצרים חדשים בסדרת דמויי הבשר: נקניקיות טבעוניות עם מתכון חדש ומשופר וכ-9 גרם חלבון במנה (תכולה: 490 גרם), בורגר חלפיניו שחוזר למדף, בעל טעם ייחודי וחריף וכ-12 גרם חלבון במנה (תכולה: 420 גרם) ובורגר פטריות איכותי בדומה לבורגרים במסעדות עם 4 גרם חלבון במנה (תכולה: 480 גרם).

ביונדמיט – BEYOND MEAT

BEYOND MEAT BURGER

גם המותג "ביונד מיט" הפך למוכר ופופולרי בשנים האחרונות – במיוחד אחרי שהחברה הונפקה בבורסה בארה"ב בשנת 2019 ולאחר שרשתות מזון מהיר כמו מקדונלד'ס ו-KFC החלו להכניס אותו לתפריט. מסקר שנערך על-ידי מכון המחקר "רושינק" עבור חברת ביונדמיט (Beyond meat) במיוחד לקראת יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, עולים נתונים מעניינים לגבי העדפות צריכת תחליפי הבשר. שני שליש (67%) מהישראלים ירצו להתנסות בתחליפי בשר מהצומח ביום העצמאות הקרוב.

המוצרים של Beyond Meat מיובאים לישראל ע"י חברת דיפלומט ונמכרים הן ברשתות השיווק והן בחנויות טבע. הם כוללים, בין היתר, המבורגר צמחוני. ההמבורגר מבוסס על מים, חלבון אפונה, שמן לפתית, שמן קוקוס, חלבון אורז, חומרי טעם וריח ועוד.

מחיר: כ-35 ש"ח למארז של של 2 יחידות (כל יחידה – 113 גרם).

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות