בדיוק בזמן למונדיאל: טלוויזיות OLED של סמסונג החלו להימכר בארץ

בדיוק בזמן למונדיאל: טלוויזיות OLED של סמסונג החלו להימכר בארץ

אם אתם מחפשים טלוויזיה חדשה לקראת המונדיאל או בכלל, שווה לשים לב לעולה החדשה: טלוויזיית OLED של סמסונג

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עד לאחרונה זה היה ברור… LG זה שם נרדף ל-OLED וסמסונג זה שם נרדף ל-QLED. צרכן שרצה טלוויזיית OLED, לא יכול היה לקנות טלוויזיה של סמסונג. עכשיו זה משתנה, ואפשרת לקנות טלוויזייה OLED של סמסונג בישראל באחד משני גדלים – 55 אינץ' או 65 אינץ', באיכות 4K. מדובר בסדרת S95B, שנוחתת בישראל ממש בזמן לפני המונדיאל ומגדילה את ההיצע עבור הצרכנים הישראלים.

כאמור, מדובר בטלוויזיות 4K בלבד. מי שרוצה טלוויזיה של סמסונג באיכות 8K ימצא את מבוקשו בדגמי ה-QLED וה-Neo QLED. כדאי לציין שטכנולוגיית OLED היא טכנולוגיה יקרה, כך שמסך OLED של סמסונג באיכות 4K בגודל 55 אינץ' יקר יותר ממסך 4K בגודל זהה בטכנולוגיית QLED ואפילו בטכנולוגיית Neo QLED (ראו בהמשך).

מלבד המחיר, כל צרכן שמתלבט לגבי טלוויזיית OLED של סמסונג תוהה כמובן לגבי איכות התמונה. לגבי מסכי ה-OLED של סמסונג אני יכולה להעיד ממקור ראשון שמדובר במסכים עם תמונה מעולה. לאחרונה נחשפתי אליהם בתערוכת IFA בברלין. סמסונג עשתה כאן כאן עבודה מצוינת – גם באופן אבסולוטי וגם יחסית למתחרה LG. למעשה, בסמסונג לא רצו להציע "עוד מאותו דבר", כך שהשקיעו לא מעט כדי לייצר OLED מתקדם. לכן, כך הם מסבירים, הם פיתחו תצוגת RGB ללא פיקסל לבן, כך שהטלוויזיות מסוגלות להציג צבע לבן טהור, שחור מוחלט ו-100% צבעים אמיתיים. לצרכן מן המניין ההסברים האלה לא אומרים הרבה, מה שמעניין אותו זו השורה התחתונה, והשורה התחתונה היא שמדובר במסך סופר איכותי.

אגב, לא בטוח שאותו צרכן מן המניין יכול להבחין בהבדל בין טלוויזית סמסונג Neo QLED 8K של סמסונג, שגם אותה מקדמת כיום הענקית הדרום קוריאנית, לבין Neo QLED באיכות 4K לבין טלוויזיית OLED. בכל המקרים מקבלים תצוגה מרהיבה. ייתכן שרק אם מעמידים את הטלוויזיות זו לצד זו, אפשר להצביע על ההבדלים.

חוץ מטכנולוגיית OLED, יש הרבה דמיון לסדרת הדגל סמסונג Neo QLED

בכל אופן, כמו בטלוויזיית Neo QLED, גם טלוויזיית OLED של סמסונג S95B קיבלה גושפנקא רשמית לגבי רמת הדיוק של הצבעים וכיול התמונה המקצועי של המסך. האישור הרשמי ניתן לסמסונג ע"י חברת הצבעים הבינלאומית Panton – שהפכה לאסמכתא העליונה בכל הנושא של צבע בשנים האחרונות.

וכמו בסדרת הדגל Neo QLED של Samsung, גם ה-OLED של סמסונג דגם S95B כולל את המעבד Neural Quantum Processor המובנה. המעבד הזה מאפשר שיפור של בהירות המסך ובמיפוי הצבעים שמציעה טכנולוגיית ה-OLED.

מעבר לזה, מי שמכיר את טלוויזיות סמסונג ואוהב את הממשק ואת העיצוב, ימצא כאן את התכונות שהוא מקבל בטלוויזיות ה-QLED, כמו מערכת ההפעלה של סמסונג (TIZEN) שכמובן מגיעה בעברית ומאפשרת לנווט על המסך לכל הערוצים ושירותי הסטרימינג.

פואנטה בטלגרם

תכונה אחרת שמוכרת מטלוויזיות ה-QLED נוגעת לצליל של המסך. מדובר ב-OTS, ראשי תיבות של Object Tracking Sound. הטלוויזיה מזהה את הסיטואציה המוקרנת על המסך ומחדדת את הצלילים בהתאם. כמובן, סמסונג שילבה כאן תמיכה ב-Dolby Atmos, כך שהסאונד ממש קולנועי. מבחינת העיצוב, מדובר בטלוויזיה דקה מאוד.

מחיר טלוויזיות OLED סמסונג

כאמור, סדרת Samsung OLED S95B כוללת שני דגמים זהים, הנבדלים זה מזה בגודל בלבד. מחיר טלוויזיית סמסונג OLED בגודל 55 אינץ' הוא כ-8000 ש"ח, ואילו בגודל 65 אינץ' המחיר הוא כ-11,000 ש"ח.

האם זה מחיר יותר גבוה ממחיר סמסונג Neo QLED? תלוי באיזו איכות. הנה הצצה למחירים של טלוויזיות סמסונג:

KSP12,890 ש"ח למסך Neo QLED באיכות 8K בגודל 65 אינץ'
KSP12,650 ש"ח למסך Neo QLED באיכות 4K בגודל 75 אינץ'
KSP 7990 ש"ח למסך Neo QLED באיכות 4K בגודל 65 אינץ'
KSP5750 ש"ח למסך Neo QLED באיכות 4K בגודל 55 אינץ'
KSP7990 ש"ח למסך OLED באיכות 4K בגודל 55 אינץ'

מה ההבדל בין QLED ל-OLED?

אבל רגע, מה בעצם ההבדל בין QLED ל-OLED? אם למתבונן מן הצד זה נשמע רק כמו הבדל סמנטי של אות אחת, זה ממש לא כך. מדובר בשתי טכנולוגיות שונות שמשפיעות על איכות התמונה (מיד נגיע להסברים). בשורה התחתונה, בשני המקרים תקבלו תמונה איכותית מאוד , אבל הדרך להגיע אליה שונה. היתרונות והחסרונות של כל אחת מהטלוויזיות גם הם שונים.

רגע לפני שנסביר מעט על הטכנולוגיה, נזכיר ש-LG חולשת על ייצור הפאנלים בקטגוריית ה-OLED, כך שגם כאשר אתם קונים טלוויזיית OLED של יצרנית אחרת, הפאנלים עצמם הם של LG. את הטכנולוגיה המתחרה, ששמה QLED, פיתחה סמסונג והיא היצרנית היחידה שמשווקת טלוויזיות QLED.

בקצרה נאמר שהטכנולוגיה של מסך QLED של סמסונג מתבססת על כך שגוף תאורה מאיר מאחור את הפיקסל המציג את הצבע. החיסרון בכך הוא שגוף התאורה מאיר גם פיקסלים שאמורים להציג שחור או כלום. התוצאה היא שהשחור עלול להיראות אפור והצבעים בתמונה לעתים פחות נאמנים למציאות. לעומת זאת, במסכי OLED כל פיקסל מואר באופן עצמאי, מה שמייצר תמונה מרהיבה וצבע שחור מוחלט. עם זאת, קיים בהם פוטנציאל גבוה לצריבת תמונה והבהירות המירבית שניתן לקבל במסך מוגבלת. בטלוויזיית QLED אפשר להגיע לרמת בהירות גבוהה ביותר.

כאמור, בשני המקרים טלוויזיות הדגל של היצרניות הגדולות מספקות איכות תמונה מרהיבה, וייתכן שעבור צרכנים רבים ההבדלים הללו לא מאוד חשובים או שאינם נראים לעין בצורה בולטת.

כך או כך, במשך שנים ארוכות סמסונג השקיעה את מירב המאמצים בפיתוח ובשכלול של טלוויזיות QLED, ואילו המתחרה LG חלשה על קטגוריית ה-OLED. המשוואה הזאת השתנתה, וסמסונג משווקת כעת גם טלוויזיות OLED. בשורה התחתונה, מבחינת הצרכן הישראלי, כעת יש בחנויות טלוויזיית סמסונג OLED, ויכולת הבחירה שלו גדלה.

זה גם המקום להזכיר שסמסונג מפתחת במקביל את טכנולוגיית ה-Micro Led. כרגע מדובר בטלוויזיות יקרות מאוד ומרהיבות בצורה שלא ניתן להתעלם מהן. ייתכן שזו הטכנולוגיה שתתפוס עם הזמן את מקומן של כל הטכנולוגיות האחרות. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה OLED, מיקרו לד ו-Neo QLED 8K – אסטרטגיית הטלוויזיות של סמסונג שפרסמתי כאן לאחרונה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות