סקירה - גלקסי פליפ 4: טלפון מתקפל טוב שמתאים לאוהבי הצילום

סקירה – גלקסי פליפ 4: טלפון מתקפל טוב שמתאים לאוהבי הצילום

אם אתם מחפשים טלפון שנראה טוב, מצלם טוב ונכנס בקלות לכיס – כנראה שגלקסי פליפ 4 הוא המכשיר בשבילכם. היכנסו לסקירה

סקירה גלקסי פליפ 4
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גלקסי Z FLIP 4 אמנם נראה בדיוק כמו הפליפ 3, אבל השינויים שסמסונג עשתה בו מורגשים – בעיקר בזירת הצילום. אמנם זו הגרסה הרביעית של גלקסי Z FOLD, אבל זו הפעם הראשונה שלטעמי יש לצרכנים סיבה לקנות אותו. אז עבור מי הפליפ הוא טלפון סלולרי מומלץ? התשובה בהמשך הכתבה קצת תפתיע אתכם (אותי לפחות היא הפתיעה). כפי שתוכלו לקרוא בסקירה, גלקסי פליפ 4 הוא טלפון סלולרי שיש לו כמה יתרונות מובהקים שאין לסמארטפונים אחרים. הוא לא מושלם, סמסונג יכולה הייתה לשפר עוד כמה דברים בהשוואה לדגם הקודם, אבל הוא יופי של מכשיר – תרתי משמע. יש לו עיצוב שובה לב וצבעים יפהפיים (במיוחד הסגול…).

גלקסי Z FLIP 4: מפרט

רגע לפני שנגיע לביקורת GALAXY Z FLIP 4, נזכיר כמה מהתכונות העיקריות שלו:

  • מסך ראשי: 6.7 אינץ' (כאשר המכשיר פתוח)
  • מסך משני 1.9 אינץ' (כאשר המכשיר סגור)
  • מצלמות: שתי מצלמות אחוריות של 12+ ומצלמת סלפי של 10MP
  • זיכרון פנימי 256GB וזיכרון עבודה 8GB RAM
  • סוללה בנפח 3700mAh. מגיע ללא מטען
  • אנדרואיד 12
  • מסך חיצוני וגב המכשיר בעלי זכוכית Victus+ Gorilla Glass
  • עמידות בפני מים בתקן IPX8 לעומק של עד מטר וחצי למשך חצי שעה במים מתוקים

סקירה פליפ 4 – מסך

אז כאמור, גלקסי פליפ 4 הוא טלפון שמתקפל בצורת צדפה (בניגוד לגלקסי פולד 4 שמתקפל כמו ספר). כאשר הטלפון פתוח אנחנו מקבלים מסך AMOLED גדול (6.7 אינץ') ואיכותי מאוד, עם קצב רענון של 120 הרץ. כאשר הוא סגור אנחנו מקבלים מבחוץ מסך קטן שמטרתו לספק חיווי על השעה או להראות הודעות נכנסות. מדובר במסך של 1.9 אינץ' – אשר לא הוגדל בהשוואה לדגם הקודם. הוא נוח, אבל אי אפשר לענות דרכו להודעות (אלא לבחור מתוך תשובות גנריות). יש להניח שבדגמים הבאים סמסונג תמצא לו עוד שימושים.

המטרה בסקירה פליפ 4 היא לענות על השאלה למה בעצם צריך טלפון מתקפל בצורת צדפה? ראשית, כי כאשר המכשיר מקופל, הוא קטן ונוח להכניס אותו אפילו לתיק ערב קטן או לכיס קטן. שנית, כי העיצוב הצדפתי הופך אותו למכשיר מעולה לצילום – ומיד נגיע לסעיף הזה בהרחבה. המכשיר הזה הוא למעשה החצובה של עצמו, הוא מתקפל בכל זווית ואפשר לצלם איתו סלפי באיכות גבוהה של המצלמה האחורית.

איכות המסך של גלקסי פליפ 4 מצוינת. הצבעים עשירים וחיים (כמו שסמסונג יודעת להציע בטלפונים הסלולריים שלה). קל לתפעל את המסך גם באור שמש ישיר. הקפל באמצע המסך לא הפריע לי בכלל, אבל אפשר להבחין בו וכמובן לחוש אותו.

מבחינת עמידות, בסמסונג מתחייבים שהציר יעמוד היטב בקיפולים הרבים. הוא מיוצר מאלומיניום מוקשח שסמסונג קוראת לו Armor Aluminum. למכשיר יש מיגון ברמה הגבוהה ביותר של גורילה גלאס ויקטוס פלאס, אך בשל הקפל אין כאן עמידות מקסימלית למים ולאבק, אלא עמידות בתקן IPX8.

מצלמות גלקסי פליפ 4: האקס-פקטור של הטלפון

ההפתעה הכי גדולה מבחינתי במכשיר הזה הן המצלמות. גלקסי Z FLIP אמנם מגיע עם שתי מצלמות בלבד, והן מצלמות 12MP – אבל איכות התמונות פשוט מעולה – כפי שתוכלו לראות כאן. באור יום בתנאי תאורה טובים הצבעים מדויקים, עשירים וחיים – כמעט כמו שהעין האנושית רואה. למרבה השמחה, גם לפנות ערב ואפילו בלילה, בתנאי תאורה פחות טובים, התמונות יצאו יפות מאוד.

צילום שקיעה בגלקסי Z FLIP 4
צילום שקיעה בגלקסי Z FLIP 4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בניין עם גרפיטי לפנות ערב בגלקסי פליפ 4
צילום לפנות ערב בגלקסי פליפ 4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום לפנות ערב בגלקסי FLIP4
צילום לפנות ערב בגלקסי FLIP4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום באור יום ללא פילטרים בגלקסי פליפ 4
צילום באור יום ללא פילטרים בגלקסי פליפ 4. צילום: דפנה הראל כפיר

ואיך אפשר בלי לדבר על תמונות הסלפי. היתרון הגדול של הטלפון הזה הוא שהמצלמה האחורית, שהיא כמובן הטובה יותר בכל טלפון סלולרי – הופכת למצלמת סלפי. אפשר להניח את הטלפון בכל מקום, וכאמור – הוא הופך להיות החצובה של עצמו. לא צריך ידיים, לא צריך טובות מאף אחד שעובר בסביבה, פשוט מניחים את הטלפון ומצלמים.

צילום בלילה ממרחק במצלמת גלקסי פליפ 4 - הופעה חיה
צילום בלילה ממרחק במצלמת גלקסי פליפ 4 – הופעה חיה. צילום: דפנה הראל כפיר

גם האיכות של סרטוני הווידאו טובה מאוד, אפילו כאשר מצלמים בלילה. כמובן, כאשר מצלמים בלילה האיכות נמוכה יותר, ועדיין למרות האתגר הייתי מרוצה כאשר צילמתי הופעה חיה ממרחק גדול.

לכן, לטעמי, הטלפון הזה מתאים ליוצרי תוכן שאוהבים לצלם. הוא פשוט מספק להם גמישות גדולה בכל מקום ובכל סיטואציה, ומפיק איכות גבוהה של צילומים.

Galaxy Z Flip 4: חומרה ומערכת הפעלה

לצורך סקירת גלקסי פליפ 4 השתמשנו במכשיר מספר שבועות, ונהנינו מאוד. גלקסי Z FLIP 4 מגיע עם המעבד החזק ביותר שסמסונג מציעה כיום במכשירים שלה (סנאפדרגון Snapdragon 8+ Gen 1). הוא מגיע כמובן עם מערכת ההפעלה העדכנית אנדרואיד 12, שעליה מולבש הממשק העדכני של סמסונג. מי שרגיל למכשירי סמסונג לא יזדקק לזמן הסתגלות.
המכשיר אמנם מגיע בכמה נפחי אחסון (128GB, 256GB ו-512GB), אבל זיכרון העבודה אחיד: 8GB RAM.

סוללה וטעינה

הסוללה היא סוללת 3,700 מיליאמפר שעה, המפוצלת לשניים בשני חלקי הגוף. לכאורה זו אינה סוללה גדולה ביחס לחלק מהמתחרות בשוק, אבל האמת היא שהיא עושה יופי של עבודה ומחזירקה בקלות יום שלם של עבודה שגרתית, ללא צורך בטעינה.
כמו בדגמים אחרים, גם כאן סמסונג לא מספקת מטען באריזה. המכשיר תומך בטעינה יחסית מהירה (25W), ואם תרצו מטען מתאים, תרכשו אותו בנפרד (מוזמנים לקרוא כאן את הכתבה על מטען לגלקסי).

מחיר גלקסי Z FLIP 4

כאמור, המחיר עולה בהתאם לנפח האחסון.

KSP3569 ש"ח ל-128
KSP3819 ש"ח ל-256GB
KSP4019 ש"ח ל-512GB

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות