משתמשים באפליקציית ביט ופייבוקס? זו הסיבה שהממשלה נכנסת לכם לווריד

משתמשים בביט או פייבוקס? זו הסיבה שהממשלה נכנסת לכם לווריד

זה היה עניין של זמן, והנה האנונימיות נעלמת מאפליקציית ביט ופייבוקס. כדי להשתמש בהן תהיו חייבים להזין מידע אישי. למה? היכנסו לפרטים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם משתמשים באפליקציית ביט או פייבוקס ולפתע נדרשתם להזין כל מיני פרטים שעד כה לא נדרשו – הסיבה היא שמדינת ישראל החליטה לשים סוף ל"אלמוניות" בעת שימוש באפליקציות התשלום. החל מ-15.1.23 אי אפשר להשתמש באפליקציות תשלום כמו BIT ו-PayBox מבלי להזין בהן באופן חד פעמי פרטים כמו תאריך הלידה שלכם ומטרת השימוש באפליקציה (כל המידע בהמשך). הסיבה היא הוראה של בנק ישראל לאסוף את המידע, כחלק מעדכון נוהל שנקרא "נוהל בנקאי תקין 411". הנוהל הזה נוגע לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. אם לתרגם זאת למילים פשוטות, בנק ישראל נלחם בכסף שחור, אשר עובר בחלקו באמצעות BIT ו-PayBox. אם לא תמלאו את הפרטים עד מועד כניסת ההנחיה לתוקף, לא תוכלו להמשיך להשתמש באפליקציות התשלום הללו.

זהירות מנוכלים

ורגע – אם אתם מקבלים הודעה לעדכן את פרטיכם באפליקציות ביט או פייבוקס באמצעות קישור, אל תלחצו עליו. אמנם נכון שיש הנחיה למלא פרטים חדשים בשתי האפליקציות, אבל בשום פנים ואופן לא באמצעות לחיצה על קישור חיצוני.

מי שכבר מיהר לנצל את העניין הזה הם כל מיני נוכלים שמנסים לגנוב פרטים באמצעות הודעות שמתחזות להודות רשמיות מטעם ביט ופייבוקס. בהודעות אלה מופיע קישור שלחיצה עליו עלולה להוביל את המשתמש לאתר שנראה דומה לאתרי האפליקציות, אך בפועל הוא אתר שמטרתו גניבת פרטים.

אילו פרטים תצטרכו לעדכן בביט ובפייבוקס?

משתמשי אפליקציות התשלומים הבנקאיות נדרשים להשלים את הפרטים הבאים:

  • שם מלא
  • תאריך לידה
  • כתובת
  • מגדר
  • מטרת השימוש באפליקציה (פרטי/עסקי)
  • במקביל: אימות מספר חשבון הבנק שאליו עוברים הכספים המתקבלים

כאמור, השלמת הפרטים הנדרשת לפי הוראות בנק ישראל מחייבת את כל אפליקציות התשלומים הבנקאיות – כאשר מדובר בפועל בביט ובאפליקציית פייבוקס, משום שאפליקציית PAY כבר לא פעילה. החל מ-15 בינואר 2023, לקוחות שירצו לבצע פעולות באפליקציות התשלומים יחויבו במילוי הפרטים.

פואנטה בטלגרם

אפליקציית ביט מאפשרת כבר עכשיו מילוי פרטים

באפליקציית BIT קיימים הסברים מפורטים באזור שאלות ותשובות וגם בעת תהליך השלמת הפרטים. אם אתם מתקשים במשהו, במוקדי שירות הלקוחות כבר מתורגלים במתן מענה.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

כאמור, חשוב לזכור לעשות זאת בתוך האפליקציה ולא דרך קישורים חיצוניים שעשויים להישלח, משום שמן הסתם יהיו נוכלים שינסו לשלוח קישורים מזויפים לצורך גניבת פרטים אישיים.

בתוך אפליקציית ביט התהליך מהיר ונוח, ואין צורך בלחיצה על קישורים חיצוניים לשם כך.

הארנק הדיגיטלי של ביט ופייבוקס

נזכיר כי גם אפליקציית ביט וגם אפליקציית פייבוקס עושות עוד ועוד צעדים כדי להפוך לאמצעי התשלום העיקרי של הצרכנים.

כך למשל, אפליקציית ביט (שנמצאת בבעלות בנק הפועלים) הפכה גם לכרטיס אשראי (ביט קארד) ולארנק דיגיטלי. בנוסף, אפשר לשלם בביט גם  חשבונות, כמו חשבון ארנונה.

אפליקציית פייבוקס, אשר נמצאת בבעלות בנק דיסקונט ושופרסל, משמשת את שופרסל כאמצעי לצבירה נקודות מועדון הלקוחות SUPREME (סופרים שופרסל), וכמובן גם כאמצעי למימוש אותן נקודות.

לאור זאת, נראה שגם מי שממש לא מתחשק לו לנדב מידע אישי, ימצא את עצמו נדחק לפינה וממלא את כל הפרטים הנדרשים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

תגובות: 0

נגישות