עכשיו פייבוקס: קבלו ריבית על היתרה. יותר משתלם מלהשאיר כסף בעו"ש

עכשיו בפייבוקס: קבלו ריבית על היתרה. יותר משתלם מלהשאיר כסף בעו"ש

לראשונה: אפשר לקבל ריבית על יתרה בפייבוקס – אבל יש סכום מירבי ויש תנאי שבלעדיו לא תקבלו את הריבית. כל הפרטים, בכתבה בפואנטה

ריבית על יתרה בפייבוקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם הכסף שלכם שוכב בעו"ש, אולי עדיף שהוא ישכב בפייבוקס… אפליקציית PayBox מתחילה לתת ריבית שנתית של 3% על הכסף שנמצא ביתרה. התנאי: יש להחזיק או להנפיק כרטיס אשראי פייבוקס (פרטים בהמשך). מדובר בתחרות ישירה לבנקים ובשינוי כללי המשחק. במקום לסגור את הכסף בפיקדון או להשקיע אותו, הלקוחות יכולים פשוט ליהנות מריבית מבלי לעשות שום דבר. הכסף נשאר נזיל – ועדיין צובר ריבית. במידה שרוצים להשתמש בו, פשוט עושים זאת – מבלי לתת הוראה לשחרר את הכסף ולחכות. הריבית נצברת מדי יום ומשולמת אחת לחודש ישירות ליתרת הפייבוקס (יש להירשם לשירות).

הסכום המירבי שניתן לקבל עליו ריבית הוא נכון לעכשיו 20,000 ש"ח. במידה שיהיה לכם סכום כזה למשך שנה, בתום השנה יהיו לכם 20,600 ש"ח. השירות יעלה באפליקציה החל מהיום ובמהלך הימים הקרובים יהיה זמין לכלל הלקוחות.

איך נוצרת יתרה בפייבוקס?

בעבר, יתרה בפייבוקס נצברה רק כתוצאה מקבלת תשלום. בחודשים האחרונים חל שינוי – וכיום אפשר גם לטעון כסף מהחשבון ליתרת הפייבוקס, ולמעשה אפשר לייצר עוד "קופה קטנה" או חשבון חוץ בנקאי. בכסף הנצבר ביתרה אפשר כיום גם לשלם בחנויות שונות.

עם זאת, כדאי לדעת שהחל מ-1.1.2023 חל שינוי ברגולציה, כך שאם פעם אפשר היה להחזיק ביתרת הפייבוקס 75,000 ש"ח, כיום אפשר עד 20,000 ש"ח בלבד. בנוסף, בעבר אפשר היה להעביר תשלומים עד תקרה של 150,000 ש"ח והיום הרבה פחות. כל אלה בשל החלטות בנק ישראל בניסיון להילחם בהון השחור.

ריבית על יתרה בפייבוקס – אתגר לבנקים

עד עתה הבנקים בישראל לא ממש התמודדו עם תחרות בכל הנוגע לכסף בחשבון העו"ש. לכאורה, הם מתחרים בינם לבין עצמם. בפועל, הם מציעים תנאים דומים מאוד. אפליקציית פייבוקס, אשר נמצאת בשליטה של בנק דיסקונט (50.1%) וקבוצת שופרסל (49.9%), שמה לה למטרה להתחרות בבנקים. המהלך הנוכחי של מתן ריבית על יתרה בפייבוקס לבעלי כרטיס אשראי PAYBOX הוא לא הצעד הראשון, אבל הכי משמעותי, באסטרטגיה של החברה.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 הכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

כזכור, לאחרונה היא גם הציעה לזמן מוגבל אפשרות לפתוח פיקדון לחודש בפייבוקס עם ריבית יחסית גבוהה. אותו מהלך הוכרז כהצלחה גדולה. בפייבוקס העניקו ריבית כפולה מהריבית הממוצעת המוצעת על ידי הבנקים, ובתוך 3 שבועות הופקדו  למעלה מ-145 מיליון שקל.

ריבית על יתרה בפייבוקס

בלון הניסוי הזה הוכיח שהציבור צמא לפתרונות עבור הכסף שלו, במיוחד כעת כאשר שוק ההון קצת פחות אטרקטיבי מבעבר. ההחלטה לתת ריבית על יתרת הפייבוקס עשויה לעודד את הבנקים להציע הצעות דומות. ״המהלך שהשקנו היום שובר את המוסכמה הבנקאית לפיה 'על כסף נזיל לציבור לא מגיע כלום' ומייצר אלטרנטיבה אמיתית לכ-500 מיליארד ש"ח ששוכבים היום בחשבונות העו"ש, מייצרים לבנקים רווחי עתק, ולא נותנים לציבור כלום", אומר אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס. מהיום, לקוחות כל הבנקים יוכלו לטעון את הכסף הזה לפייבוקס, להשאיר אותו נזיל ולקבל עליו ריבית ראויה. מדובר בנדבך נוסף ומשמעותי בהפיכת פייבוקס למתחרה אמיתית בבנקים, שתואם את רוח התקופה, בה הציבור מחפש כל דרך להגדיל את הכנסתו הפנויה״.

> רוצים לקבל את כל המבצעים הכי שווים? הצטרפו לקבוצה הסודית שלנו >

בנק לאומי נענה לאתגר והחל להציע יתרה על כסף בעו"ש, אבל הוא מגביל את הסכום המירבי לסכום הרבה יותר נמוך מאשר פייבוקס, וגם הריבית בבנק לאומי יותר נמוכה. בנוסף, הוא מערים הרבה קשיים ותנאים. כל הפרטים בכתבה על ריבית על הכסף בעו"ש בבנק לאומי.

בנק דיסקונט עצמו נותן על הכסף בעו"ש ריבית מגוחכת של 0.01% שמשולמת פעם ברבעון.

כרטיס אשראי פייבוקס – מידע למתעניינים

כאמור, לא כל מי שמותקנת במכשיר שלו אפליקציית פייבוקס ייהנה מריבית על היתרה, אלא רק כאלה שיש להם כרטיס אשראי פייבוקס. זו דרך יצירתית ואטרקטיבית לעודד עוד לקוחות להנפיק את הכרטיס. זה המקום להזכיר בכמה מילים את תכונות כרטיס פייבוקס, שהושק לפני כשנה. מדובר בכרטיס שמביטוח החזר על הקניות (היום כל הכרטיסים מבטיחים קאשבק, כך למשל כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק+). עם זאת, כדאי להכיר את האותיות הקטנות שלו כדי להבין איך ובאיזה אופן מקבלים את ההחזר, משום שהוא ניתן באמצעות מטבעות SUPREME (היכנסו לכתבה על כרטיס אשראי פייבוקס שפרסמנו כאן במדור כסף).

>> אל תפספסו עוד כתבות כאלה – הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו 🙂 לחצו כאן >

בחברה מתחייבים לא לגבות דמי כרטיס לעולם. מצטרפים חדשים יכולים להנפיק את הכרטיס הדיגיטלי והחינמי (ללא דמי כרטיס לכל החיים) מתוך האפליקציה, ולהתחיל לטעון כסף ליתרה ולקבל עליו ריבית.

נזכיר שוב כי אפליקציית פייבוקס נמצאת בבעלות חלקית של שופרסל (49.9%), ולחברי מועדון לקוחות שופרסל SUPREME יש הטבות כאשר הם צוברים מטבעות מועדון. חיזוק אפליקציית פייבוקס באמצעות פיתוי להחזיק כסף באפליקציה, יחזק בעקיפין (או במישרין) גם את הקניות בשופרסל, שמשתמשת בפייבוקס כארנק דיגיטילי. מועדון הלקוחות של שופרסל Supreme תקף בלמעלה מ- 100 רשתות. אפשר גם להצמיד ולממש כרטיסי קנייה של תו הזהב.

כיום לאפליקציית פייבוקס (PayBox) יש יותר מ-3.5 מיליון הורדות ויותר מ-1 מיליון משתמשים שונים בחודש. לאפליקציית ביט של בנק הפועלים יש משתמשים רבים יותר, אך המהלכים האחרונים של פייבוקס עשויים להטות את כף המאזניים. בכל מקרה, ההבדל בין פייבוקס לביט הולך ומתחדד לאחרונה, כי פייבוקס הופכת את עצמה לפלטפורמה לניהול כסף מחוץ לבנק – ואילו ביט לא נוקטת מהלכים דומים (למעט הנפקת כרטיס אשראי ביט קארד). אגב, לאחרונה רשות התחרות אישרה לקבוצת "אלקטרה מוצרי צריכה" להקים מועדון לקוחות של קרפור עם ביט וכאל, מה שייתן משקל נגד למועדון הלקוחות של שופרסל עם פייבוקס.

נזכיר כי כדי להגדיל את התחרות בין אפליקציות התשלומים, בקרוב אפשר יהיה להעביר כסף בין ביט לפייבוקס במסגרת סעיף שנכנס לחוק ההסדרים. עם זאת,  כרגע אפליקציית פייבוקס פטורה מזה, החובה תוטל רק על אפליקציית תשלומים עם נתח שוק של יותר מ-20%. השינוי יביא לכך שלמי שיש אפליקציית ביט יוכל להעביר כסף גם לאפליקציית פייבוקס, ואולם אפליקציית פייבוקס לא תחויב לאפשר העברת כספים של משתמשיה אל משתמשי ביט.

נזכיר עוד כי לאחרונה בנק ישראל החל לדרוש מאפליקציות התשלומים לחייב את הלקוחות להגדיר מה מטרת השימוש שלהם באפליקציה ולמסור פרטים מזהים, מתוך מטרה להילחם בהון השחור. אילו פרטים אתם חייבים למסור? פרטים בכתבה. שימו לב גם שלעתים נגבית מכם עמלה על העברת תשלום באפליקציות. מתי? גם על זה כתבנו בהרחבה, היכנסו לכתבה בנוגע עמלה על העברת תשלום בביט או בפייבוקס.

> לכל העדכונים על דיגיטל וטכנולוגיה – הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק >

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות