סוף לשיתוף סיסמאות בנטפליקס: רוצים לצרף שותפים לחבילה? שלמו

סוף לשיתוף סיסמאות בנטפליקס: רוצים לצרף שותפים לחבילה? שלמו

שיתוף סיסמה בנטפליקס הוא עניין נפוץ לא רק בישראל, אלא בכל העולם. אבל החברה שמה לזה סוף. כיצד בכל זאת תצרפו משתמש נוסף? אלה הפרטים

חבילת נטפליקס זולה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הרבה מאוד אנשים צופים בנטפליקס בלי שיש להם מינוי – באמצעות שיתוף סיסמה. למעשה, אם נדמה לכם שרק אתם משתפים סיסמה עם חבר או בן משפחה ו"דופקים את המערכת", אתם ממש טועים. בנטפליקס מדווחים על 100 מיליון משקי בית שחולקים את הסיסמה שלהם עם אחרים. אבל זהו… שיתוף סיסמאות בנטפליקס יופסק בישראל, כפי שהופסק במדינות אחרות.

בפברואר האחרון דיווחנו כאן שאחרי הפיילוט באמריקה הלטינית, נטפליקס מפסיקה את שיתוף הסיסמאות בקנדה, ניו זילנד, ספרד ופורטוגל. הדגשנו כי מדינות אחרות ייכנסו לרשימה בהמשך. חלפו שלושה חודשים והמדיניות הגיעה גם לישראל. כעת, כל מי שצופה בתוכן באמצעות שיתוף סיסמה בנטפליקס צריך לדעת שהחגיגה נגמרה.

אם אתם קצת מבולבלים או לחוצים, חשוב להבהיר – זה לא שנטפליקס אוסרת על בני משפחה הגרים באותו בית לחלוק את המנוי. הפורמט של מנוי לנטפליקס המורכב מכמה פרופילים לא משתנה. כלל האצבע הוא שכל חשבון נטפליקס מיועד למשק בית אחד. בני המשפחה המתגוררים תחת אותה קורת גג עדיין יוכלו לצפות בתוכן מחוץ לבית, למשל בטיסה או במלון.

נטפליקס: מדיניות שיתוף הסיסמאות משתנה לאלתר

"החל מהיום, אנו נשלח את האימייל הזה לחברים המשתפים את Netflix מחוץ למשק הבית שלהם בישראל", כך מודיעים בנטפליקס ללקוחות הישראלים. "חשבון Netflix מיועד לשימוש על ידי משק בית אחד. כל מי שמתגורר במשק הבית הזה יכול להשתמש בנטפליקס בכל מקום בו הוא נמצא – בבית, בדרכים, בחופשה – ולנצל את היתרונות של תכונות חדשות כמו העברה של פרופיל וניהול גישה ומכשירים.

אז מה עושים עכשיו?

בנטפליקס ממליצים ללקוחות לבדוק מי משתמש בחשבון הנטפליקס שלהם: "בדקו אילו מכשירים מחוברים לחשבון שלכם. צאו ממכשירים שלא אמורה להיות להם גישה ושקלו לשנות את הסיסמה שלכם".

רכישת מינוי בתשלום מופחת

ומהן האפשרויות העומדות בפני מי שכן מעוניין לשתף אדם בחשבון הנטפליקס שלו? הפתרון שנטפליקס מציעה היא לקנות מינוי נוסף במחיר של כ-17 ש"ח בנוסף לחבילה הקיימת. באופן הזה נטפליקס מאשרת לשתף אדם שלא גר באותו בית להצטרף למינוי.

מדובר בחשבון משנה נוסף עבור משתמש נוסף שיש לו פרופיל, המלצות מותאמות אישית, כניסה וסיסמה.

אולם, בשלב זה מי שמשלם לנטפליקס באמצעות צד שלישי או במסגרת חבילה משולבת (למשל, דרך YES), לא יכול להוסיף את המשתמש הנוסף בעלות מופחתת.

בחו"ל, מי שמשלם על תוכנית סטנדרט או פרימיום בנטפליקס, יכול להוסיף עד שני חברים לחשבון – בתשלום נוסף. המחיר משתנה בהתאם למדינה: בקנדה ובניו זילנד – 8 דולר קנדי/ניו זילנדי; בספרד 6 אירו ובפורטוגל 4 אירו בחודש. מדובר במחיר גבוה ביחס למחיר המינוי (המודל מזכיר קצת את התשלום על ערוצי ספורט כאן בישראל – שמייקרים משמעותית את חבילת הבסיס של חבילות הטלוויזיה).

רוצים להוזיל את חבילת הטלוויזיה שלכם?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת!

שים לב! יש לשלוח רק לאחר בחירת חברה!


 

העברת פרופיל

לאחרונה פרסמנו כאן כי נטפליקס מאפשרת לאנשים להעביר את הפרופיל שלהם לחשבון חדש. התכונה הזאת נועדה לאפשר לכל מי שיש לו פרופיל בחשבון משפחתי לפתוח חשבון משלו ולהעביר את הפרופיל שלו מבלי לאבד את רשימות הצפייה וההעדפות שלו. כעת, עם המדיניות החדשה שאוסרת על שיתוף סיסמאות, תכונת העברת פרופיל נעשית שימושית יותר. כל מי שעד עתה צפה בנטפליקס באמצעות חשבון של מישהו אחר באמצעות שיתוף סיסמה, ועכשיו צריך לפתוח חשבון משלו – יוכל להעביר את הפרופיל הקיים שלו וכך לשמור על כל המידע, ההמלצות, היסטוריית הצפייה ועוד.

ההנחיות הרשמיות של נטפליקס

בהודעה הרשמית של נטפליקס, היא מספקת כמה הנחיות כלליות מאוד:

  • הגדירו מיקום ראשי: "אנו נעזור לחברים להגדיר זאת, ונבטיח שכל מי שגר במשק הבית שלו יוכל להשתמש בחשבון Netflix שלו", אומרים בחברה.
  • נהלו גישה לחשבון והתקנים: המנויים יכולים להגדיר למי יש גישה לחשבון שלהם מדף ניהול גישה ומכשירים חדש.

אתם עוד לא עוקבים אחרי פואנטה באינסטגרם? לחצו כאן >


הסיבה שבגללה נטפליקס בוחרת להוביל מהלך כל כך דרמטי היא פשוט הצורך להגדיל את הרווחיות שלה. לאחרונה היא אף החלה להציע בחו"ל חבילת נטפליקס מוזלת עם פרסומות – ולפי הדוחות שלה מסבתר שזה היה מהלך נכון ויש הרבה לקוחות שמעוניינים בכך. כעת, כאמור, היא מתמקדת גם בהפסקת שיתוף הסיסמאות.

"אנו מכירים בכך שלמינויים שלנו יש אפשרויות בידור רבות. זו הסיבה שאנחנו ממשיכים להשקיע רבות במגוון רחב של סרטים ותוכניות טלוויזיה חדשות", נכתב בהודעת נטפליקס, כאשר הכוונה היא בעצם להסביר ללקוחות שכדי להמשיך לייצר עוד סדרות וסרטים מומלצים בנטפליקס, החברה חייבת להגדיל את הרווחיות שלה.

ביטול שיתוף סיסמאות בנטפליקס – כך זה יעבוד באמת?

אז איך בעצם נטפליקס מתכוונת שהלקוחות יתנהלו מרגע שמדיניות הביטול של שיתוף סיסמאות נכנסת לתוקף? בחודש פברואר האחרון החברה העלתה בטעות פוסט הסבר לאתר שלה באוסטרליה, וממנו אפשר ללמוד על הדרך שבה היא תפקח על הלקוחות. הפוסט הזה עורר הרבה מאוד זעם, והחברה הסירה אותו. עם זאת, הוא היה באוויר מספיק זמן כדי שמספיק אנשים ירימו גבה על האופן שבו נטפליקס חושבת לזהות שיתוף סיסמה.

כך למשל, נכתב בהנחיות שנטפליקס פרסמה בעמוד התמיכה כך: "כדי לוודא שהמכשירים שלך מקושרים למיקום העיקרי שלך (בדרך כלל מדובר בבית), התחבר אל הרשת האלחוטית במיקום העיקרי, פתח את אפליקציית נטפליקס או את אתר נטפליקס, וצפה בתוכן כלשהו לפחות פעם אחת בכל 31 יום. אם לא תעשה זאת, המכשיר שלך ייחסם".

מה יעשה במקרה כזה סטודנט שגר מחוץ לבית ההורים ולא מגיע הביתה פעם בחודש? ומה יעשה אדם שנמצא בחו"ל יותר מחודש? במקרה הזה, אפשר להכניס קוד זמני שיהיה בתוקף במשך שבעה ימים לפני שייחסם.

כאמור, בינתיים ההנחיות האלה הוסרו מהאתר האוסטרלי, והחברה התנצלה ואמרה שהמידע הזה רלוונטי רק לקוסטה ריקה, צ'ילה ופרו. בהודעה שנשלחה כאן בישראל לא נכתב כיצד החברה מתכוונת לאמת מיהם בעלי החשבון ומי מתגורר באותו בית.

רוצים להוזיל את חבילת הטלוויזיה שלכם?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת!

שים לב! יש לשלוח רק לאחר בחירת חברה!


הדרך הכי נוחה לקבל את כל העדכונים שלנו היא בטלגרם. לחצו להצטרפות >


מורידים תוכן מנטפליקס לצפייה אופליין? חלק מהלקוחות שודרגו

בין אם כדי להמתיק את הגלולה ובין אם מסיבה אחרת, בתחילת פברואר נטפליקס שיפרה את התנאים עבור המנויים בתוכנית פרימיום. עד עתה אפשר היה להוריד תוכן מנטפליקס לצפייה אופליין אל 4 מכשירים בלבד, וכעת ניתן להוריד תוכן ל-6 מכשירים.

בנטפליקס אומרים שהסיבה היא הגידול בצורך שהביעו המשתמשים, אבל היא בוחרת להציע את זה רק למשתמשי הפרימיום.

שדרוג אחר שנטפליקס מציעה רק למי שמשלם על תוכנית פרימיום (אשר מחירה בישראל הוא כ-70 ש"ח), הוא סאונד היקפי באיכות קולנועית (spatial sound) במאות כותרים.


 יש לנו עוד הרבה תוכן – עקבו אחרי העמוד שלנו בפייסבוק >


כאמור, לאחרונה הושקה (עדיין לא בישראל) חבילת נטפליקס זולה יותר מחבילת הבסיס של החברה. מדובר בחבילה זולה עם פרסומות. המטרה – להגיע לקהלי יעד שהמינוי לנטפליקס יקר להם מדי ומעדיפים לצפות בתוכן עם פרסומות ולשלם פחות. הסיבה לכל המהלכים של החברה היא התחרות העזה מצד דיסני+ שמתחזקת, החשש מפני נטישת מינויים וההבנה שהחברה צריכה להשקיע הרבה מאוד בתוכן איכותי, ולשם כך היא צריכה תקציב גדול.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות