שיאומי 12T PRO: טלפון סלולרי מומלץ בתקציב לא גבוה יחסית לתמורה

שיאומי 12T PRO: טלפון סלולרי מומלץ שעושה בית ספר לכמה מתחרים

אם אתם מחפשים טלפון סלולרי מומלץ בתקציב של פחות מ-3000 ש"ח, שיאומי 12T פרו הוא מכשיר שכדאי לשקול – היכנסו לסקירה ובדקו אם אם הוא מתאים לכם

סקירה שיאומי 12T פרו
שיאומי 12T פרו - מכשיר דגל בתקציב נגיש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בטח ראיתם את הפרסומת לשיאומי 12T פרו. מדובר בעוד מכשיר בסדרת שיאומי 12, שהיא סדרת דגל של המותג הסיני. בסדרה הזאת, שיאומי לא פונה למי שמחפש מכשיר זול ופשוט, אלא למי שמחפש מכשיר מתקדם ויש לו תקציב לא נמוך. יחסית לשיאומי וליצרניות סיניות, המכשיר הזה לא זול – קרוב ל-3000 ש"ח. יחסית לתמורה, הוא גם לא מאוד יקר. המשיכו לקרוא כאן את ביקורת שיאומי 12T פרו והחליטו בעצמכם האם זה יהיה המכשיר הבא שלכם.

זה הזמן להזכיר שבשנים האחרונות סמסונג ואפל משיקות בכל שנה מכשירי דגל יקרים שבכל פעם מציגים שינויים קלים ביחס לדגמים הקודמים – כאשר תכונות רבות לא משתפרות כלל (למשל מהירות הטעינה). זה מה שקרה בסדרת גלקסי S22 בהשואה לגלקסי S21, וזה מה שקרה לאייפון 14 בהשוואה לאייפון 13. את המטען הן הוציאו מהאריזה, מהירות הטעינה לא גדלה ובמצלמות נעשיםם שינויים קלים אבל לא מהפכניים. לעומת זאת, המתחרות הסיניות דוהרות קדימה ומשפרות כל הזמן את הסוללה והטעינה וגם את המצלמות. אמנם אין עדיין מתחרה לאיכות הצילום של אייפון 14 פרו מקס וגם המצלמה של סמסונג גלקסי S22 אולטרה היא בליגת האלופות, אבל היצרניות הסיניות משתפרות מאוד.

שיאומי 12T ושיאומי 12T PRO הוא דוגמה טובה. הוא מציע חומרה מעולה ותכונות שאין אצל שתי המתחרות הגדולות – במחיר של כ-2800 ש"ח. Xiaomi 12T PRO הוא טלפון סלולרי עם מערך צילום מצוין והמעבד הכי חזק בשוק. יש לו גם זיכרון עבודה גדול. הטעינה סופר מהירה והמטען מסופק באריזה. לצרכן מתחילה להיות התלבטות אם משתלם לו להשקיע בטלפון סלולרי יותר יקר כאשר יש לו חלופה כזאת. כפי שתקראו בהמשך סקירת שיאומי 12T פרו, המכשיר גם מצויד במסך איכותי ונראות אלגנטית. מי שקונה אותו, יכול להסתובב איתו בגאווה מבלי להרגיש שהוא התפשר על משהו.

KSP2829 ש"ח
לאסט פרייס2829 ש"ח

רגע לפני הסקירה, שווה להזכיר נקודה חשובה. בדגם הזה שיאומי פתרה גם את בעיית חיישן הקרבה (proximity sensor) שהפריע למשתמשים רבים בדגמים אחרים.

שיאומי 12T פרו – סקירה ומפרט

סקירה של שיאומי 12T פרו לא יכולה להתחיל בלי התייחסות לדגשים שהיצרנית עצמה מבליטה:

  • מעבד Snapdragon 8+ Gen 1
  • מסך AMOLED בגודל של 6.67 אינץ', קצב ריענון120Hz
  • מצלמה עיקרית של 200MP
  • סוללה בהספק של 5000mAh
  • טעינה מהירה של 120W- סוללה מלאה תוך 19 דקות
  • קצב ריענון מסך אוטומטי 120Hz בהתאם לתוכן המוצג במסך

ביקורת שיאומי 12T PRO – מסך

הזכרנו ששיאומי 12T פרו מגיע עם מסך מצוין, ועכשיו נסביר מדוע.

זהו מסך בגודל 6.67 אינץ' AMOLED מלא, עם רזולוציה גבוהה ותמיכה בתקני HDR10/HDR10+ ו-Dolby Vision. התוצאה היא צבעים עשירים וחדים מאוד. כל מה שרואים על המסך – החל מתמונות סטילס שצולמו בטלפון עצמו ועד סרט בנטפליקס, נראה מצוין.

יש כאן קצב ריענון מסך אוטומטי של 120Hz בהתאם לתוכן המוצג במסך (תכונה שאפל למשל מציעה רק בדגמי אייפון 14 פרו ואייפון 14 פרו מקס – שהמחיר שלהם כמעט כפול).

חיישן טביעת אצבע מוטמע במסך ועובד טוב.

ציפוי הזכוכית כאן הוא לא בתקן המתקדם ביותר – גורילה גלאס 5. המתחרות מציעות חסינות גבוהה יותר.

שיאומי 12T PRO – מצלמות

  • מצלמה עיקרית של 200MP, עם חיישן של סמסונג ומפתח צמצםf/1.69. יש כאן ייצוב תמונה אופטי (OIS) ופוקוס אוטומטי (PDAF).
  • מצלמה עם זווית רחבה של 120° ברזולוציה 8MP עם מפתח צמצם f/2.2
  • מצלמת מאקרו 2MP עם מפתח צמצם f/2.4 , גודל פיקסל 1.75μm
  • מצלמת סלפי של 20MP עם חיישן בגודל 1/3.47’’ עם מפתח צמצם f/2.24 וזווית רחבה 78°
מצלמות שיאומי 12T PRO

פואנטה בטלגרם

כאמור, עיקר הגאווה של Xiaomi במכשיר הזה הוא במצלמת 200MP, כך שמתבקש שבכתבת ביקורת שיאומי 12T פרו  נתייחס לתכונה הזאת. ראשית, חשוב לציין שצילום ברזולוציה 200MP הוא לא ברירת המחדל של המצלמה. טוב שכך, כי אם תצלמו ב-200MP תקבלו קובץ כבד מאוד. כדי להשתמש בתכונה הזאת, תצטרכו להגדיר את המצלמה מראש.

שנית, אם כן תצלמו ברזולוציה הזאת, תקבלו תמונות גבוהה מאוד, ושיאומי מציעה כאן פיצ'ר ששמו PRO CUT, שמאפשר לחתוך את התמונה לעד 5 תמונות איכותיות שונות – תוך תיקון ועיבוד שלה.

בכל אופן, אין ספק שמצלמת 200MP היא אמנם הישג יפה של שיאומי, אבל רוב הסיכויים שלא תנצלו את היכולת הגבוהה הזאת בצילומים יומיומיים שאתם סתם רוצים להעלות לאינסטגרם.

לאורך סקירת שיאומי 12T PRO שאנחנו ביצענו התרשמנו שגם בלי שימוש ב-200MP, תהיו מאוד מרוצים. מצלמות שיאומי 12T פרו מייצרות תמונות טובות בכל מצב, באור יום ובחושך, וגם סרטוני הווידאו מוצלחים. המצלמה מגיבה מהר (גם בלילה), הצבעים חדים ועשירים, התמונות מפורטות ותוכלו להשתמש בתמונות לכל מטרה.

הופתענו לטובה מהצילום בלילה. התמונות מוצלחות ותהליך עיבוד התמונה מהיר (בניגוד להרבה טלפונים אחרים שדורשים מהמשתמש להמתין שניות ארוכות לצורך עיבוד תמונת לילה).

סוללה וטעינה

כאמור, חוץ מהמצלמה שיאומי מתגאה גם בטעינה המהירה – ובצדק. בבדיקה שלנו קיבלו וללה טעונה במלואה מ-0% ל-100% תוך כ-20 דקות – באמצעות המטען המהיר שגם מסופק בערכה. הטעינה המהירה מתבצעת במצב BOOST.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

הסוללה עצמה מספיקה ליותר מיום עבודה שלם, בשימוש יומיומי סביר שכולל גלישה, צילום תמונות וסרטונים קצרים, צפייה בתוכן ושיחות טלפון.

שיאומי לא מציעה במכשיר הזה טעינה אלחוטית – ובכך היא שונה מאפל וסמסונג שכן מציעים זאת באייפון ובסדרת גלקסי S22.

חומרה ומערכת הפעלה – Xiaomi 12T PRO

שיאומי 12T PRO הוא מכשיר מהיר מאוד שנשען על המעבד החזק בקטגוריה Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 (4nm) בעל שמונה ליבות ותדר עבודה מירבי של 3.2GHz בתצורת ARM-V9.

בנוסף, יש כאן זיכרון עבודה נדיב של 12GB RAM מסוג LPDDR5 ונפח אחסון של 256GB לא ניתן להרחבה.

המכשיר מגיע כמובן עם אנדרואיד 12 ועם הממשק של שיאומי MIUI 13.

מה עוד יש ומה חסר?

יש כאן תמיכה בדור 5, וזה כמובן מתבקש. מה שקצת מאכזב הוא שהמכשיר לא מגיע עם עמידות למים ואבק בתקן IP68, למרות שהוא מכשיר דגל, אלא בעמידות בתקן IP53.

בנוסף, יש כאן אפשרות להקלטת שיחות ויש אפשרות לשיחות על בסיס WiFi, מה שמסייע למי שקליטת הסלולר שלו בבית חלשה.

ויש כאן עוד משהו שכבר אי אפשר למצוא במכשירי סמסונג ובטח לא באייפון – שקע אוזניות סטנדרטי של 3.5 מ"מ.

צליל ורמקולים

במכשיר יש שני רמקולים סטריאופונים הממוקמים בחלק העליון והתחתון של המכשיר. העובדה שיש שני רמקולים ולא אחד, מאפשרת לקבל צליל סטריאופוני ועוטף. הצליל איכותי ואפשר לשמוע היטב שיחות או מוזיקה שתבחרו להאזין לה.

KSP2829 ש"ח
לאסט פרייס2829 ש"ח

בשורה התחתונה: כדאי לקנות שיאומי 12T PRO?

כאמור, שיאומי 12T PRO הוא מכשיר מצוין שבו היצרנית הסינית מוכיחה שאפשר לשלב תכונות מתקדמות במכשיר שעולה פחות מ-3000 ש"ח. יש לו עדיין כמה תכונות שאין במכשירי דגל, כמו עמידות למים ואבק בתקן IP68 או טעינה אלחוטית – אבל לטעמי אלו תכונות זניחות ביחס לתכונות חשובות כמו המצלמה והסוללה. חבל גם ששיאומי לא דאגה כאן לציפוי זכוכית חסין יותר, אבל בשורה התחתונה, זה מכשיר בהחלט מומלץ – הוא מהיר, המסך שלו מצוין, המצלמות טובות מאוד, הטעינה מהירה והוא מספק תמורה מעולה למחיר.

מחיר שיאומי 12T פרו

מחיר שיאומי 12T פרו הוא כאמור מחיר לא גבוה ביחס לתמורה שמקבלים כאן וביחס למתחרים כמו גלקסי S22 פלוס, גלקסי S22 אולטרה ואייפון 14. הסיבה שאנחנו משווים את המכשיר הזה לסמארטפונים היוקרתיים הללו היא שזהו מכשיר דגל במלוא מובן המילה. יש לו מפרט של מכשיר פרימיום, ולכן חשוב להבין שאמנם הוא לא מכשיר זול, אבל גםלא יקר ביחס לקטגוריה.

המחיר באתר שיאומי של היבואן המילטון עומד על 2849 ש"ח, אבל אפשר למצוא בקצת פחות.

KSP2829 ש"ח
לאסט פרייס2829 ש"ח

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

גילוי נאות 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. ומה לגבי חיישן קירבה? כבר שנים לא ניתן לנהל שיחת טלפון בגלל חיישן קירבה.
    מה עוזר טלפון מהיר… בלי יכולת לדבר?

נגישות