סקירה: טלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K. חדות מטורפת ומחיר פצצה

סקירה: טלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K. חדות מטורפת ומחיר פצצה

מחפשים טלוויזיית 65 אינץ'? היכנסו לסקירת טלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K. המחיר צנח וזה הזמן לקנות את אחת הטלוויזיות הכי טובות של סמסונג

טלוויזיה סמסונג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

השורה התחתונה היא שטלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K היא יופי של טלוויזיה. למי היא מתאימה? האמת היא שלכל מי שמחפש טלוויזיה איכותית מאוד בגודל 65 אינץ', ויש לו תקציב למסך דגל כזה. ומה שיפה זה שהמחיר צנח מכ-10,000 ש"ח בעת ההשקה ל-5990 ש"ח חצי שנה אחר כך! זו טלוויזיה מעולה לכל מי שאוהב איכות צפייה גבוהה – בין אם הוא צופה בנטפליקס ובין אם בכדורגל. היא מושלמת מי שאוהב לראות סרטים באיכות של תמונה וצליל קולנועיים וגם לגיימרים. כאן בפואנטה סקרנו בשבועות האחרונים את דגם QN700B בגודל 65 אינץ'. התרשמנו שסמסונג מצליחה לספק פה חדות תמונה גבוהה ביותר. עבור מי שמחפש את השחור המוחלט, לא תהיה כאן תשובה ניצחת כמו במסך OLED, אבל לטעמי גווני השחור טובים ועבור 99% מהצרכנים הם אפילו מצוינים. עבור מי שמתעצל להגיע עד השורה האחרונה, נוכל לומר כבר כאן: אם אתם מחפשים טלוויזיית 65 אינץ' במחיר משתלם, זו בחירה מצוינת. ועבור מי שלא מתעצל ורוצה לדעת למה, הפרטים מופיעים כאן בהמשך הסקירה.

לאסט פרייס5989 ש"ח במקום 9990 ש"ח

נזכיר שעד לא מזמן טלוויזיות באיכות כזאת ובגודל כזה לא היו נמכרות בפחות מ-10,000 ש"ח. המחיר הנוכחי אינו מקרי, אלא חלק ממדיניות של סמסונג להנגיש את טלוויזיות הפרימיום לקהל יותר רחב. זאת, במקביל לאסטרטגיה שלה לפתח במקביל טלוויזיות סופר פרימיום בטכנולוגיית מיקרו לד, כפי שניתן היה לראות בתערוכת IFA האחרונה בברלין (מוזמנים לקרוא את הכתבה על אסטרטגיית הטלוויזיות של סמסונג כאן במדור טלוויזיה).

מה עדיף – סמסונג Neo QLED או סמסונג OLED?

רגע לפני שנרד לפרטים, נזכיר לקוראי פואנטה שהסדרה הזאת של טלוויזיית סמסונג NEO QLED 8K היא לא סדרת הדגל היחידה של סמסונג בישראל כיום. השנייה היא סדרת טלוויזיות OLED של סמסונג, שהושקה ממש לאחרונה ופרסמנו כאן. ההבדל הוא כמובן הטכנולוגיה – כאשר טכנולוגיית OLED מבטיחה שחור מוחלט שלא ניתן להשיג ב-QLED, אך ל-QLED יש בהירות שעד כה לא ניתן היה להשיג ב-OLED.

נזכיר גם ש-QLED היא טכנולוגיה שפותחה ע"י סמסונג, בעוד ש -OLED עד לאחרונה הובלה ע"י LG. סמסונג החלה למכור השנה טלוויזיות OLED מתקדמות. עם זאת, אם אתם מחפשים מסך 8K של סמסונג, או אם אתם מחפשים מסך בגודל של יותר מ-65 אינץ', אין לסמסונג דגמים כאלה בשלב זה.

מה תוכלו לראות בטלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K?

המפרט של טלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K לשנת 2022 כולל כמובן בראש ובראשונה את העובדה שמדובר ב-8K. למה הכוונה? רזולוציית 8K היא רזולוציה של 7,680 x‏ 4,320 פיקסלים, גבוהה פי 4 מרזולוציית 4K, כך שבכל פריים ישנם 33 מיליון פיקסלים.

אם כך, אתם ודאי שואלים את עצמכם אם בכלל תוכלו ליהנות מהתמונה של הטלוויזיה הזאת, אם אין כמעט תוכן שמצולם באיכות 8K. אז התשובה היא כן, כי באמצעות המעבד הטלוויזיה משפרת ומשדרגת כל תוכן שצולם לאיכות 8K. זה לא מביא את איכות התמונה לרמה זהה לתמונה שצולמה ב-8K מלכתחילה, אבל זה משפיע על חוויית הצפייה.

אז למה סמסונג מתעקשת בעצם לשווק טלוויזיות 8K אם אין מספיק תוכן? אם ניזכר באיכות הצילום של תוכן לפני כמה שנים, נגלה שהיה תהליך דומה עם ה-4K. כלומר, היו הרבה יותר טלוויזיות 4K בשוק מאשר תכני 4K. ככה זה בטכנולוגיה. סמסונג החליטה לקדם את דגמי ה-8K ולהנגיש אותם מבחינת מחיר ליותר צרכנים בדיוק בגלל זה – ככל שיהיו יותר אנשים עם טלוויזיות 8K בבית, כך תהיה יותר מוטיבציה ליוצרי התוכן להגדיל את ההיצע ב-8K.

ומה לגבי גודל המסך? אחת הסיבות שסמסונג שמה דגש על 8K היא כדי לאפשר לצרכנים לרכוש מסך גדול, למשל 85 אינץ', וליהנות מאיכות צפייה שהוא מקבל כאשר הוא ממקם מסך 55 אינץ' במרחק זהה. בחוויה שלנו, למרות זאת לא כדאי למקם את הספה קרוב מדי לטלוויזיית 8K בגודל 65 אינץ', רצוי לשמור על מרחק של יותר מ-2 מטר כדי ליהנות מאיכות צפייה מיטבית.

איכות התמונה: בהירות גבוהה מאוד, ומה לגבי השחור?

אז כאמור, מה שמאפיין טלוויזיות QLED, בניגוד ל-OLED, זה היתרון של בהירות גבוהה והחיסרון שאין שחור מוחלט. עד כמה תרגישו את התכונות הללו בדגם הזה?

בטלוויזיית Neo QLED 8K סמסונג שילבה את טכנולוגיית Shape Adaptive Light Control שמשפרת את השחור. התוצאה היא גווני שחור כהים, אך לא מוחלטים. עד כמה זה מפריע? לטעמי לא מפריע… כנראה שיש עוד כמה אנשים כמוני בעולם, כי סמסונג תופסת את נתח השוק הגדול ביותר העולם בייצור טלוויזיות כבר 16 שנה, למרות שהיא עד עכשיו לא שיווקה OLED.

בכל אופן, מה שבהחלט כן בולט בטלוויזיה הזאת הוא הצבעים העשירים – שהם חדים ומדויקים. יש כאן תאורה אחורית חזקה, ואפשר לראות טלוויזיה בכיף גם בחדר מואר, בלי לסגור את התריס או לכבות את האור.

טלוויזיית סמסונג QLED 8K – עיצוב

טלוויזיה היא כמובן אלמנט בולט בסלון או בכל חלל שבו היא ממוקמת, במיוחד טלוויזיה בגודל 65 אינץ'. לכן העיצוב שלה חשוב. סמסונג מציעה כאן טלוויזיה דקה מאוד שעומדת על רגלית ונראית מאוד אלגנטית, אבל בעיניי זה לא השוס, אלא הכבליםץ או ליתר דיוק, העובדה שאין כבלים… אני באופן אישי סולדת מהמראה של כבלים שמשתרבבים מהמסך, ולכן אני מאוד אוהבת את הפתרון של סמסונג, ששמו One Connect. במקום אוסף של כבלים שמכערים את הקיר או את המזנון, יש כאן קופסה שמונחת ליד הטלוויזיה ובה מסתתרים הכבליםץ מהטלוויזיה עצמה יוצא רק כבל אחד שאינו מורגש ואינו מפריע.

ממשק וחיבורים – טלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K

כמצופה מטלוויזיית פרימיום, יש כאן 4 כניסות HDMI, 3 כניסות USB, כניסת LAN וכמובן תקשורת WiFi 6 ובלוטות' 5.2.

ועוד כמצופה מטלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K, משולבת כאן מערכת ההפעלה טייזן. זוהי המערכת של סמסונג עצמה, והיא פועלת כמובן בעברית ומציעה ניווט נוח בין האפליקציות ובין ההגדרות. גם מי שלא מבין יותר מדי בטלוויזיות, ימצא את עצמו בקלות – וזה חשוב. הממשק בגרסת 2022 של Smart Hub מאפשר לראות בצד המסך תפריט שדרכו מגיעים להגדרות השונות.

אגב, אמנם רוב האנשים פשוט יגדירו פעם אחת הטלוויזיה ולא יתעסקו עם הממשק, אבל כדאי לדעת שחוץ מההגדרות הפשוטות הוא מאפשר גם למשל להציג מסך מפוצל (אם למשל אתם רואים סרט אבל רוצים במקביל לעקוב אחרי משחק כדורגל). תוכלו גם לבחור תמונות מתחלפות שירוצו על מסך הטלוויזיה כאשר לא צופים בה. אם אתם מאלה שרכשו נכסי אמנות ב-NFT, תוכלו להציג גם אותם על מסך הטלוויזיה.

בנוסף יש אפשרות לחיפוש קולי בעברית וזה עובד טוב.

שלט רחוק סולארי – המצאה גאונית של סמסונג

השלט הרחוק נוח לאחיזה, קל משקל, אינטואיטיבי ויש בו כפתורי קיצור לשירותי סטרימינג.

אבל זה לא החלק החשוב בעיניי. לכל אחד מאיתנו יש בבית שלט רחוק לטלוויזיה, שלט למזגן ואולי שלטים נוספים. אנחנו מחליפים בהם סוללות וממשיכים בחיינו – אבל הסוללות האלה מזהמות את הסביבה. חשבו לעצמכם כמה סוללות כאלה מצטברות ברחבי העולם. לכן השלט הרחוק הסולארי של סמסונג הוא פשוט גאוני בעיניי. הוא כבר לא חדש, והוא מגיע לא רק עם הטלוויזיה הזאת אלא עם טלוויזיות סמסונג באופן כללי. מדובר בשלט ללא סוללות – הוא נטען באופן סולארי ומכל מיני תדרים שנמצאים בחדר. בנוסף יש לו שקע USB ואפשר לטעון אותו גם כך. בסמסונג מתגאים, ובצדק, בעובדה שבאופן הזה נחסכות מיליוני סוללות בשנה שהיו מושלכות לפח.

בתערוכת IFA בברלין 2022 הכריזה החברה שהיא תתחיל להציע את הטכנולוגיה הזאת גם ליצרניות אחרות, ואז ללא ספק תהיה לכך השפעה סביבתית מרחיקת לכת.

בשורה התחתונה

אז כאמור, מדובר בטלוויזיה מצוינת שתספק לכם חווית צפייה מצוינת. התמונה מרהיבה, הממשק נוח ואינטואיטיבי, העיצוב אלגנטי ויש גם שלט רחוק ידידותי לסביבה.

מחיר טלוויזיית סמסונג Neo QLED 8K בגודל 65 אינץ'

כאמור, זו לא טלוויזיה זולה, אבל בקטגוריית ה-65 אינץ' היא מציעה כיום את אחד הדגמים הטובים ביותר שתוכלו לקנות. למעשה, עבור מי שמחפש טלוויזיית 8K, הדגם הזה הוא בין הדגמים הבודדים הקיימים והמחיר שלו יחסית לאיכות נחשב למחיר נגיש.

לאסט פרייס5989 ש"ח במקום 9990 ש"ח

גילוי נאות

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות