בקרוב חבילת נטפליקס זולה - אבל לא בטוח שתאהבו אותה. כל הפרטים

בקרוב חבילת נטפליקס זולה – אבל לא בטוח שתאהבו אותה. כל הפרטים

אחרי שנים של מודל ללא פרסומות, לא רחוק היום שתוכלו להצטרף אל חבילת נטפליקס זולה – אבל את המחיר תשלמו בחוויית הצפייה. כל הפרטים על הכיוון החדש של NETFLIX והסיבות לשינוי המדיניות – בכתבה בפואנטה

חבילת נטפליקס זולה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה נעים ונוח לראות טלוויזיה בלי פרסומות… זה הרי יתרון גדול של נטפליקס. אבל חבילת נטפליקס היא לא חבילה זולה, והחברה סובלת לראשונה מנטישת מנויים. כתוצאה מכך, המניה שלה צונחת בחודשים האחרונים. לכן, החברה תשיק חבילת נטפליקס זולה. מדובר בחבילת נטפליקס עם פרסומות. על ההחלטה הודיע כבר לפני כמה חודשים מנכ"ל NETFLIX ריד הייסטינגס, כשאמר שהחברה תשנה את המודל העסקי שלה. כעת החברה מכריזה על שיתוף פעולה בין נטפליקס למיקרוסופט – כאשר מיקרוסופט תהיה זו שתספק את שירות הפרסומות. מתי? ככל הנראה תוך כשנה.

במילים אחרות, אותו שירות סטרימינג אשר לאורך 25 שנות קיומו הצהיר שצופיו צריכים ליהנות מחוויית צפייה שאינה מופרעת ע"י מטרד הפרסומות, יציע גם חבילות זולות מבוססות פרסומות. אם אתם מוכנים לסבול מפרסומות מעיקות, תוכלו לשלם פחות על נטפליקס. השאלה היא מה יהיה הפער בין מחיר חבילה ללא פרסומות למחיר חבילה עם פרסומות – ואת הנתון הזה אנחנו לא יודעים עדיין.

בכל מקרה, כאן בישראל שירות דיסני+ שהושק לאחרונה הוא גם גם יותר זול וגם נטול פרסומות, כך שיהיה מעניין לראות כיצד הצרכנים הישראלים יגיבו. אם אתם מתלבטים מה עדיף, תוכלו גם לקרוא את כתבת ההשוואה בין דיסני פלוס לנטפליקס.

לאחרונה – מחירי נטפליקס עלו

ההודעה של נטפליקס הגיעה זמן קצר אחר עליית מחירי נטפליקס בישראל ובעולם – עלייה שהחברה הסבירה בצורך להשקיע ביצירת תוכן איכותי ומקורי. הצרכנים אמנם רוצים תוכן טוב ומקורי, אבל מצד שני, יש כנראה גבול למחיר שהם מוכנים לשלם. בסופו של דבר, במיוחד לאור המשבר הכלכלי שבו נמצאים אנשים בכל העולם בעקבות הקורונה, העלייה במחירים הרתיעה לא מעט מנויים – מפני שקשה להתעלם מהעובדה שנטפליקס אכן מציעה שפע סדרות ויש גם סרטים מומלצים בנטפליקס, אבל מצד שני, יש גם המון תוכן גרוע. תוכן גרוע בתמורה למחיר גבוה זו כבר עסקה לא משתלמת…

פואנטה בטלגרם

מחירי נטפליקס בישראל הם כאמור כבר לא מחירים זולים. בעבר מחיר חבילת פרימיום בנטפליקס עמד על כ-50 ש"ח בחודש, והיום הוא כבר עומד על 70 ש"ח, מה שהופך את ההוצאה למשמעותית. סקר שפורסם בתקשורת העולמית מגלה שצרכנים לא מעוניינים לשלם על שירות סטרימינג יותר מ-7.50 דולר (כ-25 ש"ח) – וזה בערך המחיר שמתחרותיה של נטפליקס גובות. נטפליקס מתמודדת עם תחרות קשה – בין היתר מול אמזון פריים וידאו (שכבר פעיל בארץ), מול דיסני פלוס (היכנסו לכתבה מחיר דיסני פלוס בישראל נחשף) ומול אפל TV פלוס (שפעיל בארץ ועולה רק כ-18 ש"ח בחודש). כל השירותים הללו יותר זולים ממנה.

חבילה זולה בנטפליקס – האם שינוי הכיוון ימצא חן בעיני המנויים?

כאמור, חבילת נטפליקס זולה שתתבסס על פרסומות היא המענה שנטפליקס מתכננת להציע  לנטישת המנויים. החברה דיווחה על אובדן של 200,000 מנויים ברבעון הראשון של שנת 2022 – וכנראה תיאלץ לעשות פניית פרסה מהמדיניות המוצהרת שלה לספק חוויית צפייה נקייה. במהלך שנות פעילותה, החברה צברה כמעט 222 מיליון לקוחות – והיא חייבת לשמר אותם.

מנכ"ל החברה אמר כי הוא מאמין שמודל הפרסומות מספיק בשל כעת והוא מוכיח את עצמו אצל המתחרות, כמו HULU (שירות הסטרימינג המצליח שפועל בארה"ב). לדבריו, כל מי שעקב אחרי התנהלותה של נטפליקס יודע שהוא עצמו מעדיף פשטות על פני מודל מסובך, אבל באותה מידה, הוא מעדיף לאפשר לתת לצרכן לבחור. "יש הרבה היגיון במתן אפשרות לצרכן לבחור לשלם פחות ולראות פרסומות", הוא אמר ואף הבהיר כי לא יהיה מדובר בצעד זמני.

נזכיר כי נטפליקס עושה מאמצים להתפתח גם לכיוונים נוספים והכריזה גם על כניסתה לעולם הגיימינג לפני כמה חודשים (פרטי בכתבה הנה זה בא – גיימינג בנטפליקס).

עכשיו כדאי לנטפליקס להשקיע מאמצים בתוכן איכותי ולא רק במסלולים עם פרסומות, משום שבסופו של דבר – איכות התוכן היא המפתח לשימור לקוחות.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות