סקירה: DeFunc Home - רמקול מולטי-רום עם צליל מצוין והפתעה עיצובית

סקירה: DeFunc Home – רמקול מולטי-רום עם צליל מצוין והפתעה עיצובית

אם אתם מחפשים רמקול מולטי רום מיוחד, המותג השבדי DeFunc מאפשר לכם לבחור איך ייראה הרמקול שלכם. ומה לגבי איכות הצליל?

רמקול מולטירום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מותג הסאונד השוודי DeFunc שהגיע לישראל לאחרונה מגדיר את עצמו כמתחרה ראש בראש במותג השוודי הפופולרי SONOS. ההבטחה נשמעת מסקרנת, אז כאן בפואנטה החלטנו לבדוק ולפרסם סקירה של רמקול המולטי-רום DeFunc Home. רגע לפני שנחלוק אתכם את הרשמים שלנו מסקירת הרמקול, נזכיר את הבשורה המאוד מעניינת שבישר מנכ"ל החברה בעת השקת המוצרים כאן בישראל: DeFunc יהיה הרמקול הראשון שאפשר יהיה להזמין בהתאמה אישית. הכוונה היא שהלקוח יוכל לבחור כל תמונה, למשל תמונה של הילדים שלו, ולהזמין את הרמקול עם הכיסוי המבוקש. הכיסוי האישי יהיה כרוך בעלות נוספת של כ-100 ש"ח.

זה חידוש מרענן בגזרת מוצרי הסאונד בפרט ומוצרי האלקטרוניקה בכלל, משום שבדרך כלל אנחנו נאלצים לבחור מתוך מגוון צבעים מצומצם של לבן, שחור או כסוף. את הפרטים אפשר לקרוא בכתבה המלאה על השקת מותג האודיו DeFunc.

מימין: ריפוד מותאם אישית של רמקול מולטי רום DeFunc
מימין: ריפוד מותאם אישית של רמקול מולטירום DeFunc. צילום: דפנה הראל כפיר

מה זה רמקול מולטי-רום?

רמקול Multi-Room הוא רמקול שמאפשר לנו להציב כמה רמקולים של אותה חברה בחדרים שונים בבית, לחבר אותם לאינטרנט הביתי ולהאזין לאותה מוזיקה או למוזיקה שונה בכל החדרים. מדובר בנישה שמתחילה לצבור תאוצה בישראל, והיבואנית בי-קונקט מבקשת לתפוס נתח שוק בקטגוריה.

רמקול Multi-Room של DeFunc: נתונים

המותג DeFunc אמנם מציע מגוון מוצרי סאונד, ביניהם אוזניות ורמקולים, אבל בארץ ישווק בשלב זה רק רמקול מולטי רום של די-פאנק. מדובר ברמקול Multiroom בשתי גרסאות: רמקול קטן ורמקול גדול (DeFunc Home Small ו-DeFunc Home Large). היבואנית בי-קונקט מסבירה את הבחירה בכך ששני רמקולים אלה נותנים מענה "לחוליה החסרה" בהיצע הדגמים הקיימים בעולמות הסאונד הביתי.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

שני הרמקולים בסדרת DeFunc Home מתבססים כמובן על אותה טכנולוגיית סאונד. הם מבטיחים סאונד עוצמתי, באס מוגבר ומגוון גדול של חיבורים לשירותי מוזיקה, המתחברים על גבי רשת ה-WiFi הביתית.

כמו בכל רמקול מולטי-רום, אפשר להציב את הרמקולים בחדרים שונים של הבית, להתחבר ל-WiFi ולקשר ביניהם באמצעות אפליקציית DeFunc Home. האפליקציה מאפשרת לשלוט גם בעוצמת השמע ובהגדרות הסאונד הישר מהטלפון הנייד או הטאבלט. אפשר גם לבחור את הרמקול הגדול לסלון ולמקם את הקטנים יותר בחדרים אחרים.

הרמקולים מגיעים עם חיבור מובנה לספוטיפיי ותמיכה ב-AirPlay 2 ואלכסה. החיבור מיידי ופשוט ויש אפליקציה ייעודית אשר שולטת בהגדרות של כל רמקול בדירה. על גבי הרמקול ממוקמים כפתורי שליטה המאפשרים הפעלה ושינוי עוצמת הסאונד גם מהמכשיר עצמו.

Defunc HOME SMALL Defunc HOME LARGE
קוטר של 200 מ”מ קוטר של 300 מ”מ
טוויטר 0.75 אינץ’ טוויטר 0.75 אינץ’
וופר 4 אינץ’ וופר 6 אינץ’
הספק כולל של 40W הספק כולל של 100W

הם מגיעים עם מעמד קטן בתוך האריזה שמיועד להניח אותם על מדף או משטח אחר. אם רוצים לתלות אותם על הקיר או להעמיד אותם על מעמד גבוה, יש לרכוש מעמד ייעודי לכך בתשלום נוסף.

פואנטה בטלגרם

רמקול מולטירום דיפנק: סאונד וחוויית שימוש

בסופו של דבר, עיצוב זה דבר חשוב, אבל חוויית המשתמש היא השיקול החשוב ביותר בבחירת רמקול – כשהחוויה מורכבת מאיכות הצליל ומנוחות התפעול.

אהבנו את הצליל של רמקול DeFunc Home. הוא היה עשיר ונעים, ומילא את החדר בקלות (בסקירה שלנו בדקנו את הרמקול הקטן ומיקמנו אותו בסלון גדול). השילוב בין הטוויטר שקוטרו 0.75 אינץ' והוופר של ה-4 אינץ' איפשר ליהנות מפירוט מרשים של הצלילים, סאונד צלול ובאסים מורגשים. כאשר הגברנו לעוצמה גבוהה מאוד, כבר שמענו דיסטורשן – אבל מדובר בעוצהמ מאוד מאוד גבוהה שלא מאפיינת שימוש יומיומי ושגרתי ברמקול הזה. אפשר בהחלט להגביר את הרמקול ולשמוע מוזיקה בקול רם ללא שום צרימה.

מבחינת התפעול, נדרשת הסתגלות מאוד קצרה כדי להבין איך הדברים עובדים.

צילומי מסך אפליקציית Defunc Home
צילומי מסך אפליקציית Defunc Home. צילום: דפנה הראל כפיר

לאחר שהתקנו את אפליקציית DeFunc Home, הגדרנו את מיקום הרמקול ושמו (במקרה שלנו בחרנו ב-living room). הגדרנו את רשת האינטרנט הביתית ולאחר מכן בחרנו מנין המוזיקה שאנחנו רוצים להאזין לה (במקרה שלנו – ספוטיפיי). כעבור מספר דקות, כבר זימרנו בסלון בקולי קולות.

התפעול מתבצע דרך האפליקציה בקלות, ושם גם אפשר לשחק עם האקוולייזר.

רמקול מולטי רום דיפנק הום

בנוסף, על הרמקול עצמו יש כפתורים. הם מאוד רגישים למגע וצריך להיזהר כאשר מזיזים את הרמקול כדי לא לכבות או להפעיל את הרמקול בטעות.

מחיר רמקול מולטירום DeFunc Home

מבחינת מחיר, הרמקולים ממוצבים בין רמקולי בלוטות' רגילים לבין מערכות סאונד יקרות ויוקרתיות ובמחיר אטרקטיבי. כאמור, המתחרה ש-DeFunc מסמנת היא חברת הסאונד סונוס, שידועה במוצרים איכותיים אך יקרים.

המחיר המומלץ הוא כ-1000 ש"ח לרמקול הקטן וכ-1,400 ש"ח לרמקול הגדול, אבל אנחנו מצאנו גם בפחות.

KSP1389 ש"ח לרמקול הגדול
KSP959 ש"ח לרמקול הקטן

רמקול מולטירום של DeFunc: רקע

כאמור, עבור חובבי הסאונד האיכותי, אחד המותגים המוכרים והמובילים בתחום הוא SONOS השבדי (שהוא בדרך כלל מותג יקר). DeFunc הוא מותג שמגיע מאותה מדינה, ומבקש לקרוא תיגר על מוצרי הסאונד של סונוס, ובפרט על רמקול מולטירום של SONOS. מדובר במותג צעיר יחסית, שהוקם בשנת 2015 ע"י Johan Wahlbäck, שמגיע מתעשיית הסאונד. הרכיבים נוצרו בשיתוף עם מהנדס האודיו והמומחה לאקוסטיקה הבכיר השוודי הנריק איסקסון כשהמטרה היא ליצור סאונד דומה ככל האפשר לסאונד המקורי שהיוצרים התכוונו אליו. מטרה נוספת היא שהרמקול יפזר את הצלילים בחלל בצורה מדויקת ושווה, כך שבכל מקום אפשר יהיה לשמוע היטב ובאותה איכות.

בחברה אומרים כי שני העקרונות שמנחים אותה הם עיצוב ופונקציונליות – ומכאן גם נגזר שם המותג: DeFunc, קיצור של design ו-functionality.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות