הגיע הזמן שתעברו לתשלום ללא מגע - לא צריך להיות אורי גלר בשביל זה

עם הכרטיס, עם הסלולרי ועם שעון חכם – כך תשלמו ללא מגע (בלי להיות אורי גלר)

באמצעות כרטיס אשראי, באמצעות הסלולרי או באמצעות שעון חכם – יש שפע דרכים לבצע תשלום ללא מגע, ובקרוב גם לא תצטרכו להגיע לקופה

אורי גלר - קידום תשלומים ללא מגע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם עדיין מגהצים את כרטיס האשראי כשאתם משלמים בחנויות, תרשו לנו להניח שלא רחוק יום שבו תיפרדו מהמנהג הזה. שימוש בכסף מזומן בכלל הולך ונעשה מועט. תשלומים ללא מגע נמצאים כאן כדי להישאר, והם אפשריים גם באמצעות הכרטיס הפיזי (אך ללא מגע), גם באמצעות הטלפון הסלולרי וגם באמצעות השעון החכם שלכם (תלוי של איזו יצרנית הוא). חברת מאסטרקארד מתחילה בימים אלה בקמפיין בכיכובו של אורי גלר, שמטרתו להחדיר למודעות של הצרכנים את האפשרות לשלם ללא מגע.

תשלום ללא מגע

 

תשלומים ללא מגע – איך שנוח לכם

כאמור, תשלומים ללא מגע אפשריים לביצוע במגוון צורות.

תשלום ללא מגע בכרטיס אשראי

אפשר להשתמש בכרטיס הפיזי, וזה מה שרוב הצרכנים עושים כיום. כמובן, כדי שאפשר יהיה לבצע תשלום ללא מגע בכרטיס אשראי, גם הכרטיס וגם המסוף בבית העסק צריכים לתמוך בטכנולוגיה המתאימה.

> יש לנו עוד המון חדשות בשבילכם. הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו >>

 

כפי שפרסמנו כאן בפואנטה, בנק ישראל האיץ בשנה האחרונה את הטיפול בנושא ה-EMV – כך שכיום חלק ניכר מבתי העסק כבר התקינו מסופים שתומכים בתשלום חכם. הטכנולוגיה הזאת הייתה חיונית בעיקר בשל סיבות של אבטחת התשלום.

כל כרטיסי האשראי שמונפקים כיום תומכים ב-EMV, ואם אתם לא בטוחים לגבי הכרטיס שלכם – בדקו אם מופיע עליו סימן הגלים (המזכיר את סמך הווייפיי בסלולרי).

EMV
סמל ה-EMV

תשלום ללא מגע בסלולרי / בארנק דיגיטלי

אם עדיין לא הבנתם מה זה ארנק דיגיטלי, הגיע הזמן שתוסיפו גם את המונח הזה ללכסיקון התשלומים שלכם… מדובא למעשה באפליקציה ייעודית של גוף מסוים שדרכה אפשר לבצע תשלומים.

כך למשל, לאחרונה אפליקציית ביט הפכה לארנק דיגיטלי. המשמעות היא שזו לא רק אפליקציה להעברת כספים בין אנשים, אלא אפליקציה שמאפשרת לכם לשלם באשראי. המשמעות של תשלום באשראי בביט היא שאתם יכולים לבחור שלא לשלם בחנות בכרטיס אשראי, אלא לשלוף את הטלפון ולשלם באמצעות אפליקציית ביט.

 

מיד אחרי ביט גם הבנק הבינלאומי הראשון השיק ארנק דיגיטלי משלוף ושופרסל צפויה גם היא להשיק בקרוב ארנק דיגיטלי עם אפליקציית פייבוקס.

כמובן שאפשר לשלם בסלולרי גם באפליקציות של חברות האשראי ושל חלק מהבנקים: תשלום ב-ANYPAY של ישראכרט, ב-CALPAY של כאל, תשלום בסלולרי באמצעות MAX או תשלום בנייד בכרטיס האשראי של לאומי.

בכל המקרים האלה, מדובר בתשלום ללא מגע.

תשלום ללא מגע בשעון גרמין

נזכיר כי כבר לפני כשנה מאסטרקארד השיקה שירות תשלומים ללא מגע באמצעות שעון חכם של גרמין. כפי שפרסמנו כאן בפואנטה, השירות הזה זמין בישראל – והוא למעשה הקדים את כל ההכרזות של חברות האשראי על תשלום בנייד.

המהפכה כבר כאן?

לדברי עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל, שנת 2021 היא שנת מפנה בענף התשלומים בישראל, והיא השלימה את הפער ביחס לאירופה. לאחרונה הושקו מספר ארנקים דיגיטליים בישראל, שפועלים על בסיס הטכנולגיה של מאסטרקארד.

פואנטה

 

לאחר כניסתם הצפויה של ארנקים דיגיטליים בינ"ל, קצב האימוץ בישראל רק ילך ויגבר. השימוש במזומן יפחת. אנחנו צופיים שישראל תהיה מהמדינות המובילות בעולם מבחינת אימוץ טכנולוגית התשלום ללא מגע תוך זמן לא רב, הן בכרטיסים והן באמצעות ארנקים דיגיטליים ומכשירים לבישים".

אז איפה אפל PAY?

מי שבולטת בהיעדרה עד כה היא חברת אפל, שלא החלה עדיין להפעיל בישראל את שירות Apple Pay. אמנם, גם השירותים של סמוסונג ושל גוגל עוד כאן, אבל מי שמחזיק סמארטפון מבוסס אנדרואיד יכול להשתמש בשירותים הקיימים, ואילו בעלי אייפון עדיין מנועים מלשלם בסלולרי.

לדברי עודד סלומי, מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל, מבחינת בנק ישראל כל התשתית מוכנה ואפל בדרכה לכאן. מתי זה יקרה? את זה הוא לא היה מוכן לומר בשלב זה.

בקרוב: תשלום מסלולרי לסלולרי

במאסטרקארד מפתחים כעת שירות מעניין נוסף, שמיועד לבעלי החנויות ויבוא לידי ביטוי בקיצור התור לקופה. לא מדובר בתשלום בסגנון אמזון גו, אלא באפליקציה שתותקן אצל המוכרים בחנות, כך שהלקוח יוכל לשלם לכל אחד מהעובדים בחנות דרך הסמארטפון – במקום להגיע לקופת החנות.

השירות, ששמו Tap on Phone, מאפשר לשלם באמצעות קירוב כרטיס האשראי של הלקוח או הטלפון של הלקוח אל הטלפון של המוכר, וכך לבצע רכישות ללא מגע וללא צורך במסופון EMV.

 

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל וזה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות