הבנק הדיגיטלי הראשון הושק חלקית. רוצים להיות לקוחות? היכנסו לרשימת המתנה

זה הבנק שמבטיח שלא תהיו במינוס

הבנק הדיגיטלי החדש מבטיח שבאמצעות בינה מלאכותית תדעו לנהל את הכסף שלכם ולא תיכנסו למינוס. רוצים להיות לקוחות? פרטים בפואנטה

הבנק הדיגיטלי הראשון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מזמן לא נפתח בישראל בנק חדש. ליתר דיוק, מדובר ב-43 שנה. לכן, הבשורה על פתיחתו של הבנק הדיגיטלי החדש היא בשורה טובה לצרכנים הישראלים. בכירי הבנק מותחים ביקורת על כך שמחצית מלקוחות הבנקים בישראל נמצאים במינוס – ורומזים כי בבנק שלהם זה יהיה אחרת. אז מתי תוכלו להיות לקוחות של בנק שטוען שהוא דואג לכם? זה ייקח כמה חודשים. הפתיחה של הבנק הדיגיטלי הראשון היא כעת חלקית בלבד, ובינתיים מדובר בהשקה רכה. השלב הראשון הוא שלב הרצה לקבוצה סגורה של לקוחות, הכוללת את עובדי הבנק ובני משפחותיהם.

הבנק, שמציע את כל השירותים הבנקאיים למעט משכנתאות, ייפתח לציבור הרחב לקראת סוף השנה. בינתיים, אם אתם רוצים להיות לקוחות של הבנק – תצטרכו להצטרף לרשימת המתנה באתר הבנק.

הבנק הדיגיטלי הראשון – מה זה בכלל?

עולם הבנקאות עובר בשנים האחרונות מהפכה דיגיטלית – אבל הבנקים בישראל עדיין מתבססים על סניפים פיזיים. הבנק הדיגיטלי הראשון כשמו כן הוא – בנק דיגיטלי ללא סניפים. אם זה נשמע לכם מוכר, אתם לא לגמרי טועים, קיים כיום בנק כזה, אבל הוא לא בנק עצמאי. מדובר בפפר (Pepper) של בנק לאומי.

 

למעשה, גם אם נדמה לצרכנים שיש בארץ הרבה בנקים, בפועל מדובר במערכת של 5 קבוצות בנקאיות בלבד. הבשורה של הבנק הדיגיטלי הראשון היא בין היתר שמדובר בבנק עצמאי, בבעלות פרטית, אשר מספרו 18.

הבנק יספק את כל השירותים הבנקאיים, כולל ניהול חשבון עו"ש, מט"ח, חסכונות, הלוואות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך וכו' – אך בשלב זה לא ייתן משכנתאות.

פתיחת החשבון תתבצע מן הסתם באופן דיגיטלי.

בבנק לא מנדבים בשלב זה יותר מדי פרטים, אבל מדגישים שעיקר החידוש בהתנהלות של הבנק כלפי הלקוחות ינבע מיכולות בינה מלאכותית. בינה מלאכותית אינה מושג זר למייסד הבנק – פרופ' אמנון שעשוע, שהוא גם הבעלים. שעשוע הוא נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי, שאותה הוא ייסד ושנמכרה לאינטל תמורת 15 מיליארד דולר.

לדברי פרופ' אמנון שעשוע, מהפכת הבינה המלאכותית כבר כאן, ועכשיו היא מגיעה לבנקאות: "המערכת הבנקאית צמאה לחדשנות ולתחרות אחרי שקפאה על השמרים שנים רבות. בנינו טכנולוגיה פורצת דרך במטרה להטמיע אותה גם בשוק הגלובלי וכדי לבנות את הבנקאות מחדש, לטובת הלקוחות".

פרופסור אמנון שעשוע
פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ובעלים הבנק הדיגיטלי הראשון. צילום: יונתן הפנר

כאמור, שעשוע אינו מפרט באיזה היבט תבוא לידי ביטוי הבינה המלאכותית שתוטמע במערכת הבנקאית, אבל בבנק מציינים כי הם מזהים כשל באופן שבו עובדים הבנקים כיום – לאור העובדה שחלק ניכר מהלקוחות נמצאים במצב של חריגת יתר: "50% מהציבור נמצא במינוס, ולפי מחקרים מחצית מהם לא צריכים להיות במינוס. זה אומר שהם לא יודעים איך לנהל את הכסף שלהם נכון. אנחנו לא נשלח אותם לעשות טבלאות אקסל של הכנסות והוצאות, אנחנו נעזור להם לנהל את הכסף שלהם – באמצעות טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ובנקאים אנושיים".

הבנק הדיגיטלי הראשון – בלי סניפים, אבל עם שירות כל היום

בבנק הדיגיטלי הראשון לא יהיו סניפים כלל, אפילו לא סניף מרכזי לטובת שירות נקודתי כזה או אחר. "לא תהיה שום עמדה בשום מקרה. דיגיטל מקצה לקצה".

פואנטה בטלגרם

לשאלתנו מתי יהיו שעות הפעילות ומה תהיה רמת הזמינות של הבנקאים, נמסר כך: "שירות מסביב לשעון בצ'אט ובמוקד טלפוני".

הבנק גייס בתוך שנה כ-140 עובדים. לדברי שוקי אורן, יו"ר הבנק, אחרי שנים קם בנק עצמאי חדש שיציע לראשונה אלטרנטיבה תחרותית אמיתית עם חווית שירות שלא קיימת היום: "בשיאו של משבר עולמי, עשינו את הלא יאומן והקמנו בנק שלם מאפס. תחילת הפעילות שלנו היא אירוע משנה שוק".

הנטפליקס של הבנקים?

זוכרים שפעם שילמנו 300 שקל בחודש להוט או ליס? זה לא היה כל כך מזמן. בשנים האחרונות, הטכנולוגיה חוללה מהפכות בכל מיני ענפים ושברה פרדיגמות של שנים. כך למשל, אפליקציות המוניות כמו GETT ואובר שינו את ענף המוניות, airBNB שינתה את ענף המלונאות והתיירות ועוד. בדרך כלל, השינוי הזה היטיב עם הצרכנים וחסך להם לא מעט כסף.

גל בר דעה, מנכ"ל הבנק, משווה את הבנק הדיגיטלי לנטפליקס: "נטפליקס הרגה את בלוקבאסטר, ספוטיפיי שיבשה את ענף המוסיקה, טסלה השאירה אבק לפורד ומיצובישי. ענף הבנקאות הוא בין הענפים הבודדים שלא עבר מהפכה. נציע בנקאות חדשנית והוגנת שתיתן לאנשים חופש מהדאגות שלהם סביב כסף. אין לנו כוונה להרוויח מחוסר הידע של הלקוחות שלנו ונעשה הכל כדי שהם לא יהיו במינוס ויבינו בדיוק על מה הם משלמים".

מימין: שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון. משמאל: גל בר דעה, מנכ"ל הבנק הדגיטלי הראשון. צילום: ינאי יחיאל
מימין: שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון. משמאל: גל בר דעה, מנכ"ל הבנק הדגיטלי הראשון. צילום: ינאי יחיאל

 

כאמור, בצמרת הבנק הדיגיטלי הראשון עומדים אישים מוכרים בתחום הטכנולוגיה והפיננסים בישראל – החל מהמייסד והבעלים פרופ' אמנון שעשוע, דרך היו"ר שוקי אורן (לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר) ועד מנכ"ל הבנק, גל בר דעה. מלבד חברת מובילאיי, שבזכותה הפך שמו של פרופ' שעשוע למוכר בכל בית ישראלי, הוא עומד מאחורי שורה של מיזמים פורצי דרך, כמו Orcam המספקת פתרונות חכמים לכבדי ראיה, ו-AI 21 שעומדת לשנות את האופן שבו אנשים כותבים.

פואנטה

הבנק הדיגיטלי הראשון קיבל רישיון מבנק ישראל בדצמבר 2019, ומן הסתם נמצא תחת פיקוח צמוד של הפיקוח על הבנקים בדומה ליתר הבנקים. הוא חתם על הסכם הנפקה ותפעול של כרטיסי האשראי שלו עם קבוצת ישראכרט במאי אשתקד.

בדצמבר האחרון הצטרף הבנק כחבר בבורסה לני"ע ויציע פלטפורמה חדשנית למסחר בניירות ערך בבורסה בת"א ובבורסות המובילות בארה"ב במחירים תחרותיים תחת מעטפת של בנק מפוקח.

במהלך הרבעון השלישי של 2021 הבנק יאפשר הצטרפות של עד 1000 לקוחות מהציבור הרחב, שיהיו שותפים לעיצוב הבנק לקראת השקתו לציבור הרחב בסוף 2021. הבנק השיק היום גם אתר אינטרנט שבאמצעותו יהיה אפשר להירשם לעדכונים ולרשימת המתנה.

היה לכם מעניין? תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה – זה ממש קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
1
נגישות