BYD SEAL - רכב סדאן חשמלי בשתי גרסאות. כל הפרטים

זו המתחרה המעניינת של טסלה 3. משפחתית חשמלית דגם BYD SEAL

BYD SEAL הוא רכב סדאן חשמלי לא זול, עם נתונים מרשימים ועיצוב מרשים לא פחות. האם הוא יקרוץ למי שפחות מתלהב מרכב SUV? היכנסו למחירים ולנתונים

BYD SEAL
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עם עיצוב ספורטיבי שזכה בפרס וטווח נסיעה שמגיע ל-570 ק"מ בין טעינות, BYD SEAL פונה ללקוחות שלא מעוניינים לקנות רכב SUV חשמלי אלא מעדיפים סדאן חשמלי – ויכולים להשקיע יותר מ-200,000 ש"ח. דגם SEAL הוא מכונית חשמלית משפחתית שנמכרת בשתי רמות גימור: רמת דיזיין (DESIGN), עם הנעה אחורית המפיקה 312 כ"ס, ורמת אקסלנס (EXCELLENCE), עם גרסת הנעה כפולה דו מנועית בעלת 530 כ"ס והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. המחיר עולה בהתאם (ראו בהמשך). מה שבטוח,המחיר כבר לא רחוק ממחיר טסלה 3.

BYD SEAL – ראש בראש מול טסלה 3

המותג הסיני BYD (ראשי תיבות של Build Your Dream), שהגיע לארץ רק בסוף שנת 2022, משווק כיום 5 דגמים של המותג (כולל דגם SEAL החדש). הוא הצליח להתברג בצמרת המכירות הרכב החשמלי בישראל, כאשר דגם BYD ATTO3 היה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנת 2023.


היי חברים, רגע אחד… אתם בטלגרם? עקבו אחרינו שם, זה חשוב לנו. לחצו להצטרפות 🙂


כעת, כאמור, היבואנית שלמה מוטורס מעוניינת בדריסת רגל נוספת. היא פונה ללקוחות שמחפשים מכונית חשמלית משפחתית בעיצוב המסורתי – ובכך היא הופכת למתחרה ישירה של טסלה מודל 3 מבחינת מחיר ונתוני הרכב.

דגם BYD SEAL (כלב ים) מצטרף לדגם BYD דולפין – שהוא דגם קומפקטי ושייך גם הוא לסדרת OCEAN (אוקיינוס) המתאפיינת במוטיבים מעולם הים.

השקת דגם הסדאן מגיע זמן קצר אחרי שגם המתחרה הסינית ORA השיקה רכב סדאן חשמלי – דגם ORA7.

מה ההבדל בין גרסאות BYD סיל?

שתי הגרסאות בעלות מראה חיצוני זהה, אך הגרסה הבכירה היא בעלת הנעה כפולה ומהירות האצה גבוהה יותר.

הסוללה זהה בשתי הגרסאות, עם קיבולת 82.5 קילוואט/שעה.

טעינה בעמדות מהירות (DC) אפשרית עד 150 קילוואט – מה שמאפשר טעינה מ-20% ל-80% ב-26 דקות. בעמדה ביתית (AC) הטעינה בהספק של 11 קילוואט. בשתי הגרסאות ניתן להשתמש ברכב כספק חשמל לטעינת מכשירים אחרים.

בשני הדגמים יש גם חישוקי 19 אינץ' (סטנדרטי בשתי הגרסאות) על צמיגי 235/45 של קונטיננטל.

שני הדגמים נמכרים בארבעה צבעים מטאליים (שחור, לבן, אפור וכחול), כאשר ניתן לבחור באחד שני צבעים נוספים בתוספת תשלום של כ-5000 ש"ח (ירקרק ואפור אינדיגו).

BYD סיל דיזיין BYD סיל אקסלנס
הנעה אחורית כפולה
כ"ס וקג"מ 312 ו-36 530 ו-67
האצה מ-0 ל-100 5.9 שניות 3.8 שניות
טווח נסיעה 570 ק"מ 520 ק"מ
תצוגה עילית אין יש
טעינה הפוכה אפשרית אפשרית, מסופק כבל
מחיר מ-217,000 ש"ח מ-234,000 ש"ח

מדיה וטכנולוגיה – BYD סיל

BYD SEAL מגיע כמובן עם תמיכת האפליקציה המוכרת מהדגמים האחרים, המאפשרת הנעה של הרכב מרחוק, הפעלת המזגן מרחוק, חיווי על מצב הסוללה ועוד. יש תפעול קולי (HI BYD) ועדכון גרסה מרחוק למערכות הרכב (OTA).

עבור הסלולרי, יש שני משטחי טעינה אלחוטיות מקדימה ועוד שני שקעי טעינה מאחור (USB-A ו-USB-C). בנוסף, יש משטח NFC להנעה ללא מפתח.


אוהבים כתבות כאלה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק 🙂


מסך המולטימדיה גדול, בהיר ובעל תגובה מהירה (15.6 אינץ'), ויש כמובן תמיכה באנדרואיד אוטו ובאפל קאר. המסך מסתובב כך שאפשר לצפות בו גם בצורה אנכית (בדומה למסך של טלפון).

ה-SEAL מוצעת כסטנדרט עם מערכת שמע של חברת האודיו הדנית DYNAUDIO ותריסר רמקולים.

BYD SEAL - מערכת מולטימדיה
BYD סיל – מסך גדול וגג פנורמי. צילום: יח"צ

בטיחות BYD SEAL

הרכב מגיע עם מגוון אביזרי בטיחות וקיבל את ציון הבטיחות 8 ממשרד התחבורה (הציון המירבי). יש לו 9 כריות אוויר (התשיעית היא כרית בין הנהג לבין הנוסע), והוא קיבל 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

בין מערכות הבטיחות יש מערכת לזיהוי נוכחות ילדים ברכב. במקרה של שכחת ילד, הרכב מדליק 4 אורות, צופר ושולח הודעה לאפליקציה ומייל. אחרי 3 דקות, המזגן נדלק אוטומטית. בנוסף, יש מצלמות 360, מערכת התרעה מפני פתיחת דלת והכנה להתקנת מנעולי אלכוהול (מערכת שהאיחוד האירופי הגדיר כחובה החל מ-2025).

עיצוב

אחד הדברים הבולטים בדגם החדש של BYD הוא העיצוב – כאשר מבט מן חזית מגלה מעין צורת X סימטרית. בראש צוות התכנון עמד מעצב העל הגרמני  וולפגאנג אגר, ששם דגש גם על הנראות בחלק האחורי – דלת תא המטען נסגרת בשני פנסים גדולים. לרכב יש גג פנורמי קבוע גדול, אשר ניתן לכסות לפי בחירה באמצעות וילון הנמכר עם הרכב.

בהמשך השנה – דגמים נוספים של המותג הסיני

המחירים הנוכחיים מביאים כבר בחשבון את עליית מס הקנייה ויהיו תקפים בשנת 2024, אלא אם כן יהיו שינויים משמעותיים שישפיעו על התמחור, כמו בעיות אספקה בגלל התקפות החות'ים או שינויים בשערי המטבע.

מסגרת האחריות לרכב היא שש שנים או 150 אלף קילומטרים, שמונה שנים או 200 אלף קילומטרים על הסוללה, ושמונה שנים או 150 אלף קילומטרים מסגרת אחריות למנוע החשמלי והבקר.

נזכיר כי לקוחות BYD זכאים גם לשירות פליינג דוקטור – שזה שירות תיקונים עד הבית. בנוסף, היבואנית מתחייבת שעד סוף שנת 2024 יהיו בישראל 16 מרכזי שירות לרכב.

בהמשך השנה יושקו דגמים נוספים באירופה ובישראל, במקביל למהלך משמעותי להגברת המודעות למותג: מתן חסות של BYD ליורו 2024 (בשנה שעברה הייתה זו פולקסווגן).

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות