מחיר ביטוח הרכב זינק. אילו דגמים מככבים ומה לגבי ביטוח לרכב חשמלי?

מחיר ביטוח הרכב זינק. אילו דגמים מככבים ומה לגבי ביטוח לרכב חשמלי?

ביטוח רכב מעולם לא היה יקר יותר. מכת גניבות הרכבים מזניקה את מחירי הפוליסות. איזה מכונית ממש יקר לבטח ואיזו פחות?

מחיר ביטוח רכב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

‏אם נדמה לכם שלפני שנה שילמתם פחות על ביטוח רכב ולפני שנתיים הרבה פחות – אתם צודקים. אמנם הכול מתייקר, אבל בביטוח רכב זה מורגש במיוחד. הוא ממש מזנק בשנתיים האחרונות. מאז 2021 פוליסות ביטוח הרכב התייקרו ביותר מ-56% בממוצע. בהשוואה לשנה שעברה, חברות הביטוח העלו את מחירי הפוליסות בשיעור של כ-20% בממוצע, כאשר העלייה בביטוח המקיף עלתה ב-23% וביטוח החובה לרכב עלה ב-11%. בעלי מכוניות מסוימות מרגישים את העלייה יותר מאחרים, אבל אין מי שלא משלם יותר. ההכבדה בכיס מצטרפת לעלייה במחיר הדלק, להתייקרות החשמל ולהעלאת מס הקנייה על מכוניות חשמליות – כאשר במקביל תקציב 2024 טומן בחובו גזרות העלאת המע"מ.

בהמשך הכתבה נפרט את התייקרות מחירי הביטוח של דגמי הרכבים השונים, אבל עוד קודם לכן מילה על המכוניות החשמליות. לפי הנתונים, גם מחירי הביטוח לרכב חשמלי זינק בעשרות אחוזים בהשוואה לדצמבר אשתקד (2022), עלייה של – 30% בממוצע. בקטגורית רכבים זו, חברות הביטוח עדיין נמצאות בתהליכי איסוף נתונים ומידע אקטוארי, הבנת עלויות חלקי החילוף, התיקונים וכלל המורכבויות שיש בתחזוקת רכבי הקטגוריה. בשל כך, הפערים בין ההצעות, בכיסויים ובתמחור הפוליסות, הינם משמעותיים יותר מקטגורית הרכבים שאינם חשמליים.


היי חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו, ונשמח אם תעקבו אחרינו שם. זה גם הכי נוח 🙂 לחצו כאן


עליית מחירי ביטוח רכב בנזין בשנת 2023

המידע מתבסס על נתוני חברת WOBI, שמספקת מנוע השוואת ביטוחים בין כ-10 חברות ביטוח.

בראש ההתייקרויות צועד ביטוח למיצובישי אאוטלנדר וביטוח לסוזוקי קרוסאובר – שתוך שנתיים זינק ביותר מ-60%. ביטוח לטויוטה קורולה וקיה פיקנטו זינק בכ-50%. הרכב שהביטוח שלו התייקר הכי פחות בשנה החולפת היה פורד פוקוס.

 

סוג הרכב

התייקרות
מדצמבר 22 לדצמבר 23
התייקרות
מדצמבר 21 לדצמבר 23
מיצובישי אאוטלנדר 30% 66%
סוזוקי קרוסאובר 23% 63%
יונדאי I-20 26% 55.90%
מאזדה 2 30% 55%
מאזדה 3 28% 54%
יונדאי I-10 15.60% 52.50%
שברולט ספארק LT 18% 52%
טויוטה קורולה 24% 51%
קיה פיקנטו 17% 50%
קיה ספורטאג' 24% 49%
ניסאן קשקאי 16% 46%
סקודה אוקטביה 27% 45%
פורד פוקוס 10% 42%
הונדה JAZZ 17% 41%
סיאט איביזה 19% 40%
ניסאן אקו-מיקרה 19.50% 38%

הנתונים הללו משקללים את מחירי ביטוח החובה והביטוח המקיף:

  • בעלי מאזדה 2 חשו השנה עלייה יותר גבוהה מאשר בשנה שעברה – כאשר היא הגיעה לכ-30% במהלך השנה.
  • בעלי סקודה אוקטביה, שבשנה שעברה סבלו פחות, ספגו השנה התייקרות של כ-27% במחיר ביטוח חובה ומקיף.
  • בעלי מיצובישי אאוטלנדר ספגו גם הם התייקרות של 30% השנה, אבל מבחינתם זו הייתה התמתנות לעומת השנה שעברה.
  • בעלי קיה ספורטאז' ספגו בשנתיים התייקרות של כמעט 50%.

הכלבים נובחים והביטוחים מתייקרים

מה שמטריד לא פחות הוא שאת הזעקה נגד התייקרות הביטוח זעקתי כאן כבר במהלך השנה – אבל הכלבים נובחים והשיירה עוברת. הסיבה היא בעיקר גניבות הרכבים שהולכות ומתרבות, ומשקפות כישלון חרוץ של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי להגן על רכושם של תושבי ישראל. בשל הזינוק בגניבות, חברות הביטוח מחמירות את דרישות מיגון הרכבים – 16% מבעלי הרכבים בישראל נדרשים כיום להתקין מיגון במאות שקלים.

סיבה נוספת היא הבחירה של חברות הביטוח לגלגל אלינו הצרכנים את ההפסדים שלהן – כפי שתקראו בהמשך.

בחברת WOBI אומרים כי קיימת שונות רבה בין הצעות חברות הביטוח. אם בעבר מחירי הביטוח היו זהים יחסית והפערים היו קטנים עד כדי לא מורגשים, כיום, זה לא המצב.

עפ"י הנתונים, חברות הביטוח מתעדפות פרופילים מסוימים כמבוטחים האידיאליים עבורן, כל אחת על פי אבחנתה ושיקול דעתה. במצב דברים זה, ההצעות שונות והפערים ביניהן משמעותיים. הן במחיר, הן בדרישות המיגון והן בכיסויים בפועל.

מדוע אנחנו רואים כזו עלייה במחיר ביטוח רכב?

יש יותר מסיבה אחת לעלייה במחיר ביטוח הרכב:

1. עלייה בתופעת גניבות הרכב

הסיבה העיקרית, כאמור, היא העלייה בגניבות הרכב. אנחנו בפואנטה עוקבים במדור רכב אחרי התופעה המכעיסה הזאת, וממש לאחרונה דיווחנו על הזינוק בגניבות הרכב לפי נתוני איתוראן ופוינטר. הזינוק הזה נבלם לזמן קצר מאוד בתחילת המלחמה – אבל כעת הגנבים שוב חוגגים.

ההבטחה של השר לביטחון לאומי בן גביר, שהבטיח להראות מיהו בעל הבית, כנראה לא מרשימה אותם במיוחד. לפי הנתונים – רוב הגניבות מבוצעות בידי פלסטינים שתוך דקות מבריחים את המכוניות הגנובות לרמאללה, טולכרם ושכם.

כתוצאה מכך, אנחנו לא רק משלמים יותר על הביטוח – אלא גם על המיגון. חברות הביטוח החמירו את דרישות המיגון, בניסיון החברות להפחית סיכונים.

כך למשל, בשנת 2022 רק 8% מהמבוטחים נדרשו למגן את הרכב, והשנה פי שניים: 16% מהמבוטחים.

התקנת מכשירי איתור נעשית באופן חד פעמי והעלות שלה נעה בין 700 ש"ח ל–4,500 ש"ח, בנוסף לתשלום השנתי שהעלות שלו נעה בטווח של 360-960 ש"ח (בנוסף לעלות פוליסת הביטוח).

2. הדוחות הכספיים של חברות הביטוח

חברות הביטוח פרסמו את תוצאות 9 החודשים הראשונים של שנת 2023. הדוחות הציגו צמצום בהיקף ההפסדים שהגיעו השנה ל-1.1 מיליארד ₪, ירדו להפסדים של 181 מיליון ₪. העלאת מחירי פוליסות הביטוח תרמה לחברות הביטוח למזער את הנזקים הכספיים בענף ביטוחי הרכב אך כאמור, כל עוד תימשך מגמת ההפסדים, המחירים צפויים להמשיך לעלות.

3. התייקרות חלקי החילוף ועלות טיפולי הרכב

קיים מחסור במלאי חלקי חילוף זמין בישראל שהחל בשנת 2022 נמשך עד עתה, הביא לעלייה משמעותית במחירי חלקי החילוף ובעלות תיקוני הרכב.

והרי התחזית: התקיפות של החות'ים יחמירו את המצב

גורם סיכון נוסף שעשוי להביא להתייקרות נוספת של פוליסות ביטוח הרכב, וכבר בתקופה הקרובה, הוא התקיפות של החות'ים בים האדום: עלות החלפים והרכבים החדשים צפויים להתייקר עוד יותר עקב התקפות על ספינות ההובלה שעוברות בים האדום.

המשבר הביא לעליית מחירי שינוע הסחורות לישראל ולפרמיית הסיכון של החברות, אלו עתידים להתגלגל ישירות לכיס הצרכנים.

אם מחירי הרכב יעלו כתוצאה מהמשבר, תעריפי הביטוח יתייקרו באופן אוטומטי, שכן תעריפי הביטוח נקבעים בהתאם לעלות הרכב.

 


בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן


מה לעשות? השוואת מחיר ביטוח רכב – לפני הקנייה ובכל שנה

אמנם כל חברות הביטוח העלו מחירים ואין כמעט ספק שגם אתם תספגו עלייה במחיר ביטוח הרכב, אבל שימו לב, דווקא בגלל זה עכשיו חשוב יותר מתמיד לעשות השוואת ביטוח רכב.

לכאורה, זו המלצה מובנת מאליה. אולם, האמת היא שהשוואת ביטוח רכב זה משהו שבדרך כלל אין לנו כוח לעשות. הרבה פעמים אנחנו מאפשרים לביטוח להתחדש באופן אוטומטי, ואנחנו מתעצלים להשוות את מחירי הביטוח או שחושבים שאין בזה טעם כי אין הרבה הבדל בין חברה לחברה. אז זהו, שזה לא נכון.


בואו נהיה חברים בפייסבוק, למה לא בעצם? לחצו כאן >


השוואת מחיר ביטוח – כל שנה מחדש

חשוב לעשות השוואת ביטוח רכב בכל שנה כאשר אתם נדרשים לחדש את הביטוח, ולא לסמוך על זה שבעבר כבר עשיתם השוואה כזאת. יש תחרות בין חברות הביטוח, ובכל רגע נתון הן יכולות להציע הנחות שונות או מסלולים שונים.

השוואת מחיר ביטוח רכב גם לנהג חדש או נהג צעיר

אם למשל יש במשפחה נהג חדש או נהג צעיר, חשוב להשוות את התעריף ואת הכיסוי, וגם את האפשרות לבטח את הנהג רק לפי מספר קילומטרים או מספר הימים הבודדים שהוא משתמש בהם ברכב.

נהגים זהירים? אולי תוכלו לשלם פחות

בנוסף, אם אתם נהגים זהירים, ייתכן שתמצאו מסלול שמתגמל אתכם על הנהיגה הזהירה ותוכלו לשלם פחות על נהיגה זהירה. גם אם אתם נוסעים מעט מאוד ו/או אם הרכב המבוטח הוא רכב שני במשפחה ואינו נוסע הרבה.

נוח ושימושי: השוואחת מחיר ביטוח רכב באתר משרד האוצר

לצורך השוואת ביטוח חובה, מומלץ מאוד להיכנס למחשבון ביטוח הרכב באתר של משרד האוצר – שם אפשר להזין את כל הנתונים של הנהג/ת ושל הרכב המבוטח, ולראות שחור על גבי לבן את התעריפים השונים. שימו לב להגיע על המחשבון של משרד האוצר ולא אל אתרים אחרים.

מתכננים לקנות רכב? בדקו מראש גם כמה יעלה הביטוח

מה שחשוב לא פחות הוא לבדוק כמה צפוי להיות מחיר ביטוח רכב לרכבים שונים עוד בשלב שבו אתם מתלבטים איזה רכב לקנות. זכרו, ההוצאה על הביטוח היא הוצאה קבועה וכבדה. בדיוק כמו שאתם לוקחים בחשבון את העלות הראשונית של הרכב ואת העלות הקבועה של הדלק/החשמל, כך אתם צריכים להביא בחשבון את מחיר ביטוח הרכב – שהרי זו לא הוצאה שתוכלו להימנע ממנה. לפעמים יש פער עצום בין ביטוח של סוזוקי, למשל, לבין ביטוח של יונדאי – ואם אתם מתלבטים בין דגמים דומים, השיקול הזה חייב להילקח בחשבון.

בנוסף, מחיר ביטוח רכב חובה נקבע לפי אביזרי הבטיחות המותקנים ברכב – גם זה שיקול שצריך לקחת בחשבון.


אין מצב שאתם לא עוקבים אחרי פואנטה באינסטגרם ♥ לחצו כאן!


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות