בקרוב: מעבר לחבילת סלולר בלי לחכות לכרטיס סים, באמצעות סים וירטואלי

בקרוב: השינוי שיחסוך לכם עוד כסף בחשבון הסלולר

חברות הסלולר גררו רגליים וממש חסמו את טכנולוגיית הסים הווירטואלי, אבל החגיגה מסתיימת והמעבר בין חברות סלולר יהיה מהיר יותר

סים וירטואלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חשבתם כמה זה נוח לעבור בלחיצת כפתור מחברת סלולר לחברת סלולר, בלי להחליף את כרטיס הסים? עקרונית, זה אפשרי. זוהי למעשה הטכנולוגיה של סים וירטואלי (eSIM). אבל כיום רוב חברות הסלולר מונעות מהצרכנים לעשות את זה. כעת משרד התקשורת מודיע כי יחייב את כל חברות הסלולר לאפשר לצרכנים להצטרף לחבילת סלולר באמצעות סים וירטואלי. לשם כך, כמובן, נדרש גם מכשיר טלפון שתומך בטכנולוגיה הזאת (רוב המכשירים החדשים תומכים, ביניהם אייפון 15, אייפון 14, סמסונג גלקסי מדגמים שונים ועוד).

איך עובדת הטכנלוגיה של סים וירטואלי (eSIM)?

כאמור, סים וירטואלי הוא טכנולוגיה שקיימת כבר הרבה זמן. המשמעות היא שבמקום כרטיס פיזי שעליו מוטמע מספר הטלפון של המשתמש, הוא יוכל להצטרף לחברת סלולר באמצעות סים וירטואלי. לשם כך יש להזין את מספר הטלפון בהגדרות המכשיר לפי הנחיות פשוטות של חברת הסלולר.

רוצים להוזיל את חבילת הסלולר?

סמנו עד 3 חברות שתרצו לקבל מהן
הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת

יותר הצעות, יותר סיכוי לחסוך כסף!

 


עד היום, כמעט רק מי שטס לחו"ל השתמש בסים בינלאומי שיכול היה להיות וירטואלי, אבל חבילות סלולר בתוך ישראל התבססו על שימוש בכרטיס SIM פיזי. רוב חברות הסלולר לא איפשרו ללקוחותיהן ליהנות מהטכנולוגיה הזאת בחבילות סלולר בתוך הארץ, כי המשמעות היא שהלקוח יכול לעבור מחברה לחברה ברגע אחד. אמנם, כל אחת מהחברות יכולה גם להרוויח מזה לקוחות – אבל החברות הגדולות חוששות יותר לאבד לקוחות. מי שמציעה את האפשרות הזאת כבר כמה חודשים היא חברת הסלולר WeCom (לשעבר We4G).

זה המקום להזכיר שחלק מחברות הסלולר מנסות בימים אלה לשכנע את הצרכנים לעבור לחבילות סלולר מנופחות ויקרות, כמו חבילת פרימיום בסלקום שסקרנו כאן. בפועל, לרוב הצרכנים אין סיבה לשלם יותר מכ-30-35 ש"ח בחודש על חבילת סלולר שתספיק לצרכים שלהם. לדוגמאות היכנסו לכתבה על חבילת סלולר זולה שפרסמנו כאן. יש גם אפשרות להצטרף לחבילת סלולר משפחתית – אבל כדאי לבדוק היטב אם זה משתלם. היכנסו לכתבה על חבילת סלולר משפחתית במדור השוואות מחירים.

סים וירטואלי – מדיניות משרד התקשורת

במשרד התקשורת אומרים כי במהלך המלחמה התקבלו פניות ממפונים וחיילי מילואים שסבלו ממחסור בקליטה סלולרית מכיוון שהחברה שבה היו מנויים, לא סיפקה שירות מיטבי באזור בו שהו. אם ללקוחות אלה הייתה אפשרות להתנייד באופן מיידי לחברה אחרת, היה להם קל יותר משום שלא היו צריכים לחכות לכרטיס סים. כאמור, שירות eSIM הינו שירות של SIM וירטואלי (שאינו פיזי), המאוחסן בטלפון, בדומה לקובץ. כך מכשיר הסלולר יכול להכיל מספר זהויות ומנוי יכול להחליף זהות בהתאם לצורך.


היי, אתם בטלגרם? גם אנחנו, ונשמח אם תעקבו אחרינו שם 🙂 לחצו להצטרפות


במשרד התקשורת מודיעים היום כי בתוך כמה חודשים חברות הסלולר יחויבו לאפשר סים וירטואלי. מנכ"לית משרד התקשורת, עו״ד ענבל משש, שלחה מכתב לחברות הסלולר, שבו הן נדרשו לפרט על מוכנותן להפעלת שירות eSIM ולדווח אם קיימים חסמים כלכליים, שירותיים או הנדסיים, לאספקת השירות במועד שנקב המשרד.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות