סקירה: שואב אלחוטי AEG אולטימייט FX9. עדיף על שואב אלחוטי דייסון?

סקירה: שואב אלחוטי AEG אולטימייט FX9. עדיף על שואב אלחוטי דייסון?

רגע לפני פסח, לקחנו את השואב אלחוטי AEG אולטימייט FX9 ובדקנו את עוצמת השאיבה, את נוחות השימוש, את המשקל ואת אופן ריקון המיכל. הנה המסקנות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם מחפשים שואב אבק, שימו לב אל שואב אלחוטי AEG. אמנם, המותג השולט הוא דייסון, אבל הוא לא לבד. אחד המתחרים המעניינים מגיע מבית אחד ממותגי החשמל המובילים בעולם: שואב אלחוטי של AEG. מדובר בסדרת שואבים נטענים ששמה FX9 Ultimate, הכוללת 3 דגמים: אולטימייט (Ultimate) – שמחירו כ-2,200 שקל; אולטימייט ריץ' (Ultimate reach) – שמחירו כ-2,500 שקל ואולטימייט פט (Ultimate pet) – שמחירו כ-2,800 שקל.

כאמור, אם אתם מחפשי שואב דייסון –  דייסון V10 או דייסון V11, כדאי שתצאו מהקיבעון ותחשבו גם עליו.

שואב אלחוטי AEG – מה הוא מבטיח?

באופן כללי, ההבטחה  של שואב אלחוטי AEG היא לשואב נטען שמשלב בין עוצמה של שואב רגיל (כלומר, שואב שאינו אלחוטי ולכן אינו מתבסס על סוללה), לבין הנוחות של עבודה ללא כבלים. מה עוד כוללים המפרט ורשימת ההבטחות?

  • זמן פעולה ארוך – עד 60 דקות (17 דקות במצב טורבו)
  • נפח מיכל שאיבה – 0.7 ליטר
  • כיסוי שטח גדול בטעינה אחת (עד 80 מ"ר במצב טורבו מאומץ ועד 280 מטר במצב עבודה רגיל)
  • זמן טעינה מלא – 6 שעות
  • מבנה ארגונומי – משקל מורגש ביד נמוך (0.9 ק"ג)
  • פילטר נשטף
  • תאורה קדמית הכוללת 10 נורות LED
  • צינור גמיש נשלף לשאיבה נוחה של ריהוט ומסילות
  • מתקן טעינה רצפתי קומפקטי עם מקום לאביזרים נוספים שלא דורש קיבוע וקידוחים בקירות
  • נוחות שימוש – אפשר להעמיד את השואב בכל מקום והוא נותר יציב. אין צורך להשעין אותו או לקבע אותו למתקן הטעינה
  • עיצוב ארגונומי – כוונון גובה לידית השאיבה בהתאם לגובהו של המשתמש

בדקנו את דגם הביניים של השואב האלחוטי AEG Ultimate Reach, והנה המסקנות:

שואב אלחוטי AEG: עוצמת השאיבה

ההבטחה לשואב עם עוצמה גבוהה מתקיימת במלואה.

בגרסה הבסיסית אפשר לבחור בין עוצמת השאיבה באמצעות כפתורי פלוס ומינוס. בגרסת הביניים Ultimate Reach ובגרסת הפרימיום Ultimate Pet יש בנוסף גם מצב אוטומט. המצב האוטומטי מתאים את עוצמת השאיבה לרמת הלכלוך. בכל מקרה, השאיבה עוצמתית.

סוללה

גם ההבטחה לסוללה חזקה שטעינתה מספיקה לעבודה ממושכת מתקיימת. השתמשנו בשואב בבית גדול לשאיבה של אזורים שונים. לאחר כ-45 דקות של עבודה מצטברת, הסוללה עדיין הייתה טעונה ולא נדרשה הטענה נוספת. בעת השימוש אפשר לקבל חיווי על מצב הסוללה. בבדיקה שלנו אפשר היה לראות כי מתוך 3 פסים מלאים, המצביעים על טעינה מלאה, נותר קו אחד.

החיווי לגבי זמן הסוללה שנותר הוא חיווי נוח וחשוב, והוא מאפשר גם לראות במהלך ההטענה באיזה מצב הסוללה.

שואב נטען AEG

משקל ונוחות השימוש

נוחות השימוש בשואב אלחוטי היא קריטית. יש לא מעט תכונות שיש או אין לשואב אבק, ובמיוחד לשואב אלחוטי, המשפיעות על נוחות השימוש: החל מהמשקל שלו, דרך היכולת להחליף את אביזרי הניקוי בקלות ועד היכולת להגיע למקומות שונים בבית.



במקרה של AEG FX9, יש יתרונות ויש חסרונות:

  • משקל: ההבטחה למשקל נמוך ושימוש נוח מתקיימת בחלקה בלבד. השואב די כבד, ועבודה ממשוכת מעייפת את הידיים. ב-AEG שילבו בדגם FX9 יכולת מעניינת: אפשר להנמיך או להגביה את החלק של המנוע בהתאם לצורך. ככל שהחלק הזה נמוך יותר – כך המשקל על היד נמוך יותר. במידה שמעוניינים לשאוב אבק ממקום נמוך, למשל מתחת לספות, אפשר להרים את חלקו המרכזי של השואב למעלה, ואז קל יותר להכניס את המוט. מצד שני, המשקל על היד נעשה כבד יותר.
  • הרכבה ופירוק: ההרכבה והפירוק מתבצעים בקלות ובפשטות (בדומה לקלות שדייסון מתגאה בה). הכל נעשה בצורה מאוד אינטואיטיבית ומבלי שצריך להפעיל כוח רב.
  • ריקון המיכל: את המיכל מרוקנים לפח בקלות ע"י שחרור בלחיצה אחת, פתיחתו אל תוך הפך והחזרתו בעוד לחיצה אחת.
  • הגעה למקומות בעייתיים: השואב נע בקלות והמברשת מסתובבת על צירה לכל הצדדים, כך שניתן לשאוב איתה פינות בקלות. אפשר לנתק את המברשת ולהישאר עם הצינור, אנחנו מצאנו שזה פחות נוח.
    לשואב מצורף פטנט של AEG – מברשת שנקראת 1 ב-3: בצד אחד יש לה חלק אליפטי עם שיערות, שמאפשר למשל לנקות אבק, ובצד השני יש חלק צר שמאפשר שאיבה במקומות צרים במיוחד. החלק נפתח ומתרחב לכדי מברשת נוספת לספות.

שואב אלחוטי AEG

פיצ'רים מיוחדים

  • חיבור זוויתי למברשות: לדגם שבדקנו שבדקנו מצורף אביזר ייחודי ל-AEG, שנקרא "ברך": מעין מחבר זוויתי שיכול להתחבר לצינור ולמברשת ה-3-1. בזכות הזווית, אפשר להגיע למקומות קשים במיוחד. האביזר הזה מצורף גם לדגם הפרימיום, אך אינו מצורף לדגם הבסיסי.
  • נורות LED: על המברשת מותקנת שורת נורות LED שמאירות את אזור השאיבה וכך מקלות על המשתמש לראות את הלכלוך.

דייסון בהנחה

שואב אלחוטי AEG – אחסון וטעינה

בניגוד למתחרה דייסון, את שואב אלחוטי AEG אפשר פשוט להניח על ההתקן שלו לצורך טעינה ואחסון. אין צורך לקדוח אותו בקיר ולקבע אותו, ההתקן יציב. זה חוסך טרחה רבה ומהווה יתרון משמעותי.

בנוסף, את המברשות אפשר לאחסן על המתקן, כך שלא צריך למצוא פתרון לאחסונן והן לא מייצרות בלגן.

בשורה התחתונה

שואב אלחוטי AEG דגם FX9 ULTIMATE הוא שואב מצוין עם סוללה חזקה והנדסת אנוש מצוינת. ב-AEG חשבו כאן על כמה פתרונות יצירתיים שהופכים אותו למתחרה ראוי מאוד לדייסון, כמו האחסון נוח שאינו מצריך קדיחה בקיר.

אחד היתרונות הגדולים של השואב הוא התאורה, שמגלה לנו מה מסתתר על הרצפה גם כשנדמה לנו שהיא נקייה…

החיסרון העיקרי, בעינינו, הוא המשקל. בבדיקה שלנו חשנו שהוא מעט כבד מדי לשימוש ממושך.

מחירים

כאמור יש שלושה דגמים לשואב האבק האלחוטי של AEG מדגם FX9, כך שהוא מגיע בשלושה צבעים ובאבזורים שונים. המחיר מתחיל בכ-2,200 שקל ומגיע ל-2,800 שקל – בהתאם לדגם.

השואב, המיובא ע"י מיניליין, נמכר בחנויות ובאתרים למוצרי חשמל.

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות