סקירה: שואב אבק אלחוטי דייסון V10 - מנוע משופר וזמן עבודה ארוך - פואנטה

סקירה: שואב אבק אלחוטי דייסון V10 – מנוע משופר וזמן עבודה ארוך

דייסון V10 הוא שואב אלחוטי שמבטיח שאיבה ממושכת וממשק משתמש משופר. האם ההבטחה מתקיימת?

DYSON V10
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

דייסון V10 הוא דור ההמשך המשופר והמשודרג של השואב האלחוטי דייסון V8, וכמובן של דייסון V7 ודייסון V6 – אשר מתאפיינים כולם בכמה תכונות משותפות, ונבדלים זה מזה בזמן העבודה שהם מאפשרים ובתכונות נוספות. לאחר פיתוחו של השואב הזה, אמר מייסד דייסון, המהנדס ג'יימס דייסון, כי בעקבותיו החברה תפסיק לפתח שואבים רגילים.

כפי שפורסם בפואנטה, השואב האלחוטי דייסון Cyclone V10 הושק ממש לאחרונה באופן רשמי בישראל, במחיר גבוה של כ-3,000 שקל ואף יותר, בהתאם לדגם.

מי שמחפש שואבי אבק בזאפ, מגלה שהדגמים של V10 כבר מככבים בין חמשת השואבים המבוקשים ביותר. עיתוי ההשקה הוא עיתוי מצוין לפני החגים, המתאפיינים בדרך כלל ברכישות מוגברות של מוצרי חשמל, אך האם השואב שווה את מחירו הגבוה? בדקנו את דייסון V10 כדי לברר.



מבחינת הצרכנים, דגם cyclone V10 נותן מענה לחסרונות שהיו בדגמים קודמים – מיכל האחסון שלו גדול יותר, הנדסת האנוש שלו נוחה יותר, זמן שאיבה ממושך יותר ועוד.

דייסון V10: מפרט

גודל המיכל: 0.76 ליטר.

כוח יניקה: 151AW.

משקל: 2.68 ק"ג.

מידות: 250x 1249 x 259 מ"מ.

ציקלונים: 14 ציקלונים הפועלים במקביל.

למעשה, גולת הכותרת של Dyson V10 היא המנוע המשודרג שלו והסוללה החזקה – שמאפשרת זמן ממשוך יותר של שאיבה רציפה: 60 דקות במצב השאיבה הבסיסי. מדובר בשיפור משמעותי לעומת דגמים קודמים. הרעיון הוא שזמן עבודה ממושך יכול לאפשר לצרכנים לבחור בשואב אלחוטי ולא בשואב עם כבל, מפני שהוא מאפשר לנקות את כל הבית בבת אחת. נקודת התורפה של הדגם הראשון (דייסון V6) הייתה הזמן הקצר של השאיבה (20 דקות), וגם כאשר הוכנסו שיפורים (30 דקות בדייסון V7 ו-40 דקות בדייסון V8), עדיין רבים העדיפו לרכוש שואב עם כבל שבו הם יכולים להשתמש לעבודה ממושכת בכל רחבי הבית.

בדיקת השואב מגלה שזמן העבודה במצב הבסיסי אכן ממושך. בעלי הדגמים הקודמים פיתחו לעצמם מעין תחושת לחץ שהשואב יפסיק לעבוד לפני שהם יסיימו לעבור על כל הבית, ובדגם הזה הלחץ הזה מתפוגג.

דייסון V10: שלושה מצבי שאיבה במקום שניים

יתרון נוסף הוא שבמקום שני מצבים – מצב שאיבה בסיסי ומצב טורבו, יש כעת שלושה מצבים, כך שאפשר לווסת את עוצמת השאיבה בהתאם לצרכים השונים, וכך גם לזלול פחות סוללה כאשר אין צורך במצב טורבו, אך המצב הבסיסי אינו מספיק.

עוצמת השאיבה

עוצמת היניקה והשאיבה גבוהה מאוד. המנוע מסתובב כ-2,000 סיבובים בשנייה במהירות של עד 125,000 סל"ד, מה שהופך אותו למנוע הדיגיטלי המהיר ביותר של Dyson אי פעם (בחברה מציינים שהמנוע הדיגיטלי של דייסון V10 מבוסס על טכנולוגיות וחומרים מתקדמים שפותחו בתעשיית האווירונאוטיקה והחלל).

אגב, קל להבחין גם בשינוי בעיצוב של דייסון V10 בהשוואה לדייסון V8. השינוי התאפשר משום שהמנוע החדש מייצר זרימת אוויר ישרה בין המנוע למוט השואב. התוצאה היא שזרם אוויר חזק יותר מנותב ישירות לעבר המנוע ומגביר את עוצמת השאיבה.

ממשק ידידותי יותר

מה יותר מתבקש מאשר לספק למשתמש חיווי על מצב השואב? בדייסון הבינו שמדובר בצורך כמעט בסיסי של הצרכנים, ושילבו בשואב צג דיגיטלי שבו יש אינדיקציה למצב הסוללה, כך שבמקום למצוא את עצמכם באמצע השאיבה עם שואב לא טעון, אפשר לדעת מראש כשהסוללה עומדת להתרוקן.

בנוסף, הצג מראה מתי צריך לשטוף את המסנן ולרוקן את המיכל.

מיכל גדול יותר וקל לריקון

דגם דייסון V10 מאפשר שאיבה ממושכת יותר, ובהתאמה – גם המיכל גדול יותר ב-40% בהשוואה לדייסון V8. בבדיקה שלנו, סיור בכל רחבי הבית, כולל שאיבת הספות, התקרות והרצפה מתחת למיטות, הותיר אפילו מקום במיכל. עם זאת, הכול תלוי בכמות האבק, במספר השטיחים והספות ובתדירות השאיבה.

סקירה: דייסון V10
מימין: מיכל אחסון דייסון V10. משמאל: מיכל אחסון דייסון V8

דייסון שיפרה משמעותית את שיטת ריקון וכעת פשוט מחזיקים את השואב אנכית מעל הפח ופותחים את המיכל.

דייסון V10: משקל, אביזרים ונוחות השימוש

אחד היתרונות הגדולים של דייסון בכלל, ודייסון V10 בפרט, הוא בהנדסת האנוש.

ראשית, מדובר בשואב קל שיכול להתאים אפילו לילד או לאדם מבוגר מאוד. זה חשוב משום שיש לא מעט צרכנים שמתקשים להשתמש בשואב האבק שלהם רק בגלל שהוא כבר וקשה להזזה.

שנית, השואב מגיע עם מברשות שונות שמתאימות לצרכים שונים – החל מהמברשת שמטרתה לשאוב שטיחים ורצפות ועד אביזר לפינות. אפשר לרכוש צינור הארכה אם רוצים להגיע למקומות גבוהים או מרוחקים במיוחד. בנוסף, מי שיש לו אביזרים ומברשות מדגמים קודמים – יכול להשתמש בהם בדגם זה.
הרכבה ופירוק של המברשות היא פעולה פשוטה ואינטואטיבית, וכל אחד מהאביזרים שימושי ויעיל.

שלישית, הנעת השואב חלקה ומהירה, השואב מסתובב ב-90 מעלות ומגיע לקצוות ולפינות בלי שום בעיה.

נקודה רביעית ואחרונה היא שקל לפרק את השואב למצב של שואב ידני לרכב.

דייסון V10

אחסון וטעינה

כמו בדגמים קודמים, בדייסון נוהגים לדאוג גם לאחסון נוח של השואב, ובאריזה מצורפת ערכה שיש להבריג אל הקיר ועליה תולים את השואב בתום השימוש לטעינה.

החיסרון הוא שאין מקום אחסון ייעודי לכל המברשות.

דגמים ומחירים

Dyson Absolut V10: מגיע עם שלוש מברשת חובטות בעלות מנוע עזר פנימי בהנעה ישירה, מברשת פלאפי לרצפות ופרקטים, מברשת חובטת לשטיחים ומברשת חובטת למזרנים וריפודים המתאימה במיוחד לאיסוף שיער בעלי חיים, בנוסף אביזר דו מצבי לניקוי כללי, אביזר לפינות ומסילות ומברשת רכה לאזורים עדינים.

מחיר: כ-3,300 שקל (ב.נ.ז.כ סחר – יבואן רשמי).

Dyson Animal V10

מגיע עם שתי מברשות חובטות ממונעות, מברשת חובטת בהנעה ישירה לשטיחים, ומברשת חובטת למזרנים וריפודים המיועדת לאיסוף שיער בעלי חיים, אביזר דו מצבי לניקוי כללי, אביזר לפינות ומסילות ומברשת רכה לאזורים עדינים.

מחיר: כ-2,900 שקל (ב.נ.ז.כ סחר – יבואן רשמי).

מבצע לראש השנה: ברכישת דייסון V10 מקבלים מארז לניקוי משלים בשווי 450 שקל. הערכה כוללת מגוון אביזרים לפעולות ניקוי יסודיות: צינור מאריך גמיש, מברשת רכה למשטחים עדינים, מברשת בוץ ללכלוך מסיבי ומברשת לבדי ריפוד.

בשורה התחתונה

בעבור מי שמתכנן לרכוש עכשיו שואב אבק ואין לו שואב אלחוטי, הבחירה בדייסון V10 תהיה בחירה טובה מאוד. המקל הקל, התפעול הנוח, השאיבה הממושכת והעובדה שאפשר להשתמש בו גם כשואב ידני, הופכת את דייסון V10 לשואב אבק מעולה.

בעבור מי שיש לו את אחד הדגמים הקודמים, דגם V10 הוא שדרוג שיקל על החיים, במיוחד בגלל האפשרות לשאיבה רציפה של 60 דקות, אך אין הצדקה להוציא כ-3,000 שקל.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות