סקירה - דייסון V11: מה מציע השואב הנטען של דייסון? פואנטה שאבה ויש לה תשובות

סקירה – דייסון V11: מה מציע השואב הנטען של דייסון?

דייסון V11 הוא שואב נטען עם צג שמגלה מתי תיגמר הסוללה. מה עוד חדש בשואב דייסון הנוכחי בהשוואה לדייסון V10, דייסון V8 וקודמיו?

דייסון V11
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




שואב דייסון V11, ממשיכו של Dyson V10, זכה למכירות גדולות מאוד כאן בישראל. שואב דייסון הפך לשם נרדף לשואב נטען, וככזה חייבת החברה הבריטית Dyson להגן על התואר ולהשיק שואב אלחוטי חדש וחדשני בכל שנה או פחות. אז מה ההבדל בין דייסון V11 ודייסון V10? לאחרונה פרסמנו השוואה בין הנתונים של שני השואבים (היכנסו לכתבה על השקת דייסון V11), וכעת אני מביאים כאן במדור בדיקות מוצרים באתר חדשות הצרכנות פואנטה את סקירת דייסון V11 במלואה, לאחר ששאבנו, פירקנו, הרכבנו וטענו את השואב במשך מספר שבועות:

דייסון V11: השדרוגים לעומת הדגם הקודם

צג מגע מובנה

בעידן שבו אנחנו רגילים למסך מגע בכל מקום, רק הגיוני שיהיה צג מובנה בתוך השואב. מסך ה-LCD בשואב דייסון V11 מספק למשתמש מידע על זמן הסוללה שנשאר ממש ברמת הדקות, וכך המשתמש לא מגיע למצב שבאמצע השאיבה הסוללה נגמרת והוא צריך לחבר את השואב למטען. זאת, לעומת המידע הכללי שניתן בדייסון V10 – שם אין צג גדול, אלא רק חיווי כללי של מצב הסוללה באמצעות מספר הקווים המעידים על טעינה מלאה, טעינה חלקית ומצב של התרוקנות הסוללה.

המסך ב-V11 לא משמש רק למידע הזה, אלא גם מצביע על המצב שבו השואב עובד (מצב ECO וכו'). בנוסף, המסך מתריע בפני המשתמשים על מצבים שונים. כך למשל, אם אחד החלקים לא מוברג נכון, הדבר כתוב על הצג והמשתמש יודע שעליו לחזק את ההברגה; ואם יש תקלה שמונעת מהמשתמש להפעיל את השואב – המידע מופיע על הצג, כולל הסבר איך לתקן את הבעיה.

בחברת דייסון מדגישים כי ההחלטה להוסיף את המידע הזה בצורה זמינה וברורה באמצעות צג LCD נבעה מבקשות של צרכנים, אשר אמרו כי חסר להם מידע לגבי התחזוקה השוטפת של השואב הנטען. לשם כך, הם פיתחו טכנולוגיה שבאמצעותה השואב אוסף מידע ומעבד אותו לאורך השאיבה, וכך אפשר לאמוד את זמן השאיבה הנותר.

ומה אנחנו חושבים? אין ספק שהתוספת של הצג משדרגת את חווית השימוש בשואב דייסון. העובדה שמספר הדקות שנותרו לשואב מוצג באופן ברור וקריא מונעת מצב של הפתעה לא נעימה, ומאפשרת לתכנן נכון את השאיבה.

 

 

דייסון V11: עוצמת שאיבה

דייסון מציינת שעוצמת השאיבה בדייסון V11 גבוהה ב-20% מעוצמת השאיבה בדייסון V10. עוצמת היניקה ב-V11 היא 185AW, לעומת 151AW בדייסון V10. גם בדייסון V10 חל שיפור בעוצמת היניקה בהשוואה לדגם הקודם – דייסון V8 (העוצמה עלתה מ-115AW). אגב, האותיות AW הן קיצור של Air Watts. בכל מקרה, בבדיקות שלנו השאיבה הייתה מצוינת, אך יש לציין כי גם דייסון V10 הוא שואב מצוין עם עוצמת שאיבה גבוהה.

בכל מקרה – זמן השאיבה המירבי של שאיבת רצפה במצב ECO בדייסון V11 עומד על 60 דקות.

דייסון שינתה את שמות מצבי השאיבה, כך שמצב ECO, אשר בעבר הוגדר כמצב LOW, הוא המצב שמאפשר ניצול מירבי של הסוללה; מצב מדיום (Medium) המיועד לשימוש כללי ומצב BOOST (שבעבר הוגדר כ"טורבו"), המיועד לשאיבת לכלוך קשה במיוחד.

אחד השינויים ב-V11 לעומת כל קודמיו הוא זיהוי אוטומטי של סוג המשטח שאותו שואבים – כך שהשואב מתאים לבד את עוצמת השאיבה הרצויה.

יש לציין כי דגם V11 קצת יותר שקט מדגם V10.

דייסון V11: תפעול

מיכל

בתחום התפעול אין הרבה הבדל בין הדגמים הקודמים של דייסון לדייסון V11. כמו בדייסון V10, גם ב-V11 יש מיכל בקיבולת של 0.76 ליטר. ריקון המיכל מתבצע בקלות ובפשטות, באמצעות משיכת הלשונית הפותחת את המכסה (יש להעמיד את השואב מעל פח האשפה כמובן).

בדגמים הקודמים (דייסון V6, דייסון V7 ודייסון V8) ריקון המיכל היה פחות נוח.

משקל

מבחינת משקל, V11 מעט כבד יותר מדייסון V10. ייתכן שהסיבה היא הסוללה והצג הדיגיטלי המובנה. V11 שוקל 2.97 ק"ג (כמעט 3 ק"ג), לעומת דייסון V10 ששוקל 2.67 ק"ג. לאחר שאיבה גם בדייסון 10 וגם בדייסון 11, להערכתי ההבדל כמעט שלא מורגש מבחינת המשתמש.

פואנטה טלגרם

מבחינת הוספה והסרה של מברשות, אין הבדל בין הדגם הזה לדגמים הקודמים. החלפת המברשות מתבצעת בקלות בלחיצת כפתור.

המברשות השונות מאפשרות שאיבה נוחה ועוצמתית בכל מקום – החל משאיבת שטיח או רצפה, דרך הגעה לפינות ושאיבה של הספות, ועד הגעה למסילות.

מדובר בשואב נוח מאוד לשימוש ברכב.

דייסון הנחה

V11: אחסון וטעינה

כמו בדגמים הקודמים, גם ל-V11 מצרפת החברה עמדת אחסון וטעינה. יש לקבע את עמדת הטעינה לקיר ובתום כל שימוש להניח את השואב לטעינה של כ-3.5 שעות עד שהסוללה מתמלאת. יש לציין כי השואב אינו עומד לבד. בעמדת הטעינה יש מקום לאחסון מברשות.

בשורה התחתונה

דייסון שוב מוכיחה ב-V11 שהנדסת אנוש נכונה יכולה להפוך מוצר יומיומי ממסורבל לפשוט. הוספת הצג הדיגיטלי משדרגת את חוויית השימוש. מדובר בשואב מצוין, לא כבד ויעיל מאוד, אשר מאפשר לשאוב את כל הבית, גם כאשר מדובר בבית גדול (במצב ECO).

מחיר דייסון V11

V11 מגיע בשלוש תצורות:

  • מחיר V11 אבסולוט: 3,290 ש"ח בייבוא רשמי.
  • מחיר V11 טורק: 2,890 ש"ח בייבוא רשמי.
  • מחיר V11 אנימל: 2,000-3,000 ש"ח בייבוא מקביל (לפי אתר זאפ).

 

תהיו נחמדים, תעשו לנו לייק בפייסבוק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד סקירות על שואב אבק בפואנטה:

 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות