אפליקציית יס המשודרגת פותרת בעיה של שנים, אבל לא לאוהדי הספורט

אפליקציית יס המשודרגת פותרת בעיה של שנים, אבל לא לאוהדי הספורט

עד כה, מנויי החברה לא יכלו לצפות בכל מקום בכל התכנים. אפליקציית יס החדשה מגיעה לא רק בממשק חדש, אלא גם עם פתרון

אפליקציית יס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

בעידן שבו חלק גדול מהצרכנים צופים בתוכן אונליין, אפליקציה של שירות טלוויזיה חייבת להיות נוחה ושימושית. במשך לא מעט זמן, אפליקציית yes נתנה מענה חלקי בלבד למנויים. עד עכשיו, החיסרון העיקרי שלה היה שגם מנוי שמשלם על חבילת טלוויזיה של yes, לא יכול היה ליהנות מצפייה בתוכן ישראלי בטיסה או בחו"ל. כעת, החברה שדרגה את האפליקציה. אפליקציית yes פלוס המשודרגת מאפשרת להוריד תכנים לצפייה בחו"ל או במצב אופליין (ללא חיבור לאינטרנט). מן הסתם, מנויי נטפליקס מכירים את זה היטב כבר שנים, אבל עבור מנויי יס זו בשורה.

עם זאת, בחברת יס עדיין לא פתרו את הבעיה שמכבידה על אוהדי הספורט – אשר משלמים במיטב כספם על ערוצי הספורט של צ'רלטון ולא יכולים לצפות ממכשירים ניידים בשידורי הספורט.

בעיה זו לא מיוחדת רק ל-yes. היא משותפת לשירותי הטלוויזיה השונים, והיא נובעת מכך שזכויות השידור שהספקית נותנת הן עבור שידורי טלוויזיה בלבד.

אפליקציית yes – זה מה שהיא מציעה כעת

הממשק החדש מותאם לסלולר ובנוי בצורה דומה לממשק yes+ במסך הטלוויזיה. נזכיר כי yes+ הוא שירות הטלוויזיה האינטרנטי של יס – שבו השידורים לא מועברים באמצעות הלוויין. הממשק שלו שונה, והמנויים שמצטרפים אליו מקבלים ממיר שונה ושלט שונה.

כפי שפרסמנו כאן, יס השיקה לאחרונה גם את yes+MyTV – ממשק עם פרופילים אישיים, שמזכיר את הממשק של נטפליקס, שבו כל אחד מבני הבית יכול להיכנס לפרופיל שלו, להמשיך את הסדרות שלו ולקבל הצעות מותאמות להרגלי הצפייה שלו. ממשק MyTV, אשר מקודם באמצעות הפרסומת של נועה קירל, הוטמע גם באפליקציית יס פלוס החדשה.

בנוסף, משתמשי אפליקציית יס המשודרגת מקבלים גישה לאזור מיוחד (yes ORIGINAL), עם כל הפקות המקור של yes, קטעים בלעדיים מאחורי הקלעים ועוד.

ביס מבטיחים ממשק נוח המאפשר דילוג פשוט בין ערוצים וצפייה מהירה בתכני CatchUp, בינג', StartOver וכו'.

אפליקציית yes החדשה: צעד מתבקש

כאמור, שדרוג אפליקציית יס הוא צעד חיוני, במיוחד לאור הנתונים שהחברה עצמה מפרסמת, שלפיהם כ-75% מהישראלים צופים בתכני וידאו בטלפון הנייד או בטאבלט, 40% מהם עושים זאת על בסיס יומיומי. התכנים הפופולריים הם סדרות, סרטים וערוצי ספורט ביס (כלומר, פחות צפייה בשידורי קשת, רשת או כאן 11 המשודרים בשידור חי).

נתון מעניין שיס מציגה הוא השימוש באפליקציית yes בתוך הבית: לפי נתוני החברה, כ-30% מהמשתמשים עושים שימוש באפליקציה בצפייה בתוך הבית (כשצופים באזור בו אין טלוויזיה או כשהטלוויזיות "תפוסות").

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

עם זאת, עיקר הצפייה מתבצע כמובן מחוץ לבית, כשהמיקומים המרכזיים הם בהמתנה ובנסיעה (לילדים כמובן).

איזה תוכן מעדיפים לראות באפליקציית יס ואיזה בטלוויזיה?

כאמור, מניתוח התוכן עולה כי בתכני המובייל צופים בעיקר בסרטים וסדרות ופחות בערוצים הלינאריים ובשידורי לייב.

לפי נתוני יס, 50% מהצפייה במובייל הינה בתכני VOD, לעומת כ-13% מכלל הצפייה בתכנים הללו במכשירי טלוויזיה.

לדברי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes, פלאפון ובזק בינלאומי, כ-50% מכלל התעבורה באינטרנט נצרכת כיום בטלפונים ניידים וכ- 70% מהתעבורה במובייל מוקדשת כיום לצפייה בתכני וידאו: "מגמה זו של צפייה בתכנים באמצעות המובייל גדלה באופן עקבי, במיוחד על רקע הכניסה המשמעותית של הדור החמישי. השימוש באפליקציית המובייל בתוך הבית שכיחה מאד ובימים אלה, בהם אנו נמצאים הרבה יותר בבית, יש ערך משמעותי לאפשרות לצרוך את התכנים במובייל או בטאבלט בנוסף לטלוויזיה".

26% מהצפייה במובייל: צפייה בספורט. אז מדוע לא הכול משודר?

ומה עוד רואים במובייל? ספורט כמובן. שידורים של משחקי ספורט תחרותי הם מהמובילים בקטגוריה (לצופים שלא רוצים לפספס אף גול מחוץ לבית). לכן, העובדה שצ'רלטון לא מאפשרת צפייה בלייב במובייל היא בעייתית.

לפי נתוני יס, כ-26% מהצפייה במובייל הינה בתכני ספורט לעומת כ-12% מכלל הצפייה בטלוויזיה. בניתוח הקהל הצופה יש נטייה מובהקת לגברים חובבי ספורט ובחלוקה לגילאים בולטים הקצוות- חיילים וצעירים ובני 50+.

זה המקום להזכיר כי התשלום עבור ערוצי הספורט הוא תשלום גבוה, והוא אפילו התייקר. את כל הפרטים אפשר למצוא בכתבה כמה עולים ערוצי ספורט ב-yes אחרי ההתייקרות ומה חדש ביס פלוס.

תגובת יס: "חלק מספקי הספורט לא מאפשרים זכויות שידור"

בתגובה לפניית פואנטה, נמסר מחברת yes כך: "אפליקציית yes+ החדשה מציעה ללקוחות yes את היצע הערוצים והתכנים הגדול בישראל.

לצערנו, וכפי שהיה גם בגרסא הקודמת של האפליקציה, חלק מספקי הספורט לא מאפשרים זכויות לשידור ערוצים מסויימים במכשירים ניידים ועל כן אין לנו אפשרות לשדר ערוצים אלה באפליקציה".

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות