לידיעת הטסים: מדינות רבות מתחילות לגבות מס תיירים. כל הפרטים

לידיעת הטסים: מדינות רבות מתחילות לגבות מס תיירים. כל הפרטים

מתכננים חופשה? אל תופתעו כשידרשו מכם מס תיירים בתאילנד, מס תיירים באיחוד האירופי או מס תיירים בוונציה… אז כמה יעלה לכם התענוג?

מס תיירים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

כאילו שההוצאות שלנו על טיסה לא גדלו מספיק, לאור בדיקות הקורונה וביטוח הנסיעות שהתייקר, עכשיו יש גם מס תיירים. אם אתם מתכננים טיסה לתאילנד, לאירופה או ספציפית לוונציה, כדאי שתקחו גם את זה בחשבון. אמנם, המידע הזה הוא לא שיכריע כשתבדקו לאן אפשר לטוס, אבל עדיין כדאי לדעת ולהיערך בהתאם.

מס תיירים – תאילנד

החל מאפריל 2022 תאילנד תגבה מס תיירים בגובה של 300 באט (9 דולר) מתייר זר.

הרשויות בתאילנד אומרות כי המס נועד לפתח אטרקציות ולכסות ביטוח תאונות לזרים שאינם יכולים לשלם עלויות בעצמם. לדברי ראש רשות התיירות של תאילנד, חלק מהתשלום ישמש לטיפול בתיירים: "היו מקרים שלתיירים לא היה ביטוח, מה שהפך לנטל שלנו לטפל בהם". בנוסף, לדבריו, הכספים ישמשו גם לשדרוג תשתיות התיירות.

המס החדש בכניסה לתאילנד מתווסף לרשימת הדרישות הלא קצרה מאנשים שמבקשים להיכנס למדינה, ביניהן תשלום מראש עבור בדיקות קורונה, לינה במלון או הסגר, וביטוח עם כיסוי טיפולי לקורונה בסכום של לפחות 50,000 דולר.

האיחוד האירופי

החל מ-1.1.22 השתנו תקנות הכניסה למדינות האיחוד האירופי. כל מי שאינו אזרח האיחוד האירופי, חייב לשלם 7 אירו בכניסה (כולל אמריקנים ובריטים).

מעבר לזה, הכניסה מותרת ללא ויזה רק לתקופה מירבית של 90 יום. מעבר ל-90 יום, נדרשת ויזה.

מטרת השינוי בתקנות היא למנוע מאנשים שאינם מתגוררים דרך קבע במדינות האיחוד האירופי לשהות שם ללא פיקוח ובקרה לאורך זמן.

מס תיירים – ונציה

גם מי שמתכוון לבקר בוונציה ישלם מס תיירים. במקרה הזה המס תלוי ברמת הצפיפות בעיר ובמשך השהייה של התייר בעיר.

גובה מס התיירים בוונציה ינוע בין 3 ל-10 אירו. בימים שיש בהם מעט תיירים, המחיר יהיה 3 אירו. בימים שבהם מספר המבקרים רגיל, המחיר יהיה 6 אירו (וזה כנראה התעריף שישלמו רוב התיירים רוב זמן).

בימים שבהם עומס המבקרים גדול – המס יהיה 8 אירו ובימים עמוסים במיוחד המס יעלה ל-10 אירו.

נוסעי ספינות וקרוזים ישלמו 7 אירו.

תיירים שבאים לעיר ליותר מכמה שעות ולמעשה לנים בעיר בבית מלון או בצימר, פטורים מתשלום זה – משום שהם משלמים בכל מקרה מס תיירים שנגבה בגין הלינה, ועומד על 1-5 יורו ללילה. הסכום משתנה בהתאם לעונה בשנה, למיקום המלון, לסוג המלון ועוד.

 

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות