כך תוודאו שיש לכם גיבוי לוואטסאפ גם אחרי השינוי בגוגל

זה השינוי החשוב שעלול לעלות לכם כסף בוואטס-אפ – וכך תתמודדו

תארו לעצמכם שאתם מחליפים טלפון וההיסטוריה של Whatsapp נמחקת. הסיוט הזה עלול לקרות אם לא תהיו עירניים לשינוי מדיניות הגיבוי של וואטס-אפ

גיבוי וואטסאפ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כולנו משתמשים בוואטסאפ וסומכים על כך שבכל רגע נתון נוכל לשלוף תמונות וסרטונים שנשלחו אלינו ונשמרו בגיבוי האוטומטי. כאשר אנחנו מחליפים טלפון, אחד הדברים הכי חשובים לנו הוא להעביר את ה-Whatsapp בשלמותו. אלא שאם יש לכם מכשיר אנדרואיד (סמסונג, שיאומי וכל מכשיר שהוא לא אייפון), שימו לב למדיניות החדשה שנכנסה לתוקף: מעכשיו הגיבוי של וואטסאפ יהיה על חשבון מקום האחסון בגוגל דרייב. המקום הזה כמובן מוגבל – ויש בו רק 15GB חינם. מי שרוצה אחסון גדול יותר, צריך לרכוש הרחבה דרך GOOGLE ONE.

מה המשמעות של שינוי מדיניות הגיבוי של וואטס אפ בגוגל דרייב?

אם אתם מבולבלים – ננסה לעשות סדר.

חברת גוגל נותנת לכל משתמש נפח אחסון חינמי בהיקף מוגבל של 15GB. הנפח הזה מאפשר לאחסן בגוגל דרייב (שירות האחסון בענן של גוגל) את המיילים שאתם מקבלים לג'ימייל, תמונות בגוגל PHOTOS, סרטונים ועוד.


אוהבים עדכונים כאלה? יש לנו קבוצה בפייסבוק בדיוק בשבילכם. לחצו והצטרפו 🙂


עד עכשיו הגיבוי של הוואטס אפ לא גזל מכם נפח אחסון בגוגל דרייב, כך שהקבצים שגובו מהוואטסאפ לא תפסו מקום במסגרת זו. עכשיו זה נפסק. חברת Meta (פייסבוק לשעבר), שמחזיקה ב-Whatsapp, פרסמה כבר בנובמבר 2023 שהשינוי ייכנס לתוקף בשנת 2024. החברה הבטיחה אז שבעלי מכשיר אנדרואיד יקבלו התראה של 30 יום – אבל זה לא קרה, ויש משתמשים שהחלו לקבל הודעות על השינוי.


אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוחלעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו להצטרפות


לשינוי הזה יש משמעות גדולה בשביל רוב המשתמשים בשירותי גוגל ובוואטסאפ. יש אנשים שגיבוי הוואטסאפ שלהם משתרע על פני עשרות ג'יגה ואף יותר. אם הם לא ירכשו הרחבה של האחסון דרך גוגל, המידע שלהם לא יהיה מגובה. במקביל, תמונות ומסמכים שהם רגילים לגבות בגוגל דרייב בלי קשר לוואטס-אפ – לא יגובו כי פשוט לא יהיה להם מספיק נפח אחסון. הבעיה הכי חמורה עלולה להיות מיילים שלא יגיעו כי לא יהיה מקום בתיבה – והמשתמש אפילו לא יידע שהם לא הגיעו.

איך מתמודדים עם ביטול האחסון של גיבוי וואטסאפ בגוגל דרייב?

אם אתם בין אלה שעדיין לא קיבלו הודעה מוואטסאפ – אל תהיו שאננים. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף עד אמצע שנת 2024 בעבור כל המשתמשים.

האפשרויות העומדות בפניכם הן לצמצם דרמטית את נפח הגיבוי באמצעות מחיקת קבצים וסרטוני וידאו ו/או תשלום בעבור נפח אחסון נוסף בגוגל (כאן בפואנטה פרסמנו בעבר כתבה מורחבת על האחסון בגוגל ובשירותים אחרים).

אתם יכולים גם לבחור שלא לגבות את ה-Whatsapp בענן. במקרה כזה, אם תעברו לטלפון חדש תצטרכו להעביר את הקבצים ואת היסטוריית הצ'אטים באופן ידני מהטלפון הישן לחדש.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות