לא רק כתבת תחקירים. אדוה דדון הפכה למרצה מבוקשת

לא רק כתבת תחקירים. אדוה דדון הפכה למרצה מבוקשת

מה יש בהרצאה של אדוה דדון שגורם לאולם להתמלא עד אפס מקום? העיתונאית שפגשה את הישראלי הכי מכוער ואת הישראלי הכי יפה חושפת הכול

אדוה דדון

"מה אם הייתי אומרת לכם שיש סוג של שכנוע גורף ומיידי שנוצר בתוך מספר שניות ויכול לפרק גם את המוח החשדני והמתגונן ביותר? סוג של ריגול פסיכולוגי מתוחכם שבידיים נכונות יכול לשכך כל קונפליקט?", כך נפתחת הרצאה של אדוה דדון – הרצאה שהיא כיום אחת המבוקשות בישראל.

כעבור זמן קצר, היא עומדת בהבטחתה. מסתבר, שלכל אחד מאיתנו יש מה ללמוד מהנוכלים שפועלים בסביבתנו הקרובה והרחוקה – בעיקר על השגת מטרות ועל הנעת אנשים לפעולה. מסתבר גם שלאדוה יש המון מה לספר לנו על מה שמתרחש מאחורי הקלעים, וזה לא פחות מעניין (אולי אפילו יותר) ממה שהיא חושפת בכתבות.

הרצאה אדוה דדון

אין כמעט ישראלי שלא מכיר את אדוה דדון – ולא רק בגלל המראה הכובש, אלא בגלל האומץ ובגלל התרומה החשובה שלה לחשיפת נוכלים שפוגעים באנשים תמימים.

דדון הצליחה בגיל צעיר מאוד להפוך לאחת הכתבות הבולטות בחדשות 12, אבל מה שכנראה מצביע יותר מכל על המעמד שלה הוא דווקא החיקוי בארץ נהדרת (סטטוס שעיתונאים ופוליטיקאים היו שמחים להתהדר בו).

בחודשים האחרונים, דדון לא רק רודפת אחרי נוכלים או נכנסת לעזה בעקבות הלוחמים, אלא גם מרצה על החוויות והעשייה שלה מאחורי הקלעים. את מה שיש לה לספר, כל אחד מאיתנו רוצה וצריך לשמוע – גם אם נדמה לנו שאנחנו האנשים הכי פחות תמימים בעולם.


הרצאה של אדוה דדון: שיעור מעשי לחיים

כאשר היא משוחררת ממגבלות הזמן וממגבלות האולפן והמסך, דדון יכולה לתת דרור להרבה יותר מידע. ומסתבר שהקהל מאוד אוהב לשמוע מה קורה כשהמצלמה כבויה ואילו חומרים נשארים על רצפת חדר העריכה. בחודשים האחרונים, הפכו הרצאותיה של דדון למבוקשות ביותר מבין הרצאותיהם של העיתונאים בישראל.

מדי כמה ימים, מתמלא האולם בבית ציוני אמריקה באנשים מכל הגילים, צעירים ומבוגרים. זה התחיל בהרצאה אחת, "אמנות השכנוע", והתרחב להרצאה נוספת – שונה אך לא פחות מרתקת – על המסע של דדון לעזה יחד עם לוחמי צה"ל (חלק מההכנסות מהרצאתה בחודש דצמבר תרמה דדון לילדי העוטף).

לאורך ההרצאה היא חולקת עם המשתתפים בצורה משוחררת ובגובה העיניים סיפורים מהשטח, מה שיוצר תגובת שרשרת של אנשים המשתפים את החוויה שלהם עם אחרים ומעורר את הסקרנות בקרב יותר ויותר אנשים שממלאים את האולמות.

הרצאה של אדוה דדון – אמנות השכנוע

דדון, שמאחוריה מאות שעות של שיחות עם מרואיינים, פיתחה נוסחה שמפצחת את הדנ"א הפסיכולוגי של השכנוע המיידי. בהרצאתה היא משתמשת ביידע הזה כדי ללמד איך כל אחד מאיתנו יכול להיות קצת יותר משכנע, למטרות טובות כמובן.

הרצאה אדוה דדון


אחרי מפגשים לא ממש נעימים עם פסיכופתים, אדוה כבר יודעת היטב לזהות את הקסם האישי שלהם, שמאפשר להם להרע.

היא גם מגלה כיצד שפת הגוף והנראות משפיעה על השגת מטרות, וכיצד כל אחד יכול וצריך לאמץ מניירות של גיבור הוליוודי כאשר הוא מעוניין לשווק משהו.

בעוד שלאדם הפשוט נראה שלכל אחד יש יכולת השפעה מוגבלת כזו או אחרת, דדון מגלה שמדובר במדע של ממש ובכלים שאפשר לתרגל ולרכוש.

"הרצאה פוקחת עיניים", "למדתי המון"… אלה הן רק חלק מהתגובות ששמענו מהקהל שיצא מהאולם.

אנשים שהגיעו להרצאה של אדוה דדון מתוך סקרנות להכיר את מאחורי הקלעים של כתבות התחקיר, קיבלו גם כלים מעשיים שלא העלו בדעתם לקבל בהרצאה כזו.

מלחמת 7 באוקטובר

הרצאה על גבורת הלוחמים ופציעתו האנושה של בן הזוג

בשבעה באוקטובר 2023 השתנתה מדינת ישראל והשתנו גם חייה של דדון – כאשר בן זוגה, השחקן ידין גלמן, נפצע אנושות לאחר שלחם בקיבוצי העוטף וחיסל עשרות מחבלים. סיפורו המרגש של גלמן הוא רק אחד מסיפורי גבורה רבים. דדון הפכה את סיקור המלחמה לייעודה המרכזי במשך מספר שבועות, ביקרה ביישובי העוטף ואף נכנסה לעזה עם כוחות צה"ל.

היא התלוותה ליחידות המיוחדות בעזה ותעדה את התקדמות המלחמה. התוצאה הייתה כתבה מרגשת ששודרה בחדשות 12, אבל המטען שדדון חזרה איתו היה ונותר כזה שהיא חייבת לחלוק עם הציבור. בהרצאה של אדוה דדון, היא מספרת על המורכבות של המלחמה, על אומץ לבם של החיילים, על תחושת השליחות הממכרת, על הגיבורות ועל הגיבורים שנלחמו בקיבוצים וחירפו את נפשם, ועל לוחמי צה"ל בעומק שטח האויב.

מקום של כבוד שמור בהרצאתה לנשים הגיבורות שמנפצות כל דעה קדומה ותרומתן במלחמה הזו חסר תקדים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות