האינטרנט זוחל - אבל אתם משלמים על חבילה גדולה ויקרה? אתם לא לבד

משלמים הרבה על האינטרנט וגולשים לאט?

בכל חלקי הארץ לקוחות מתלוננים על אינטרנט זוחל. לקוחות רבים משלמים על חבילות עם אינטרנט עד 100 מגה או עד 200 מגה, אבל מקבלים הרבה פחות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




"אם אני מוכר ללקוח קוטג' 500 גרם, אני צריך לספק לו 500 גרם ולא עד 500 גרם", אמר בציניות יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), בדיון על הגלישה האיטית באינטרנט בישראל. "הייתי מחובר לבזק בינלאומי לחבילת עד 100 מגה, וזה בקושי מגיע ל-40 מגה. החלפתי 7 ראוטרים. זו עבודה בעיניים"!

גולשים לאט ומשלמים הרבה? במדינת ישראל זה חוקי

בישראל 2020 אין כמעט לקוח שמשלם על חבילת אינטרנט ומקבל את מהירות הגלישה המובטחת לו. אם גם אתם מרגישים שהאינטרנט שלכם בבית זוחל, למרות שאתם משלמים על חבילת 100 מגה או יותר – אתם לא לבד. האם זה חוקי? במדינת ישראל – כן. חבילות האינטרנט משווקות עם הבטחה למהירות מירבית (למשל, "עד 500 מגה"), אבל בפועל מהירות הגלישה של הלקוח בבית נגזרת מהמרחק שלו מארון התקשורת וגם מהראוטר (הנתב).

בדיון בוועדת הכלכלה אי אפשר היה להתעלם מהנתונים המקוממים.

מנהל אגף הרגולציה בבזק, שמואל סיידון, אמר כי החברה משווקת ללקוח רק את המהירות שהוא יכול לקבל, בהתאם לתשתית. לדבריו, בזק מתחייבת למינימום, כך שבחבילה של 100 מגה המהירות היא לפחות 40 מגה ובחבילה של 40 מגה המהירות היא לפחות 20 מגה.

מנהלת הרגולציה של הוט, קרן יהב, אמרה כי "החברה מספקת את המהירות הגבוה ביותר בישראל – עד, בדגש על עד, 500 מגה בפריסה רחבה". עם זאת היא הודתה כי לא קיימת התחייבות משפטית למהירות מינימום ומהירות המינימום בחברה היא 0.01 מגה. בתגובה לכך אמר היו"ר מרגי: "צריך להיות פראייר, מזוכיסט ופסיכי כדי לקנות חבילות עם התחייבות של "עד". 0.01 מגה זה אומר שבאותה מידה אפשר לכתוב 'לא חיברנו את היישוב לגלישה'".

האינטרנט זוחל? החוק מאפשר

במילים אחרות, חברות האינטרנט לא מחויבות לפי חוק לספק גלישה במהירות מינימלית, גם כאשר הן מתחייבות לספק מהירות מירבית. לכן, אתם משלמים הרבה כסף ומקבלים אינטרנט איטי ומקרטע.

המצב חמור במיוחד באזורים ערביים, שם ב-36% מהיישובים אין פריסה של הוט. לגבי היישובים היהודיים, מדובר ב-5% מהיישובים ללא פריסת אינטרנט של הוט.

משרד התקשורת מקבל את המצב כפשוטו, ואילו יו"ר ועדת הכלכלה, יעקב מרגי (ש"ס), מסרב לקבל את העובדה שהצרכנים פשוט משלמים על מהירות גלישה שהם לא מקבלים. "אני קורא לכל הציבור שיידע: כשאתם משלמים על חבילת 100 מגה, אתם תקבלו מהירות של מ-0 עד 100 מגה", כך אמר מרגי.

"אנחנו הלקוחות גולשים בתוך ענן, אבל לא ענן אחסון – אלא ענן של ערפל. אנחנו לא יודעים על מה אנחנו משלמים", אומר ח"כ מרגי. "לכן אני אדאג שתהיה רגולציה מחמירה, ואני אדאג שיפסיקו לשווק ללקוחות מהירויות שהם לא יכולים לקבל".

מאיגוד האינטרנט הישראלי ציינו שיש גידול של 100% בתעבורת האינטרנט בישראל בשנה האחרונה. לדבריהם, הבעיה היא הפיגור בתשתיות בארץ. יש משבר גלובלי והאינטרנט הוא מוצר חיוני.

בסיום הדיון אמר ח"כ מרגי כי הוועדה קוראת למשרד התקשורת לחייב את חברות האינטרנט לפרסם את מהירויות הגלישה שהן מסוגלת לספק בפועל לפי אזורים אחת לתקופה. הוועדה מבקשת מהמשרד לחייב את החברות לספק ללקוחות מסמך גילוי, בעת ביצוע העסקה, אודות המהירות המינימלית והמקסימלית של הגלישה ולפרסם בפומבי את רשימת היישובים שהמשרד אישר לחברות שלא לפרוס בהן תשתית".

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות