לקוחות ויקטורי אונליין, רמי לוי אונליין ואחרים טוענים: כך מחייבים אותנו ביתר

לקוחות ויקטורי אונליין, רמי לוי אונליין ואחרים טוענים: כך מחייבים אותנו ביתר

אם אתם מזמינים בויקטורי אונליין, רמי לוי אונליין, טיב טעם, יינות ביתן וחצי חינם, שימו לב למוצרים במשקל. בדקו כמה הזמנתם וכמה שילמתם

ויקטורי אונליין
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם מזמינים מרמי לוי אונליין, עושים קניות דרך ויקטורי אונליין או מעדיפים את טיב טעם, יינות ביתן או חצי חינם אונליין, ייתכן שגם אתם מוצאים את עצמכם משלמים יותר ממה שתכננתם. גם בשופרסל אונליין זה כך. הסיבה היא המוצרים במשקל. בין אם מדובר בגבינה ובין אם מדובר בירקות, פעמים רבות אתם מקבלים כמות גדולה יותר מזו שהזמנתם – ומשלמים בהתאם. הפערים יכול להתבטא בעשרות שקלים להזמנה, ואפילו יותר מכך. כעת הוגשה ייצוגית נגד רמי לוי, ויקטורי, יינות ביתן, חצי חינם וטיב טעם (ת"צ 53091-10-20). ייצוגית נגד שופרסל כבר הוגשה ואושרה בנושא דומה.

ויקטורי אונליין – תופעה ולא מקרה בודד

לפי התביעה, שהוגשה בשם שני לקוחות באמצעות עו"ד רועי בכר, מדובר בתופעה ולא במקרה בודד. כך למשל, בהזמנות שבוצעו דרך ויקטורי אונליין, הלקוחה קיבלה כמות גדולה יותר ב-24 מתוך 28 מוצרים, וחויבה בכ-70 ש"ח יותר מהתכנון המקורי. לפי התביעה, הסיכוי לקבל כמות גבוהה יותר של מוצרים במשקל בהזמנה דרך ויקטורי אונליין עומד על85%, ולא מדובר בסטייה קטנה במשקל, אלא כזו שמגיעה עד כ-180%.

בתביעה מצוין כי לקוח הזמין 3 פעמים דרך ויקטורי אונליין ובמצטבר 28 מתוך 33 מוצרים הגיעו בכמות גבוהה מזו שביקש. הוא כמובן חויב בהתאם, וה"טעות" עלתה לו כמעט 60 ש"ח עודפים.

לא רק ויקטורי אונליין, גם טיב טעם אונליין ורמי לוי אונליין

התובע לא הסתפק בהזמנה דרך ויקטורי אונליין ובדק מה המצב ברשתות אחרות.

בהזמנה בטיב טעם הבחין התובע במגמה דומה בשתי הזמנות שביצע, והוא שוב קיבל כמויות גדולות מהמתוכנן של רוב המוצרים שקילים. במקרה הזה, הנזק הכספי הסתכם בכ-35 ש"ח. לאור זאת, הוא פנה אל היועצת המשפטית של טיב טעם במכתב מקדים לפני הגשת תביעה ייצוגית, והתשובה שקיבל הייתה כי מדובר ב"סטיות שוליות וזניחות" וכי מדובר ב"זעקת הגוזל הנגזל".

> קבלו עדכונים על מבצעים בטלגרם של פואנטה >

במקרה של הזמנות מאתר רמי לוי אונליין, התובע דיווח על כך שב-6 מתוך 8 ההזמנות שביצע לאורך מספר חודשים, הוא חיוב ביתר בגלל כמויות עודפות של מוצרים במשקל.

יינות ביתן אונליין – הפרזה חסרת תקדים

ולא רק אצל ויקטורי אונליין או רמי לוי אונליין נמצאו חריגות כאשר התובע הזמין מיינות ביתן אונליין, הוא לא רק הופתע מהעובדה שהוא חויב ביתר על הרבה מאוד מוצרים – אלא גם מרמת החריגה במשקל. באותה הזמנה, 9 מתוך 10 מוצרים, הייתה חריגה כלפי מעלה, כאשר הגבינה הבולגרית נשלחה אליו במשקל עודף של 57%. התובע ביצע הזמנה נוספת כדי לוודא שלא מדובר בתופעה חד פעמית – וגם במקרה השני 8 מתוך 12 מוצרים שקילים הגיעו במשקל גבוה יותר מזה שהוזמן.

במצטבר, הלקוח הזמין 3 פעמים מיינות ביתן אונליין ובכולן קיבל מוצרים במשקל בכמויות גבוהות מאלה שהוא הזמין. בגין אותם מוצרים הוא נאלץ לשלם ליינות ביתן כ-36 ש"ח יותר מהמתוכנן.

הלקוח פנה למחלקה המשפטית של הרשת כדי להתריע לפני תביעה ייצוגית, אך לא קיבל תשובה.

חצי חינם – מדיניות עקבית

בנוסף להזמנה דרך ויקטורי אונליין, רמי לוי אונליין והאחרות, התובע ביצע הזמנה גם בחצי חינם אונליין.

במקרה של חצי חינם, התובע הזמין 3 פעמים כדי לוודא שלא מדובר בטעות חד פעמית. במצטבר, ב-45 מתוך 64 מוצרים הוא קיבל כמויות גדולות מאלה שתכנן והנזק שנגרם לה היה של כ-57 ש"ח, כאשר לדביריו בחלק מהמוצרים החריגה הייתה מוגזמת.

שופרסל – היכן עומדת הייצוגית?

כאמור, התובעת הגישה בשנת 2018 ייצוגית נגד שופרסל בדיוק בגין אותה מדיניות (ת"צ 31198-04-18). הייצוגית אושרה ואפילו כמעט הושגה פשרה, אלא שהיועץ המשפטי לממשלה יצא לעזרת הציבור והתנגד לפשרה שהושגה, מפני שהיא לא שיקפה את טובת הציבור בצורה מיטבית.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שחובה לקבל את הסכמת הצרכן מראש לגבי משקל גבוה יותר או נמוך יותר מזה שהזמין, בדיוק כפי שהיה קורה אילו הצרכן היה נמצא פיזית בקופת הסופר. כעת נמצא הנושא בשלבים של גישור.

נזכיר כי בתקופת הקורונה, הרבה יותר צרכנים מעדיפים להזמין אונליין, כך שלנושא הזה יש משנה חשיבות. בנוסף, מצבם הכלכלי של אזרחים רבים גרוע מאי פעם, ולכן כל שקל חשוב להם והם מתכננים באופן מדויק את ההוצאות שלהם ואת הכמויות שהם צורכים.

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות