שיאומי Mi 10T - מכשיר 5G עם תכונות מתקדמות במחיר מפתיע

שיאומי Mi 10T – מכשיר 5G עם תכונות מתקדמות במחיר מפתיע

הסמארטפון החדש של שיאומי, Mi 10T, מפתיע עם מסך מתקדם במיוחד, סוללה חזקה ומחיר נמוך ונגיש. דור 5 לכל פועל? פואנטה עם הפרטים

mi 10t
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בזמן שיש באזז מטורף על אייפון 12, אחד הסמארטפונים היותר מעניינים שמושק בימים אלה הוא דווקא מכשיר של שיאומי: Mi 10T. שיאומי ואפל אמנם ממותגות באופן הפוך לחלוטין – אפל מציעה מכשירי פרימיום ושיאומי פונה לקהל הרחב – אבל כשמנתקים את המיתוג והתדמית, מגלים דווקא במכשיר של שיאומי תכונות שלא היה מזיק לאפל לשלב באייפון 12. למעשה, Mi 10T הוא מכשיר דור 5 שעולה הרבה פחות מאייפון 12 ומציע כמה חידושים שאפל לא טרחה לשלב במכשיר הפרימיום שלה – במיוחד קצב רענון מסך מרשים ומהיר במיוחד של 144 הרץ (לעומת 60 הרץ באייפון 12). המכשיר גם מצויד בסוללה חזקה במיוחד ובטעינה מהירה (כולל מטען בערכה, בניגוד לאפל). כל זאת, במחיר מפתיע מאוד (ראו בהמשך).

מתחרה אחר של שיאומי בקטגוריה זו הוא לכאורה הדגם החדש של סמסונג – S20 FE, אבל סמסונג רק מבטיחה שהוא מגיע בטכנולוגיית 5G, בעוד שבפועל התמיכה בדור 5 תגיע רק בעדכון גרסה שהמכשיר הזה יקבל בשנת 2021.

שיאומי Mi 10T ושיאומי Mi 10T Pro – מה ההבדל?

סדרת Mi 10 הושקה רק לפני כחצי שנה עם מיתוג של סדרת דגל יקרה של שיאומי. דווקא המכשירים החדשים – שיאומי Mi 10T ושיאומי Mi 10T Pro – זולים משמעותית מאחיהם הגדול Mi 10, למרות שהם מתקדמים יותר.

מדובר בשני מכשירים עם מעבד חזק וסוללה חזקה – אשר ההבדל בינים נעוץ בעיקר במצלמה: לדגם Mi 10T Pro יש מצלמת 108 מגה פיקסל, ואילו לדגם Mi 10T יש מצלמת 64 מגה פיקסל. בנוסף, דגם הפרו מגיע בשתי גרסאות.

Mi 10T – דור 5 ומעבד חזק

המפרט של שיאומי Mi 10T כולל גם מעבד חזק, גם סוללה חזקה, גם מערך צילום טוב וגם תמיכה בדור 5, וכעת מה שצריך הוא לבדוק אם כל הנתונים המרשימים האלה מתורגמים מהנייר לביצועים בשטח. את זה נבדוק בימים הקרובים ונפרסם את סקירת שיאומי Mi 10T Pro כאן באתר פואנטה. בינתיים – הנה הצצה לנתונים:

Mi 10T – מסך

גודל ואיכות

מדובר במסך בגודל 6.67 אינץ' וברזולוציית Full HD Plus 1080p, עם תמיכה בבהירות מקסימלית של 500nits ובתקן HDR10.

במסך מוטמע מנגנון זיהוי טביעת אצבע.

קצב רענון – Mi 10T

כאמור, עיקר הגאווה של שיאומי במכשיר הזה הוא המסך. מדובר במסך עם קצב רענון של 144Hz. המכשיר לא עובד כל הזמן בקצב רענון כזה – כדי לא לבזבז את הסוללה. בשיאומי מציינים כי מדובר בקצב רענון אדפטיבי (AdaptiveSync), כך שהמכשיר מתאים את עצמו לקצב הרענון באופן אוטומטי בהתאם לתוכן המשודר – מ-30 הרץ ועד ל-144 הרץ.

עמידות

הטלפון מצופה בזכוכית Gorilla Glass 5 הן על חלקו הקדמי של הסמארטפון והן על גבו.

דור 5

שני הדגמים (מי 10T ומי 10T Pro) תומכים בגלישה בדור 5. זו נקודה משמעותית, כי כפי שפרסמנו כאן, קיימת כבר גלישה בדור 5 בפרטנר, פלאפון, הוט וסלקום.

כיום, יש מעט מאוד מכשירים התומכים ב-5G בישראל, ושני הדגמים הללו של שיאומי הם תוספת מבורכת, במיוחד לאור מחירם. בין המכשירים: אייפון 12 (יימכר בקרוב), POCO F2 PRO, שנסקר כאן באתר פואנטה, ונוקיה 8.3 שהושק ממש לאחרונה.

מצלמות

שני הסמארטפונים בסדרה כוללים 3 מצלמות אחוריות:

  • לדגם Mi 10T Pro יש מצלמה ראשית ברזולוציית 108 מגה פיקסל, עם חיישן 1/1.33 אינץ' ומפתח צמצם f/1.9, לצד מצלמת 13 מגה פיקסל בעלת זווית רחבה ומצלמת מאקרו של 5 מגה פיקסל.
  • לדגם Mi 10T יש מצלמה ראשית ברזולוציית 64 מגה פיקסל, לצד מצלמת 13 מגה פיקסל בעלת זווית רחבה ומצלמת מאקרו של 5 מגה פיקסל.

מצלמת הסלפי של שני הדגמים מגיעה ברזולוציית 20 מגה פיקסל עם תמיכה ב-HDR ובצילום הילוך איטי בקצב של 120 פריימים לשנייה.

קיים צילום וידאו ברזולוציה מרבית של 8K UHD בקצב של 30 פריימים לשנייה.

מעבד Mi 10T

לשני הדגמים יש מעבד זהה וחזק: סנאפדראגון 865, ומאיץ גרפי מדגם Adreno 650.

סוללה

הסוללה של הסמארטפונים של שיאומי בדרך כלל לא מאכזבת. גם כאן החברה שילבה סוללה חזקה – וצריך יהיה לבדוק את התפקוד שלה לאור קצב רענון המסך.

מדובר בסוללה בקיבולת מקסימלית של 5000mAh, התומכת בטעינה מהירה בהספק של 33 וואט באמצעות מטען המגיע באריזה ללא תשלום נוסף.

מגן מסך אנטיבקטריאלי

ברוח התקופה, שיאומי מספקת בערכה לא סתם מגן מסך וכיסוי סיליקון – אלא כאלה שמוגדרים אנטי-בקטריאליים בזכות חומר מיוחד. בחברה אומרים כי הם מסוגלים להשמיד עד ל-99% מהחיידקים תוך 24 שעות מרגע חשיפתם לכיסוי.

מה עוד יש ומה חסר?

המכשירים כוללים גם NFC (השבב שמאפשר תשלומים חכמים, כמו התשלום הסלולרי של ישראכרט, כאל ומקס שהושק בחודשים האחרונים).

מבחינת איכות המסך – לא מדובר במסך AMOLED. מה שעוד בולט בהיעדרו הוא תקן IP68 של עמידות למים ואבק, שקיים באייפון 12 ובדגמים של סמסונג.

מחיר וזמינות

להלן המחירים באמצעות היבואן המילטון:

  • שיאומי Mi 10T – גרסת 6GB RAM ו-128GB אחסון: כ-2,000 ש"ח.
  • שיאומי Mi 10T Pro – גרסת 8GB RAM ו-128GB אחסון: כ-2,300 ש"ח.
  • שיאומי Mi 10T Pro – גרסת 8GB RAM ו-256GB אחסון: כ-2,400 ש"ח.

1000 הרוכשים הראשונים יקבלו צמיד כושר ואוזניות של שיאומי.

ניתן לשלם ב-36 תשלומים ללא ריבית.

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות