נקודות זיכוי ומענק עבודה להורים לילדים עד גיל 3: כל המידע

רק להורים לילדים עד גיל 3: תוספת נקודת זיכוי שתפחית את מס ההכנסה

תוציאו מחשבון – נכנס לתוקף חוק שאמור להגדיל את הכנסות ההורים, אבל רק אם הילדים בני 3 ומטה. כל הפרטים על נקודות הזיכוי ועל מענק העבודה

נקודות זיכוי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הבטחת הבחירות של בנימין נתניהו לחינוך חינם מגיל 0 נשארה תלויה באוויר, אבל לפחות חוק הסיוע הכלכלי להורים לילדים נכנס לתוקף. למרבה הצער, הוא נוגע רק להורים עובדים שיש להם ילדים עד גיל 3. הורים אלה יקבלו נקודות זיכוי במס, מה שאומר שיירד להם פחות מס הכנסה. תוספת נקודות הזיכוי ממס להורים תחול רטרואקטיבית החל מינואר 2024.



אז מה המשמעות בעצם? קצת יותר כסף בנטו החודשי. שווי נקודת זיכוי לשנת 2024 הוא 2,904 ₪ לשנה שלמה. כלומר, כל נקודת זיכוי משמעותה שמפחיתים לכל אחד מההורים מהשכר החייב במס 242 ש"ח, מה שישאיר קצת יותר הכנסה פנויה.

מה קובע החוק לגבי נקודות זיכוי להורים עד גיל 3?

הורים שילדיהם בני 0-3 יקבלו תוספת של נקודות זיכוי ממס בחלוקה הבאה:

  • בשל כל ילד שנולד בשנת המס – נקודת זיכוי אחת לכל הורה
  • בשל כל ילד שמלאו לו שנה או שנתיים – שתי נקודות זיכוי במס לכל הורה
  • בשל כל ילד שמלאו לו שלוש שנים בשנת המס – נקודת זיכוי אחת לכל הורה

שכירים שעובדים במקום עבודה אחד אינם נדרשים לבצע כל פעולה על מנת לממש את ההטבה, המעסיקים שלהם יחשבו את תוספת נקודות הזיכוי ללא פנייה.

עצמאים וכל שאר ההורים הרלוונטיים שמגישים דוחות שנתיים למס הכנסה, ייאלצו להמתין עד לאחר הגשת הדוח השנתי ויקבלו את ההטבה בהתאם לחישוב השנתי.

רשות המסים תתקן באופן יזום תיאומי מס שהוגשו במהלך השנה על ידי מי שיש לו יותר ממעסיק אחד, על מנת שהורים שערכו תיאום מס לפני אישור ההטבה יקבלו את נקודות הזיכוי מבלי להידרש לקבל תיאום מס חדש. האישורים המתוקנים יישלחו בהקדם.

וגם: תוספת למענק עבודה לבעלי הכנסות נמוכות

החוק  כולל גם מתן תוספת למענק עבודה להורים עובדים בעלי הכנסה נמוכה לילדים עד גיל 3.

התחולה מיום 1.1.25 בגין שנת הזכאות 2024.

סכום התוספת יעלה בהדרגה בטווחי ההכנסה הנמוכים עד שיגיע לסכום מרבי של 470 ₪ לחודש בגין כל ילד שגילו עד 3, ואז יירד בהדרגה בטווחי ההכנסה הגבוהים.

התוספת תינתן להורים שהכנסתם החודשית הממוצעת נמצאת בטווח ההכנסה המזכה, והם עומדים בתנאי הזכאות האחרים שנקבעו בחוק מענק עבודה.

מהו טווח ההכנסה המזכה?

טווח ההכנסה המזכה נקבע כך שתקרת ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה במענק לילד שגילו עד 3 גבוהה יותר מתקרת ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה במענק עבודה. כך, למשל, בעוד שתקרת ההכנסה המזכה במענק עבודה לשנת 2023 להורה לילד או שניים עומדת על 6,850 ₪, תקרת ההכנסה שמזכה במענק לילד עד גיל 3 עומדת על 8,255 ₪ להורה לשניים שאחד מהם גילו עד 3 ו-9,531 ₪ להורה לשני ילדים שגילם עד 3.

משמעות הדבר היא שישנם הורים שאינם מקבלים מענק עבודה כיום ובכל זאת יהיו זכאים למענק לילד עד גיל 3.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות