גישה להר הכסף ולהר הביטוח: עכשיו גם לאפוטרופסים

גישה להר הכסף ולהר הביטוח: עכשיו גם לאפוטרופסים

שיפור מתבקש, במיוחד בשל המלחמה, בגישה לאתר הר הביטוח ולאתר הר הכסף – כל המידע הדרוש לאפטורופוס

הר הביטוח הר הכסף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש הרבה מאוד אנשים שלא יודעים על כספים השייכים להם או ליקרים להם שנפטרו, משום שהכסף שוכב בחשבונות בנק רדומים, בקרנות ובחסכונות לא פעילים ועוד. יש גם המון אנשים שיש להם כפל ביטוחים. כבר לפני כמה שנים הוקמו שני אתרים חינמיים לאיתור כספים אבודים, חסכונות רדומים, קרנות ופוליסות ביטוח: הר הכסף והר הביטוח. מדובר באתרים רשמיים של מדינת ישראל, שנמצאים באחריותה של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון. כעת הרשות עושה עוד צעד. בשיתוף עם האפוטרופוס הכללי היא מרחיבה את אפשרויות הגישה לאתרי "הר הכסף" ו"הר הביטוח" גם עבור אנשים באפוטרופסות.




הצורך במתן כלים לאפוטרופוס לברר מידע לגבי כספי חיסכון ומוצרי ביטוח התגבר משמעותית בעקבות המלחמה.

גישה להר הביטוח ולהר הכסף לאנשים באפוטרופסות

מה זה אומר?

הרעיון מאחורי הרחבת הגישה להר הביטוח ולהר הכסף לאנשים באפוטרופסות הוא ברור. כשלאדם יש אפוטרופוס, הסיבה היא שאותו אדם אינו יכול לנהל את ענייניו בעצמו. לכן, האפוטרופוס זקוק למידע חיוני על מצבו – ולא רק מצבו הרפואי אלא גם מצבו הכספי.


הגישה לשני האתרים מאפשרת לאפוטרופוס לברר מידע לגבי מכשירי ביטוח וחיסכון של האדם עבורו הוא מונה לאפוטרופוס.


חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂
ויש לנו שם עוד כתבות שימושיות בשבילכם. לחצו כאן >


באופן הזה הוא יכול לנהל את רכושו של אותו אדם באופן מיטבי או לעשות שימוש מושכל במוצרי הביטוח שלו, על מנת להבטיח את רווחתו ואיכות חייו.

איך מוודאים שהמברר הוא אכן האפוטרופוס ולא באדם אחר?

באתר הר הכסף המאפשר איתור חסכונות פנסיוניים ופוליסות לביטוח חיים וכן חשבונות בנק לא פעילים, קיימת כבר כיום יכולת של אזרח לברר מידע לגבי כספים שלו או של קרוב שנפטר. החידוש בגרסה החדשה של הר הכסף יאפשר לאפוטרופוס לבצע בירורים גם עבור האדם שהוא מונה כאפוטרופוס שלו.

במהלך הליך הזיהוי מתבצעת בדיקה האם מי שנכנס לאתר אכן מונה לאפוטרופוס עבור אותו אדם. התהליך מבוצע באמצעות ממשק מקוון לאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים המוודא שאכן קיים קשר כזה.

אתר הר הביטוח המאפשר צפייה בפוליסות ביטוח, כולל בדיקת עבר ביטוחי, נוספה אפשרות לבדיקת מוצרי הביטוח ע"י אפוטרופוס שמונה למבוטח.

בדומה להרחבות אלו עבור אפוטרופוסים, נוספה אפשרות גם לסוכני ביטוח וגורמים מטעם חברות ביטוח, הפועלים בשליחותם של אפוטרופוסים, לבצע תחקורים דומים עבור מבוטחים רלוונטיים לטובת התאמת צרכים ומימוש זכויות
כל פוליסות הביטוח וכתבי השירות בחברות הביטוח השונות כולל הפרמיה המשולמת במקום אחד

למה מומלץ לכל אחד להיכנס לאתר הר הכסף?

אתר הר הכסף הושק לפני כמעט עשר שנים על-ידי משרד האוצר כדי לסייע למיליוני ישראלים באיתור כספים אבודים – ומדובר במיליארדי שקלים. באמצעות האתר, שכתובתו https://itur.mof.gov.il/main, כל אחד יכול לבדוק אם יש לו כספים ששוכבים כאבן שאין לה הופכין.


אנחנו עוד לא חברים בפייסבוק?
בואו נתקן את זה 🙂 לחצו כאן >


שימו לב, יש הרבה חברות שיש להן שמות דומים ל"הר הכסף" או אתרי אינטרנט שנראים דומים מאוד לאתר של משרד האוצר – אבל הם אתרים של חברות פרטיות. אל תזינו את הפרטים שלכם באתרים אלה ואל תשלמו לאנשים פרטיים או לחברות שמבטיחות לכם לחטט בפרטים האישיים שלכם כדי לאתר מידע שאתם יכולים למצוא לבד ובחינם!

למה מומלץ לכל אחד להשתמש באתר הר הביטוח?

נזכיר שוב, אתר הר הביטוח הוא אתר חינמי שפתוח בפני כל אחד ואחת בכתובת https://harb.cma.gov.il/. כשאתם נכנסים – יש לוודא שאתם באתר הנכון, כי יש אתרים שמנסים להתחזות אליו. בכל מקרה, זכרו שאין צורך להיעזר בסוכן ביטוח או באיזושהי חברה כדי לקבל את המידע שנמצא שם – למרות שיש כיום הרבה חברות שמבקשות מאנשים גישה להר הביטוח.

באמצעות אתר הר הביטוח כל אדם יכול לראות ברגע אם הוא משלם פעמיים על אותו ביטוח (כפל ביטוחים). בנוסף, אפשר לראות שם את העבר הביטוחי (רלבנטי למי שיש לו ביטוח רכב). אחד היתרונות המשמעותיים: זירוז תהליך הצירוף לביטוח על ידי משלוח בצורה ישירה של טופס העבר הביטוחי בצורה מאובטחת (סוכני ביטוח ומשווקים מחויבים לבדוק באתר הר הביטוח מה הביטוחים הקיימים כדי למנוע מצב של כפל ביטוחי).

כדי להיכנס להר הביטוח ולקבל את המידע – יש להזדהות באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית .

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות