יקר לשבת במסעדה? ייצוגית נגד וולט אולי תעזור לכם להבין למה

לא מזמינים אוכל בוולט? אתם בכל זאת משלמים על זה. כך זה עובד

שמתם לב שמחירי המנות במסעדות ובבתי קפה עלו? ייצוגית נגד וולט מספקת הסבר לאחת הסיבות לכך (גם אם אתם לא מזמינים בוולט)

ייצוגית נגד וולט בגלל פגיעה בתחרות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין ישראלי שלא מתלונן על המחירים הגבוהים במסעדות ובבתי קפה בישראל. זה תמיד היה כך, אבל לאחרונה המחירים עלו עוד. בטח שמתם לב שבשביל סלט וקפה אתם נפרדים בקלות מ-100 שקל. אז איך כל זה קשור לשירות המשלוחים הפופולרי WOLT? ייצוגית נגד וולט מסבירה את זה היטב. לפי הבקשה לייצוגית, WOLT אוסרת על מסעדות שעובדות איתה להציע ללקוחות היושבים במסעדה מחירים נמוכים יותר מאלה שמשלמים לקוחות המזמינים את המנות מהמסעדה דרך WOLT. זאת, למרות שעל כל הזמנה בוולט המסעדה משלמת לחברה עמלה של 27% והלקוחות משלמים על משלוח, ואילו אין למסעדה עלויות דומות כאשר הסועדים יושבים פיזית במסעדה.

התוצאה היא שמסעדות שעובדות עם וולט, וזה כיום כבר רוב המסעדות, ייקרו את מחירי המנות כדי לממן את העמלה הגבוהה של כמעט 30%, וכלל הלקוחות משלמים את המחיר הגבוה.

פואנטה בטלגרם

אגב, לפני כשנה גם דומינוס פיצה, אשר במשך שנים התגאתה במשלוחים חינם, התחילה לגבות תשלום על משלוח. הסיבה לדמי משלוח בדומינוס פיצה נעוצה גם היא באופן עקיף בוולט – שכן עצם התחזקותה של WOLT כפלטפורמה שבה גובים מהלקוח דמי משלוח יצרה קרקע פוריה עבור דומינוס.

ייצוגית נגד וולט: הסדר כובל שפוגע במסעדות ובצרכנים

בקשת התביעה הייצוגית נגד וולט (ת"צ 41552-08-22), שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל אדלר למחוזי מרכז, מציגה שחור על גבי לבן את מה שהצרכנים הישראלים מרגישים בכיס כבר הרבה זמן. ככל שהמעמד של וולט נעשה דומיננטי יותר, כך נאלצו מסעדות רבות יותר להצטרף לשירות דרכה כדי לא להישאר מחוץ לתחרות. התוצאה הייתה שעוד ועוד מסעדות נאלצו להסכים לשלם עמלה של 27% לוולט וכדי לא לפגוע ברווח שלהן, ייקרו את המחיר לצרכנים.

"חיוב המסעדות שלא להציע את מוצריהן במחיר נמוך יותר בבית העסק עצמו, מביא לכך שהמסעדות נאלצות לשקלל במחיר המוצע ללקוחות במסעדה את העלויות הכבדות הכרוכות במכירה באמצעות וולט", מסביר התובע בכתב התביעה.

התובע מציין כי התניה הזאת "חשודה מבחינה תחרותית", מפחיתה את התחרות ומאלצת את המסעדות לגבות מהלקוחות היושבים במסעדה מחיר יותר גבוה מזה שהן היו גובות אחרת.

לפי התביעה, אילו הייתה תחרות בריאה בשוק אפליקציות המשלוחים, המסעדות לא היו נאלצות להסכים לתנאי זה של וולט. אולם, לפי הנתונים המוצגים בתביעה, וולט היא מונופול בתחום משלוחי המזון ממסעדות. התובע הזמין חוות דעת מומחה, אשר לפיה לוולט יש נתח שוק של יותר מ-50%, ואילו למתחרה הכי גדולה שלה – תן ביס, יש נתח שוק של מחצית מוולט.

במידה שהתביעה תאושר, וולט תאלץ להסיר את הסעיף המגביל הזה מהחוזים מול המסעדות, אבל נשאלת השאלה אם כתוצאה מכך המסעדות יורידו את המחירים. יש להניח שלא.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות