בדיוק הפוך מוולט: אפליקציית המשלוחים HAAT מגיעה למקומות מפתיעים

בדיוק הפוך מוולט: אפליקציית המשלוחים HAAT מגיעה למקומות מפתיעים

אפליקציית המשלוחים האאט (HAAT), שיוסדה ע"י ד"ר למדעי המחשב מאום אלפחם, מאפשרת לתושבי הפריפריה להזמין משלוחי אוכל וגובה עמלה מופחתת מהמסעדות

אפליקציית HAAT האאט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש הרבה הבדלים בין פריפריה למרכז, ואחד מהם הוא בזמינות של שירותים שונים, למשל שירותי משלוחים. בעוד שבתל אביב כולם מכירים את אפליקציית וולט, משלוחה וכו', מי שגר בפריפריה בישראל יכול רק לחלום להזמין אוכל הביתה, במיוחד ביישובים הערבים. אפליקציית וולט מתבססת על תשלום באשראי ועל מיקום וכתובת מדויקת, ואדם שרוצה להזמין אוכל ליישוב ערבי לא יכול לקבל ממנה מענה. אפליקציית HAAT (האאט: בערבית "תביא") היא אפליקציית משלוחים שנותנת מענה בדיוק ללקוחות האלה, שעד כה לא היו על המפה של האפליקציות הגדולות.

בימים הקרובים האפליקציה תתחיל לפעול ברהט, אבל זו ממש רק ההתחלה. מיד לאחר מכן היא תפעל גם במגזר הכללי, בעיר כרמיאל.

מה שמעניין במיוחד הוא שבקרוב תתחיל HAAT לפעול גם בטול כרם, שכם ורמאללה. בהמשך הפעילות תורחב גם מעבר לים, אל מרוקו בצפון אפריקה.

מאחורי האפליקציה עומדים יזמים מהמגזר הערבי, ומושקעים בה גורמים בכירים בשוק ההון (ראו בהמשך). הרעיון נולד מצורך אמיתי, כאשר ד״ר חסן עבאסי (המייסד), חזר לגור באום אלפחם וגילה שאינו יכול להזמין אוכל באמצעות שום אפליקציית משלוחים. עבאסי הוא ד"ר למדעי המחשב בוגר הטכניון, מרצה קבוע בטכניון ועובד לשעבר בחברות המובילות בעולם בניהן אינטל וגוגל. כאשר הוא נחשף לכך, הבין שעסקי המשלוחים שאינם בערים מרכזיות צריך להשתנות, והדרך לשם הייתה סלולה.

פואנטה בטלגרם

אם התוכנית של עבאסי תצא לפועל כמתוכנן, האאט תכפיל את המכירות, תשתלב יותר במגזר היהודי ברחבי הארץ ותגדיל את פעילותה בעוד 3 מדינות ברחבי העולם וביניהן כאמור מרוקו. "זו הבטחה גדולה לפריפריה: "לכל אדם מגיע להזמין אוכל בצורה מודרנית, נוחה ופשוטה. הטכנולוגיה של האאט מאפשרת לכל אדם בכל אזור להנות ממשלוחים, כאילו היה גר במרכז תל אביב", הוא אומר.

החידושים של אפליקציית המשלוחים HAAT (האאט)

אפליקציית האאט HAAT מושתתת על אלגוריתם חדשני של שירותי מיקום, ממשק קל ונוח לתפעול ומערכת ניהול מזומן. החדשנות במיזם באה לידי ביטוי בכך שאפליקציית האאט היא הראשונה והיחידה בארץ שמאפשרת משלוח ללא כתובת (לפי טכנולוגיית שירותי מיקום מדויקים במיוחד) ומאפשרים תשלום במזומן.

האאט מציעה גם צ'אט לקוחות ושירות טלפוני, וחידוש נוסף שלה הוא האפשרות לצפייה בתפריט דיגיטלי.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

על ידי אלו, האאט פותחת צוהר לבעלי עסקים ומסעדנים להגיע לקהל שלא הצליחו להגיע אליו טרם האפליקציה: בכך האאט משרתת גם את בעלי העסקים בפריפריה, וגם את קהל הלקוחות.

עמלה של 15%-18% מהמסעדנות: הרבה יותר משתלמת

אחת המטרות החשובות שהאאט הציבה לעצמה היא להוריד את הנטל מהמסעדנים: העמלה נעה בין 15%-18%, וזה נחשב לבשורה של ממש בעולם המשלוחים. המתחרים לעיתים גובים כפול מכך – וזו אחת הסיבות למעשה לעליית מחירי המנות, שכן בסוף המסעדות שנעזרות בוולט ובאפליקציות אחרות מגלגלות את העמלה בעקיפין אל הצרכנים.

HAAT הצעירה גייסה עד היום 3.7 מליון דולר על ידי משקיעים בולטים: גיגי לוי וייס, מייסד קרן ההשקעות NFX Guild, סר רונלד כהן, מייסד את קרן ההשקעות אייפקס פרטנרס, אייל ולדמן, מייסד חברת מלאנוקס אשר נמכרה לענקית הטכנולוגיה NVIDIA הסכום של למעלה מ-7 מיליארד דולר לפני כשנתיים. ובקרוב עתידה לגייס סכום נוסף אשר יבטיח את התרחבותה למדינות נוספות.

"המטרה היא לשפר את איכות חייהם של תושבים שאינם בראש מעייניהם של אפליקציות המשלוחים הגדולות", אומרים המייסדים. "במקביל, האאט שואפת לגייס שליחים נוספים באיזורים נוספים – ובכך גם לשפר את מצב התעסוקה באיזורי הפריפריה".

כיום, החברה מעסיקה כ-100 עובדים,800 שליחים שמעניקים שירותי שליחויות עבור HAAT וכן משרתת מעל 900 מסעדות הפזורות ב-17 אזורים ברחבי הארץ עם התרחבות בעתיד הקרוב גם לערים נוספות במגזר הכללי. HAAT עתידה להיות אפליקציה בינלאומית המובילה את תחום המשלוחים בערים ללא תשתיות ברמה הגלובלית.

תגובות: 0

נגישות