לראשונה במלחמה אפשר לראות עומסי תנועה בווייז

לראשונה במלחמה, הפקקים חזרו לווייז. בגוגל מפות ובאפל מפות המצב שונה

ההחלטה למנוע הצגת עומסי תנועה בווייז ובאפליקציות הניווט של אפל וגוגל הכבידה על הנהגים וגרמה לפקקים. מה השתנה עכשיו?

עומסי תנועה בווייז
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי שמאז תחילת המלחמה אי אפשר היה לתכנן את הנסיעה באמצעות ווייז כי הפקקים לא הוצגו באפליקציה, הכבישים האדומים חוזרים. אפליקציית WAZE היא מבחינת הנהגים כמו ידיים ורגליים – ובהיעדר תצוגה של פקקים השימוש בה היה ממש בלתי נסבל. אמנם, האפליקציה הציגה זמן הגעה משוער, אבל לא הציגה את מצב הפקקים.


היי חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו להצטרפות >


מן הסתם, ללא הצגת עומסי תנועה בווייז, הנהגים לא ממש הצליחו לתכנן את הנסיעה ולעתים קרובות היא התארכה הרבה מעבר למתוכנן. כעת, באישור פיקוד העורף, הפקקים שוב מוצגים ואפשר לתכנן את הנסיעה בהתאם לעומסי התנועה.

כידוע, ווייז היא לא אפליקציית הניווט היחידה הזמינה לנהגים הישראלים. לצדה פועלות גם "גוגל מפות" וגם "אפל מפות" – שמאפפשרות ניווט תוך כדי נהיגה.

אולם, WAZE היא כמובן אפליקציית הניווט הפופולרית ביותר. בנוסף, מי שניסה להשתמש בשתיים האחרות מתחילת המלחמה, גילה שהפקקים לא הופיעו גם בגוגל מפות וגם באפל מפות. בקיצור, עד כה לא היה לאן להימלט ולא הייתה שום דרך לתכנן את הנסיעה. יצאנו מהבית וקיווינו לטוב.

עומסי תנועה ב-WAZE, אפל מפות וגוגל מפות: תמונת מצב עדכנית

תצוגת עומסי התנועה חוזרת במלואה רק לאפליקציית WAZE. בגוגל מפות, התמונה שהנהג יכול לקבל היא תמונה חלקית: הוא יכול לראות רק את הפקקים במסלול שלו, אך לא את כלל הפקקים – כך שקשה לקבל כך החלטה מושכלת מאין לנסוע.

משתמשי אפל מפות בכלל לא יכולים לראות פקקים עדיין, כך שכאמור, זה הופך את השימוש באפליקציה לכמעט מיותר בהתחשב בזה שבווייז הנהג מקבל את התמונה המלאה.

שווה גם לעקוב אחרי הסטורי שלנו באינסטגרם, לחצו כאן ועקבו אחרינו 🙂

נזכיר כי Apple Maps, אפליקציית המפות של אפל, עברה לפני כשנה שדרוג מהותי שהפך אותה למתחרה ראויה לווייז. זה קרה במקביל לעובדה שהדיווחים בוייז נעשו פחות ופחות אמינים. לכן, הרבה נהגים שיש להם אייפון עברו לנווט באמצעות אפל מפות. יש להניח שאם אפל לא תחזיר ל"אפל מפות" את הדיווחים על עומסי תנעה, גם משתמשי אייפון שכבר התרגלו אליה – יחזרו לנווט באמצעות ווייז.

למה בכלל בוטלה הצגת עומסי תנועה בווייז?

כאמור, ההחלטה למנוע הצגה של עומסי תנועה בווייז ובאפליקציות הניווט האחרת נבעה משיקולי ביטחון ולכן התקבלה כבר בראשית המלחמה. תצוגה של עומסי תנועה וריכוזי משתמשים היא אמנם נוחה לנהגים בכביש, אך מספקת מידע לחמאס, בין היתר על תנועות כוחות ביטחון או מיקומי פגיעה של רקטות (אליהם מגיעים רכבי הצלה).

לכן, האפליקציות כן סיפקו לנהג זמן משוער שהן חישבו על סמך המידע שאספו – מבלי להציג את הפקקים בפועל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות