כך תהנו מתשלום חשבון חשמל מוזל למתחרות של חברת החשמל

כך תהנו מתשלום חשבון חשמל מוזל למתחרות של חברת החשמל

בצל האירועים, צרכנים רבים לא מודעים לאפשרות לתשלום חשבון חשמל מוזל ע"י הצטרפות לספקיות חשמל כמו סלקום, אלקטרה POWR ועוד. מדריך פואנטה

מדריך תשלום חשבון חשמל מוזל במקום לחברת החשמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פעם הנחה בחשבון החשמל נשמעה כמו משהו שלא יכול לקרות. הרי בישראל הייתה חברת חשמל אחת ללא מתחרים, אז איך אפשר היה לחשוב על תשלום חשבון חשמל מוזל? כיום המצב אחר, לאחר הרפורמה בחשמל. אם אתם רוצים לשלם פחות על החשמל, זה אפשרי. ולא, לא באמצעות שימוש מופחת בחשמל, אלא באמצעות מעבר לספקית חשמל אחרת. זה אומר שאת חשבון החשמל תפסיקו לקבל מחברת החשמל ותתחילו לקבל מספקית חשמל, שיכולה להציע לכם הנחות. מעבר לספקית חשמל אחרת יכול לחסוך למשפחה כמה מאות שקלים בשנה.

בהמשך הכתבה נפרט קצת יותר על היבטי הרפורמה בחשמל, אבל לפני כן, בואו נציץ במספרים ובחברות שמציעות לכם להחליף את חברת החשמל. כ-20 חברות כבר קיבלו רישיון להיות ספקיות חשמל, אולם רק חלקן מציעות כבר מסלולים לצרכנים הפרטיים. החברות שמציעות היום לצרכנים אספקת חשמל ביתי הן סלקום, אלקטרה POWER, פז-גז, אמישראגז.

>> היי, אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו כאן >

חברות נוספות שעתידות להציע תשלום חשבון חשמל מוזל הן, בין היתר, פרטנר, הוט וסונול.

סלקום אנרג'י

בקרוב: תשלום חשבון חשמל מוזל משולב בסלולר ואינטרנט

חברת סלקום הייתה פעם חברת סלולר בלבד, לאחר מכן החלה להציע גם טלויזיה באמצעות סלקום TV. כידוע, היא מספקת גם שירותי אינטרנט, כולל סיבים אופטיים סלקום (סלקום פייבר). לפני כשנתיים החלה להציע פתרונות גם לטעינת מכוניות חשמליות תחת המותג "סלקום אנרג'י", כעת היא גם הופכת לספקית חשמל.

היא מציעה 3 מסלולים רגילים, ותציע גם חבילה משולבת שתכלול גם את שירותי התקשורת שלה בהנחה.

בנוסף, בקרוב תוכלו גם להצטרף לחבילה משולבת של אספקת חשמל וטעינת רכבים חשמליים של סלקום EV בבניינים משותפים.

מסלול חוסכים קבוע מסלול עובדים מהבית מסלול לילה
עד 7% הנחה
לאורך כל היממה
עד 15% הנחה ביום
(07:00 עד 17:00)
20% הנחה כל הלילה
(22:00 עד 07:00)
שנה 1: 5% הנחה
שנה 2: 6% הנחה
שנה 3: 7% הנחה

אלקטרה POWER (לשעבר סופר-גז)

אלקטרה פאואר (Electra Power) הוא שמה החדש של חברת סופרגז, שאותה מכירים רוב אזרחי ישראל כחברת גז בישול. שמה של החברה שונה לאחר שהחברה נכנסה גם לתחום לאספקת חשמל ביתי, מתוך כוונה לחדד את המסר שכיום מדובר בחברה שמפקת פתרונות אנרגיה לבית, בין היתר – תשלום חשבון חשמל מוזל.

החברה מציעה שלושה מסלולים רגילים של הנחות, ועוד מסלול שמיועד למי שלקוח שלה גם כספקית גז.

מסלול POWER מסלול הייטק מסלול לילה מסלול דאבל
עד 7% הנחה
לאורך כל היממה
עד 10% הנחה
בשעות הלילה והיום
(23:00 עד 17:00)
20% הנחה כל הלילה
(23:00 עד 07:00)
הנחות על חשבון החשמל + 120 ₪ הנחה על חשבון הגז 
שנה 1: 5% הנחה שנה 1: 8% הנחה
שנה 2: 6% הנחה שנה 2: 9% הנחה
שנה 3: 7% הנחה שנה 3: 10% הנחה

אמישראגז

חברת אמישראגז לא מציעה יותר מדי מסלולים. ללקוחות הגז היא מציעה הטבה שיש בה הרבה אותיות קטנות. כך למשל, כדאי לשים לב שההטבה בחשבון הגז בתוקף עד לדצמבר 2027, אבל החברה שומרת על זכותה לסיים את תקופת ההטבה בכל עת.

נזכיר עוד כי כפי שפרסמנו כאן בכתבה שבדקה כמה עולה בלון גז, באתר פואנטה, חברת אמישרא-גז היא חברה יקרה. מומלץ לעשות השוואת מחירי גז בישול לפני שמחליטים.

מסלול רגיל מסלול גז + חשמל
6.5% הנחה חודש גז מתנה:
*חודש ממוצע בסוף השנה מההצטרפות, עד ₪100
10% על מיכלי גז (עד שניים בשנה)

פז גז

חבילה ללא הגבלה חבילת סופ"ש חבילת לילה חבילת יום
5% הנחה 10% הנחה 15% 15%
כל היום מים ה' בחצות
עד מוצ"ש בחצות
על הצריכה בין חצות ל-07:00
בימים א'-ה'
על הצריכה בין 08:00 ל-16:00 בימים א'-ה'

איך מתחברים לספקית חשמל אחרת?

התנאי לחיבור לספקית חשמל אחרת היא שבבית הלקוח יהיה מונה חשמל חכם. חברת החשמל לא התקינה עדיין מונה חכם בכל הבתים בישראל, והפריסה אמורה לקחת עוד כמה שנים – אבל אם אתם מעוניינים שיבואו להתקין מונה כזהז אצלכם בלי לחכות למועד הפריסה המתוכנן, זה אפשרי.

>> היי, אתם עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? לחצו כאן 🙂

עליכם להתקשר לחברת החשמל ולבקש שיתקינו אצלכם מונה דיגיטלי חכם. מרגע שפניתם בבקשה להחלפת המונה, חברת החשמל מחויבת לעשות זאת עד כחודשיים. ההחלפה פשוטה ומהירה, בעלות חד פעמית של כ-265 ש"ח שיורדים אוטומטית מחשבון החשמל.

מעבר לזה אין שום צורך לעשות שום פעולה נוספת ולא לשנות שום תשתית בבית.

מהי בכלל רפורמת החשמל?

משק החשמל בישראל מתנהל בכמה מישורים: ייצור החשמל, הולכת החשמל וכמובן אספקת החשמל לבתים.

בעבר, חברת החשמל הייתה אחראית לכל אחד מהמקטעים הללו. בשנים האחרונות, חלק ניכר מהחשמל כבר לא מיוצר על-ידי חברת החשמל. יש כידוע אזרחים פרטיים שמייצרים חשמל באמצעות לוחות סולאריים ומשווקים אותו, ויש יצרניות חשמל מסחריות. את החשמל שהם מייצרים – הם מוכרים לרשות החשמל.

כיום, כבר יותר מ-50% מייצור החשמל למגזר המסחרי נעשה על ידי ספקים פרטיים.

>> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

המקטע של הולכת החשמל נותר במלואו באחריות חברת החשמל, ואילו מקטע ההפצה נפתח לתחרות. כאן נכנסת לתמונה רפורמת החשמל שאנו מדברים עליה כעת. יש כמה חברות שקיבלו מרשות החשמל רישיון לספק את החשמל, מה שהופך אותן ל"ספקיות וירטואליות". כלומר, הן רוכשות את החשמל ומשווקות אותו לצרכנים.

חשוב לדעת שבמקרה של תקלה בחשמל, השירות עדיין ניתן ע"י חברת החשמל באמצעות מוקד 103.

אגב, רפורמת החשמל שמאפשרת לצרכנים להצטרף לספקית חשמל במקום לחברת החשמל נכנסה לתוקף כבר בשנת 2018 למגזר העסק, ולפני מספר חודשים למגזר הפרטי. הסיבה שישראלים רבים לא שמעו עליה, היא שישראל מתמודדת עם אתגרים רבים בשנה האחרונה – החל מהמשבר החברתי והשלטוני שהתחולל עד 7 באוקטובר, ועד מלחמת חרבות ברזל.

יש להניח שבמצב עניינים אחר, היה לציבור יותר קשב לרפורמה בחשמל, שכן אין ספק שמדובר בשינוי צרכני משמעותי. לראשונה יש תחרות בענף שנשלט במשך עשרות שנים על-ידי חברה אחת בלבד, חברת החשמל. כעת יש תחרות על הצרכנים. זו אמנם לא תחרות מושלמת כמו זו שיש בין חברות הסלולר או האינטרנט, אבל יש הרבה דמיון.

גם כאן, כמו בתחום הסלולר, יש מי שמייצר את התשתית ויש מי שקונה אותה ומוכר אותה לצרכנים. בתחום הסלולר, החברות פרטנר, פלאפון וסלקום משווקות תשתית לספקיות קטנות, כמו 012 מובייל, רמי לוי ועוד. בתחום תשתית האינטרנט, בזק והוט משווקות תשתית לחברות קטנות וגם חברת החשמל מספקת את הולכת החשמל אבל כבר אין לה בלעדיות על הפצת החשמל.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות