ביקורת סוני WF-1000XM5: אוזניות בלוטוס מבטלות רעשים עם צליל מצוין

ביקורת סוני WF-1000XM5: אוזניות בלוטות' עם צליל טוב וביטול רעשים מעולה

מה שהופך את סוני WF-1000XM5 לאוזניות בלוטות' מומלצות הן השילוב בין איכות צליל טובה לביטול רעשים טוב. מי שיש לו תקציב עבורן, יהיה מרוצה

ביקורת אוזניות סוני WF-1000XM5
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מחפשים אוזניות עם איכות צליל טובה מצד אחד וביטול רעשים טוב מצד שני, אוזניות סוני WF-1000XM5 יענו על הדרישה, אבל הן גם יקרות. לכן, כדאי לנצל את ההנחות של מבצעי נובמבר. יש עוד כמה חידושים בדגם הזה, שהושק שנתיים אחרי דגם הפרימיום הקודם, אבל אלה ללא ספק שתי התכונות הבולטות. בסוני השקיעו לא מעט זמן בפיתוח דגם הפרימיום – והוא מתומחר בהתאם. אמנם מחיר אוזניות סוני הוא בדרך כלל גבוה, אך הדגם הזה במיוחד יקר בקטגוריית אוזניות הבלוטות': 1300 ש"ח לפני הנחה (אפשר למצוא בקצת פחות – ראו בהמשך). האם שווה להשקיע? כפי שתקראו בהמשך סקירת אוזניות סוני WF-1000XM5, אלה אוזניות בלוטות' מומלצות למי שאיכות השמע בהאזנה למוזיקה חשובה לו, וגם יש לו תקציב לכך.

לאסט פרייס959 ש"ח במקום 1279 ש"ח
באג969 ש"ח במקום 1290 ש"ח

ביקורת אוזניות סוני WF-1000XM5

ביטול רעשים מצוין

אחת התכונות שחשובות לצרכנים באוזניות בלוטות' הוא ביטול רעשים (ANC). ביקורת אוזניות סוני WF-1000XM5 נפתחת בתכונה הזאת, משום שבסוני מבטיחים כאן ביטול רעשים יוצא דופן. בדקנו את ההבטחה הזאת בכמה סוגים של סביבות, החל מקרון רכבת, דרך תחנת רכבת ועד סביבה ביתית. אחת התכונות הכי מיוחדות באוזניות סוני WF-1000XM5 היא ההתאמה אוטומטית של רמת ביטול הרעשים לסביבה. כך למשל, בזמן שיצאתי מהרכבת אל התחנה, דרגת ביטול הרעשים השתנתה. יש לציין שזה לפעמים קצת מבלבל, אבל בסך הכול זה נוח שלא צריך להתעסק עם זה. הרעיון הוא שהאוזניות בעצם משנות לבד את מצב ביטול הרעשים ויכולות לעבור למצב של שקיפות בהתאם לסיטואציה.

מבחינת ביטול רעשים, החוויה שלנו הייתה טובה ואכן האוזניות מספקות ביטול רעשים טוב, אולם חשוב לדעת שכדי שתצליחו באמת להשיג את האטימות הרצויה, עליכם להכניס את האוזניות בצורה נכונה לאוזן ולהתאים את מתאמי הסיליקון.

כבר בדור הקודם של האוזניות, סוני החלה להשתמש בחומר ששמו פוליאוריטן. החומר הזה מספק מצד אחד את האחיזה באוזן ומצד שני את הבידוד. בתוך המתאמים יש בועות זעירות שמפזרות את הרעשים החיצוניים. כדי שהבידוד אכן יהיה מוצלח, יש לדחוס את המתאמים באמצעות צביטה לפני שאתם מכניסים אותם לאוזניים. זו גם הדרך לוודא שהאוזניות לא ייפלו, אלא יישבו היטב בתוך האוזן. לאחר הצביטה וההכנסה לאוזן, המתאם בעצם נפתח בתוך האוזן ויוצר האטימה.

השיטה הזאת עובדת, אבל היא מצריכה תרגול ובפעמים הראשונות כנראה תצטרכו לעשות זאת כמה פעמים עד שזה יצליח.

אחת הסיבות לביטול הרעשים המוצלח נוגעת למעבד V2 שמשולב בדגם הזה, שיש בו דגש מיוחד על סינון רעשים. מתחת למעטפת האוזנייה מסתתרים שלוושה מיקרופונים (במקום שניים בדגם הקודם), והאוזניות מפחיתות את רעשי הרקע בצורה יעילה. בבדיקה שלנו שמנו לב שיש רעשים שמסוננים היטב ויש שפחות (למשל, כשהיינו בתחנת רכבת לא שמענו את רוב הרעשים, אבל כן שמענו כשמישו דיבר לידנו).

צליל – מוזיקה ושיחות

איכות הצליל בעת האזנה למוזיקה טובה מאוד. הצליל חם ואפשר גם להתאים דרך האפליקציה את אקוולייזר. כאשר דיברנו בטלפון, אנחנוו שמענו היטב, אך האנשים שדיברנו איתם אמרו שאנחנו לא נשמענו מאוד צלולים.

אוזניות סוני WF-1000XM5

עיצוב, נוחות ועמידות

אם מדברים על התאמה לאוזן, ביקורת אוזניות סוני WF-1000XM5 לא יכולה שלא להקדיש כמה שורות לעניין הגודל. האוזניות הקודמות של סוני היו גדולות, גדולות מדי, מה שפגם בנוחות וביכולת להסתובב איתן מבלי שהן ייפלו. הדגם הזה  קטן ב-25% מהדור הקודם, וזה מורגש – במיוחד למי שיש וו אוזניים קטנות ופשוט לא הסתדר עם הקודם. מעבר לגודל, האוזניות הללו גם יותר קלות (ב-20%).

מבחינת עמידות, אין שינוי: כמו הדגם הקודם, גם הדגם הזה עומד בתקן IPX4 של עמידות מפני מים וחול. זה אומר שאם אתם מתאמנים עם האוזניות ומזיעים, אין חשש שזה יפגע בהן.

קישוריות

כאמור, זה דגם דגל יקר של אוזניות בלוטות' של סוני, כך שאפשר בהחלט לצפות שהוא יזכה לכל תכונות הקישוריות המתקדמות הקיימות. זה אכן המצב.

ראשית, יש כאן חיבור לשני מכשירים במקביל (מולטי-פוינט), מה שמאפשר למשל חיבור של הטלפון לאוזניות וחיבור של המחשב לאוזניות בלי בעיה.

שנית, יש כאן בלוטות׳ 5.3 וחיבור מיידי לסמארטפון, בלי צורך לחפש ולצמד את האוזניות בכל פעם מחדש. קודק סוני LDAC מעביר יותר נתונים בבלוטות׳ וזה משפיע על איכות הצליל.

סוללה וטעינה: הרבה שעות של האזנה

אחד היתרונות הנוספים באוזניות הבלוטות' SONY WF-1000XM5 הוא הסוללה, שמחזיקה מעמד שעות ארוכות ללא טעינה ויכולה לאפשר לכם להסתובב ללא דאגות. מדובר ב-8 שעות כאשר ביטול הרעשים האקטיבי פעיל. עם המארז, מקבלים 24 שעות. יש גם טעינה מהירה, כך ש-3 דקות של טעינה כבר מספקות 60 דקות האזנה.

קיימת אפשרות לטעינה אלחוטית.

בשורה התחתונה:

אוזניות WF-1000XM5 – אוזניות מומלצות למי שיש לו תקציב

 

לאסט פרייס959 ש"ח במקום 1279 ש"ח
באג969 ש"ח במקום 1290 ש"ח

בתוך ים של מותגים סיניים, סוני שומרת על המיצוב שלה כמותג יפני איכותי ויוקרתי (מה שבא לידי ביטוי גם בטלוויזיות סוני). Sony WF-1000XM5 הן אוזניות מומלצות למי שיש לו תקציב ומחפש איכות צליל טובה מאוד וביטול רעשים טוב, וגם בטוח שהוא יוכל לשמור עליהן כדי שלא יילכו לאיבוד…



נזכיר כי יש עוד אוזניות בלוטות' מוצלחות שיצאו לאחרונה, כמו אוזניות ג'ברה עלית 8 אקטיב – שמצטיינות באחיזה נוחה מאוד על האוזן.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות