בדיוק בזמן ובמינון הנכון: "ימים טובים פי אלף" בקאמרי - תרופה לנפש הפצועה

בדיוק בזמן ובמינון הנכון: המופע "ימים טובים פי אלף" בקאמרי הוא תרופה לנפשנו הפצועה

המופע "ימים טובים פי אלף" בקאמרי הוא מופע רגיש ומרגש, שצמח מתוך הכאב והחיפוש אחר נחמה. זה בדיוק מה שאתם צריכים עכשיו, ואולי אפילו ולא ידעתם

ימים טובים פי אלף בקאמרי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאז שבעה באוקטובר אין לנו שמחה. יש אבל, דמעות, דאגה, חרדה. כל אלה משותפים לכולנו, וגם ייסורי מצפון קשים כאשר אנחנו עושים יוצאים לבלות. במשך שבועות ארוכים רוב מקומות הבילוי היו סגורים, בין היתר, התאטרון הקאמרי. רק לקראת סוף נובמבר התחיל התאטרון – בהדרגה, לאט וברגישות – לפתוח את שעריו. באולם הקטן, למטה, שהוא גם מרחב מוגן, עלה מופע מרגש ורגיש, מופע של שירה וטקסט, מופע של ישראל החבולה, ההמומה והחזקה למרות הכול.

הלכתי לצפות במופע הזה ברגשות מעורבים של אשמה ושל געגוע ליכולת ליהנות. ונהניתי. נהניתי גם כאשר הדמעות זלגו מאליהן.

ימים טובים פי אלף כרטיס

כשיצאתי הבטתי סביבי וחשתי שכולם היו מוצפים באותם רגשות – כאב מהול בנחמה קטנטנה, ובעיקר תחושת ביחד. וכבר בראשית ביקורת "ימים טובים פי אלף" בקאמרי נאמר את המובן מאליו – אין ביציאה מהבית אל התאטרון ולו שביב של שכחה מהתופת ומהייסורים. יש בה אקט סמלי, ולא רק סמלי, של חיים ושל נורמליות, ואנחנו הרי כל כך מתגעגעים לנורמליות.

יש בה גם תרופת הרגעה, מעין משכך כאבים זמני, לנפש הדואבת.

ביקורת "ימים טובים פי אלף" בקאמרי:

בדיוק במינון הנכון, בדיוק בזמן הנכון

כאמור, "ימים טובים פי אלף" בקאמרי הוא מופע. מופע של שירים וקטעי טקסט, שהתאטרון הרים במהירות שיא ובמקצועיות שיא. זה לא סוד ששחקני הקאמרי הם מאנשי המקצוע הטובים בארץ, הן כשחקנים והן כזמרים. ולא רק השחקנים, אלא, כל העוסקים במלאכה לאורך השנים – החל מהכותבים ומהבמאים ועד התפאורנים והכוריאוגרפים. את המקצועיות הזאת רואים היטב במופע הזה, שמצליח ללכת בין טיפות העצב מאוד בזהירות, ואפילו להעלות חיוך על פניהם של הצופים לא פעם ולא פעמיים.

השירים במופע הם שירים שכולנו אוהבים ומזמזמים ללא הרף מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. שירים ישראליים שחקוקים בזיכרון הלאומי המשותף שלנו, שיש בהם אהבת הארץ, רצון לנחמה, גאווה ואפילו מדי פעם הומור.

בין השירים: "תמיד יחכו לך" של לאה שבת, "זן נדיר" של קורין אלאל, "נחמה" של אילנית, "מחכה" של ריטה ועידן רייכל ועוד.

הטקסטים גם הם נכתבו על-ידי מיטב הכותבים, החל מאתגר קרת ועד דויד גרוסמן. חלק מהטקסטים השזורים בין השירים הן מעין מערכונים קטנים – הקשורים כמובן כולם למצב. כל אחד ואחד היושב בקהל מזהה בהם את עצמו, מתחבר ומחייך.

אלעד אטרקצ'י לובש חולצה של דני קושמרו. צילום: דפנה הראל כפיר
אלעד אטרקצ'י במופע "ימים טובים פי אלף" בקאמרי

הקאסט כולל את דרור קרן, אודיה קורן / דורית בן ארי, אולה שוק סלקטר / נוי הלפרין, שני שאולי / נוי הלפרין, אלעד אטרקצ'י / תום חודורב, גלעד שמואלי / דן שפירא.

הנוכחות שלהם על הבמה, ביחד ולבד, מקנה מיד תחושה של ביתיות. הקהל הקבוע של הצגות הקאמרי מכיר את האיכויות שלהם מהצגות אחרות, שבהחלט מומלץ ללכת אליהן כאשר יתאפשר.

כך למשל, אלעד אטרקצ'י הנהדר, שמככב גם ב"מלאכים באמריקה" ובהצגה "החב"דניקים", מפעיל את הקהל בחינניות וממש עוזר לו להשתחרר מתחושת המועקה שמלווה אותנו בימים אלה. במדינה קטנה כמו ישראל, זה רק ברור שבאולם קטן מסתבר בכל ערב שיושבים גם חיילים, גם מילואמניקים וגם מפונים… כולנו יחד, כבר אמרנו?

נוי הלפרין, שמככבת בימים כתיקונם בהצגה "מלצרית" ומי שצפה בה שם כבר מכיר את יכולות השירה שלה, ייהנה ממנה גם כאן. אולה שור-סלקטר, שבדרך כלל מככבת בהצגה המצוינת "נרות יום הולדת", מביאה כאן אל הבמה את המשחק הטבעי שלה וגם יכולת שירה שלא הכרנו. גלעד שמואלי, שמככב לצד נוי הלפרין במחזמר מלצרית וגם שם מפגין את יכולות השירה והנגינה שלו – עושה זאת גם כאן כזמר וכנגן. דרור קרן היה ונותר שחקן שמתאפיין במשחק משובח, טבעי ולא מתאמץ ודורית בן ארי גם היא מכניסה את הצופים לתחושה שהיא מרגישה וחווה בדיוק את מה שהם מרגישים – גם בקטעים המשעשעים וגם בקטעים האחרים.

הודעה לקהל על התנהגות בזמן אזעקה בקאמרי
שגרת מלחמה. צילום: דפנה הראל כפיר

השירים מבוצעים על-ידי השחקנים-זמרים נהדר. ההגשה נעימה, ללא מניירות ועם הרבה כבוד לטקסט. שילוב הקולות הרמוני ואפילו הבגדים והתפאורה – הכול כאן טבעי מאוד, לא מקושקש או צבעוני מדי, משדר אווירה רגועה של התכנסות.

שעה וחצי של געגוע לנורמליות

כאמור, המופע "ימים טובים פי אלף" הוא מופע של נחמה. גם אם אתם נטולי כל מצב רוח לצאת מהבית, פשוט מומלץ לאזור כוחות וללכת אליו. באולם מלא אנשים זרים, תרגישו ביחד. ביחד, מתגעגעים, מתנחמים, צוחקים מאותן בדיחות ומזדהים עם אותם מצבים. תחושת הביחד מתעצמת לאור העובדה שהתאטרון הקאמרי ממוקם בלב לבו של מוקד העשייה למען החזרת החטופים, לצד כיכר החטופים ומול הקרייה. אין יותר סמלי מזה, אין יותר כואב מזה.

עשו לעצמכם טובה וצאו לקבל שעה וחצי של הפוגה מהטלוויזיה, וקנו כרטיסים גם ליקיריכם. מגיע לנו.

ימים טובים פי אלף כרטיס

מחיר כרטיס "ימים טובים פי אלף" בקאמרי

מחיר מלא לכרטיס למופע "ימים טובים פי אלף" בקאמרי עומד על 220 ש"ח. אולם, לאתר פואנטה ולתאטרון הקאמרי יש שיתוף פעולה מוצלח שמאפשר רכישת כרטיסים בהנחה גדולה" רק 75 ש"ח לכרטיס. לחצו על הקישור והזינו קוד קופון 9687.

הקאמרי במלחמה

גם השחקנים בצו 8

קרן מור ועמוס תמם עם חיילים בדרום
קרן מוור ועמוס תמם עם חיילים בדרום. צילום: הקאמרי

לזכות התאטרון הקאמרי יש לומר כי שחקניו התגייסו לביקורים ועדיין מבקרים בכל הארץ, כדי לספק מעט הפוגה למילואימניקים, למפונים ולניצולים. כך למשל, קרן מור ועמוס תמם, שבדרך כלל מככבים יחד בהצגה המעולה "אדיפוס", התלוו לחיילי מילואים בדרום.

בנוסף ובמקביל, בכל יום העלו שחקני הקאמרי קטע מצולם שבו הם מקריאים סיפור ילדים מקסים, שאפשר לראות בערוץ היוטיוב של התאטרון. מדובר בספרי הילדים הטובים בארץ, כמו "איתמר מטייל על קירות" ואחרים", שמוגשים בצורה חיננית ומרתקת לילדים שבילו שעות ארוכות בבית או מחוץ לבית.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות