כמה תשלמו על חבילת סיבים אופטיים והאם שווה להצטרף לחבילת 5GB?

איזו חבילת סיבים אופטיים משתלמת לכם?

אינטרנט יציב ומהיר הוא תמיד חיוני, אבל עכשיו יותר מתמיד. אז איזו חבילת סיבים אופטיים הכי משתלמת? הצצה לסיבים של סלקום, פרטנר, בזק והוט

השוואת חבילות סיבים אופטיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סלקום ובזק מציעות שתיהן חודשיים חינם למי שיצטרף לחבילת אינטרנט סיבים. לעומת זאת, המצטרפים לפרטנר סיבים יקבלו שלושה חודשים ראשונים בהנחה גדולה… אז איזו חבילת סיבים אופטיים הכי משתלמת? בדיקת פואנטה מגלה שמי שרוצה להצטרף לחבילת סיבים ימצא כעת הרבה מבצעים. מצד שני, לא בטוח שדווקא החברה שאליה אתם מעוניינים להצטרף, מגיעה לכתובת שלכם. ייתכן שחבילת סיבים פרטנר יותר זולה מחבילת סיבים סלקום – והיא בוודאות יותר זולה מחבילת סיבים בזק, אבל אין לכם עדיין בחירה אמיתית בין כל החברות. לכן – דבר ראשון, בדקו אם אתם מחוברים לרשת הסיבים האופטיים של החברה הרלבנטית.

בדיקת כתובת סיבים אופטיים

כל חברות התקשורת מדווחות שיש ביקוש אדיר כעת לסיבים אופטיים. זה לא מקרי. היום יותר מתמיד, אנחנו מעוניינים להתחבר לחבילת סיבים אופטיים שמספקת גלישה מהירה ויציבה יותר מגלישה בתשתית הישנה. הסיבה ברורה. יותר ויותר מכשירים מתבססים על האינטרנט. בתקופת המלחמה אנחנו לא רוצים להפסיד ולו רגע אחד של עדכון, הטלוויזיה דולקת, הרשתות החברתיות עובדות שעות נוספות ואנחנו גם משתפים הרבה יותר.

כל זה מצטרף אל הפעילות שגם ככה אנחנו עושים אונליין: אנחנו צורכים טלוויזיה בסטרימינג, שומעים מוזיקה ומשחקים. אז איזו חבילת סיבים אופטיים הכי משתלמת ומה ההבדלים?

מיד נרד לפרטים, אבל לפני כן נזכיר שכל החברות מציעות גם חבילות משולבות, כמו למשל יס פייבר שמציעה מינוי לטלוויזיה ולחבילת סיבים. בנושא זה כדאי לקרוא את ההרחבה על חבילת טריפל משתלמת.

נזכיר עוד שכאשר אתם עושים השוואת חבילות אינטרנט סיבים, חשוב להשוות את המחיר הכולל, וזה אומר להביא בחשבון גם מחיר הציוד (נתב) וההתקנה (שיכולה לעלות מאות שקלים).

רוצים להצטרף לסיבים האופטיים?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:


סלקום – סיבים אופטיים: מחיר בסיסי ועלויות נלוות

סיבים אופטיים בסלקום מוצעים במגוון מהירויות – החל מ-300MB ועד 5GB, כאשר יש גם חבילה משולבת – חבילת סלקום פייבר TV , שהיא חבילה שכוללת גם את סלקוםTV וגם סיבים אופטיים של סלקום במהירות של 1GB. חבילת סיבים בסלקום במהירות 5GB היא כמובן גם חבילה יותר יקרה משאר החבילות.

כאשר אתם בודקים מחיר חבילת סיבים בסלקום ובכל חברה אחרת, חשוב שתזכרו שהתשלום מורכב מכמה חלקים:

  • תשלום על חבילת סיבים – תשלום חודשי קבוע שמתייקר אחרי השנה הראשונה
  • תשלום על הציוד בסלקום – ממיר בשכירות חודשית. אפשר לרכוש ציוד של חברה אחרת
  • תשלום על התקנת סיבים אופטיים – תלוי במיקום (דירה בבניין או בית פרטי), ניתן לפריסה לתשלומים

כאמור, מחיר סיבים בסלקום עולה כמובן בהתאם למהירות. על החבילה המהירה מאוד (במהירות 5GB) תשלמו כ-225 ש"ח בחודש, כולל הממיר. כפי שציינו זו לא מהירות חיונית כרגע, ותוכלו לשלם פחות על מהירות פחות גבוהה, מבלי שתרגישו בהבדל.

שימו לב שהמספר שננקב בחבילה הוא של מהירות ההורדה של התוכן. המהירות שבה אתם מעלים תוכן הרבה יותר נמוכה. היא עומדת על כ-100MB, אבל אם רוכשים חבילת סלקום סיבים 5GB, היא כבר מזנקת ל-1000MB.

בכל מקרה, תוכלו לקבל חודש או חודשיים חינם. הנה הצצה לחלק מהמחירים:

5GB 1GB סלקום פייבר:
1GB + טלוויזיה
300MB 600MB
מהירות
העלאה / הורדה
5000MB /
1000MB
1000MB /
100MB 
1000MB /
100MB 
+ סלקום TV
300MB /
100MB 
600MB /
100MB 
חבילת סיבים לחודש 200 ש"ח 120 ש"ח 200 ש"ח 80 לחודש ל-3 חודשים,
90 לחודש לאחר מכן
100 ש"ח
נתב 25 ש"ח 25 ש"ח 25 ש"ח 25 ש"ח 25 ש"ח
מחיר מלא לחודש בשנה הראשונה 225 ש"ח 135 ש"ח 225 ש"ח 112 ש"ח 125 ש"ח
התקנה
(כשאין חיבור סיבים לדירה)
בדירה בבניין משותף 5 דירות ומעלה: 360 ₪

בבית צמוד קרקע או בדירה בבניין עד 4 דירות: 500 ₪

כדי להתחבר לסלקום, אתם צריכים כמובן שתהיה פריסה באזור שלכם. את זה תוכלו לברר בחברה עצמה.

>> רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו >

בכל מקרה, ההמלצה שלנו היא לבצע השוואת מחירים סמוך למועד החיבור ולבדוק מבצע עדכני – לעתים יש מבצע שבו סלקום מוותרת על דמי ההתקנה, וזה חיסכון גדול.

כדאי לדעת שבדרך כלל חבילת סיבים בבזק יקרה יותר משל סלקום ושל פרטנר TV, ובכל מקרה שתמיד חשוב להסתכל גם על המחיר שתשלמו אחרי השנה הראשונה, במיוחד אם אתם פורסים את דמי ההתקנה על פני שלוש שנים.

כמה עולות חבילות סיבים אופטיים?

יש כיום תחרות עזה בין החברות, אף על פי שלא כולן פרוסות בכל הארץ. בדרך כלל, אפשר לבחור בין חבילת סיבים של 300MB, 600MB או 1000MB.

המחיר מתחיל בכ-116 ש"ח בחודש על סיבים+ציוד, לפני התקנה – בשנה הראשונה. עלות ההתקנה יכולה לייקר את ההוצאה הסופית.

כמה עולה חבילת סיבים אופטיים 300MB?

300MB נתב התקנה
סלקום 86.5 ש"ח 25 ש"ח בדירה בבניין מעל 5 דירות – 360 ₪

בבית פרטי או בדירה בבניין עד ארבע דירות – 499 ₪

פרטנר 91.5 ש"ח 25 ש"ח חינם רק בבניין מעל 4 דירות
הוט 94 ש"ח 30 ש"ח 129 ש"ח
בזק 112 ש"ח 20 ש"ח בדירה בבניין משותף 5 דירות ומעלה – 360 ₪

בבית פרטי או בדירה בבניין עד ארבע דירות – 499 ₪.

כאמור, אם תרצו להצטרף לחבילות השונות, אל תשכחו כאמור לבדוק מה תהיה העלות הכוללת, לאחר חישוב הנתב וההתקנה.

רוצים להצטרף לסיבים האופטיים?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:


 

האם כדאי להצטרף לחבילת אינטרנט סיבים סופר-מהירה?

נכון לרגע זה, אין באמת צורך בחבילות הגלישה הסופר-מהירות. הכוונה היא למשל לחבילה סופר מהירה בסלקום סיבים אופטיים. מדובר בבמהירות 5GB, שהיא למעשה החבילה הכי מהירה כיום. כפי שפרסמנו באתר פואנטה, חברת בזק גם לא טומנת את ידה בצלחת, וצפויה להשיק אינטרנט סיבים במהירות 10GB, אבל זה לא מיידי.

חשוב לדעת שסיבים במהירות 5000MB (שהם 5GB) לא נחוצים כרגע לרוב רובם של הצרכנים, אבל מאחר שהטכנולוגיה מתפתחת מאוד מהר והצרכים שלנו הולכים ומתרבים, ייתכן שלא רחוק היום שמהירות כזו תהיה סטנדרט (כשם שבעבר חשבנו שמהירות 100MB היא עצומה והיום היא נראית טריוויאלית).

העולם כולו הולך לכיוון של "האינטרנט של הדברים", כלומר, למציאות של בית חכם, שבו כל המוצרים מחוברים לאינטרנט, ולשם כך דרושה תשתית מתאימה. ככל שחולף הזמן אנחנו צריכים גלישה מהירה ויציבה יותר. לכן, עוד ועוד מצטרפים לחבילות סיבים אופטיים ולא מסתפקים בחבילות הקודמות, ורבים גם מעדיפים את החבילות עם הנפח הגבוה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות