עוד קופון מזויף לשופרסל: זהירות מהודעה שרצה בוואטס אפ

עוד קופון מזויף לשופרסל: זהירות מהודעה שרצה בוואטס אפ

שוב מופץ קופון מזויף לשופרסל שבו מובטח למי שימלא שאלון לרגל החג המולד, לזכות ב-5000 ש"ח. היכנסו לכתבה ובדקו אם קיבלתם מסרון כזה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

מסתבר שלא רק פראיירים לא מתים אלא רק מתחלפים, גם נוכלים… ביממה האחרונה שוב מופץ בוואטס אפ קופון מזויף לשופרסל. מדובר בהונאת פישינג שבה מופצת הודעה אשר לכאורה נשלחת משופרסל ומאפשרת להשתתף בהגרלת מתנות לחג המולד.

הפעם בחרו הנוכלים לנצל את חג המולד המתקרב כדי לייצר מצג שווא כאילו שופרסל מאפשרת לזכות ב-5000 ש"ח. בהודעה מציעים להשתתף בשאלון אשר שופרסל לכאורה מפיצה, ובסופו תהיה למשתתפים הזדמנות לזכות ב-5000 ש"ח. בפועל, בהודעה זו תחת הכותרת "שופרסל חג שמח – לקראת חג המולד" המטרה היא לפתות את המשתמשים להיכנס לאתר המתחזה לאתר שופרסל ולגנוב את פרטיהם.

שופרסל הונאה

 

הנוכלים כמובן הוסיפו את לוגו שופרסל בחלק העליון ויצרו נראות שמשדרת תחושה שאכן מדובר בהודעה של שופרסל – אבל זו התחזות שמבוצעת באמצעות עבודת פוטושופ פשוטה.

משופרסל נמסר כי נדגיש כי אין מדובר בפעילות רשמית של שופרסל, אלא בהונאה פרסומית ובהתחזות שמטרתה איסוף מידע ("פישינג") מלקוחות.

תלונה הוגשה במשטרה בנושא.

לשמירה על פרטיותכם, הנכם מתבקשים שלא להיכנס לקישור המדובר, לא להזין בו פרטים ולא להפיצו הלאה.

 

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

 

קופון מזויף לשופרסל – תופעה שחוזרת על עצמה

רק לפני שלושה חודשים הופץ קופון אחר לכאורה מטעם שופרסל. מדובר היה בהודעת וואטסאפ תחת הכותרת "שופרסל 60 שנה", שקראה להיכנס לקישור.

הקישור הוביל לאתר המתחזה לאתר שופרסל ובמסגרתו ניתן היה לזכות לכאורה בכרטיס מתנה בשווי 2,000 ₪.

קופון מזויף לשופרסל קופון מזויף לשופרסל

 

מהרשת נמסר גם אז כי אין מדובר בפעילות רשמית של שופרסל, אלא בהונאה פרסומית ובהתחזות שמטרתה איסוף מידע ("פישינג") מלקוחות.

האם מישהו מטפל בתלונות?

כאמור, בשופרסל אומרים כי הוגשה תלונה במשטרה.

כך נאמר ע"י שופרסל גם בפעם הקודמת – שהייתה רק לא מזמן.

לכן, אי אפשר שלא לתהות מה עלה בגורלן של תלונות קודמות.

מדובר בהודעה שהופצה לפחות פעם אחת בשנת 2018, ובה היה כתוב ש"שופרסל חוגגת 60 שנה ומחלקת שובר של 900 ש"ח, כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה.

זהירות מהודעות פישינג

בכל מקרה, על הצרכנים להיות עירניים ובמקרה שהם מקבלים איזושהי הודעה קופון לשופרסל אשר לא מגיעה מהרשת עצמה, להבין שזהו קופון מזויף לשופרסל שמטרתו לפתות אותם להיכנס לקישור פיקטיבי שממנו ישאבו את פרטיהם האישיים.

פואנטה בטלגרם

אסור להפיץ את הודעת הוואטס אפ ורצוי מאוד שלא ללחוץ כלל על הקישור.

הודעות מסוג זה נקראות הודעות פישינג (PHISHING) ומטרתן להוביל את הגולש לאתר מתחזה שבו בדרך כלל מבקשים ממנו להשאיר פרטים מזהים. עם הפרטים האלה אפשר לעשות אחר כך פעולות רבות – החל ממכירתם ועד שימוש בהם כדי להזיק לגולש, לגנוב את זהותו ואף גרוע מזה.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות