מסתבר שלא רק פראיירים לא מתים אלא רק מתחלפים, גם נוכלים… ביממה האחרונה שוב מופצת הודעת וואטס אפ שקרית ומסוכנת לכאורה בשם שופרסל. כמו בפעמים קודמות – לכאורה מדובר בשאלון שכאשר ממלאים אותו אפשר לזכות ב-6000 ש”ח, ויש להפיצו לעוד 20 אנשים. אם מגיעה אליכם הודעה כזאת, אל תפתחו את הקישור ואל תמלאו את הפרטים האישיים שלכם.
משופרסל נמסר כי “עסקים חווים מעת לעת ניסיונות “פישינג” (דיוג), במסגרתם גורמים המתחזים לחברה מפרסמים מודעות לציבור הרחב ובאמצעותם מנסים לדלות פרטים אישיים. נדגיש כי לא מדובר בפנייה מטעם שופרסל. ככלל, אנו ממליצים לנקוט במשנה זהירות ולא למסור פרטים אישיים בפניות מסוג זה. החברה פועלת בשיתוף הגורמים המוסמכים להסרת הפרסומים”.
נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה וגם לא השנייה שמשתמשים בשמה של רשת שופרסל כדי להפיץ ספאם. כאן בפואנטה פרסמנו כמה מקרים כאלה.
מדי פעם מופץ בוואטס-אפ קופון מזויף לשופרסל. מדובר בהונאת פישינג בכל מיני וריאציות – לפעמים בדיוק אותו דבר כמו זו של הפעם, רק בסכום כסף שונה. בדצמבר 2021, למשל, הופצה הודעה שמאפשרת להשתתף ב”הגרלת מתנות לחג המולד” של שופרסל ולזכות ב-5000 ש”ח.
בהודעה הוצע לגולשים להשתתף בשאלון אשר שופרסל לכאורה מפיצה, ובסופו תהיה למשתתפים הזדמנות לזכות ב-5000 ש”ח. בפועל, בהודעה זו תחת הכותרת “שופרסל חג שמח – לקראת חג המולד” המטרה היא לפתות את המשתמשים להיכנס לאתר המתחזה לאתר שופרסל ולגנוב את פרטיהם.
הנוכלים כמובן הוסיפו את לוגו שופרסל בחלק העליון ויצרו נראות שמשדרת תחושה שאכן מדובר בהודעה של שופרסל – אבל זו התחזות שמבוצעת באמצעות עבודת פוטושופ פשוטה.
אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >>
קופון מזויף לשופרסל – תופעה שחוזרת על עצמה
קופון שקרי אחר שהופץ בעבר לכאורה מטעם שופרסל נשא את הכותרת “שופרסל 60 שנה“, שקראה להיכנס לקישור.
הקישור הוביל לאתר המתחזה לאתר שופרסל ובמסגרתו ניתן היה לזכות לכאורה בכרטיס מתנה בשווי 2,000 ₪.
מהרשת נמסר גם אז כי אין מדובר בפעילות רשמית של שופרסל, אלא בהונאה פרסומית ובהתחזות שמטרתה איסוף מידע (“פישינג”) מלקוחות.
האם מישהו מטפל בתלונות? בכל פעם כזאת בשופרסל אומרים כי הוגשה תלונה במשטרה. אי אפשר שלא לתהות מה עלה בגורלן של תלונות קודמות.
זהירות מהודעות פישינג
בכל מקרה, על הצרכנים להיות עירניים ובמקרה שהם מקבלים איזושהי הודעה קופון לשופרסל אשר לא מגיעה מהרשת עצמה, להבין שזהו קופון מזויף לשופרסל שמטרתו לפתות אותם להיכנס לקישור פיקטיבי שממנו ישאבו את פרטיהם האישיים.
אסור להפיץ את הודעת הוואטס אפ ורצוי מאוד שלא ללחוץ כלל על הקישור.
כאמור, הודעות מסוג זה נקראות הודעות פישינג (PHISHING) ומטרתן להוביל את הגולש לאתר מתחזה שבו בדרך כלל מבקשים ממנו להשאיר פרטים מזהים. עם הפרטים האלה אפשר לעשות אחר כך פעולות רבות – החל ממכירתם ועד שימוש בהם כדי להזיק לגולש, לגנוב את זהותו ואף גרוע מזה.