הכול מתחבר: סמסונג שמה גז על הבית החכם עם smartThings

הכול מתחבר: סמסונג שמה גז על הבית החכם עם smartThings

מה אתם צריכים לעשות כדי להפוך את הבית לחכם ולהשתמש באפליקציית smartThings של סמסונג כדי לשלוט מרחוק במכשירי החשמל? מדריך

שליטה בבית חכם עם smartThings של סמסונג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם נדמה לכם ש"בית חכם" זה איזשהו כינוי למשהו ערטילאי שלא קשור אליכם, ושמור רק לחובבי טכנולוגיה מושבעים, הכתבה הזאת בשבילכם. הדרך לבית חכם הולכת ומתקצרת, והשליטה במוצרים הולכת ונעשית פשוטה יותר. גם המוצרים החכמים הולכים ומתרבים, מה שאומר שאתם יכולים לשלוט באמצעות הטלוויזיה או הסלולרי במכשירים רבים בבית, החל מהמנורות, דרך המזגן ועד מנעול הדלת. חיים מחוברים קוראים לזה. מן הסתם, בשביל כל החיבוריות הזאת דרושה מערכת שליטה, כאשר אחת האפליקציות הבולטות לבית חכם היא smartThings של סמסונג. באמצעות האפליקציה של סמסונג אפשר לשלוט במגוון מכשירים נתמכים: מזגן, מנעול חכם, שואב רובוטי, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מקרר, נורות החשמל ועוד.

אז מה בעצם עושים עם SmartThings של סמסונג?

אבל מה בעצם זה אומר – חיים מחוברים שבהם הטלוויזיה או הטלפון הסלולרי הופכים למרכז שליטה במוצרים שונים בבית? זה אומר שבאמצעות האינטרנט אפשר לשלוט בכל המוצרים באמצעות סוג של שלט רחוק, כאשר השלט הרחוק הזה יכול להיות הטלפון או הטלוויזיה שלכם.

בית חכם - שליטה דרך אפליקציית smartThings של סמסונג
בית חכם – שליטה דרך אפליקציית smartThings של סמסונג. צילום: דפנה הראל כפיר

פואנטה בטלגרם

עד כמה זה חיוני? כמובן שזה לא חיוני, אבל זה נוח – ואנחנו אוהבים שנוח לנו. כאמור, במקרה של סמסונג, השליטה מתבצעת באמצעות התקנת אפליקציית SmartThings של סמסונג, שאפשר להוריד לכל מכשיר.

בזמן שאנחנו צופים בטלוויזיה של סמסונג והפיצה מתחממת בתנור, אנחנו יכולים לקבל הודעה שהיא מוכנה. אם הפעלנו את מכונת הכביסה, נקבל עדכון שהיא סיימה לעבוד, ואם מישהו מצלצל בפעמון הדלת, אנחנו יכולים לא רק לראות מי זה – אלא גם לפתוח לו בלי לקום מהכיסא. אם אנחנו בעבודה, או אפילו בחו״ל, אנחנו יכולים לראות שהבת שלנו שכחה את האור דולק בחדר שלה ולכבות אותו מרחוק.

ויש כמובן אפשרות לא רק לשלוט במכשיר ספציפי, אלא גם בכמה מכשירים במקביל, באמצעות הגדרת תסריט. כך למשל, תוכלו להגדיר מצב ״גיימינג״ שבו כל האורות נכבים, המזגן מכוון על טמפרטורה מסוימת והטלוויזיה עוברת למצב משחק, שבו יש סרגל כלים ייעודי וקצב הרענון מיטבי.

>> אל תגידו שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם 🙂 לחצו כאן >

אפשר להגדיר מצב לילה שבו כל האורות בבית כבים (אם מדובר בנורות חכמות) והמזגן בסלון מפסיק לעבוד.
אפשר למשל להגדיר מצב ״בוקר״, שבו כל התריסים נפתחים (אם הם תריסים חכמים), האורות נכבים, המזגן בסלון נדלק והשעון המעורר פועל.

היתרון ב-smartThings: אפשר לחבר גם מכשירים של חברות אחרות

כאמור, כל הנוחות הזאת אפשרית רק עבור מכשירים ומוצרים חכמים שמתחברים לאינטרנט, אבל היתרון באפליקציית smartThings של סמסונג הוא שאפשר לחבר גם מוצרים של חברות אחרות, כמו נורות חכמות של פיליפס או מנעול חכם של yale.

בכל מקרה, ההגדרה עצמה פשוטה ואינטואיטיבית, ואין צורך בהזמנת טכנאי או איש מקצוע.

במקרה של הפסקת חשמל או ניתוק של האינטרנט, המכשירים מתחברים מחדש אוטומטית בלי שצריך להגדיר אותם מחדש.

מה אתם צריכים לעשות כדי להתחבר?

אז מתי כל זה יהיה בארץ? האמת שזה כבר קיים, והאפליקציה של סמסונג פועלת גם בעברית. המודעות לבית חכם עדיין לא גבוהה, אבל מי שמודע לנושא ומכיר אותו, מחליף בהדרגה את המכשירים והמוצרים הישנים בחדשים – הכוללים חיבור לאינטרנט. המונח ״האינטרנט של הדברים״, שהיה פעם ערטילאי, הוא כבר חלק מהחיים של יותר ויותר אנשים.

ומה זה אומר מבחינתכם?

1. מוצרי חשמל חכמים

כדי להפוך את הבית שלכם לבית חכם, ולהשתמש למשל באפלקיציית SmartThings, אומר שתצטרכו לקנות מוצרים מותאמים, החל מנורות חכמות, דרך מנעול חכם לדלת ועד שואב אבק מותאם. בנוסף, אם תקנו את הטלוויזיות של סמסונג, תוכלו לשלוט במוצרים לא רק דרך הטלפון אלא גם דרך הטלוויזיה.

2. תשתית אינטרנט מותאמת

כדאי לקחת בחשבון שככל שיותר ויותר מוצרים מחוברים לרשת הביתית, דרושה גם תשתית אינטרנט יותר חזקה, רצוי כמובן כזו שמבוססת על סיבים אופטיים. אם בעבר חבילה של 100MB נראתה לנו גדולה ומספיקה, היום מדברים על חבילות הרבה יותר גדולות. החבילות שמשווקות כיום בחברות התקשורת, כמו סיבים אופטיים של סלקום, סיבים אופטיים של בזק, סיבים של פרטנר או של הוט, בהחלט מספיקות (אפילו אלה של 300MB), אך ככל שמספר המוצרים המחוברים יגדל, כך תרצו ותצטרכו גם להתאים את התשתית כמובן.

בהקשר זה נזכיר כי בזק הכריזה לאחרונה שחתמה על הסכם שיתוף פעולה שיאפשר לה להציע חבילות סיבים אופטיים בנפחים עצומים. לא רחוק היום שבו אפשר יהיה להתחבר לחבילת סיבים אופטיים של בזק בנפח של 10GB. כרגע זה לחלוטין לא נחוץ, אבל הדרישות של בית ישראלי מתשתית האינטרנט שלו יהיו שונות לחלוטין בעוד כמה שנים.

>> אוהבים כתבות כאלה? יש לנו יופי של קבוצת טכנולוגיה בפייסבוק, הצטרפו אלינו >

עוברים דירה? דאגו לתשתית מתאימה

אם אתם עוברים דירה או משפצים, זו הזדמנות מצוינת להתאים את הבית לעתיד, שהוא למעשה כבר ההווה. הביאו את השיקול הזה בחשבון בעת רכישת מוצרי החשמל והתאמת התשתית.

זו לא שאלה של אם, אלא של מתי

אולם תצוגה עבור הבית החכם של סמסונג בדובאי - מומלץ. צילום: דפנה הראל כפיר
אולם תצוגה עבור הבית החכם של סמסונג בדובאי – מומלץ. צילום: דפנה הראל כפיר

הסיבה שסמסונג שמה גז על נושא הבית החכם היא ההבנה שזה לא עניין של "אם", אלא של "מתי". יותר ויותר מוצרים הופכים למוצרים חכמים, כלומר, מוצרים שמחוברים לאינטרנט. אפליקציית smartThings היא כמובן לא הדרך היחידה לשלוט במוצרי החשמל החכמים, אבל מאחר שהיא תומכת גם במוצרים של חברות אחרות, כמו הנורות החכמות של פיליפס למשל, נוח להשתמש בה ולייצר תסריטים שמאפשרים שליטה מהירה בכל רגע בכל חדר בבית.

אם קשה לכם לדמיין איך כל הדבר הזה עובד ואתם מבקרים בדובאי, שווה לבקר שם באולם התצוגה שסמסונג פתחה באזור ה-Media City, תחת המיתוג SmartThings Home. שם אפשר לראות ולחוש את העוצמה של הבית החכם והשליטה המתאפשרת באמצעות smartThings. האולם, שנבנה בהשקעה עצומה, מחולק לכמה חללים שממחישים את התסריטים האפשריים, החל מסלון שעובר למצב גיימינג, דרך משרד ביתי ועד מטבח.

גם אם נדמה לנו כרגע שמדובר בחזון עתידני או בסגנון חיים ששמור רק לאנשים מאוד טכנולוגיים, בקרוב ההתנהלות הזאת תהיה טבעית יותר ויותר לאנשים רבים, במיוחד ככל שיותר מכשירי חשמל בבית יהיו מחוברים.

כך סמסונג ישראל תנגיש את smartThings לצרכנים

למעשה, סמסונג יודעת היום להציע לצרכנים הרבה יותר ממה שהם יודעים שהם יכולים לקבל. אז איך סוגרים את הפער הזה? במידה רבה, הצרכנים צריכים לקבל את המידע הזה בחנות עצמה, מנציגי המכירות – וזה בדיוק מה שעומד לקרות, כפי שמסביר לנו קובי בש, מנהל חטיבת הצרכנות בסמסונג ישראל. "נעביר הדרכות למאות אנשי מכירות על המוצרים החדשים ועל smartThings, ובמקביל נקיים פעילויות מקומיות בישראל, על מנת להכיר לציבור הישראלי את smartThings. כמו שאני מכיר את הציבור בישראל, זה מהר מאוד יירד למטה ותהיה מודעות לאפליקציה". בש, אגב, מספר שאפילו לווילונות החשמליים באיקאה יש תאימות לאפליקציה של סמסונג, מה שמגדיל את החשיפה אליה גם דרך רשת הריהוט הבינלאומית שאליה מגיעים אלפי קונים מדי יום.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות