טלוויזיות סמסונג 2023: גם OLED, גם Neo QLED - והכול בגדול

טלוויזיות סמסונג 2023: גם OLED, גם Neo QLED – והכול בגדול

טלוויזיות סמסונג לשנת 2023 מגיעות לגודל 98 אינץ'. הגודל הפופולרי הולך ונעשה 85 אינץ'. אילו חידושים תמצאו, ומה חדש בגזרת סמסונג OLED?

טלוויזיית OLED של סמסונג בגודל 77 אינץ'
טלוויזיית OLED של סמסונג בגודל 77 אינץ'
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איזו טלוויזיה אתם רוצים? סמסונג Neo QLED 8K, או אולי OLED? טלוויזיה גדולה, או טלוויזיה ענקית? האם אתם מחפשים חוויית צפייה קולנועית או טלוויזיה מותאמת לגיימינג? סמסונג משיקה בימים אלה את הטלוויזיות החדשות שלה, וממשיכה בקו של השנה האחרונה: גם QLED וגם OLED, והכול בגדול, ויש גם התאמות לגיימרים. כיום, הצרכנים מעדיפים טלוויזיה גדולה יותר ויותר. למעשה, אם לא מזמן 65 אינץ' היה גודל פופולרי – היום טלוויזיה של 75 אינץ' היא זו שמעוררת עניין בקרב הצרכנים החדשים, ואפילו למעלה מזה. לכן, אחרי ההצלחה של טלוויזיות OLED של סמסונג שהושקו בשנה שעברה בשני גדלים בלבד (55 ו-65 אינץ'), השנה אפשר יהיה לקנות טלוויזית OLED של סמסונג בגודל 77 אינץ' ובקרוב 83 אינץ', וגם טלוויזיה NEO QLED ענקית של כמעט 100 אינץ'.

סמסונג גם לא זונחת את טלוויזיות ה-8K, להפך. אמנם, אין עדיין הרבה תוכן באיכויות האלה, אבל כיצרנית המובילה היום בענף, היא לא יכולה להפקיר את הזירה הזאת למתחרות. בסופו של דבר, האסטרטגיה של סמסונג היא להציע לכל צרכן וצרכן דגם שיתאים לו. "הסדרה היקרה ביותר של סמסונג היא Neo QLED 8K, ולאחר מכן יש 2 סדרות של OLED ו-3 סדרות של Neo QLED. מתחת לזה יש עד שפע של דגמים", מסביר לפואנטה קובי בש, מנהל החטיבה הצרכנית בסמסונג ישראל, במהלך אירוע השקה חגיגי בדובאי.

"גודל 75 אינץ' הפך להיות סטנדרט", משתף אותנו בש. "30% מהשוק הוא של 75 אינץ', ועכשיו יש גידול במכירות של 85 אינץ', אנחנו רואים את זה קורה מאז המונדיאל האחרון, וזה ממשיך לצמוח". לכן אנחנו משיקים השנה 7 דגמים של 85 אינץ' ועוד שני דגמים של 98 אינץ'. רמת התמונה היא כבר כל כך גבוהה, עד כי אין משמעות למרחק הצפייה. אפשר לשבת במרחק של 3-4 מטרים ולצפות בטלוויזיה של 98 אינץ', ועדיין ליהנות. זה היתרון של ה-QLED".

את האסטרטגיה של סמסונג לשנה הקרובה הציגה החברה בווילה מפוארת בחוף ניקי, שם היא המחישה איך הטלוויזיות שלה עונות לכל צורך ומתאימות לכל חלל בבית – החל מהסלון, דרך חדר גיימינג ועד חדר שינה. המיקוד של סמסונג השנה הוא פחות בהצגה של עוד ועוד דגמים, אלא בהפיכת הטלוויזיה למוקד שליטה שדרכו כל המוצרים בבית נשלטים באמצעות אפליקציית smartThings ולמכשיר הבידורי העיקרי בבית (פרטים בכתבה על הבית החכם כאן במדור טכנולוגיה). Samsung הציגה את 'הבית החכם לבידור' (Smart House of Entertainment). התצוגה התפרשה על פני ארבעה חדרים, ואיפשרה לראות איך הטלוויזיות שלה לשנת 2023 משתלבות בכל חדר בבית.

גיימינג בטלוויזיית NEO QLED של סמסונג. צילום: יח"צ
גיימינג בטלוויזיית NEO QLED של סמסונג. צילום: יח"צ

כבר 17 שנה סמסונג מחזיקה בנתח השוק הגדול בעולם בתחום הטלוויזיות – ודווקא בגלל זה היא לא יכולה לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך להרחיב את הדגמים והטכנולוגיות, כך שכל צרכן יוכל למצוא טלוויזיית סמסונג שמתאימה בדיוק לצרכים שלו.

טלוויזיית QD-OLED של סמסונג – במה היא שונה מ-OLED רגיל?

מי שעוקב אחרי פואנטה מכיר ודאי את טלוויזיית ה-OLED של סמסונג (היכנסו לסקירת טלוויזיה: סמסונג OLED) שהושקה בשנה האחרונה ומהווה מבחינת סמסונג פריצת דרך. בסמסונג מתגאים בטכנולוגיה שכיום רק הם מציעים, שהיא למעשה לא OLED רגיל, אלא QD-OLED. טכנולוגיית Quantum Dot משפרת את עוצמת ההארה בהשוואה ל-OLED הרגיל. טכנולוגיית ה-OLED היא טכנולוגיה שבה כל פיקסל מואר באופן עצמאי. יש לכך שתי משמעויות עיקריות – האחת היא שהצבעים חדים מאוד, והשנייה היא שכאשר מוצג על המסך צבע שחור – הוא שחור מוחלט, פשוט כי הפיקסל לא מואר. חשוב גם להזכיר של-OLED יש גם שתי נקודות תורפה – פוטנציאל לצריבה על המסך ובהירות יותר נמוכה מזו של טלוויזיות QLED.

בסמסונג פיתחו פתרון לבעיה הזו בסדרת מסכי ה-QD-OLED, וכאמור, כעת הם מרחיבים גם את המגוון עם טלוויזיית OLED גדולה של 77 אינץ'. "סמסונג ממשיכה לעבוד על ה-QD-OLED, ולראשונה היא משיקה מסך OLED 77 אינץ'. יש לנו שתי סדרות של OLED, כך שהצרכנים יכולים למצוא את הדגם שיתאים להם מבחינה תקציבית", מסביר קובי בש, מנהל חטיבת הצרכנות בסמסונג ישראל. לדבריו, בקרוב כאמור תהיה אפשרות גם לרכוש טלוויזיית סמסונג OLED בגודל 83 אינץ'. בכך סמסונג תציב אלטרנטיבה לדגם של LG בגודל 83 אינץ'.

בכל טלוויזיות ה-OLED של סמסונג יש קצב רענון תמונה גבוה של 144 הרץ, וטכנולוגיית בינה מלאכותית שמשדרגת כל תוכן וידיאו רגיל לרזולוציה גבוהה של 4K. השמע בדגמים הללו הוא באיכות דולבי אטמוס – מה שמקנה תחושה עוטפת של צליל היקפי.

סדרת טלוויזיות סמסונג NEO QLED לשנת 2023

אם אתם מחפשים טלוויזיה עוד יותר גדולה, ממש ענקית, ואם אתם רוצים לקבל חוויה של קולנוע ביתי – סמסונג משיקה טלוויזיית Neo QLED בגודל 98 אינץ'. כמובן שחוויית הקולנוע הביתי היא לא רק תוצאה של הגודל, אלא גם של איכות התמונה. מדובר במסך 4K עם טכנולוגיית Quantum Mini LED, המפיקה מיליארד צבעים וניגודיות מרשימה, עם פי 1.5 יותר אזורי תאורה בהשוואה לטכנולוגיית ה-Quantum Matrix של סמסונג עצמה.

ולכל זה כמובן חייב להצטרף צליל קולנועי היקפי ומציאותי. הדגם הזה כולל את כל טכנולוגיות הצליל המתקדמות שסמסונג יודעת להציע: Dolby Atmos, Object Tracking Sound Pro ו-QSymphony 3.

ויש גם התאמות לגיימרים

זה כבר כמה שנים שלגיימרים שמור מקום של כבוד בתהליך תכנון הטלוויזיות של סמסונג. לקהל הזה סמסונג מציגה בסדרת טלוויזיות Neo QLED 4K לשנת 2023 את סרגל המשחקים של Samsung, שמציע מידע שימושי כמו קצב הריענון הנוכחי וזמן התגובה. גיימרים יכולים לשנות גם את יחס הגובה-רוחב של המסך כדי להרחיב את שדה הראייה לטובת התמצאות במשחק.

הטלוויזיה הכוללת את טכנולוגיית Motion Xcelerator Turbo+ – מה שהופך את חוויית המשחק ליותר ריאליסטית ומותאמת למשחקים מהירים. כמובן שכל זה נתמך ע"י קצב רענון של עד 144Hz.

אגב, באמצעות אפליקציית smartThings של סמסונג, אפשר לייצר תסריט שבו הטלוויזיה נדלקת באופן אוטומטי על מצב גיימינג והחדר כולו מותאם לאווירת משחק.

שותפי התוכן של סמסונג – מ"שאהד" ועד קשת 12

באירוע של סמסונג, החברה שמה דגש על שותפויות התוכן שלה – ויש לה כאלה בשפע. בעלי טלוויזיות סמסונג כבר יודעים שהם יכולים למצוא קיצור דרך דרך השלט הרחוק אל דיסני+ למשל, אבל סמסונג מקדמת גם שותפויות אחרות. כיום יש לסמסונג בישראל שיתוף פעולה עם כל אפליקציות התוכן כמעט, ביניהן סלקום TV וקשת 12 פלוס. בקרוב תהיה אפליקציה מוטמעת של יס פלוס.

בין היתר, עבור קהל הצרכנים באזור המזרח התיכון ומדינות המפרץ, היא מציגה שיתוף פעולה ארוך שנים עם אפליקציית הסטרימינג המצליחה שאהד (Shahid). מדובר באפלקיציית תוכן בערבית עם ממשק דומה מאוד לזה של נטפליקס, שמציעה לציבור דובר הערבית הרבה מאוד תוכן . היא כמובן זמינה גם כאן בארץ לציבור הערבי ובכלל.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות