חבילת סיבים אופטיים: פרטנר גובה מחיר אטרקטיבי ללא דמי התקנה

מחיר חבילת סיבים אופטיים בפרטנר אטרקטיבי למי שגר בבניין

מחיר חבילת סיבים אופטיים בפרטנר עשוי להיראות גבוה יותר משל סלקום – אבל שימו לב לדמי ההתקנה שמשנים את התמונה (כאשר מדובר בדירה ולא בבית פרטי)

סיבים אופטיים בפרטנר - סטטיק בקמפיין לסיב פרטי
סיבים אופטיים בפרטנר - סטטיק בקמפיין לסיב פרטי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם נמאס לכם לגלוש לאט, אתם בטח שוקלים להתחבר לחבילת סיבים אופטיים. פרטנר, סלקום בזק, הוט, אנלימיטד… יש לכם הרבה אפשרויות, אבל שימו לב להבדל בין החברות. רובן גובות דמי התקנה. מי שלא גובה דמי התקנה על חבילת סיבים אופטיים בדירות בבניין  שיש בו מעל 4 יחידות דיור היא פרטנר (עבור התקנה בבניין עם 4 יח"ד או בית פרטי נגבים 500 ש"ח). פרטנר מציעה 3 חבילות סיבים במהירויות שונות ובמחירים שונים (90, 100 ו-120 ש"ח, לא כולל ציוד). בנוסף, היא מציעה גם חבילות טריפל במחירים קצת יותר גבוהים.

מה שמיוחד בחבילת סיבים אופטיים של פרטנר, כפי שאפשר לראות בקמפיין של סטטיק לפרייבט פייבר – הוא שמדובר בסיב פרטי שלא חולקים עם השכנים. עבור מי שרוצה לשדרג את חוויית הגלישה ולעבור לסיבים אופטיים, פרטנר מציעה חבילות גלישה בכמה מהירויות: 300 מגה, 600 מגה או 1GB.

אגב, קיימת גם חבילה במהירות של 3GB שעליה הכריזה פרטנר ביולי 2021 – אבל היא לא מופיעה באתר פרטנר ומי שמעוניין בה צריך לבקש אותה טלפונית מהנציג (ראו בהמשך).

כמה עולה חבילת סיבים אופטיים בפרטנר?

אז כמה תשלמו על סיבים אופטיים? שימו לב שהמחיר המלא לחבילת סיבים אופטיים בפרטנר, בדומה למחיר של חבילת סיבים אופטיים בסלקום, בזק, הוט ואחרות, הוא יותר גבוה ממחיר החבילה עצמה, כי יש להשתמש בנתב תומך. אפשר לשכור אותו מפרטנר בעלות של 25 ש"ח בחודש ואפשר לרכוש אותו באופן עצמאי.

מחיר סיבים אופטיים – פרטנר: מחירים (8.2.23)

חבילת סיבים אופטיים בפרטנר מהירות העלאה עלות חודשית
לתשתית וספק
עלות חודשית
לנתב
מחיר חודשי כולל נתב
מהירות 300MB 30MB 90 ש"ח 25 ש"ח 115 ש"ח
מהירות 600MB 60MB 100 ש"ח 25 ש"ח 125 ש"ח
מהירות 1GB 100MB 120 ש"ח 25 ש"ח 145 ש"ח
מהירות 3GB 250MB 259 ש"ח
חודש ראשון חינם
75 ש"ח כ-335 ש"ח

סיבים אופטיים – פרטנר

דמי התקנה

בניגוד לבזק, שגובה דמי התקנה מופרכים שהיא פורסת על פני 3 שנים, בפרטנר מבטיחים בדירה בבניין שיש בו יותר מארבע יחידות דיור התקנה חינם בכל המהירויות (למעט 3GB). כאמור, בבניין עם 4 יחידות דיור ובבית פרטי המחיר גבוה ודמי התקנה עומדים על 500 ש"ח (בדומה למחיר סיבים אופטיים בסלקום ובחברות אחרות).

להצצה במחירים שגובה בזק, היכנסו לכתבה מחירי סיבים אופטיים בבזק.

רוצים להצטרף לסיבים האופטיים?

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעת מחיר:

פרטנר מתחייבת למחיר קבוע, אבל לאחרונה ראינו שהיא העלתה מחירים לחבילות הטריפל – כך שלא בטוח שהיא תעמוד בהבטחה.

Private Fiber (סיב פרטי) – מה זה בכלל?

יתרון אחר הוא ה"פרייבט פייבר" (Private Fiber): סיב פרטי. יתרון זה ייחודי לפרטנר בזכות הטכנולוגיה שבה משתמשת החברה.

אז מה זה בעצם סיב אופטי בפרטנר שהוא סיב פרטי? פרטנר, כאמור, משתמשת בטכנולוגיית פריסה שונה משל המתחרות. פריסת סיבים אופטיים בפרטנר מתבצעת בטכנולוגיית P2P, שבה הסיב האופטי מגיע עד בית הלקוח.

זאת, לעומת טכנולוגיית GPON של פריסת סיבים, שבה משתמשות החברות האחרות – אנלימטד, סלקום, בזק והוט. בטכנולוגיית GPON הסיבים אופטיים מגיעים עד הבניין ומהבניין מתפצלים לבית הלקוח, כך שרוחב הפס מתחלק בין המשתמשים בו.

אמנם, טכנולוגית GPON נפוצה יותר בעולם, אך הסיבה היא שהיא זולה יותר להקמה. טכנולוגיית P2P עדיפה מבחינת הביצועים.

סיבים אופטיים בפרטנר – מחירים

רגע לפני שנרד לפרטים ולמחירים עבור מי שמחפש סיב אופטי של פרטנר, נזכיר כי בסופו של דבר, כדי שתוכלו להתחבר חייבת להיות תשתית פרוסה באזור שלכם. באתר פרטנר אפשר להזין את כתובת הבית ולבדוק אם יש במיקום זה תשתית סיבים פרטנר.

אגב, ניתן לרכוש באמצעות פרטנר גם חבילת סיבים אופטיים על תשתית של בזק. זאת, במסגרת מה שמכונה בלשון המקצועית "השוק הסיטונאי", שבו חברות תקשורת רוכשות את הזכות להשתמש בתשתית של בזק ומשווקות חבילות ללקוחות. במקרה כזה, מבחינת הלקוח העסקה מתבצעת מול פרטנר – ומאחורי הקלעים פרטנר מבצעת עסקה עם בזק.

פואנטה בטלגרם

השוואת סיבים אופטיים: פרטנר הרבה יותר זולה מבזק

כשמבצעים השוואת חבילות סיבים אופטיים, חייבים להסתכל על כל העלויות ולא רק על דמי השימוש החודשיים. העלות הכוללת מורכבת מדמי שימוש חודשיים, מעלות הנתב ומדמי ההתקנה (אם ישנם).

בזק כרגע הכי יקרה, ואפילו המהירות הנמוכה עולה שם 130 ש"ח, לא כולל הנתב ודמי ההתקנה.

עד לאחרונה, בזק גבתה מאות שקלים על דמי התקנה בבניין מגורים וסכום מופרך עוד יותר על התקנה בבית פרטי. את התשלום היא חייבה לפרוס על פני 3 שנים, מה שמייקר את ההוצאה החודשית וגם כובל את הלקוח. כעת בזק קת התקפלה והוזילה את מחיר ההתקנה בבית פרטי למחיר של כ-250 ש"ח – אבל עדיין דורשת התחייבות לשלוש שנים. כאמור, בפרטנר כלל לא גובים דמי התקנה על סיבים אופטיים בבניין.
מחיר ההתקנה בבית פרטי עומד על 500 ש"ח, וחבל שפרטנר יישרה איתה קו.

חשוב להדגיש כי דמי התקנה הם המצאה של בזק, שהוט הלכה בעקבותיה והחליטה לאמץ גם היא.

בנוסף, מומלץ לבדוק לכמה זמן החברה מתחייבת להשאיר את המחיר והאם הוא יתייקר כעבור שנה.

כשמסתכלים על כל התמונה, פרטנר מתגלה כמשתלמת יותר מבזק. ומה לגבי הוט? בהוט אוהבים להציע מחיר מוזל לתקופה הראשונה ואז לייקר אותו. בשנה הראשונה חבילת סיבים אופטיים בהוט עשויה להיות יותר זולה, אבל כעבור שנה המחיר עולה. בהסתכלות לטווח ארוך, המחיר לסיבים אופטיים בפרטנר זול יותר. כך למשל, המחיר של פרטנר לחבילה במהירות 600MB עומד על כ-125 ש"ח בחודש, כולל הנתב – והוא דומה למחיר של סלקום. בפרטנר מבטיחים שהמחיר קבוע ולא מתייקר אחרי שנה, ובסלקום מדברים על "מחיר ללא פקיעה" – ניסוח קצת מעורפל של החברה.

דוגמה למחירי חבילות סיבים אופטים

מהירות פרטנר סלקום בזק הוט
600MB 100 ש"ח
(125 ש"ח
כולל נתב)
100 ש"ח
(125 ש"ח כולל נתב)
דמי התקנה: 10 ש"ח בשיטת חיוב-זיכוי ל-3 שנים)
כ-160/173 ש"ח לחודש בשנה הראשונה, כולל נתב ודמי התקנה.
אח"כ 200 ש"ח בחודש
95 ש"ח לחודש
(115 ש"ח כולל נתב), למשך שנה. לאחר מכן 140 ש"ח בחודש
+45 ש"ח דמי התקנה

 

בשורה התחתונה, לפי בדיקת פואנטה, חבילת סיבים אופטיים בפרטנר פייבר היא חבילה הרבה יותר זולה מחבילת סיבים אופטיים בבזק. המחיר שלה דומה למחיר בסלקום ולאורך זמן נמוך יותר מחבילת סיבים אופטיים בהוט.

סיבים אופטיים של פרטנר – כיום זמינים לכ-32% ממשקי הבית

פרטנר פייבר הושקה באוגוסט 2017. לפי הדוחות לרבעון השלישי של שנת 2022, משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב-900 אלף, עלייה של 63 אלף ברבעון השלישי. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 929 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.

בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-268 אלף מנויים, עלייה של 18 אלף מנויים ברבעון השלישי. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 277 אלף מנויי סיבים אופטיים – המספר הגבוה בשוק.

לחברה יש פריסה בנהריה, אילת, עפולה, מעלה אדומים, ירושלים, באר שבע, שדרות, אשדוד, אשקלון, לוד, תל אביב, נס ציונה, ראשון לציון, רחובות, פתח תקווה, כפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון, נתניה, מודיעין, חיפה, קריית מוצקין ועוד.

לחברות האינטרנט פחות משתלם לפרוס את התשתית בבתים פרטיים, ולכן עיקר הפריסה היא בבנייני מגורים. לאחרונה, החלה פרטנר להרחיב את פרישת הסיבים האופטיים גם ליישובים המאופיינים בבנייה נמוכה של צמודי קרקע באמצעות הסכמים כוללים עם יישובים ומועצות כדוגמת היישוב אורנית, שבחר בפרטנר לביצוע פרויקט רישות מלא לכלל משקי הבית ביישוב ולמוסדות המועצה. מהלך דומה בוצע ביישובים עומר ובלהבים.

סיבים אופטיים – פרטנר מציעה גם 3GB למי שממש רוצה

כאמור, אם אתם ממש לחוצים על גלישה במהירות גבוהה במיוחד, יש לפרטנר סיבים אופטיים במהירות 3GB. מדובר בחבילה חסרת תקדים במהירותה, אשר פרטנר הכריזה עליה אחרי שבזק השיקה גלישה במהירות 2.5GB. כיום לא ברור כמה מנויים, אם בכלל, קיימים למהירות העצומה הזאת.

מדובר במהירות שאין לה מקבילה כיום אצל אף ספקית אחרת, והמחיר עומד כ-260 ש"ח בחודש – לא כולל הנתב (כ-335 ש"ח כולל נתב).

סיבים אופטיים במהירות 3GB של פרטנר – פרטים ומחירים

הנה כמה תשובות לשאלות בנוגע לגלישה בסיבים האופטיים של פרטנר במהירות 3GB:

נתב

כדי לגלוש במהירות זו יש צורך בנתב תואם, אשר אפשר לשכור מפרטנר במחיר של 75 ש"ח בחודש למשך 36 חודשים. מדובר בתוספת די משמעותית לעלות החבילה, ובסופו ש לדבר הצרכן משלם על הנתב הזה 2,700 שקל במשך 3 שנים.

אפשר גם להשתמש בנתב פרטי.

מהירות בפועל

מהירות הגלישה המובטחת היא עד 3GB. המהירות בפועל תלויה גם ביכולות ציוד הקצה (מחשב ניד או נייח, סמארטפון, טאבלט וכו').

מהירות ההעלאה הרבה יותר נמוכה

המהירות שפרטנר מציעה – כמו כל חברות האינטרנט – אינה סימטרית, מה שאומר שמהירות ההורדה היא אמנם עד 3 ג'יגה, אך מהירות ההעלאה (למי שלמשל מעלה סרטונים לרשת) היא של 250MB.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

זמינות

המהירות החדשה זמינה בכל מקום בו קיימת תשתית פרטנר פייבר. כיום מדובר בעשרות ערים ברחבי הארץ, מנהריה ועד אילת.

"אנחנו פורשים בכל הארץ: נהריה, אילת, שדרות, באר שבע, אשדוד, חיפה, קריית מוצקין, עפולה, ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, פתח תקווה ובעוד עשרות ערים", אומר תמיר אמר, המשנה למנכ"ל פרטנר ומנהל פעילות הסיבים.

רוצים עוד טיפים על סיבים אופטיים? האזינו לפודקאסט טריפל


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. בזק לא ראויה בכלל שנתחבר אליה. אחרי שנים רבות במהלכן החברה מנעה במכוון להפעיל את הרשת ואחרי שמתברר, שמדובר בחצי עבודה כי הרשת אינה סיב אופטי עד לבית הלקוח והמחיר החצוף מבוקש עבור חיבור תשתית מי שמתחבר הוא כרנאה בו ור וצרכן אדיוט

נגישות