מפעל הפיס הטבות השתנו ופרסי מנוי מפעל הפיס צומצמו בלי ששמתם לב! I פואנטה

מפעל הפיס הטבות למנויים: הפרסים צומצמו והתנאים הורעו בלי ששמתם לב

מנוי מפעל הפיס נשמע בפרסומת של ערן זרחוביץ' כמו גן עדן – אבל ממש לאחרונה חלו כמה שינויים גם בפרסים וגם בהטבות מנוי פיס. כל הפרטים – בפואנטה

מפעל הפיס הטבות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הטבות מפעל הפיס נראות מפתות, נכון? אם צפיתם בפרסומת המצחיקה של ערן זרחוביץ' למנוי פיס, יש סיכוי שהשתכנעתם שאין דבר יותר משתלם מהטבות מנוי פיס. מה שהפרסומת לא מספרת זה שחלק מהפרסים בהגרלת הפיס צומצמו וגם מימוש הטבות מנוי פיס השתנה.

כך למשל, החל מינואר 2021 מספר הזוכים בפרס השביעי בגובה 60 ₪ ירד בחצי – מ-54 ל-27 בלבד, וסכום הפרסים המחולקים בפרס השביעי ירד ב-50%.

השינוי הזה משמעותי, כי הסכום של 60 ש"ח הוא בדיוק עלות חודשית של מנוי פיס, כך שכעת הרבה פחות אנשים יכולים לזכות בפרס שמכסה עבורם את עלות מנוי פיס.




גם מתכונת הפרס השני (מכונית הפרס) שונתה, כך שבמקום להגריל שתי מכוניות, תתבצע הגרלה של שתי זכיות ב-150,000 ₪. בסך הכל מדי חודש יזכו 10 מנויים בפרס הזה.

מנוי מפעל הפיס – הטבות שאתן קונים בהרבה כסף

אל תתבלבלו – הטבות מפעל הפיס הן בעצם הטבות שאתם קונים כמנויי מפעל הפיס. לכן, לא פחות מקומם מה שמפעל פיס עשה בנוגע למעמד של המנויים.

למה הכוונה?

לפני כשנתיים מפעל הפיס החליט להפוך את מנוי פיס לסוג של מועדון צרכנות – כך שמנויי מפעל הפיס יכולים גם לקבל הטבות כמו הנחות על קניות ברשתות, הנחות על כרטיסי כניסה לאירועים ומופעים, הנחות על קניית מזון ועוד.

> בפואנטה לא צריך מנוי – הצטרפו לקבוצת המבצעים >> 

זה נשמע טוב, עד שמבינים איך זה עובד.

מנוי מפעל הפיס עובד בשיטה שמזכירה את מועדון הנוסע המתמיד. כל המנויים זכאים להטבות מפעל הפיס, אבל ככל שיש להם יותר ותק או יותר כרטיסי מנוי – כך הם יכולים להיות זכאים ליותר הטבות. ממש לאחרונה, בתחילת מרץ 2021, שינה את ההגדרה של המעמדות וביטל את המעמד הנמוך ביותר, כך שעכשיו המנויים יצטרכו לחכות הרבה יותר שנים כדי להשתדרג בסולם המעמדות של מנוי מפעל הפיס.

מפעל הפיס מאוד רוצה שאנשים יעשו 3 מנויים ויותר – ולכן מציע למנויים האלה אפשרות לממש יותר הטבות, רק שצריך לזכור ש-3 מנויים עולים 180 שקל בחודש, שהם 2,160 ש"ח בשנה!

מבצעים בפואנטה

 

צריך גם לזכור שאמנם יש למנויי מפעל הפיס הטבות שכוללות הרבה הנחות, אבל אי אפשר לצבור את ההטבות מחודש לחודש, ורוב האנשים לא באמת מממשים את כל ההטבות כל חודש (למשל, הנחה לרולדין, הנחה לדומינו'ס פיצה וכו').

מה המשמעות של שינוי מעמדות מפעל הפיס?

  • מעמדות מנוי פיס עד מרץ 2021: כחול, כסף, זהב, זהב 2 ופלטינום.
  • מעמדות מנוי פיס ממרץ 2021: כסף, זהב, זהב פלוס ופלטינום.

עד מרץ 2021, המעמד הנמוך ביותר היה מנוי פיס "כחול". אפשר היה להשתדרג למנוי כסף אחרי 3 שנים וכך לקבל יותר הטבות. החל ממרץ 2021, מפעל הפיס הרע את התנאים – כך שהמעמד הכחול בוטל. המעמד הנמוך ביותר הפך ל"כסף" – והמנוי תקוע במעמד הזה במשך 7 שנים (!).

לאן נעלם מנוי פיס כחול?

המעמד הנמוך ביותר עד מרץ 2021 המעמד הנמוך ביותר ממרץ 2021
כחול כסף
עלות שנתית 720 ש"ח 720 ש"ח
מספר כרטיסי מנוי 1 1
ותק בשנים עד 3 שנים עד 7 שנים
זכאות חודשית להטבות כלליות ולהטבות מזון 6 3+3
זכאות חודשית להטבות "סרטים ועוד" 6 6
זכאות להטבות VIP
סה"כ זכאות חודשית להטבות 12 12

מנוי זהב שונמך

בנוסף, המעמד של מנוי זהב שונמך – ובמקום לקבל 16 הטבות בחודש, הוא מקבל 14 הטבות בחודש. רק מי שיש לו מעמד זהב פלוס, כלומר מחזיק ב-2 כרטיסי מנוי פיס, מקבל 16 הטבות בחודש.

מעמד זהב
עד מרץ 2021
מעמד זהב
ממרץ 2021
עלות שנתית 720 ש"ח 720 ש"ח
מספר כרטיסי מנוי 1 1
ותק בשנים מעל 7 שנים מעל 7 שנים
זכאות חודשית להטבות כלליות ולהטבות מזון 8 4+4
זכאות חודשית להטבות "סרטים ועוד" 8 6
זכאות להטבות VIP
סה"כ זכאות חודשית להטבות 16 14

 

אילו הטבות מקבל מנוי פיס במעמד זהב פלוס?

שינוי נוסף שנוגע למנוי פיס במעמד זהב הוא התלות במספר הכרטיסים. עד מרץ מנוי זהב היה מוגדר מי שיש לו ותק של 7 שנים ומעלה או מי שיש לו 2 כרטיסים. כעת מי שיש לו שני כרטיסים מוגדר כבעל מעמד זהב פלוס, והוא זכאי גם לשתי הטבות VIP.

העלות החודשית למנוי פיס כזה היא 120 ש"ח בחודש – הרבה מאוד כסף. בחישוב שנתי, אם תשלמו למפעל הפיס 1,440 ש"ח בשנה, תהיו זכאים לקבל מעמד של מנוי זהב פלוס. שוב, המסקנה היא שבמפעל הפיס הטבות נתפסות כצ'ופר, אבל בפועל משךמים עליהן הרבה כסף מדי חודש כחלק מדמי המנוי.

מעמד זהב 2
עד מרץ 2021
מעמד זהב פלוס
ממרץ 2021
עלות שנתית 1,440 ש"ח 1,440 ש"ח
מספר כרטיסי מנוי 2 2
ותק בשנים ללא קשר לוותק ללא קשר לוותק
זכאות חודשית להטבות כלליות ולהטבות מזון 8 5+5
זכאות חודשית להטבות "סרטים ועוד" 8 6
זכאות להטבות VIP 2
סה"כ זכאות חודשית להטבות 16 16 + 2 VIP

 

מנוי פלטינום – כמה הטבות מפעל הפיס תקבלו תמורת 2,160 ש"ח בשנה?

מעמד פלטינום
עד מרץ 2021
מעמד פלטינום
ממרץ 2021
עלות שנתית 2,160 ש"ח 2,160 ש"ח
מספר כרטיסי מנוי 6 6
ותק בשנים ללא קשר לוותק ללא קשר לוותק
זכאות חודשית להטבות כלליות ולהטבות מזון 8 6+6
זכאות חודשית להטבות "סרטים ועוד" 8 6
זכאות להטבות VIP 4
סה"כ זכאות חודשית להטבות 16 18 + 4 VIP

 

במילים אחרות, זה נכון שתמצאו במקרה של מנוי מפעל הפיס הטבות, אפילו שוות, אבל שימו לב שמפעל הפיס עשה כמה שינויים לאחרונה.

באופן כללי, בכל מנוי שאתם עושים, תמיד כדאי לבדוק כמה הוא באמת עולה לכם והאם אתם באמת צריכים אותו. הטבות מנוי פיס כוללות מגוון רחב של הנחות ושוברים, כמו הנחות לדומינו'ס פיצה, לרמי לוי או לרשת רולדין, אבל העלות של המנוי גבוהה.

פואנטה בטלגרם

מנוי פיס – כמה זה עולה?

מפעל הפיס מציע כידוע סוגים שונים של הגרלות, כמו לוטו, צ'אנס, חישגד, 123 והגרלת הפיס. הגרלת הפיס היא היחידה שאפשר לעשות לה מנוי. המנוי בוחר מספר מזל בן 6 ספרות, ואם המספר שלו עולה בגורל, הוא יכול לזכות בפרסים שונים – החל מסכום פעוט ועד סכום גבוה מאוד או פרס אחר (כמו חופשה או רכב).

עלותו של מנוי פיס היא 60 ש"ח בחודש.

המנוי משתתף בהגרלות המנויים המתקיימות בכל חודש (60 הגרלות בשנה). מדובר ב-5 הגרלות בכל חודש ו-12 הגרלות בונוס חודשיות בהן זוכים בחופשות זוגיות בחו”ל.

גובה הפרסים נע בין 60 ש"ח ל-1.5 מיליון ש"ח – וכמובן שסיכויי הזכייה קטנים ככל שהפרס גדל.

מנוי מפעל הפיס הטבות – אילו סוגי הטבות יש?

במפעל הפיס מחלקים את ההטבות לכמה קטגוריות – הטבות מזון, הטבות כלליות והטבות לבתי קולנוע (סרטים בהנחה).

יש מגבלה על מספר הטבות מנוי פיס שמותר לנצל מדי חודש, וכאמור, הן עולות ככל שמעמד המנוי עולה.

כמובן שכעת בתקופת הקורונה, הטבות לבתי קולנוע אינן רלבנטיות, אבל בימי שגרה מנוי פיס מקנה הנחה לכרטיס קולנוע במגוון בתי קולנוע.

בשורה התחתונה – נקודה למחשבה על מנוי מפעל הפיס

כאשר לפני כשנתיים החליט מפעל הפיס להפוך את מנוי פיס למועדון הטבות, הוא רצה לייצר מועדון צרכנות עם שוברים והנחות דומים לאלה שמקבלים עמיתי חבר או מועדוני צרכנות אחרים. אבל יש הבדל מהותי – מדובר במועדון הרבה יותר יקר. המטרה של מפעל הפיס היא שהמנויים ירגישו שהם מקבלים ערך של הנחות ולא סתם משלמים על מנוי להגרלת פיס שבה יש מעט זוכים, אולם המנויים צריכים להבין שמדובר במועדון שעולה להם הרבה כסף, וסיכויי הזכייה בהגרלת הפיס בפרסים השווים הם סיכויים קטנים. המשמעות היא שהם פשוט מצטרפים למועדון צרכנות מאוד מאוד יקר.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות