יש לכם ביטוח חיים? שימו לב לרפורמה שתעזור לכם לשלם פחות לאורך זמן

יש לכם ביטוח חיים? שימו לב לרפורמה שתעזור לכם לשלם פחות לאורך זמן

כמה אתם משלמים על ביטוח חיים? האם קיבלתם הנחה? והאם היא עדיין בתוקף? נכון, אין לכם כוח להתעסק בזה, אבל הנה מידע שיחסוך לכם כסף

הנחה על ביטוח חיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם ביטוח חיים שרכשתם לפני כמה שנים, יש סיכוי גבוה שכאשר רכשתם את הפוליסה קיבלתם הנחה על ביטוח חיים – אך ההנחה הזאת הסתיימה וכעת אתם משלמים הרבה יותר. אתם לא לבד. אחת הדרכים המקובלות והנפוצות לשכנע לקוחות לרכוש ביטוח בחברה מסוימת ולהעדיף את הפוליסה על פני פוליסה של חברה ארחת, היא באמצעות הנחות. אלא שההנחות האלה מוגבלות בזמן. חברות הביטוח סומכות על זה שהמחיר הנמוך המובטח לתקופה קצרה יפתה את הלקוח, והוא ישכח כעבור כמה שנים לרענן את הביטוח. אם תביטו כעת בפוליסת ביטוח החיים שלכם, תופתעו לגלות שהמחיר עלה – ולא רק בגלל שהתבגרתם. ההמלצה שלנו היא כמובן לעשות השוואה עדכנית ולחפש פוליסה משתלמת יותר. ואם יציעו לכם שוב הנחה על ביטוח חיים, הפעם ההנחה הזאת תהיה חייבת להישאר קבועה. זאת, לאור רפורמה של רשות שוק ההון, המחייבת את חברות הביטוח לשמר את ההנחה על ביטוח חיים לכל אורך תקופת הפוליסה.

הנחייה חדשה: הנחה על ביטוח חיים תינתן לכל תקופת הביטוח

לפי טיוטת הוראה שפרסמה רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, הנחות בביטוחי חיים יינתנו למשך כל תקופת הביטוח.

ההנחות שיינתנו בביטוחי החיים לא יקטנו ממועד רכישת פוליסת הביטוח וכל עוד הפוליסה בתוקף.

ההוראה צפויה למנוע מקרים שבהם מבוטחים רוכשים ביטוח חיים לתקופת זמן ארוכה בעוד שההנחה שניתנת להם מסתיימת לאחר שנים ספורות.

באופן הזה, כאשר אתם מתלבטים בין כמה הצעות של פוליסות ביטוח חיים ומציעים לכם הנחה על ביטוח חיים – תוכלו להבין כמה תשלמו לכל אורך התקופה. המידע הזה חיוני לצורך השוואת ביטוח חיים בצורה מדויקת, שמביאה בחשבון את המחיר המלא והאמיתי. מן הסתם, ביטוח חיים הוא ביטוח שאמור ללוות אתכם שנים ארוכות, וכאשר ניתנת הנחה מוגבלת בזמן, הלקוח מתקשה לבצע השוואה מדויקת. הוראה זו צפויה לשפר את השקיפות לציבור המבוטחים באשר לעלויות המוצר לאורך זמן, להגביר את יכולת ההשוואה של מוצרי הביטוח ולאפשר מחירים תחרותיים לאורך כל תקופת ביטוח החיים.

השוואה נכונה של ביטוח חיים היא השוואה שלוקחת בחשבון את המחיר המלא, את ההשתתפות העצמית ואת הכיסויים. לא כדאי לחפש את הפוליסה הזולה ביותר, אלא את המשתלמת ביותר.

הנחה על ביטוח חיים רגיל או ביטוח חיים למשכנתא

שימו לב שמדובר ברפורמה שתקפה בכל מקרה שבו אתם רוכשים ביטוח חיים, בין אם ביטוח חיים רגיל ובין אם ביטוח חיים למשכנתא. במידה שאתם מקבלים את ההצעה דרך הבנק שבו אתם נוטלים משכנתא, בדקו את הנושא הזה. אמנם, לעתים קרובות נוטלי המשכנתא שקועים עד הצוואר במסמכים ובביורוקרטיה, ואמנם כשנוטלים הלוואה של מאות אלפי שקלים, הביטוח נראה כמו כסף קטן – אבל זה מצטבר להרבה כסף לאורך השנים.


לעוד טיפים שווים שיחסכו לכם כסף, עקבו אחרי פואנטה בטלגרם >

בואו נהיה חברים גם בפייסבוק. לחצו כאן


וגם: ההנחיה שתמנע מהסוכנים לעשות סיבוב על הלקוח

תופעה אחרת שרשות ההון מנסה לשים לה סוף, או לפחות לצמצם אותה, היא התופעה שבה סוכנים משכנעים לקוחות להצטרף לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל להשקעה – אשר כעבור זמן קצר מתבטלים. הסוכנים מקבלים על כל לקוח שהם מצרפים לאפיקים הללו עמלה, ולעתים קרובות הם משכנעים את הלקוח להצטרף לאפיק שכעבור זמן קצר התנאים שלו משתנים.

טיוטת ההוראות קובעת שסוכן ביטוח שמכר ללקוח ביטוח חיים או קופת גמל (כלומר – קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל להשקעה וכיו"ב) יחזיר חלק מעמלת המכירה שקיבל אם במהלך שש שנים מהמכירה המוצר בוטל או שכספי החיסכון בו נוידו למוצר חיסכון אחר.

הוראה זו צפויה להקטין תמריצים שליליים ולא מידתיים שעשויים להיות לסוכני ביטוח לנייד או להעביר את הפוליסה או הקופה מתוך שיקולים שאינם תואמים בהכרח את טובת הלקוח.

התוצאה הצפויה של ההוראה היא הפחתה של ניגודי העניינים בתיווך בתחומי ביטוח החיים והחיסכון וכן הוזלה של פרמיות הביטוח ושל דמי הניהול לרווחת ציבור המבוטחים והחוסכים.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות