התשובה של גוגל ל-ChatGPT: צ'אטבוט ששמו בארד (BARD)

התשובה של גוגל ל-ChatGPT: צ'אטבוט ששמו בארד (BARD)

מנכ"ל גוגל חושף מתי תוכלו לשאול את "בארד" שאלות ואיך BARD יוכל לתת תשובות אמינות. בנוסף, בקרוב הבינה המלאכותית תשתלב בתוצאות החיפוש של גוגל

בארד BARD
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה היה מהר.. מנכ"ל גוגל חושף היום את בארד (BARD), הצ'אטבוט מבוסס הבינה המלאכותית שייתן מענה ל-ChatGPT. המענה מגיע חודשיים בלבד אחרי שחברת OpenAI השיקה את ChatGPT – הצ'אטבוט "הקוסם" שמאפשר לקבל תשובות והדרכות כמעט בכל נושא. בגוגל היו חייבים להגיב מהר, שכן המתחרה הגדולה שלה מיקרוסופט היא המשקיעה הגדולה בהיקף של 10 מיליארד דולר בצ'אט GPT.

אז מהו BARD?

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, כתב בבלוג פוסט כי השירות יהיה זמין לציבור הרחב כבר בשבועות הקרובים. "עבדנו על שירות AI מבוסס שיחות המופעל על ידי LaMDA, שאנו קוראים לו בארד", הוא אומר. "היום אנו עושים צעד נוסף קדימה על ידי פתיחתו לבודקים מהימנים לפני הפיכתו לזמין יותר לציבור בשבועות הקרובים".

LaMDA הוא מודל שגוגל החלה לפתח לפני שנתיים בתחום יכולות השפה והשיחה.

לדברי פיצ'אי, בארד מבקש לשלב את היידע הנרחב הקיים בעולם, עם הכוח, האינטליגנציה והיצירתיות של מודל השפה של גוגל: "הוא מסתמך על מידע מהאינטרנט כדי לספק תגובות מעודכנות ואיכותיות". פיצ'אי נותן דוגמה לשימושים של בארד: "הוא יכול לעזור להסביר לילד בן 9 תגליות חדשות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב של נאס"א, או לתת לך תרגילים שישפרו את היכולות שלך בהתאם  לספק מידע על החלוצים הטובים ביותר בכדורגל כרגע, ואז להציג את שחקני הפוטבול הטובים ויותר ולהרכיב עבורך סט אימונים שמתבסס על הכישורים שלהם, כך שתשפר את המיומנויות שלך".

פואנטה בטלגרם

בשלב ראשון, גוגל תשחרר את הגרסה הקלה של LaMDA, שדורשת פחות כוח מחשוב: "זה מאפשר לנו להתאים ליותר משתמשים ולקבל יותר משוב", הם מסבירים. "נשלב משוב חיצוני עם בדיקות פנימיות משלנו כדי לוודא שהתוצאות שבארד מציג עומדות ברף גבוה מבחינת איכות התשובות והאמינות שלהם".

ואכן, אחד האתגרים של גוגל יהיה באמת לספק מידע אמין, לאור העובדה שהרשת מלאה באתרים שאינם מספקים מידע מהימן, מעתיקים מידע לא מאומת ועוד. גם CahtGPT כבר הוכיח שלצד המידע המדויק שהוא מסוגל להפיק, הוא יכול גם לספק תשובות שגויות לחלוטין. במקרה של גוגל, פגיעה פוטנציאלית כזאת במוניטין עלולה להיות הרסנית, והיא חייבת לנקוט משנה זהירות.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

בארד: שילוב של בינה מלאכותית המנוע החיפוש

פיצ'אי הסביר לגבי השילוב בין החיפוש במנוע החיפוש של גוגל לבין התשובות שאפשר לקבל באמצעות בארד. "כשאנשים חושבים על גוגל, הם חושבים לעתים קרובות לפנות אלינו לקבלת תשובות עובדתיות מהירות, כמו "כמה קלידים יש לפסנתר?", אבל יותר ויותר אנשים פונים לגוגל כדי לקבל תובנות והבנה עמוקות יותר – כמו, "האם קל יותר ללמוד את הפסנתר או הגיטרה, וכמה תרגול צריך כל אחד?". למידה על נושא כזה עשויה לדרוש מאמץ רב כדי להבין מה אתה באמת צריך לדעת, ולעתים קרובות אנשים רוצים לחקור מגוון רחב של דעות או נקודות מבט", מסביר פי'צ'אי. "בינה מלאכותית יכולה להיות מועילה ברגעים אלה, ולסנתז תובנות לשאלות שבהן אין תשובה אחת נכונה. בקרוב, תראו בחיפוש תכונות המופעלות על ידי AI, שמזקקות מידע מורכב ונקודות מבט מרובות לפורמטים קלים לעיכול, כך שתוכל להבין במהירות את התמונה הגדולה וללמוד יותר מהאינטרנט: בין אם זה הצגת נקודות מבט נוספות, כמו בלוגים של אנשים שמנגנים גם בפסנתר וגם בגיטרה, ובין אם באמצעות העמקה בזווית שקשורה לנושא החיפוש, למשל, איך להתחיל לנגן. תכונות ה-AI החדשות האלה יתחילו להופיע בחיפוש של גוגל בקרוב".

תהיו חברים, עקבו אחרינו בפייסבוק >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות