POCO X3 GT: דגם פוקו של שיאומי הוא סלולרי טוב בפחות מ-1500 ש"ח

POCO X3 GT: פוקו של שיאומי הוא סלולרי טוב בפחות מ-1500 ש"ח

POCO X3 GT: דגם פוקו של שיאומי הוא סלולרי ב-1500 שקל עם מסך איכותי וסוללה חזקה. איך המצלמות והאם כדאי לקנות אותו? היכנסו לסקירה בפואנטה

POCO X3 GT סלולרי ב-1500 שקל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם יש חברה שמקפידה להשיק בכל כמה שבועות סמארטפון חדש, הרי שזו שיאומי, כשהקו המנחה הוא בדרך כלל טלפון סלולרי טוב וזול. גם POCO X3 GT הוא כזה. הוא מגיע עם סוללה חזקה מאוד, מטען מהיר מאוד, מסך טוב, תמיכה דור 5, סאונד מפתיע, עמידות למים ואבק ומעבד מתקדם. גם המצלמות עושות עבודה טובה, אם כי כמובן שלא ברמה של מצלמות במכשירים שעולים 4000 שקל… עבור מי שמחפש סלולרי עד 1,500 שקל, זה יופי של מכשיר עם מעט מאוד פשרות. למעשה, אפשר למצוא אותו גם בפחות מ-1300 ש"ח.

למי שקצת מבולבל מכל השמות והדגמים, נזכיר כי פוקו הוא מותג של שיאומי, אשר נקרא בעבר פוקופון. הדגם הראשון שלו זכה להצלחה מסחררת בזכות מחיר נמוך וחומרה חזקה, וגם בדגם פוקו X3 GT שיאומי מציעה סמארטפון עם סוללה חזקה ומעבד טוב – במחיר ממש לא גבוה. למעשה, מדובר בגרסה מערבית למכשיר שיצא בסין תחת השם רדמי נוט 10 פרו (שהוא לא הדגם של רדמי NOTE 10 PRO שנמכר בארץ).

פוקו X3 GT – מסך

פוקו X3 GT הוא סמארטפון עם מסך גדול של 6.6 אינץ' ברזולוציה של FHD. זה אינו מסך AMOLED כמו שאנחנו רואים את המתחרים סמסונג גלקסי A72 או גלקסי A52, אלא מסך LCD. למרות זאת, יש לו איכות תצוגה מרשימה, צבעים עשירים וקצב רענון של עד 120 הרץ – כך שהמסך מוצלח מאוד. קצב הרענון של המסך משתנה באופן אוטומטי בהתאם ליישום שפועל במכשיר וכך נמנע מצב של זלילת הסוללה.

מבחינת מיגון, בדגם זה מדובר בגורילה גלאס ויקטוס – החומר העמיד ביותר של קורנינג כיום.

החיסרון של המסך הוא התצוגה באור שמש ישיר. רמת הבהירות נמוכה יחסית ועומדת 430 ניט במצב אוטומטי ו-530 ניט במצב ידני. זה מקשה כאשר רוצים לעבוד עם הטלפון בחוץ בשמש.

חיסרון אחר הוא שבמסך לא מוטמע מנגנון זיהוי טביעת אצבע – למרות שיש לשיאומי דגמים רבים שכן נפתחים כך. זיהוי טביעת האצבע מוטמע בכפתור ההפעלה בצד הטלפון. הוא אמנם עובד טוב, אבל למיקום הזה יש גם חסרונות.

POCO X3 GT – חומרה וממשק

המעבד שמשולב כאן אינו מעבד סנאפדרגון של קוואלקום, אלא מעבד של המתחרה מדיאטק (MediaTek). מדובר בדגם Dimensity 1100 (דיימנסיטי 1100), התומך ב-5G. זה אינו מעבד הדגל של מדיאטק, אשר מציעה גם את דיימנסיטי 1200, אבל הוא אחד המעבדים החזקים שלה. כתוצאה מכך, POCO X3 GT הוא סמארטפון שעובד מהר מאוד ומתאים גם לגיימינג. עם זאת, הוא גם מתחמם – וזאת למרות ששיאומי השקיעה הרבה מאמץ במנגנון הקירור של הדגם הזה של POCO.




המכשיר נמכר עם זיכרון עבודה של 8GB RAM ובנפחי אחסון של 128GB או 256GB.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11 והממשק הוא MIUI 12.5 של שיאומי.

מצלמות

למכשיר יש 3 מצלמות אחוריות ומצלמה קדמית. צילום סרטוני וידאו במצלמה האחורית מתבצע באיכות 4K.

  • מצלמה עיקרית של 64MP
  • מצלמה עם עדשה רחבה של 8MP
  • מצלמת מאקרו של 2MP
  • מצלמה קדמית של 16MP

הטלפון מאפשר בחירה בין מצב של HDR למצב ללא.

בבדיקה שלנו התמונות יצאו יפות ומדויקות באור יום. התאורה טובה, הצבעים חיים והתוצאה בהחלט טובה.  במצב לילה הדיוק פוחת.

פואנטה בטלגרם

שיאומי הטמיעה כאן פילטרים המבוססים על בינה מלאכותית ותכונת VLOG חדשה שמייצרת סרטונים קצרים המותאמים לטיקטוק ושאר הרשתות החברתיות.

סוללה וטעינה

שיאומי בדרך כלל לא מאכזבת עם הסוללות – וגם כאן היא עומדת בציפיות. POCO X3 GT הוא מכשיר שגם מגיע עם סוללה חזקה של 5,000 מילימאפר שעה וגם עם מטען מהיר מאוד (בניגוד לאייפון או לסמסונג גלקסי S21 שעולים הרבה יותר ומגיעים ללא מטען).

 

הסוללה מאפשרת לעבוד עם הטלפון כמעט יומיים ללא טעינה (בשימוש יומיומי רגיל שכולל גלישה ברשתות חברתיות, צפייה בתוכן, שיחות, צילום תמונות סטילס ועוד).

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

המטען המהיר מאפשר לטעון את המכשיר טעינה מלאה תוך כ-42 דקות.

מה עוד יש ומה חסר בפוקו X3 GT?

תמיכה בדור 5

כאמור, פוקו X3 GT הוא סמארטפון דור 5. לתמיכה בגלישה ב-5G יש משמעות רק אם אתם נמצאים במקום שיש בו פריסת דור 5, חברת הסלולר שלכם תומכת בה ויש לכם חבילת דור 5. כיום אפשר להצטרף לחבילת 5G בחברות הסלולר כמעט כולן (למעט אקספון), אבל הן יקרות יותר מהחבילות האחרות ולכן מי שהנושא הזה לא חשוב לו, לא חייב להצטרף לחבילת דור 5 ולשלם יותר. בכל מקרה, מי שזה כן חשוב לו או חושב שירצה לגלוש בדור 5, זקוק לסמארטפון שתומך בזה, וכאן אפשר לקבל זאת.

עמידות למים ואבק

POCO X3 GT עמיד למים ולאבק בתקן IP56. בעבר מכשירים במחיר כזה של שיאומי לא נמכרו עם חסינות למים ואבק, אך לאחרונה החברה מוסיפה את התכונה הזאת כדי להתמודד עם התחרות. בכל מקרה, זהו תקן קצת נמוך יותר מהתקן של מכשירי יוקרה, העומד על IP68.

סאונד

הצליל שמפיק POCO X3 GT מפתיע לטובה גם מבחינת צליל וגם מבחינת עוצמה. למכשיר יש שני רמקולים, האחד בחלקו העליון והאחד בחלקו התחתון, המפיקים שניהם צליל שווה בעוצמתו ובאיכותו. מדובר בתכונה די מפתיעה גם ביחס לדגמים אחרים של שיאומי וגם ביחס למתחרים.

NFC

המכשיר כולל שבב NFC, מה שאומר שאפשר לבצע תשלום בטאפ (תשלום ללא מגע). כיום כידוע ניתן לשלם בסלולרי כמעט בכל חנות וכמובן לשלם בסלולרי בתחבורה ציבורית, כך ש-NFC הוא תכונה חיונית.

שקע אוזניות

אם יש משהו שאפל וסמסונג גזלו מהצרכנים והם לא סולחים להן עליו – זה שקע האוזניות הסטנדרטי (3.5 מ"מ). משום מה, גם שיאומי בחרה לבטל בדגם POCO X3 GT את שקע האוזניות, וחבל.

חריץ לכרטיס זיכרון

מה שעוד חסר במכשיר הוא חריץ לכרטיס זיכרון, עבור מי שרוצה להרחיב את האחסון.

ללא מצב ALWAYS ON

אם אתם מאלה שאוהבים לקבל מידע בסיסי על הסלולרי כשהוא לא בשימוש, בדגם POCO X3 GT תצטרכו לוותר על זה, משום שאין בו מצב ALWAYS ON.

בשורה התחתונה

אם זה עדיין לא ברור, אז השורה התחתונה של סקירת POCO X3 GT היא שזה מכשיר טוב שעומד לחלוטין בציפיות שלנו. צריך תמיד לזכור כי מי שלא רוצה או לא יכול לשלם סכומים של 3,000-5,000 שקל על סמארטפון יוקרתי כמו אייפון 12, גלקסי Z FOLD3, גלקסי S21 אולטרה וכו', מן הסתם מתפשר על כמה תכונות. בדרך כלל הפשרה היא על איכות המצלמות ועל המיגון. במקרה של פוקו X3 GT הפשרות לא מאוד גדולות ואפשר לחיות איתן בשלום. מעבר לזה, בניגוד לסמסונג ואפל, שיאומי מספקת מטען באריזה, ולא זתם מטען – אלא מטען מהיר שתוכלו לטעון באמצעותו גם טאבלט.

פוקו X3 GT מתאים כמעט לכל צרכן – ילדים ובני נוער, מבוגרים וכל מי שמבחינתו המכשיר הוא לא כלי עבודה שמחייב איכות צילום מקסימלית. בדיוק כפי שרוב הצרכנים לא נוהגים בטסלה אבל חיים טוב מאוד עם יונדאי i20, כך רוב הצרכנים לא חייבים לקנות אייפון ויהיו מרוצים גם מפוקו X3 GT.

מחיר פוקו X3 GT

המחיר של הדגם הזה לא גבוה והוא משתנה בהתאם לנפח האחסון. היבואנית המילטון המליצה על מחיר של 1,500 ש"ח לדגם עם 128GB ו-1,700 ש"ח לדגם עם 256GB, אבל שימו לב למחירים שבהם אתם יכולים למצוא את המכשירים האלה.

KSP1239ש"ח

גילוי נאות

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות