סמסונג גלקסי Z flip 3 - האם שווה לכם לעבור לסמארטפון מתקפל?

סמסונג גלקסי Z flip 3 – האם שווה לכם לעבור לסמארטפון מתקפל?

הוא קומפקטי ושובה לב, וגם לא מאוד יקר יחסית לטכנולוגיה. האם גלקסי Z Flip 3 יהיה הסמארטפון הבא שלכם? היכנסו לסקירת פליפ 3 בפואנטה

גלקסי Z flip 3
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

"בשביל מה אני צריך סמארטפון מתקפל?" – זו השאלה העיקרית ששואלים אותי על סמסונג גלקסי Z flip 3. האמת היא שהשאלה די טבעית, כי אנחנו כבר מאוד רגילים להשתמש בטלפון הסלולרי הרגיל, הלא מתקפל – גם כשהמסך גדול והאצבעות לא מגיעות לכל מקום וגם כאשר לא נוח להכניס אותו לכיס. אז התשובה היא שאנחנו לא חייבים, אבל כשמתרגלים לגלקסי Z flip 3 – נהנים ממנו. Z פליפ מחזיר את הקומפקטיות לשימוש בסלולרי, אותה קומפקטיות שפעם הייתה מובנת מאליה והיום כשהמסכים הסטנדרטיים מגיעים כמעט ל-7 אינץ', היא הפכה למצרך נדיר.

מצד שני, קומפקטיות זה לא הכול. סמסונג מציעה כאן סמארטפון יפה ומיוחד שכל אחד נהנה להחזיק ואפילו קצת להשוויץ בו, משלבת כאן מעבד חזק ומעבד גרפי חזק ומתמחרת את המכשיר הזה במחיר שנחשב בהחלט סביר, אבל יש בו גם פשרות שכדאי להכיר.

גלקסי Z flip 3 – האח הצעיר והמשודרג

למי שקצת מתקשה לעקוב אחרי השמות והדגמים, נזכיר כי גלקסי Z flip 3 הוא לא הסמארטפון המתקפל הראשון או היחיד של סמסונג. לפניו הושק גלקסי Z Fold, שמתקפל בצורת ספר והופך ממש לטאבלט קטן. סדרת ה-Flip, שהושקה אחרי סדרת הפליפ, מתקפלת בצורת צדפה והיא הרבה יותר זולה מסדרת גלקסי פולד.

סמסונג גלקסי Z flip 3 הוא הדגם השלישי בסדרה, אבל במובן מסוים זה הדגם הראשון שסמסונג באמת רואה בו מוצר שיכול לחדור לשוק בצורה המונית. בשני הדגמים הקודמים, המסך המתקפל לא היה מספיק טוב. המכשיר גם לא היה עמיד למים ובאופן כללי נראה היה שהוא עדיין לא בשל. הצרכנים לא התנפלו עליו, למרות שמחירו היה הרבה יותר אטרקטיבי ממחירו של הפולד. הסיבה הייתה כנראה משולבת – מכשיר לא מספיק טוב שהשימושיות שלו לא הייתה ברורה.

הפעם, סמסונג משיקה את פולד 3 באנרגיות אחרות לגמרי ורוצה שהצרכנים יגיעו בעצמם למסקנה שזה הסמארטפון הבא שלהם. היא הוסיפה עמידות למים (אך לא לאבק), היא שדרגה את המסך והיא בעיקר מתכוונת להשקיע הרבה כסף בקמפיין שיביא את Flip 3 למודעות הצרכנים בכל פלטפורמה אפשרית – החל משילוט חוצות ועד הדיגיטל.

סמסונג השיקה במקביל גם את גלקסי Fold 3, אבל הוא הרבה הרבה יותר יוקר, כך שאת עיקר מאמצי השיווק לקהל הרחב היא תשקיע בפולד – בניסיון להפוך אותו לבחירה הטבעית של הצרכנים בפעם הבאה שהם מחליפים סמארטפון.

עם תג מחיר נגיש ביחס לטכנולוגיה של מסך גמיש – סמסונג מציעה כאן לצרכנים מכשיר דגל יותר זול ממכשיר הדגל האחר שלה: גלקסי S21 אולטרה. אגב, המחיר המומלץ של היבואנית סאני עומד על 3,750 ש"ח – אבל אפשר כבר היום למצוא את פליפ 3 במחיר קצת יותר נמוך (ראו בהמשך).

כאמור, מה שחשוב לדעת הוא שתג המחיר הנמוך של גלקסי Z flip 3 משקף גם פשרה שלא נמצאת במכשירי דגל אחרים של החברה: הסוללה בהספק יחסית נמוך ויש רק שתי מצלמות.

מטען כמובן לא מגיע עם המכשיר הזה, כפי שהוא לא מגיע במכשירים מסדרת גלקסי S21. זה אומר שאם אין לכם מטען מתאים, תצטרכו לקנות אחד, מה שמייקר עוד קצת את ההוצאה.

פואנטה בטלגרם

אז האם שווה לכם לקנות את המכשיר המיוחד הזה? סקירת גלקסי Z flip 3 בפואנטה מתייחסת גם לנתונים היבשים שהטלפון המתקפל הזה מציע וגם, בעיקר, לחוויית השימוש בו – משום שבניגוד לרוב הסמארטפונים שתקנו, כאן החוויה שונה.

Galaxy Z flip 3 – עיצוב

בדרך כלל אני לא מתעכבת על עיצוב המכשיר, משום שבשנים האחרונות רוב הסמארטפונים דומים. במקרה הזה, מן הסתם, יש טעם לומר מילה על העיצוב, המידות והמשקל. מדובר במכשיר יחסית קל, אשר משקלו 183 גרם (לעומת z Fold 3 ששוקל 271 גרם).

גלקסי פליפ 3

 

כאשר הוא מקופל לצורת צדפה, הוא ממש קטן, בממדים של כ-72*86 ס"מ. מבחינת נוחות, בעיניי זה מושלם – במיוחד לבעת כפות ידיים קטנות כמו שלי.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

תצורת הצדפה מאפשרת להניח את הגלקסי Z flip 3 בכל זווית: שטוח, מקופל לחצי ב-90 מעלות, כאוהל ועוד. העיצוב הזה מאפשר למשל להניח את המכשיר כדי לצלם סלפי בלי ידיים או לצפות במשהו (למרות שצפייה על מסך קטן היא פחות נוחה).

סמסונג גלקסי Z flip 3 – מסך

כאשר המכשיר פתוח, גודלו של המסך 6.7 אינץ'. מדובר במסך Dynamic AMOLED. כאשר המסך מקופל, גודלו 1.9 אינץ' ומדובר ב-Super AMOLED.

המסך מוצלח מאוד, הצבעים יפים והתצוגה טובה גם באור שמש ישיר. סמסונג גם מציעה כאן קצב רענון של 120 הרץ. בחלקו העליון של המסך יש מצלמת סלפי הנחבאת אל הכלים.

נקודת התורפה של המסך היא שניתן להבחין בקיפול. אמנם זה לא מפריע לתפעול המסך, אבל זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו לחלוטין.

כאמור, מדובר בסמארטפון מתקפל, כך שאנחנו מדברים למעשה על שני מסכים – המסך העיקרי והמסך המשני. המסך המשני הוא למעשה המסך החיצוני שאותו אנחנו רואים כל עוד המכשיר מקופל. המסך הזה קטן, אך מאוד שימושי. אפשר לראות בו מה מצב הסוללה ומה השעה, לענות באמצעותו לטלפון, לעבור לנגן המוזיקה ועוד.

 

לידו נמצאות שתי מצלמות – אותן מצלמות שכאשר המכשיר פתוח מהוות את המצלמות העיקריות, וכאשר המכשיר סגור יכולות לשמש לצילום סלפי (בלי לפתוח את המכשיר כמובן).

במסך אין מנגנון זיהוי טביעת אצבע. הוא ממוקם במתג ההפעלה ועוד טוב, אבל מי שרגיל לפתיחה מהמסך יצטרך להתרגל גם לזה.

אגב, כדי לאפשר את הקיפול, המסך הקדמי לא מוגן בזכוכית גורילה אלא מצופה פלסטיק בלבד. רק גב המכשיר עשוי זכוכית גורילה ויקטוס. לכן, כדאי מאוד שתקפידו היטב לשמור על המכשיר הזה…

חומרה וממשק

סמסונג לא קימצה בכל מה שנוגע במעבד, ושילבה כאן את סנאפדרגון 888 שהוא מעבד חזק. המכשיר הזה כמובן גם תומך בגלישה ב-5G – תכונה שהיא מתבקשת במכשיר דגל כיום. גם המעבד הגרפי הוא בחזית הטכנולוגיה – מעבד גרפי Adreno 660.

המכשיר מגיע בגרסה אחת ללא אפשרות החרבה באמצעות כרטיס זיכרון: זיכרון עבודה של 8GB RAM ונפח אחסון של 256GB. עם נפח אחסון כזה, לטעמי העובדה שאין אפשרות להרחיב את הזיכרון היא לא קריטית.




מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11 עם הממשק של סמסונג, שרוב הצרכנים מכירים היטב ולא יזדקקו לזמן הסתגלות.

המכשיר עובד מהר מאוד, מגיב מצוין – ולא היינו מצפים או מוכנים להתפשר על פחות מזה כשמדובר בדגם פרימיום של סמסונג.

ניתן להגדיר אילו אפליקציות יופעלו במהירות בצד המכשיר.

מצלמות – האם שתי מצלמות יספיקו לכם?

כאמור, סמסונג קיבלה כאן החלטה לתמחר את גלקסי Z flip 3 במחיר נגיש, מה שאומר שהיא לא מציעה במכשיר הזה את כל מה שהיא יודעת להציע במכשירי הדגל האחרים שלה. חבל שהיא בחרה לצמצם דווקא בנושא המצלמות, מפני שהפליפ 3 מגיע עם שתי מצלמות בלבד:

  • עדשה רגילה של 12MP
  • עדשה רחבה של 12MP

המצלמה הקדמית של המכשיר היא מצלמת 10MP, אבל היתרון הוא שבמצב מקופל המצלמות האחוריות האיכותיות יותר מאפשרות לצלם סלפי גם הן.

בכל אופן, המצלמות מפיקות תמונות יפות – בעיקר באור יום. מי שהתרגל לאיכויות התמונה המצוינות של גלקסי S21 אולטרה, לא יקבל אותן כאן, אבל זו הפשרה שכאמור סמסונג בחרה לעשות.

סלפי בלי לגעת – יתרון אדיר

מצד שני, אי אפשר להתעלם מהיתרון שהפליפ 3 מציע ואף טלפון אחר לא יכול להציע: לצלם סלפי בלי להחזיק את הטלפון.

 

מצלמות גלקסי Z FLIP 3

 

זה יתרון אדיר לחובבי הסלפי וגם למי שעד היום נמנע מסלפי בשל הקושי למצוא זווית מחמיאה.

סוללה

אז אם דיברנו על פשרות, גם הסוללה של המכשיר היא לא הסוללה החזקה ביותר שסמסונג יודעת להציע. ממש ממש לא – וזה מאכזב וקצת מרגיז. מדובר בסוללה של 3,300mAh. היא כן מאפשרת לסיים את יום העבודה בשימוש מאוד בסיסי, אבל בשימוש קצת יותר רציני – שכנראה דווקא יותר מאפיין את רוב האנשים, תצטרכו כנראה לטעון את המכשיר כבר אחר הצהריים.

היינו מצפים לסוללה חזקה יותר (כיום סמארטפון שעולה שליש מחיר של שיאומי מגיע עם סוללה של יותר מ-5,000mAh ומאפשר עבודה רציפה של כיומיים ללא טעינה).

הסוללה תומכת בטעינה בהספק 15 וואט ויש אפשרות לטעינה אלחוטית בהספק של 10 וואט ובטעינה הפוכה של 4.5 וואט.

כאמור, המכשיר לא מגיע עם מטען באריזה. בסמסונג טוענים שהסיבה היא שמירה על הסביבה – ואני בעד שמירה על הסביבה, רק שבפועל צרכנים רבים שיש להם מטען ישן כן הולכים ורוכשים מטען שיתאים לקצב הטעינה שהדגם הזה מאפשר.

מה עוד יש בגלקסי FLIP 3 ומה חסר?

  • סאונד: יש כאן צליל סטריאופוני בזכות הפומית של האוזנייה, שמהווה למעשה רמקול נוסף
  • eSIm: אין כאן סים כפול, אבל יש סים רגיל ותמיכה ב-eSIM
  • 5G: כאמור, יש תמיכה בגלישה בדור 5 (רלבנטי במידה שאתם מנויים על חבילת דור 5 בחברת הסלולר)
  • קישוריות: רשת Wi-Fi 6, חיבור Bluetooth 5.1
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 11 ו-One UI 3.1.1 של סמסונג
  • שקע אוזניות: אין חיבור סטנדרטי וגם אין מתאם באריזה

חוויית השימוש

כאמור – סקירת גלקסי Z Flip 3 היא סקירה ששמה דגש מירבי על חוויית השימוש. לטעמי, מדובר במכשיר שכיף להשתמש בו ויש בו משהו שמחזיר אותנו לחוויה הנוחה והאינטואיטיבית של מכשיר הסלולר. כך למשל, כיף לסיים שיחה באמצעות סגירה פיזית של המכשיר…

אולם, יש להביא בחשבון שאין עדיין הרבה אפליקציות שיודעות לעבוד בפורמט של מסך מפוצל. בנוסף, יש להביא בחשבון את הפשרות שאתם כן עושים כאן – בעיקר בנושא המצלמה.

חשוב לזכור גם שתיקון של מכשיר כזה הוא הרבה יותר מאתגר, ואם המסך יישבר תהיו תלויים בעיקר בשירות התיקונים של סמסונג – משום שמעבדות פרטיות עדיין לא מורגלות בתיקון המסך הזה.

סמסונג מציעה תוכנית אחריות מורחבת, אבל למרבה הצער הניסיון בישראל מלמד שצרכנים לעתים קרובות מוצאים את עצמם מטורטרים ומתווכחים עם מעבדות השירות ברגע האמת.

עבור מי שמחפש מכשיר מיוחד שכיף להחזיק ואפילו להשוויץ בו – זה יופי של מכשיר. למי שמחפש את הסמארטפון עם המצלמות הכי טובות והסוללה הכי חזקה, המכשיר הזה פחות יתאים.

מחיר גלקסי Z Flip 3

כאמור, סמסונג מציגה מחיר מומלץ של 3,750 ש"ח וזה גם המחיר באתר של היבואנית סאני, אבל אפשר לקנות אותו גם במחיר קצת יותר נמוך:

KSP3,720 ש"ח
באג3,749 ש"ח

המחיר יחסית למכשיר בטכנולוגיה כל כך מתקדמת של מסך גמיש הוא מחיר לא גבוה. בסכום הזה נמכרים סמארטפונים אחרים, כמו חלק מדגמי גלקסי S21, נוט 20 או אייפון 12.

רוצים לשמוע עוד על Z FLIP 3, על גלקסי פולד החדש, על השעון החכם החדש ועל אוזניות באדס החדשות? האזינו לפודקאסט טריפל בפרק מיוחד

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות