שעון חכם גלקסי 6 (Galaxy Watch 6): הכי גדול של סמסונג עד היום

שעון חכם גלקסי 6 (Galaxy Watch 6): הכי גדול של סמסונג עד היום. סקירה

שעון חכם סמסונג גלקסי 6 לא רק מודד הכול, אלא גם מתריע במקרה של נפילה ומוודא שתשנו כמו שצריך. מה ההבדל בין גלקסי ווטש 6 ל-6 קלאסיק?

שעון חכם סמסונג גלקסי 6
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מחפשים שעון חכם, הדגמים החדשים של סמסונג בהחלט צריכים לבוא בחשבון – ולא רק אם אתם ספורטאים. שעון חככם של סמסנג מתאים למעשה לכולם  נשים וגברים, ספורטאים וכאלה שלא מתאמנים כלל, שוחרי בריאות וסתם אנשים שמחפשים שעון. הסדרה החדשה של שעון חכם סמסונג גלקסי 6 כוללת שני דגמים בכמה גרסאות: גלקסי ווטש 6 וגלקסי ווטש 6 קלאסיק. שני הסוגים, Galaxy Watch 6 ו-Galaxy Watch 6 Classic, מגיעים עם מסגרת דקה יותר, שטח מסך גדול יותר ובהירות תצוגה טובה יותר בהשוואה לגלקסי ווטש 5. לשניהם מבחר גדול של עיצובים – גם מבחינת השעון וגם מבחינת הרצועות. והמחיר? הדגמים החדשים של גלקסי ווטש 6 מבית סמסונג נמכרים בטווח רחב של מחירים, החל מ-1150 ₪ ועד 1850 ₪. ההבדל במחיר נובע כמובן מהדגם, מהגודל ובתמיכה בסלולר.

גלקסי 6 הוא כמובן שעון חכם אנדרואיד והוא אמנם מיוצר ע"י סמסונג, אבל הוא מתאים לכל אחד, לא רק למי שיש לו טלפון סלולרי של סמסונג (כמו גלקסי M54, גלקסי S23 ועוד). עם זאת, בעלי טלפונים של סמסונג ימצו את כל היתרונות שהשעון יכול לתת (כמו שליטה במצלמה למשל).

איזה דגם יתאים לכם? בהמשך נביא סקירה של גלקסי ווטש 6, אבל עוד לפני כן, כמה מילות הסבר על הדגמים.

שעון חכם סמסונג גלקסי 6: מידע כללי

כאמור, סמסונג מציעה בחירה בין שני סוגים של שעון חכם Galaxy Watch 6. בסדרת גלקסי ווטש 5 הבחירה הייתה בין השעון הרגיל לשעון ה-PRO – שהיה מיועד בעיקר לחובבי ספורט אקסטרים. בסדרת גלקסי 6, הבחירה היא בין השעון הרגיל לשעון בגרסת קלאסיק (המהווה המשך לגלקסי ווטץ' 4 קלאסיק). הגרסה הזו כוללת את הדגם הכי גדול שסמסונג הציעה עד עכשיו: שעון חכם סמסונג בקוטר של 47 מ"מ.

סקירה שעון חכם גלקסי 6
צילום: סמסונג

מחירו של שעון גלקסי 6 קלאסיק בגרסת הסלולר הוא הכי גבוה בסדרה, ומגיע ל-1900 ש"ח (אולי אפשר יהיה למצוא אותו במעט פחות). אם הוא גדול מדי או יקר עבורכם, יש גם דגם קלאסיק קצת יותר קטן, בקוטר של 43 אינץ', שהוא גם קצת יותר זול.

כאמור, לצד הגרסה היוקרתית יותר נמכרת הגרסה הבסיסית של גלקסי ווטץ' 6, שמגיעה גם היא בשני גדלים: 40 ו-44 מ"מ.

אילו אפשרויות עומדות מי שמחפש שעון חכם סמסונג חדש?

שעון גלקסי 6 שעון גלקסי 6 קלאסיק
40 מ"מ 44 מ"מ 43 מ"מ 47 מ"מ
חיבור WIFI חיבור WIFI חיבור WIFI חיבור WIFI
חיבור LTE (סלולרי) חיבור LTE (סלולרי) חיבור LTE (סלולרי) חיבור LTE (סלולרי)

בהשוואה שביצענו בין אתר KSP לאתרים לאסט פרייס, באג ואתר סמסונג, מחיר שעון חכם גלקסי 6 היה הכי משתלם ב-KSP. הנה דוגמאות:

KSP1099 ש"ח
KSP1299 ש"ח לדגם 40 מ"מ עם חיבור סלולרי
KSP1249 ש"ח ל-44 מ"מ
KSP1445 ש"ח לדגם 44 מ"מ עם חיבור סלולרי

KSP1529 ש"ח לדגם קלאסיק 43 מ"מ
KSP1729 ש"ח לדגם קלאסיק 43 מ"מ עם חיבור סלולרי
KSP1629 ש"ח לדגם קלאסיק 47 מ"מ
KSP1825 ש"ח לדגם קלאסיק 47 מ"מ עם חיבור סלולרי

גלקסי ווטץ' גלקסי 6: סקירה

לקרוא וואטס אפ, למדוד קילומטרים ולשמוע מוזיקה

תכל'ס, תוכלו לעשות בעזרת השעון החכם של סמסונג כמעט הכול – אבל מבחינת היישומים אין הבדל של ממש בין השעון הקודם לזה הנוכחי. אם אתם ספורטאים, תמדדו באמצעותו כמעט כל סוג של אימון. בנוסף תקראו בו את הודעות הוואטס אפ (בעברית כמובן) ותספרו איתו את הבריכות שאתם שוחים או את הקילומטרים שאתם רצים. אחד היתרונות שיש בדגם על זה על פני חלק מהדגמים של יצרניות אחרות, הוא החיבור עם ההיבט הבריאותי. כך למשל, בתום אימון ריצה, השעון מעדכן תוך כמה זמן חזרתם לדופק הרגיל שלכם.

כמובן, מעבר למדידות, יש כאן שימושים רבים נוספים. את האפליקציות שקיימות אצלכם בטלפון, השעון מזהה ומוריד אווטומטית (בגרסה מותאמת כמובן).

כך למשל, אם אתם רוצים להאזין למוזיקה שלכם בספוטיפיי, כמובן שגם בדגם הזה (כמו בקודמים), זו לא בעיה. אפשר להוריד שירים להאזנה ללא חיבור לאינטרנט, ולהאזין להם באוזניות שמתחברות לשעון בבלוטות'.

> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂

כאמור, אם אתם רוצים לעקוב אחרי מדדים בריאותיים, גם את זה תוכלו לעשות כמובן (ראו בהמשך). בכל מקרה, את המידע תקבלו גם בשעון וגם באפליקציה, כאשר הצימוד בין הטלפון שלכם לשעון נעשה בצורה די פשוטה (מקבלים הנחיות בהפעלה הראשונה). המידע שניתן באפליקציה רחב יותר, אבל גם המידע בשעון נוח ומגוון.

מעבר לקבלת מידע, באמצעות האפליקציה תוכלו להחליף רקעים או להגדיר איך אתם רוצים שהשעון ייראה. כך למשל, תוכלו לקבוע אם אתם רוצים בשעון תצוגת Always on ולבצע התאמה אישית של המדידות השונות.

נפלתם? השעון יודיע לאיש קשר שתקבעו מראש

אפליקציית גלקסי ווטץ' 6: זיהוי נפילות

קהל היעד של השעון הוא לא רק חובבי טכנולוגיה או חובבי כושר, אלא גם אנשים שנמצאים בסיכון גבוה לנפילות. השעון מבטיח זיהוי נפילות, ומה שלא פחות חשוב, ניתן להגדיר בשעון איש קשר שהשעון ישלח אליו הודעת SOS אוטומטית במקרה שהוא מזהה נפילה. ניטור לב קבוע ייפתח בהמשך.

סמסונג גלקסי ווטץ' 6:

מאימון כושר עד אימון שינה

כאמור, כמו בדגמים קודמים של סמסונג גלקסי ווטץ', גם שעון חכם גלקסי 6 מאפשר לעקוב אחרי פעילויות גופניות שונות ומגוונות – החל מריצה ורכיבה ועד שחייה וצלילה.

השוואה בין נתונים שנמדדו בשעון בעת אימון שחייה, לבין נתונים שנמדדו בשעון גרמין, גילתה ששני השעונים הציגו נתונים דומים. בסך הכול, הנתונים היו מאוד מדויקים, אך לא ב-100% (למשל, בעת ספירת הבריכות התפספסו כמה קילומטרים).

בגלקסי ווטש 6 המשתמש יכול להציג רמת אימון מותאמת אישית, עם 5 רמות מאמץ בהתאם ליכולת.

בנוסף השעון מאפשר מעקב אחרי לחץ דם, אק"ג דופק ועוד. בחו"ל אפשר גם לקבל הודעה על קצב לב לא סדיר (IHRN). בארץ התכונה הזו עדיין לא זמינה והדבר עדיין נתון לאישור של משרד הבריאות.

סקירה: סמסונג גלקסי ווטש 6 שם דגש על שינה לא פחות מאשר על כושר

התכונה שסמסונג מתגאה בה במיוחד היא של אימון שינה מתקדם ומצב שינה ללא הפרעות. סדרת Galaxy Watch 6 מציעה ניתוח מעמיק של משך השינה, מחזורי שינה, זמן ערות ועוד. באמצעות מעקב אחרי זמני שינה, יקיצה ועוד, המשתמש יכול לשפר את איכות השינה שלו.

כמו בגלקסי ווטץ' 4, גם כאן השעון יתאים לכם כעבור כמה ימים ולילות דמות של חיה שמסמלת את איכות השינה שלכם. סמסונג הגדירה 8 חיות – אריה, פינגווין, תנין, קיפוד ועוד. שנתו של האריה היא החזקה מכולם, אז כדאי לכם לצאת אריה 🙂

>> אוהבים עדכוני טכנולוגיה? פתחנו קבוצה בשבילכם. לחצו להצטרפות 🙂

כמו בדגמים קודמים, המשתמש יכול גם לעקוב אחרי הנחירות שלו (כידוע, נחירות עשויות להצביע על בעיה רפואית שמצריכה מעקב). אם אתם ממש רוצים לדעת מה בן/בת הזוג שלכם חווים כאשר אתם נוחרים לצדם, תוכלו גם להאזין להקלטת הנחירות…

סקירה שעון חכם גלקסי 6: ניטור שינה

השעון מספק לא רק תובנות שינה, אלא גם ליווי הוראות מותאמות, טיפים ותזכורות הנמצאות גם על פרק כף היד וגם בסמארטפון. אפשר להגדיר יעדים (למשל, שינה של 7 שעות) ולעקוב אחרי עמידה בהם.

כשמגיע זמן השינה, Galaxy Watch 6 מייצר אווירת שינה מתאימה על ידי שינוי אוטומטי של הגדרות המכשירים החשמליים בבית והפעלת מצב שינה בשעון ובטלפון המשתיק את ההתראות, מעמעם את המסכים ואף מפעיל את חיישן אינפרה LED בשעון מהשעון להפריע לשנת הילה בגלל האור שהוא עצמו מפיץ.

ישבתם יותר מדי? קבלו תזכורת לקום

כמו בשעונים חכמים אחרים וגם בדגמים קודמים של סמסונג, גם השעון הזה לא ייתן לכם מנוחה אם תשבו יותר מדי.שעון חכם גלקסי 6 השעון יאמר לכם לקום מהכסא או לבצע תרגילי מתיחות עם הידיים. הוא גם ייתן לכם משוב חיובי אם תגיעו ליעדים יומיים (שכוללים לא רק מספר צעדים וזמן פעילות אלא גם שריפת קלוריות). את החיווי תראו בצורה גרפית בצורת לב וגם בהודעה משמחת על שריפת הקלוריות היומית.

מעבד וממשק

המעבד בכל הדגמים הוא Exynos W930 בעל ליבה כפולה וקצב ריענון של 1.4GHz – מעבד חזק יותר מבדגמים קודמים.

הממשק די אינטואיטיבי, אבל עדיין מצריך הסתגלות ולמידה, במיוחד למי שלא היה לו שעון חכם קודם לכן או שהיה לו שעון של חברה אחרת.המעבר בין היישומים מתבצע באמצעות החלקת המסך ימינה ושמאלה, למעלה ולמטה, וכדאי גם להתרגל לעבוד עם החוגה (שהיא כאמור וירטואלית בדגם הרגיל ופיזית בדגם הקלאסיק).

סוללה – גלקסי 6 לא מציג קפיצת מדרגה

השעונים של גלקסי לא מצטיינים בסוללה שמחזיקה הרבה מדי זמן. בדגם הזה הסוללה שופרה מעט מאוד. זמן העבודה שסמסונג מבטיחה הוא 30 שעות עבודה כאשר מצב always on עובד, ו-40 שעות כשהוא לא עובד. הנתונים של סמסונג תאמו את הנתונים שגילינו בסקירה שלנו: הסוללה החזיקה קצת יותר מיממה. לכן, מי שמעוניין למדוד את השינה בלילה, יצטרך למצוא במהלך היום זמן לטעון את השעון. 8 דקות של טעינה מהירה מעניקות 8 שעות של סוללה.

יתרון למחזיקי טלפונים של סמסונג

כאמור, מדובר בשעון חכם אנדרואיד שמיועד לשימוש כלל הצרכנים, אבל באופן טבעי, מי שיש לו סמארטפון של סמסונג מקבל ערך מוסף. יש כאן תאימות לסמארטפונים של סמסונג, כמו גלקסי S23 או גלקסי פולד 5 וגלקסי פליפ 5 שהושקו במקביל להשקת השעון. כך למשל, אפשר להפעיל את מצלמת הטלפון דרך השעון, לשחק עם הזום בצילום ועוד.

בנוסף, אפשר לטעון את השעון באמצעות טלפון סמסונג גלקסי שיש לו טעינה הפוכה (כמו סמסונג גלקסי 23 אולטרה ועוד).

כמובן, שעון חכם של סמסונג תומך בארנק של גוגל (Wallet) ומאפשר תשלום ללא מגע.

מה ההבדל בין שעון חכם גלקסי 6 לשעון חכם גלקסי 6 קלאסיק?

  Galaxy Watch 6
Galaxy Watch 6 Classic
גודל 44 מ"מ 40 מ"מ 47 מ"מ 43 מ"מ
משקל
 33 גרם 29 גרם 59 גרם 52 גרם
מסך:
זכוכית ספיר קריסטל ותצוגת Always On 
1.5 אינץ'
(37.3 מ"מ)רזולוציה 480×480
1.3 אינץ' (33.3 מ"מ)

רזולוציה 432×432

1.5 אינץ'
(37.3 מ"מ)רזולוציה
480×480
1.3 אינץ'
(33.3 מ"מ)רזולוציה
432×432
חוגה חוגה וירטואלית חוגה פיזית
מעבד מעבד Exynos W930 בעל ליבה כפולה וקצב ריענון 1.4GHz
זיכרון
ואחסון
2GB זיכרון + 16GB אחסון
סוללה (אופיינית) עד 40 שעות (ללא תצוגת Always On),
עד 30 שעות (עם תצוגת Always On)
425mAh 300mAh 425mAh 300mAh
טעינה טעינה מהירה (מבוסס על טעינה אלחוטית בטכנולוגיית WPC)
מערכת הפעלה Wear OS מופעל על ידי Samsung (Wear OS 4)
ממשק משתמש One UI 5 Watch
חיישנים חיישן ביו אקטיבי של Samsung (מדידת קצב לב אופטית, אות לב חשמלי וניתוח עכבות ביו-אלקטרוני), חיישן טמפרטורה, מד תאוצה, ברומטר, חיישן גירוסקופי, חיישן גאומגנטי, חיישן אור חיישן ביו אקטיבי של Samsung (מדידת קצב לב אופטית, אות לב חשמלי וניתוח עכבות ביו-אלקטרוני), חיישן טמפרטורה, מד תאוצה, ברומטר, חיישן גירוסקופי, חיישן גאומגנטי, חיישן אור, חיישן Hall תלת ממד
קישוריות LTE, Bluetooth 5.3, Wi-Fi 2.4+5GHz, NFC, GPS/Glonass/Beidou/Galileo
עמידות 5ATM + IP68  MIL-STD-810H
תאימות מערכת הפעלה Android 10 ומעלה
וזיכרון RAM גדול מ-1.5GB
צבעים שחור, כסוף שחור, זהב שחור, כסף שחור, כסף
חומרי גלם נרתיק אלומיניום
עם רצועת ספורט
פלדת אל-חלד עם רצועת עור אקולוגית היברידית 

>> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק. לחצו כאן 🙂

האם אפשר לצלול עם שעון חכם גלקסי 6?

שעון Galaxy Watch 6 מספק הגנה (IP68) מפני כניסת אבק ומים מתוקים עד למקסימום 1.5 מטרים ועד ל-30 דקות. זה אומר ששעון חכם גלקסי 6 עמיד במים עד לעומק של 50 מטר למשך 10 דקות תחת דירוג 5ATM.

הוא אינו מתאים לצלילה או לפעילות ימית בעצימות גבוהה. אם המכשיר או הידיים שלכם רטובים, יש לייבש אותם ביסודיות לפני השימוש.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם! לחצו להצטרפות 🙂

מה ההבדל בין גלקסי ווטץ' 6 ל-Galaxy Watch 5?

היתרונות בדגם גלקסי ווטש 6 בהשוואה ל-Galaxy Watch 5 באים לידי ביטוי במסך גדול יותר, מאמן שינה, מעקב אחרי הלב, אזור אימונים מותאם אישית ומדידה מדויקת יותר של מדדי הרכב הגוף. בנוסף, כאמור, השעון דק יותר ויש לו מעבד חזק יותר.

כאמור, שינוי משמעותי שתמצאו בגרסת גלקסי 6 קלאסיק, שמשום מה בוטל בסדרת גלקסי 5, הוא החוגה הפיזית. זה מאוד נוח שאפשר לסובב את החוגה, היא מאפשרת להגיע באופן מדויק למידע שמחפשים, וטוב שסמסונג החזירה אותה.

עם זאת, מבחינת התכונות המרכזיות, מי שיש לו שעון גלקסי 5 בהחלט יכול להיות מרוצה ממה שיש לו ולא חייב לרוץ לשדרג.

טווח מחירים של שעון חכם גלקסי 6 בדגמים השונים

בחנויות סמסונג ובאתר סמסונג מחיר השעון יותר גבוה מזה שמצאנו במקומות אחרים. כך למשל, הדגם הבסיסי עולה כ-1150 ש"ח – ואילו באתר לאסט פרייס 1125 ש"ח ובאתר KSP כ-1100 ש"ח. לכן, שווה לעשות השוואת מחירי שעון חכם גלקסי 6 או 6 קלאסיק לפני שקונים.

KSP1099 ש"ח
KSP1299 ש"ח לדגם 40 מ"מ עם חיבור סלולרי
KSP1249 ש"ח ל-44 מ"מ
KSP1445 ש"ח לדגם 44 מ"מ עם חיבור סלולרי

KSP1529 ש"ח לדגם קלאסיק 43 מ"מ
KSP1729 ש"ח לדגם קלאסיק 43 מ"מ עם חיבור סלולרי
KSP1629 ש"ח לדגם קלאסיק 47 מ"מ
KSP1825 ש"ח לדגם קלאסיק 47 מ"מ עם חיבור סלולרי

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות