שירות באבל בתל אביב ותיקתק בירושלים יפסיקו לפעול בקרוב

למרות שנראה כי קווי באבל נוסעים לא מעט ברחבי תל אביב ולמרות התועלת הפוטנציאלית בפקקים של ירושלים - הפיילוט של שירותי התחבורה הגמישה נכשל
באבל

אם התרגלתם לנוחות שבנסיעה בשירות באבל בתל אביב וגוש דן, תצטרכו למצוא אמצעי תחבורה אחרים החל מינואר 2023. כך גם אם אתם נוהגים להשתמש בתיקתק של אגד בירושלים. שני השירותים האלה היו חלק מפיילוט של תחבורה גמישה , כלומר מעין מונית שיתופית שנעה בהתאם לביקוש. כעת, לאחר 3 שנים של פיילוט, במשרד התחבורה בחנו את הנתונים והחליטו להפסיק את הסבסוד, משום ששני השירותים הללו לא הוכיחו את עצמם מבחינת כמות המשתמשים. נזכיר כי מי שמפעילה את “באבל” היא חברת דן בשיתוף חברת VIA, ומי שמפעילה את תיקתק היא אגד. הפעלת קווי באבל ותיק תק התבססה על סבסוד של הפעילות בהיקפים גדולים של מיליוני שקלים בשנה מטעם משרד התחבורה (18 מיליון שקל שנה בת אביב ו-12 מיליון שקל בשנה בירושלים). המטרה הייתה ליצור רובד נוסף של תחבורה ציבורית, אך כאמור, הנוסעים לא הצביעו ברגליים, לפחות לא בכמויות הדרושות כדי להצדיק את המיזם.

פואנטה בטלגרם

באבל ותיקתק ירושלים – הסוף (בינתיים)?

מאחורי הרעיון עומד רציונל שנשמע מאוד הגיוני – המיניבוסים סיפקו תחבורה גמישה שקיצרה עבור נוסעים רבים מרחקים ועברה בין נקודות שאין בהן תחנות אוטובוס. מחיר הנסיעה גבוה יותר ממחיר נסיעה באוטובוס, אך נמוך יותר מנסיעה במונית. תקרת המחיר עמדה על 18 שקלים לנסיעות למרחק של 10 ק”מ ומעלה.

לפי נתוני משרד התחבורה, בתל אביב וגוש דן היה שימוש יותר גבוה בבאבל דן מאשר השימוש שעשו תושבי ירושלים בתיקתק. נראה שרבים מתושבי ירושלים לא בדיוק הבינו כיצד השירות פועל וכיצד יוכלו להיעזר בו. הסיבה היא במידה רבה חוסר הידידותיות של האפליקציה.

הניסוי יימשך בשירות “קוויקר” בעמק חפר ו”תיקתק” בחיפה (סבסוד קוויקר עומד גם הוא על 12 מיליון שקל בשנה).

במשרד התחבורה ציינו כי המשאבים שיתפנו מהפיילוט בירושלים ובתל אביב יופנו לטובת הרחבת שירות התחבורה הציבורית הרגילה.

במשרד התחבורה אומרים כי בתקופה זו נערכו שינויים במודל ההפעלה להיטיב עם השירות בגוש דן ובירושלים, אבל לא הביאו לשיפור במדדי התפעול והשירות המתבקשים.

נוסעים המחזיקים יתרת נסיעות בשירותים הנ״ל, יזוכו לכרטיס האשראי.

אהבתם את הכתבה? אז…

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מועדון הנוסע המתמיד של אל על - אביב אלוש ומרינה מקסימיליאן הפרזנטורים החדשים

רוצים כרטיסי בונוס באל על? אחרי השינוי בנוסע המתמיד, תתאמצו יותר עבורם

יש לכם נקודות נוסע מתמיד של אל על? כדאי לממש אותן מהר. התוקף מתקצר, כרטיס בונוס יימכר רק תמורת נקודות
yes+ fiber סיבים אופטיים יס

יס משיקה את yes+ fiber: חבילת טלוויזיה וסיבים אופטיים של יס ובזק

הבנק הדיגיטלי הראשון

השוואת ריבית על פקדונות בבנקים: באיזה בנק הריבית הכי גבוהה?

באיזה בנק כדאי לפתוח פיקדון ולאיזו תקופה? השוואת ריביות על פקדונות בבנקים תעזור לכם להחליט. הפערים עצומים. כתבה מתעדכנת
סיבים אופטיים בפרטנר - סטטיק בקמפיין לסיב פרטי

מחיר חבילת סיבים אופטיים בפרטנר אטרקטיבי למי שגר בבניין

מחיר חבילת סיבים אופטיים בפרטנר עשוי להיראות גבוה יותר משל סלקום - אבל שימו לב לדמי ההתקנה שמשנים את התמונה

למי מתאים סמסונג גלקסי פולד 4? מדריך למתלבטים לגבי טלפון מתקפל

מחיר גלקסי פולד 4 צנח במאות שקלים בימים האחרונים. היכנסו לסקירה ובדקו למי מתאים טלפון עם מסך עצום כמו FOLD

שישיית בירות ב-15 ש”ח וקפסולות קפה ב-7 ש”ח? זו הרשת ששוברת את השוק

רשת קרפור הבינלאומית שהחלה לפעול בארץ מוכיחה: אפשר למכור שישיית בירות או מארז קפסולות קפה במחיר יותר נמוך מזה שאנחנו

ליפמוטור דגם T03: רכב מיני חשמלי זול בגודל של קיה פיקנטו

LEAPMOTOR דגם T03 הוא רכב המיני החשמלי הזול ביותר (וגם כמעט היחיד) בישראל. יש לו נתונים לא רעים, אבל פשרות
נגישות