שירות באבל בתל אביב ותיקתק בירושלים יפסיקו לפעול בקרוב

שירות באבל בתל אביב ותיקתק בירושלים יפסיקו לפעול בקרוב

למרות שנראה כי קווי באבל נוסעים לא מעט ברחבי תל אביב ולמרות התועלת הפוטנציאלית בפקקים של ירושלים – הפיילוט של שירותי התחבורה הגמישה נכשל

באבל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם התרגלתם לנוחות שבנסיעה בשירות באבל בתל אביב וגוש דן, תצטרכו למצוא אמצעי תחבורה אחרים החל מינואר 2023. כך גם אם אתם נוהגים להשתמש בתיקתק של אגד בירושלים. שני השירותים האלה היו חלק מפיילוט של תחבורה גמישה , כלומר מעין מונית שיתופית שנעה בהתאם לביקוש. כעת, לאחר 3 שנים של פיילוט, במשרד התחבורה בחנו את הנתונים והחליטו להפסיק את הסבסוד, משום ששני השירותים הללו לא הוכיחו את עצמם מבחינת כמות המשתמשים. נזכיר כי מי שמפעילה את "באבל" היא חברת דן בשיתוף חברת VIA, ומי שמפעילה את תיקתק היא אגד. הפעלת קווי באבל ותיק תק התבססה על סבסוד של הפעילות בהיקפים גדולים של מיליוני שקלים בשנה מטעם משרד התחבורה (18 מיליון שקל שנה בת אביב ו-12 מיליון שקל בשנה בירושלים). המטרה הייתה ליצור רובד נוסף של תחבורה ציבורית, אך כאמור, הנוסעים לא הצביעו ברגליים, לפחות לא בכמויות הדרושות כדי להצדיק את המיזם.

פואנטה בטלגרם

באבל ותיקתק ירושלים – הסוף (בינתיים)?

מאחורי הרעיון עומד רציונל שנשמע מאוד הגיוני – המיניבוסים סיפקו תחבורה גמישה שקיצרה עבור נוסעים רבים מרחקים ועברה בין נקודות שאין בהן תחנות אוטובוס. מחיר הנסיעה גבוה יותר ממחיר נסיעה באוטובוס, אך נמוך יותר מנסיעה במונית. תקרת המחיר עמדה על 18 שקלים לנסיעות למרחק של 10 ק"מ ומעלה.

לפי נתוני משרד התחבורה, בתל אביב וגוש דן היה שימוש יותר גבוה בבאבל דן מאשר השימוש שעשו תושבי ירושלים בתיקתק. נראה שרבים מתושבי ירושלים לא בדיוק הבינו כיצד השירות פועל וכיצד יוכלו להיעזר בו. הסיבה היא במידה רבה חוסר הידידותיות של האפליקציה.

הניסוי יימשך בשירות "קוויקר" בעמק חפר ו"תיקתק" בחיפה (סבסוד קוויקר עומד גם הוא על 12 מיליון שקל בשנה).

במשרד התחבורה ציינו כי המשאבים שיתפנו מהפיילוט בירושלים ובתל אביב יופנו לטובת הרחבת שירות התחבורה הציבורית הרגילה.

במשרד התחבורה אומרים כי בתקופה זו נערכו שינויים במודל ההפעלה להיטיב עם השירות בגוש דן ובירושלים, אבל לא הביאו לשיפור במדדי התפעול והשירות המתבקשים.

נוסעים המחזיקים יתרת נסיעות בשירותים הנ״ל, יזוכו לכרטיס האשראי.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות