סקירה: למי מתאים סמסונג גלקסי פולד 4? מדריך למתלבט על טלפון מתקפל

למי מתאים סמסונג גלקסי פולד 4? מדריך למתלבטים לגבי טלפון מתקפל

מחיר גלקסי פולד 4 צנח במאות שקלים בימים האחרונים. היכנסו לסקירה ובדקו למי מתאים טלפון עם מסך עצום כמו FOLD 4 של סמסונג

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

למי מתאים סמסונג גלקסי פולד 4? אם הטלפון הוא עבורכם כלי עבודה, אם אתם מחפשים סמארטפון עם מסך גדול ואם אתם אנשים שאוהבים להיות במרכז תשומת הלב, ייתכן ש-FOLD 4 הוא בשבילכם. וגם אם יש לכם תקציב גדול… כי מדובר באחד המכשירים הכי יקרים שיש היום על המדף. המשיכו לקריאת הסקירה והחליטו אם המכשיר הזה עונה על הדרישות שלכם.

מסך: השיפור של גלקסי פולד 4 בהשוואה לגלקסי פולד 3

הנקודה הכי מהותית בסקירה גלקסי פולד 4 היא כמובן המסך. והמסך של גלקסי פולד הוא כמובן… שני מסכים, ושניהם מצוינים. בניגוד לגלקסי פליפ 4, פולד 4 נפתח ונסגר בצורת ספר ולא בצורת צדפה. לכן, כאשר הוא פתוח מקבלים מסך עצום בגודל 7.6 אינץ', כמעט כמו טאבלט. עבור מי שהטלפון הוא עבורו כלי עבודה, הטלפון הזה יכול לשדרג את איכות החיים באופן משמעותי. אין כיום בישראל שום מכשיר אחר עם מסך כל כך גדול. תענוג לקרוא בו מסמכים או מיילים, אפשר לעבור בו על שתי אפליקציות במקביל, ואפשר גם לתפעל אותו כאשר הוא מקופל לחצי ולהכניס אותו לכיס.

באג5899 ש"ח ל-256GB
באג6499 ל-512GB

כאשר המכשיר מקופל, המשתמש נהנה ממסך בגודל 6.2 אינץ'. הוא קצת יותר צר מהמסך של רוב הטלפונים כיום, אבל עדיין נוח לשימוש. סמסונג שיפרה מעט את התצורה ביחס לדגם הקודם גלקסי פולד 3, כך שזה מסך פחות צר וארוך. השינוי הזה הוא לדעתי אחד השיפורים המשמעותיים ביותר שסמסונג עשתה בין FOLD 3 ל-FOLD 4, משום שהדגם הקודם היה צר וארוך מדי, מה שהפך אותו ללא נוח לשימוש כאשר הוא סגור.

סקירה גלקסי פולד 4: מסך סגור ומסך פתוח

אם אתם תוהים באיזה מהמסכים תשתמשו יותר, אז התשובה מעט מורכבת. בשימוש תדיר של קריאת הודעות או שיחות טלפון, ודאי שתשתמשו במסך החיצוני. בשימוש מקצועי, למשל לקריאת מסמכים ומיילים, המסך הפנימי (כלומר, הגדול) יהיה כמובן המסך המועדף.

כאשר אתם צופים בתוכן, למשל בסרטים מומלצים בנטפליקס, אתם יכולים להניח את המסך מקופל בצורה מאוזנת, וזה בהחלט נוח.

כרגיל, יש לנו כאן איכות תצוגה מצוינת כמו שסמסונג יודעת לתת גם בסמארטפונים אחרים: מסך סופר AMOLED, קצב רענון מסך של 120 הרץ ותאורה אחורית המגיעה בשיא ל-1200 ניטים.

כדאי גם לדעת שאי אפשר לחלוטין להתעלם מהקפל באמצע המסך, אבל אפשר בהחלט להתרגל אליו (לפחות לדעתי).

מתחת למסך מסתתרת (אבל לא לחלוטין חבויה) מצלמת הסלפי.

סקירה גלקסי פולד 4: חומרה, ממשק ואחסון

סמסונג ציידה את המכשיר הזה במעבד מתקדם וחזק במיוחד: סנאפדרגון 8 פלוס GEN 1. זה מן הסתם די מתבקש מכמה סיבות. ראשית, משום שגלקסי פולד 4 הוא סמארטפון מאוד יקר, כך שמי שמשקיע כזה סכום של כסף מצפה לתמורה הולמת בדמות מכשיר שעובד מהר וחלק. ושנית, משום שהלקוחות הפוטנציאליים של מכשיר כזה הם אנשים שמשתמשים בטלפון ככלי עבודה, ולכן הם ודאי זקוקים לטלפון עם המעבד החזק ביותר ומערכת ההפעלה המעודכנת ביותר.

דווקא משום כך, מפתיע שזיכרון העבודה כאן הוא 12GB ולא 16GB, שיש כבר בסמארטפונים (שעולים פחות). נפח האחסון ניתן לבחירה: 256GB, 512GB או 1TB (לא קל למצוא את הדגם הזה בנפח של 1TB, והמחיר שלו מאוד גבוה).

מערכת ההפעלה שתמצאו כאן מתאימה למי שרואה בטלפון הזה כלי עבודה המחליף טאבלט. מדובר במערכת ההפעלה אנדרואיד 12L שמיועדת לטאבלטים, אשר מולבש עליה הממשק של סמסונג One UI 4.1.1. אם כל המילים הללו לא אומרות לכם יותר מדי, התרגום המעשי שלהן הוא שכך תוכלו ליהנות באופן מיטבי מהמסך הגדול – וזה הרי כל העניין בטלפון כמו גלקסי פולד 4. כך למשל, התצוגה של תפריט ההגדרות תאפשר לכם לראות את התפריט הראשי בצד אחד ואת התפריט הפנימי בצד השני של המסך. גם כשתקבלו מייל תוכלו לראות בצד אחד את כותרת המייל ובמסך השני את תוכן המייל. בפייסבוק תוכלו לראות בצד אחד את הפיד שלכם ובצד שני את המסנג'ר. בטיקטוק תוכלו לראות מצד אחד את הסרטון ומצד שני את התגובות. אגב, באינסטגרם לא תהנו יותר מדי מהעובדה שיש מסך גדול.

שורת משימות כמו במחשב. צילום: אתר סמסונג

תכונה שימושית שתמצאו כאן היא שורה המשימות שנמצאת בתחתית המסך כאשר אתם נמצאים באפליקציה מסוימת. בדומה לעבודה על מחשב, שבו יש על המסך שורת משימות שמאפשרת לכם לדלג בקלות בין החלונות – גם כאן תוכלו לעשות זאת.

עט מגע: יש תמיכה, אין עט

בדגם הזה סמסונג מציעה תמיכה בעט מגע, אבל חשוב לדעת שהוא לא נמכר עם העט (בניגוד לסמסונג גלקסי S22 אולטרה) וגם אין מקום ייעודי לאחסון העט.

מצלמות: טובות, אך יש טובות מהן

כפי שאמרנו, גלקסי פולד 4 הוא טלפון שמתאים למי שמחפש כלי עבודה. יש כאן מצלמות טובות שמוציאות תמונות טובות, עם צבעים עשירים מאוד וחדים. זה בעיקר נכון לצילום באור יום. הצילום בלילה הפיק תמונות סבירות, לא מעולות, דבר שבא לידי ביטוי בעיקר כשמסתכלים בתמונות על מסך מחשב או טלוויזיה, ולא במסך הטלפון.

צילום ביום במצלמות גלקסי פולד 4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום ביום במצלמות גלקסי פולד 4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בלילה במצלמות גלקסי פולד 4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בלילה במצלמות גלקסי פולד 4. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום בלילה במצלמות Galaxy Fold 4
צילום בלילה במצלמות גלקסי פולד 4. צילום: דפנה הראל כפיר

מצלמות גלקסי פולד 4:

  • במסך החיצוני: מצלמת 10MP עם מפתח צמצם f/2.2
  • במסך הפנימי: מצלמת סלפי של 4 מגה פיקסל עם f/1.8
  • 3 מצלמות בגב המכשיר: 50MP עם מיקוד אוטומטי ומייצב תמונה אופטי עם f/1.8; עדשת 12MP של 123 מעלות עם f/2.2; מצלמה של 10MP עם זום אופטי כפול 3 עם מיקוד אוטומטי, מייצב תמונה אופטי ו-f/2.4.

סוללה: Galaxy Z Fold 4 יחזיק עד סוף היום

טלפון שמשמש ככלי עבודה חייב להיות טלפון עם סוללה חזקה. אמנם סמסונג מציעה בגלקסי פולד 4 סוללה בקיבולת זהה לזו של הפולד 3 (4400 מיליאמפר/שעׂה), אבל היא כנראה מנוהלת נכון יותר ומחזיקה יותר זמן מעמד. בבדיקות שלנו, המכשיר החזיק מעמד עד הערב בקלות ללא טעינה.עם זאת, חשוב לדעת שאם אתם מתכננים להפוך את המכשיר לנקודה חמה או לנווט איתו בחו"ל, ככל הנראה כן תצטרכו לטעון אותו במהלך היום.

פואנטה בטלגרם

סמסונג לא שיפרה את מהירות הטעינה, וזה די מאכזב לאור מחיר הטלפון ולאור העובדה שיש לה מתחרות סיניות שמשווקות מכשירים הרבה יותר זולים שנטענים הרבה יותר מהר (כמו דגמים של שיאומי, Realme GT Neo  שסקרנו פה). הטעינה שסמסונג מאפשרת היא לכל היותר טעינת 25W, והמטען שוב לא מסופק בערכה (היכנסו לכתבה על מטען לסמסונג).

סקירה גלקסי פולד 4 – עמידות

בגלל העובדה שה-FOLD 4 הוא טלפון מתקפל, הוא לא יכול ליהנות מעמידות מוחלטת לאבק. המכשיר עמיד למים בתקן IPX8. הוא מיוצר מאלומיניום אשר אמור להיות עמיד לנפילות ושריטות.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

בשורה התחתונה

גלקסי פולד 4 הוא יופי של כלי עבודה, במיוחד אם אתם לא זקוקים למצלמה הכי מתקדמת בשוק. את המצלמה הכי מתקדמת תקבלו במכשיר דגל אחר של סמסונג – גלקסי S23 אולטרה (שמגיע גם עם עט מגע). מי שמתרגל לעבוד עם מסך בגודל כזה ועם פונקציונליות של שני מסכים, יתקשה אחר כך לחזור אחורה. כדאי לקחת בחשבון שמדובר בטלפון כבד וגדול (263 גרם וכמעט 16 מ"מ).

מחיר גלקסי פולד 4

באג5899 ש"ח ל-256GB
באג6499 ל-512GB

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות