יש לכם משכנתא בבנק הפועלים? כך תוכלו להתמודד עם עליית הריבית

ההצעה המעניינת לבעלי משכנתא בבנק הפועלים כדי להתמודד עם עליית הריבית

אם יש לכם משכנתא בבנק הפועלים וההחזר החודשי המתייקר חונק אתכם, הבנק מציע כעת הצעה מעניינת לבעלי מסלול פריים

ריבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם משכנתא, אתם ודאי כבר מרגישים שההחזר החודשי שלכם גדל. בחודשים האחרונים חלה עלייה חדה בריבית בנק ישראל. התוצאה, בין היתר, היא התייקרות של המשכנתאות במאות שקלים בחודש. המגמה הזאת תימשך עוד לפחות שנה, כך לפי הערכות בנק ישראל. הבנק הראשון ליזום מהלך שהולך לקראת הלווים הוא בנק הפועלים, שהודיע על מהלך חדשני שיכול להקל על בעלי משכנתא בבנק הפועלים במסלול פריים.

בעלי משכנתא בבנק הפועלים יוכלו לההאריך את תקופת מסלול הפריים במשכנתא תוך שמירה על יתר תנאי מסלול ההלוואה המקוריים (וללא עמלות נוספות לרבות עמלת פירעון מוקדם). הבנק מציע זאת ללקוחות אשר המשכנתא שלהם כוללת מסלול פריים, ויתרת תקופת ההלוואה שלהם גדולה מ-5 שנים וקטנה מ-25 שנים. ההצעה בתוקף עד סוף ינואר 2023.

מה חשוב לזכור לגבי הארכת המשכנתא בבנק הפועלים?

מדובר ללא ספק בהצעה שיכולה לתת אוויר לנשימה בטווח הקרוב לבעלי משכנתא בבנק הפועלים במסלול פריים. כאמור, המשכנתא התייקרה תוך כחצי שנה במאות שקלים, וצפויה עוד להתייקר בשל עליית ריבית בנק ישראל המתוכננת לחודשים הקרובים.

פואנטה בטלגרם

עם זאת, חשוב לזכור כי יש בהחלטה כזו גם סיכונים מסוימים, כפי שמדגישים גם בבנק עצמו. הארכת תקופת מסלול הפריים ללא שינוי מנגנון חישוב הריבית, עשויה להקטין את ההחזר החודשי במסלול זה, אך עלולה להגדיל את סכום הריבית הכוללת שתשולם לבנק בגין הארכת התקופה (זאת, במקרה שהלקוח לא יפרע בפירעון מוקדם את מלוא סכום ההלוואה במסלול הפריים הממוחזר, לפני תם תקופתו המקורית). "כמו כן, עשויים להיות שינויים במסלולי הלוואה אחרים במשכנתא אשר ישפיעו על גובה ההחזר (כגון עלייה במדד המחירים לצרכן במסלול צמוד מדד) ולכן על הלקוח לבחון את מכלול הדברים במסגרת בחינת הכדאיות", מוסיפים בבנק.

"החלטנו לצאת במהלך יזום ולהציע באופן פרו-אקטיבי ללקוחות המעוניינים בכך ועומדים בקריטריונים, לבצע מהלך שיפחית את ההחזר החודשי לזה שהיה טרם עליית הריבית", אומרת דלית רביב, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הקמעונאית: "זהו מהלך ראשון מבין סדרת מהלכים שהבנק מתכנן לטובת נוטלי המשכנתאות בתנאי הריבית המשתנים של בנק ישראל".

לא לשכוח – כך תעשו השוואת משכנתאות

זה המקום להזכיר לנוטלי המשכנתאות כי היום יותר מתמיד חשוב לבצע השוואת משכנתאות מדויקת ועדכנית לפני קבלת ההחלטה. מאחר שלא מדובר בהשוואה פשוטה, בנק ישראל הוציא הנחיה לבנקים לתת ללקוחות מסמך אחיד שמאפשר להם להבין בדיוק את התנאים שמציעים להם, כפי שמפורט בכתבה שפרסמנו על השוואת משכנתאות. בנוסף, בנק ישראל השיק לאחרונה כי השוואת ריביות בין הבנקים שמומלץ מאוד להכיר (לא רק לגבי הלוואות, גם לגבי ריביות על פקדונות).

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות