אתר חובה לכולם ובפרט לאזרחים ותיקים - מנוע הזכויות שמגלה מה מגיע לכם

אתר חובה לכולם ובפרט לאזרחים ותיקים – מנוע הזכויות שמגלה מה מגיע לכם

החל מהנחה בארנונה ועד קצבה לפני גיל 70 – מנוע הזכויות מאתר זכויות לאזרחים ותיקים. פואנטה עם חדשות הכסף שלכם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אנחנו רגילים להתלונן על החובות הרבות שמוטלות עלינו כאזרחים, אבל יש גם לא מעט זכויות שמגיעות לנו – ואנחנו לעתים לא מכירים. לשם כך עמלו על הקמת מנוע הזכויות הממשלתי. מדובר במנוע עצום שמאפשר לכם לגלות זכויות שונות שיש לכם בהתאם לגילכם ולמצסכם הבריאותי, התעסוקתי והמשפחתי. מה למשל? זכויות רפואיות, זכויות של אזרחים ותיקים, זכויות לאזרחים במצב תעסוקתי מסוים ועוד. תכל'ס, לפעמים נדמה לנו שאנחנו יודעים מצוין מה מגיע לנו, אבל זה ממש לא נכון ויש זכויות שאנחנו לא ממצים ולכן מפסידים כסף וזמן.

התחושה הזאת שהיינו יכולים לקבל משהו, במיוחד הנחה או הטבה, ולא קיבלנו אותה רק כי לא ידענו עליה, היא תחושה מתסכלת. לפני שנתיים עלה לאוויר אתר מעולה שריכז את הזכויות של אזרחים ותיקים, וכעת הוא הורחב ונגיש לכולם. מדובר במנוע הזכויות הלאומי (לא להתבלבל עם אתר כל זכות). זהו אתר ממשלתי שניתן לחפש בו זכויות לפי מספר נושאים, ביניהם מגבלה רפואית, פטירה, ניצולי שואה, הכנסות נמוכות ועוד.

מנוע הזכויות – איך זה עובד?

היתרון הוא שמנוע הזכויות לא מניח שאתם יודעים מראש שמגיעה לכם הטבה כלשהי, אלא מחפש עבורכם את כל הזכויות שמגיעות לכם בהתאם לגילכם, מינכם, מצבכם הבריאותי, קצבאות שאתם מקבלים, מצבכם המשפחתי ועוד.

כדי להתחיל את הבירור, יש לענות על שאלון קצר. השאלון הוא אנונימי והפרטים לא נשמרם במאגר.

בין השאלות: מהו גילכם, מהו מינכם, האם אתם מקבלים קצבאות כלשהן, האם אתם סובלים ממחלות או ממוגבלויות כלשהן ועוד.

לאחר שעונים על השאלות נפתחת רשימה של זכויות – ולגבי כל אחת מהן כתוב מה רמת הסבירות שאתם יכולים ליהנות מההטבה הזאת.

כך למשל, לאישה בריאה בת 69, שאינה מקבלת קצבאות כלשהן, תהיה רשימת זכאויות שונה מזו של אדם בן 75 הסובל מסוכרת או מקבל קצבת נכות.

לגבי כל אחת מהזכאויות יש הסבר לגבי המהות – ולא פחות חשוב, הסבר איך לממש את הזכות.

זכויות לאזרחים ותיקים – דוגמה

תשלום משפחתי מוגבל לקופת חולים

מבוטחי קופות חולים שהגיעו לגיל 67, וכן בני זוגם וילדיהם שמתחת לגיל 18, זכאים לתקרה משפחתית בגובה 50% מהתקרה המשפחתית הרבעונית להשתתפות עצמית. הזכאות היא לביקור אצל רופא ראשוני, רופא שניוני, מרפאות חוץ ומכונים. גובה התקרה שונה בין קופה לקופה.

מה הזכות מעניקה בהתאם לתוצאות מנוע הזכויות הממשלתי?

פטור מתשלום על שירותי בריאות מסוימים, כגון: ביקור אצל רופא שניוני, מרפאות חוץ ומכונים מסוימים) מעבר לסכום של כ-100-150 ש"ח לרבעון (משתנה בין קופות החולים), עבור כל התא המשפחתי (בני זוג וילדים עד גיל 18) באותה קופת חולים.
כאשר קיימת זכאות כזו (והיא קיימת עבור כל מי מגיע לגיל 67), הגולש יכול ללחוץ על קישור כדי לממש את הזכאות.

כתובת האתר – https://mybenefits.gov.il.

מנוע הזכויות הממשלתי: למי הקרדיט?

הפרויקט הוא תוצר של עבודה מאומצת של ישראל דיגיטלית וממשל זמין, יחד עם ביטוח לאומי, הרשות לניצולי שואה, משרד הבריאות, רשות האוכלוסין, רשות המיסים, משרד הבינוי והשיכון, משרד התחבורה, משרד העלייה והקליטה, המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה, משרד הכלכלה, משרד המשפטים, החשב הכללי, בנק ישראל, רשות המים, רשות החשמל, הרשויות המקומיות וכמובן – מיזם ״כל זכות״ וחברת signatureIT.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות